Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Něco do výzvy: dohrát hru bez použití zpomalení času na aspoň druhou, nejtěžší obtížnost :-)

zrovna to hraju a nevim co bych bez toho dělal, normálně to nejde jak je to docela hardcore :-D
každým rokem je to lepší a lepší, jako frenetická, holywood like akční střílečka to nemá možná u mě konkurenci :-) abych uvedl věci na pravou míru, pořád myslím hlavně akční složku...hratelnost je fantastická ve všechn ohledech
[neexistující komentář]: Marně vzpomínám (a to jsem to hrál víckrát), že by se checkpoint aktivoval při přestřelce nebo těsně před ní, ale když to říkáš.... :-) Závěr je opravdu takový....no, taky bych čekal nějaký výživný souboj, ale o důvod víc si zahrát F.E.A.R.: Extraction Point. ;-)
To je prdel, minulej rok jsem napsal komentář a shrnol v něm dojmy z roku 2012, kdy jsem skončil v polovině (prej krátká hra), protože jsem zničil cédéčko a považoval to za plus, protože jsem se k tomu už nemusel vracet. O tejden pozdějc jsem asi za dva dny, den poté, co jsem tady napsal poslední komentář, dohrál oba datadisky is puvodní hrou a dal tomu 90.

Po roce na to koukám (zajímalo, pod čím mám granáty) a je to stejně dobrý. Kam se hrabe HL! Zkusil jsem pár savu a hlavně si to vubec nepamatuju. Kromě pár WTF momentu, který přesně nedokážu zařadit, jako bych hrál novou hru. Rotak je super! Na rozdíl od Crysis střílí takřka hned, tam jsem ho kvuli tomu skoro nepoužíval. No nechám si to na jindy, jen jsem se chtěl podělit o svoje dojmy a taky koukám, že mám rozepsanej komentář...

taky se vám stalo, že puvodní hra a Extraction Point po chvili zamrzal a museli jste restartovat hru? V Perseus Mandate se mi to nestalo, plynulá hra.

Grafika trochu zestárla, to je ted znát, ale pořád se na to kouká dobře.
@Chuck (19.08.2017 14:41): Ono to bez zpomalení ani nešlo, bo oni, tuším, měli taky ty schopnosti zpomalení - tudíž ta vysoká rychlost. Takže bylo fér to na ně používat a vyhnout se jejich útokům.
@CrocoRay (19.08.2017 14:37): Jo, ti rychlíci mě ohromně vytáčeli. U nich jsem to zpomalování používal pravidelně a jelikož jsem si chtěl šetřit munici, většinou jsem je zpomalil a umlátil samopalem. :-)
@Chuck (19.08.2017 14:35): Já to používal docela často. Asi před každým a po každém boji :-) Ale jako s tím zpomalováním to byla lehká hra. Jen bez něj by mi to přišlo poměrně těžké, protože byli docela přesní a zdraví klesalo poměrně rychle, co si tak pamatuji. A to ještě ty neviditelné mrchy na konci, jestli si dobře vzpomínám. Takoví rychlí ninjové.
@CrocoRay (19.08.2017 14:31): Na střední obtížnost jsem opravdu hrál, ale někdy to holt klávesu F9 použít chtělo. A ne jednou! :-) Přece jen ti replicanti útočili skoro pořád v přesile. Ovšem o to větší to mělo grády. ;-)
@Chuck (19.08.2017 12:51): Taky věčně na maximu? Tak to jsi dobrý, jak ses prostřílel s maximem zdraví bez toho používání zpomalování i kdybys hrál jen na tu střední obtížnost. Zase tak lehké mi to nepřišlo :-) Ale zase tam byla možnost si to ukládat, takže f5/f9 spoustu věcí vyřeší. Ale jako projít to jen tak bez toho ukládání, nahrávání a s maximem zdraví bez zpomalování, to bych asi nedal.
@Chuck (19.08.2017 02:28): No ono to ale bylo ještě na systému lékarniček a já byl zvyklý chodit furt s plným zdravím, takže bez toho jsem měl problémy to udržet v takovém stavu. Ono mi vlastně vyhovuje ten systém autohealu v dnešních hrách, protože obtížnost je rovnoměrná, zatímco u lékarniček jsem nikdy netušil při prvním hraní, co mě potká a tak jsem raději furt chodil s plným zdravím :-)

Ale i tak to bylo těžší než další dva FEARy. Tam už to zpomalování nebylo skoro vůbec důležité :-)
@Chuck (19.08.2017 00:36): Ono jde především o to, že bez něj je hra tak jako tak o dost těžší, takže mě to k tomu dost táhlo. Ale taky jsem se snažil občas jít bez toho. Na druhou stranu to zase působilo pěkně efektně při tom zpomalení.
@Old Branch (komentář): S tím prostředím souhlasím, že bylo hodně šedivé a takové stereotypnější, prázdnější a nudnější. Ale ten tlusťoch byl super parchant a mně se jako charakter líbil.

Ale přesto akce mi přišla hodně dobře zpracovaná, akorát to možná bylo příliš těžké bez používání toho zpomalování a nutilo to hráče to zpomalování času používat až moc často. Ale přesto fajn akce.
@PRIVATE MARTIN (01.08.2017 19:12): Jaké věci z konzolové verze máš na mysli a na kterou konzoli (X360/PS3)? Myslíš Bonus Missions (Protect Alduss Bishop na X360 a SFOD investigation na PS3) a dvě zbraně (SM15 Machine Pistols a Watson Auto Shotgun)?

