Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

teda klobouček... Black Mesa: Blue Shift je snad lepší předělávka než původní Black Mesa. dost se utrhli ze řetězu, mají vlastní animace (např. nasazení helmy, klepání na dveře), sound design luxusní, úplně přepracované úrovně. kostra zůstala, ale je potřeba znát původní hru opravdu dobře, aby si to člověk spojil. já hrál BS naposledy 2018 a skoro bych nepoznal, že to z ní vychází. snad se jim podaří udržet laťku
Já mám zase noční. Ano ta část jak se tam dostaneš tunely pod standardní Black Mesou. Jinak Azure Sheep je super, lepší jak Blue Shift. Jako nápady a leveldesign asi nehodnotím tak vysoko jako ty, ale rozhodně jde o kus (spíš kousek) poctivé práce.
@jvempire (komentář): Souhlasím, BS je strašně nedoceněné, na svou dobu celkem uchvacující storytelling a nápady v leveldesignu.

Ta Old BM je ta část módu kde hráč získá pušku z AVP? Protože jestli to, tak to je fakt parádní část.
Blue Shift je ničím zajímavá hra a samozřejmě velká ostuda jména Half-Lifu. Ve své době vyšla kupa zajímavých fan made modů, které byly na mnohem vyšší úrovni než tento oficiální, placený datadisk.
@Gordon (19.02.2019 15:21): Však já jsem v komentáři grafiku taky nehodnotil, ani do hodnocení jsem ji nijak nereflektoval.. prostě je to starý a hnusný, ale co čekat od 18 leté hry.. Level design je hroznej, ale taky ti to nebudu vysvětlovat, protože bys to asi nepochopil..
@SimonEndt (19.02.2019 08:01): Jj, OF navazuje na prostředí stejně jako BS, Nejvíc se mi asi líbí, že toho provázání využily i modeři.

Takže třeba Point of View navazuje na OF i HL samotné a azure sheep pak taky, kromě toho že ty dva mody se jsou sami provázané.

@Bursoft (19.02.2019 14:53): Vidíš to, já nikdy nehodnotil grafiku dle jejího stáří, a všímám si krapet jiných věcí, takže pro mě ten level design je prostě skvělej, vysvětlovat ti to asi nemá moc cenu, protože bys to nepochopil. o to vtipnější je, že jsem všechny half-lify hrál po letech od jejich vydání.
@Coldplaz (19.02.2019 14:42): Já to napsal dost neurčitě.. moderní gameplay má pro mě i HL2 např., Crysis, starší CoD, který 10 let nekopírují sami sebe, Far Cry, Stalker a mnoho dalších starších her. Nový FPSky jsou spíš immersive zážitek, auto save každou minutu, apod., je to prostě o něčem jiným.. Ale netajím se, že je pro mě grafika důležitej aspekt hry, který umocňuje zážitek.. a tady ta "hranatá" už jde mimo mě, zvlášť když už na hraní her mám málo času..
@Bursoft (19.02.2019 10:37): Ja som práveže znudený z moderných hier, ktoré sa prakticky hrajú samy a nepoonúkajú skoro žiadnu výzvu a znovu hrateľnosť, na kvalite grafiky mi nikdy moc nezáležalo tak ako na jej štýle, najlepšie hry znikali medzi rokmi 1998 a 2007.
Blue Shift nebyl nic moc. Pro mě to byl ňákej další Half-Life > hurá!!! Úvodní nástup do práce a to jak kolem vás projede Gordon je pěkný. Nejlepší byly nový textury pro zbraně, vědce a securiťáky.
@AlieN (19.02.2019 00:23): Věřím tomu, je to obecně známá věc.. spíš jsem chtěl říct, že mě už obecně takto starý hry asi nebaví.. minimálně akční hry.. člověk je prostě namlsanej moderním gameplayem a moderní grafikou. Věřím, že kdybych dodnes Half Life nehrál, tak z něho určitě nebudu nadšenej, jako když jsem byl malej.

@Gordon (19.02.2019 00:33): Sorry, mám HL obecně moc rád, za HL2 bych se pral pořád.. ale v Blue Shift podle mě vidíš víc, než tam je.. Příběh? Kde, jakej? Vždyť i originální HL vlastně o ničem není.. parta Einsteinů otevře portál pro mimoně a ty ho musíš zavřít.. O příběhu se dá mluvit až v HL2. Takže Blue Shift opravdu nemá nic jinýho, než to provázání s originálem v podobě Gordona, G-Mana a Xenu.. Práce s enginem.. myslíš víc posouvání krabic po zemi? Level design.. chodby rovně, doleva, doprava, laboratoř na jednom stejným místě, pak pár minut Xen a pak zase laboratoř..
Nie je to zlé, ale dosť krátke, ale neponúka nič nové. Dúfam, že remake bude mať nejaký nový obsah. Azure Sheep je oproti tomuto lepší a zadarmo.
Mě se třeba hrozně líbí ta myšlenka podívat se na situaci i z pohledu jiné osoby vyskytující se ve hře. Tím spíš, když ve hře potkáme samotného Gordona Freemana i vedlejší postavy z HL. Obecně je to dost s jedničkou provázaný a mam pocit, že jsou takhle provázaný i BS a OF. Hlavně je to rozšiřující datadisk, nelze ani očekávat nic zásadního a i tak to nadšence HL story zabaví.
@AlieN (19.02.2019 00:23): OF je o dost akčnější a obtížnější, BS si zase hodně hraje s enginem a entitami, je o dost víc interaktivní s prostředím.
že by byl OF lepší než BS říct nemohu, BS je mnohem více propracované a o dost kratší, což ale podle mě není moc na škodu vzhledem k tomu že mnohem lépe pracuje s příběhem. Oba díly mi přijdou o dost propracovanější než původní HL, což je celkem zajímavé vzhledem k tomu že to dělalo jiné studio. Podle mě zlatá éra pro Gearbox, který dnes tápe a neví kudy kam, od božského level designu se posunuly k komiksové střílečce pro teenagery a došli až do ubohé kopie Overwatch multiplayerovky.

OF se snaží hlavně napodobit Doom, což se mu moc nedaří. (teleport gun variace na BFG) Gunplayově je Doomovce o dost bližší až Black Mesa.
@Gordon (26.06.2015 09:34): Tak je pravdou, že v novějších hrách jsou bossové na ústupu a dává se přednost třeba nějaké hektické napínavé části jako je ta v BS. Po stránce příběhu je závěr BS dobrý, do paměti se vryje taky, ale já jako příznivce bossů moc spokojený nebyl.
@Lukaskon (komentář): věčině se konec nelíbí, ale mě se náhodou líbil, i když tam nebyl tradičně boss tak byl napínavej, pořád jsem čekal že se něco pokazí, že nestihnu teleport, a vono nakonec ne, i když při přeteleportování jsem si říkal že se to pokazilo tak nakonec ne. :D
@Ibanez (komentář): Není to až tak úplně pravda. Na CDčku Blueshiftu byl také instalačka HD packu dodávající nové textury, které oproti těm původním byly výrazně lepší.
Last Jedi: Mas pravdu, zpetne se divam na sve hodnoceni a budu se muset umravnit a zavest pevny rad v hodnoceni, coz vede k pojmenovani procentnich hodnot - jak koukam jiz zavedli nekteri DH uzivatele.

Dle novych kriterii by urcite klesla, ale nebudu predbihat, promyslim to a prehodnotim.
Derhaa: Na to, že bol Blue Shift pre teba sklamanie a nuda, mu dávaš celkom vysoké hodnotenie.
PavelU: Presne tak, mam na mysli Source variace. S tim vydanim me taky stvou, ale zas na druhou stranu, je to placeny projekt, mam pocit, ze ne?

Isair: Taky mi to prijde jako lepsi investice. TF sem nehral, takze nedokazu posoudit, hral sem pouze HL singleplayer. Jako multiplayer sem spice hral CSko
Jo urcite jdi do Orange boxu, TF2 a portal za to rozhodne stoji:).

TF1 je jen slabej odvar, deathmatch snad muzes stahnout zdarma a zbytek mas i v orange boxu. A Opp force uz mas ne?
Isair: jj, taky jsem to cetl, a sem rozzuren, toze prodat kus kodu jako plnohodnotnou hru mi prijde, jako podraz. Prave nyni se rozhoduji, ktery pack si od Valve objednam, a muzu rict, ze po tomto zjisteni, uvazuji o Orange Box namísto Half life complete.
derhaa: Tak puvodne snad Blue shift mel byt pridavek pro konzolovou verzi (takove bonusove mise), ktere pozdeji vyvojari vydali jako datadisk, coz hovori za vse:).
jj, Ravenholm pro HL2 též nezklamal a pro OppFor jedině Under The Black Moon. Ale ty určo myslíš ty předělávky v Source že? Ty také sleduji, nicméně vydání zatím v nedohlednu, ale screeny mají parádní.
derhaa: Doporučuji ti vyzkoušet Azure Sheep, působí profesionálnějším dojmem a hlavně je o dost delší. A taky vyšel dřív než Blue Shift.
ja si uzival novej vzhled brokovnice :D konecne vypadala uveritelne, ne jako kus homogeniho plastu :D
jo to u toho bylo, taky mp5ku nahradila m4. nemel jsem ten hd pack vubec rad popravde receno :)
Mam ny mysli High Definition Pack, který vylepší modely jak v puvodni hře, tak datadiscich = více polygonů a kvalitnější textury. Byl soucasti original CD HL:BS, ale neinstaloval se automaticky, muselo se to instalovat zvlast.
nekdo tu v komentech pise, ze pry neprinasi zadne vylepseni. Sis asi nenainstaloval ten "doplnek", co k tomu byl, pac jinak nevim,jak bys tedy nazval nove modely postav, zbrani a objetu, u nehcz s enekolikanasobne zvedl pocet polygonu?