Pokud vím, tak bohužel ne, ani jako fan mod.
taky mám ty chutě si to pustit znova, ačkoli už v polovině to byla neskutečně otravná hra! ted nedávno jsem zkusil demo dvojky, a to se nedalo už vubec!
@Walome (27.07.2016 05:42): Grafika se mi i přes její určitou "plastovost" po letech líbí pořád, ale je fakt, že gameplay může více lidem připadat fádní kvůli prostředí, které si je až moc podobné, akční stránka ale všechny neduhy vynahrazuje víc než dost. Ale to Ti nevnucuji! :-)
@marwel (27.07.2016 13:49): No bez modpacku te na onen svet poslou 4 granaty u hlavy a kdyz stihnes pojist pastiku tak je potreba dalsich ctyr ran do hlavy z upilovane brokovnice.

Ale s modpackem..tam te i kulka z pistole otrese, spadne ti zbran z ruky, zacne piskat v usich a zacnes tezce krvacet. :D a z mrtvol padaji 2-3 kulky. To je prava zona :D
@marwel (27.07.2016 13:49): Přesně tak, co Ty si dovolíš nebo nedovolíš je pro moje hodnocení nepodstatné. Například když jsem se sem registroval v roce 2010, zhodnotil jsme devět let hraní před tím. Slouží to mimojiné i pro mou orientaci.
@Walome (27.07.2016 12:05): Vsak ano. "Co si tak pamatuji, byla to nuda a ve videu hra vypada hnusne. - 30%" Ja bych si nedovolil hodnotit nic s vetsim odstupem nez je treba mesic po hrani, ale tak kazdy to ma jinak.

@SilentWolf (27.07.2016 12:02): Stalker je take dobry. Tam je to v prestrelkach hodne o pomalem, rozvaznem postupu, coz se ke hre skvele hodi. Kazda zbloudila kulka vas posle do kytek. Nejaky modpack jsem do jednicky kdysi zkousel, ale nepamatuji si, o ktery slo.
@SilentWolf (27.07.2016 10:36): On je totiz pocit ze strelby a celkovy dojem z prestrelek (na ty ma vliv design levelu, AI, rychlost postavy, specialni schopnosti, apod.). Pro me ma nejlepsi pocit ze strelby Far Cry 2, Rainbow Six Vegas nebo napriklad Ghost Recon Advanced Warfighter. Jenze ve Far Cry 2 jsou prestrelky po case docela nuda (respawn nepratel, malo zajimavych lokaci k prestrelkam atd.). Ghost Recon je zase podelany naprosto debilni AI (myslite si, ze hry, ktere hrajete maji mizernou AI? Pak jste nehrali Ghost Recon Advanced Warfighter). Takze jen Vegas ma jak dobry pocit ze strelby (proste celkovy feel zbrani) a dobre prestrelky jako celek. Napriklad Crysis ma dobre prestrelky jako celek ale ne uz tak dobry feel zbrani. To same plati o FEAR.

Kazdopadne mi prijde docela vtipne, ze si Walome FEAR uz prilis nepamatuje, protoze to je doba co to hral, ale nema problem zmenit hodnoceni hry na zaklade akcniho videa ze hry. Vzhledem k tomu, ze hru oznacuje za nudnou, tak mu to video asi tezko neco pripomelo. Mozna jen, ze u nej na pocitaci to tak nevypadalo, coz, jak spravne Indian naznacil, asi nebude problem hry.
@Phoenix (27.07.2016 11:02): Atmosféru to podle mě nemá (resp. má - ale hloupou) a co se AI týče, tam si pamatuji jen to přeskakování nepřátel přes zábradlí, což je sice vrcholně efektní, ale zároveň také vrcholně neefektivní. U obou pokračování jsem se bavil více.
@Phoenix (27.07.2016 11:02): "čím více přesvědčujeme lidi s jiným názorem o správnosti toho našeho, tím více na trvají na svém" jojo znám :) mimochodem tohle by sis měl uložit a vkládat do všech podobných diskusí :D
@Walome (27.07.2016 10:42): Muselo by se jednat o řekněme vědecké hledání pravdy, nikoli prosazování subjektivního názoru. Debata by musela vypadat následovně:

1) Pojďme spolu hledat pravdivostní hodnotu výroku "F.E.A.R. je/není dobrá hra a zaslouží si / nezaslouží si hodnocení 80 %"
2) Je třeba začít definicí toho, co to je "dobrá hra", musí jít o definici objektivně měřitelnou a musí se na ní shodnout všichni zúčastnění. Totéž je třeba udělat pro "hodnocení 80 %". Už tady dost padá kosa na kámen, neboť definovat měřitelně "dobrou hru" je o dost těžší než například "vektorový prostor"
3) Teprve následně je možné zkoumat, jestli F.E.A.R. splňuje výše uvedené definice

Jelikož jsou ale kvality uměleckých děl zhusta věcí subjektivního názoru, tak nezbývá než si přečíst knihy typu "Chyby se staly, ale ne mou vinou" nebo "Myšlení rychlé a pomalé" a pochopit, že čím více přesvědčujeme lidi s jiným názorem o správnosti toho našeho, tím více na trvají na svém (týká se i absolutně nesmyslných názorů, které jsou racionálně vyvratitelné, nejen těch, které měřitelné nejsou a proto na nich logicky neexistuje shoda).

@special_plan (27.07.2016 10:55): F.E.A.R. jsem dohrál dvakrát a mám jej rozehraný potřetí. Podle mého jde zejména o to, jestli se člověk nechá odradit generičností prostředí nebo jestli nad tím mávne rukou, protože dá přednost atmosféře a boji proti IMHO jedné z nejlepších FPS UI.