Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

F.E.A.R.: Perseus Mandate

74
131 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 1st person akce *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
06.11.2007 PCX360
Vývojáři:
TimeGate Studios, Day 1 Studios (X360 verze)
Perseus Mandate ako druhý datadisk výchádza dva roky po pôvodnej hre (F.E.A.R.), čo sa aj prejavuje na jeho výslednom stave. Vizuálne ako keby z oka vypadol pôvodnej hre, či už sa jedná o samotnú grafickú stránku enginu, alebo zobrazenie levelov. Paradoxne sú levely v tom istom poradí sklady/továrenský komplex/kanály - kancelárie - opustené ulice - laboratórny komplex ako aj v pôvodnej hre. Nevýrazné farby a textúry opäť pohlcujú nielen svetlo, ale aj nadšenie. Štýl boja, leveldesign, zvuky, skripty a všetko ostatné je rovnaké ako aj v predošlom datadisku (F.E.A.R.: Extraction Point) či pôvodnej hre.

Ako novinka sa v rámci príbehu predstaví tajomná frakcia žoldnierov. Hráčovou úlohou je zistiť čo majú za ľubom a zastaviť ich. Je nutné dodať, že napriek tomu, že je datadisk stand-alone a hlavná postava je iná než tá v pôvodnej hre a Extraction Point, príbeh Perseus Mandate sa odohráva paralelne. Práve táto paralelnosť čerpajúca z predošlých titulov odmieta odpovedať na množstvo otázok v rámci príbehu a neznalý hráč sa môže v príbehu strácať, pretože nevie čo sa vlastne deje a prečo sa to deje. Podobne ako Extraction Point, ani tento datadisk nie je súčasťou oficálneho kánonu a príbeh série pokračuje hrou F.E.A.R. 2: Project Origin


Poslední diskuzní příspěvek

Tak jsem včera potřetí na baráku rozehrál PM a pořád si říkám, co proti tomuto dílu všichni mají.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Ačkoliv jsem skalním příznivcem série F.E.A.R., přes počáteční negativní recenze jsem pomalu začal věřít, že se tento díl opravdu z nějakých pro mě nepochopitelných důvodů nepovedl. I přesto jsem do něho šel a musím říct, že je to jedna z mála her, kterou jsem v poslední době hrál s velmi intenzívním nasazením a denně se na ni těšil jak malý kluk.

Oproti předchozím dvěma dílům hra naštěstí totiž nepostrádá nic, čím by se od nich nějak znatelně lišila a to mě moc potěšilo. Po pár úvodních okamžicích začíná opět skvělá akce, která hráče doprovází celou hrou, takže pro co já tuto sérii obdivuji, je i v tomto díle. Kromě vojsk Replica zde přibyli další nepřátelé, s nimiž není zrovna žádná legrace, takže jsem velmi často musel pečlivě zvažovat, jaký zbrojní arzenál s sebou budu nosit, abych při setkání s nimi některými pasážemi zdárně prošel. Přibyly i nějaké nové zbraně, ale klidně bych jich uvítal víc, nehledě na to, že najít do těch účinnějších munici se často rovnalo zázraku.

Po grafické stránce zůstalo vše stejné, což mně osobně vyhovuje, po té zvukové, kterou obdivuji stejně jako tu akční, jsem byl opět nadmíru spokojen.

Závěr hry se skládal z několika částí, při kterých mi bylo docela krušno, jelikož početní převaha nepřátel ve mně občas vyvolávala stav zoufalství, ale při pečlivém krytí a za pomoci mého spojence, který se ke mně v poslední misi přidal, jsem k mojí spokojenosti hru dovedl do konce.

A závěr? To je přece jasné - těším se na Project Origin. :-)

Pro: klasická akce, nové zbraně, zvuková stránka, slušná grafika

Proti: příběh

+26
  • PC 85
V pořadí druhý přídavek pro hororovou akční střílečku F.E.A.R. s podtitulem Perseus Mandate... Ok, podíváme se jí na zoubek. Od úplného začátku skrývá v sobě tento datadisk nespornou výhodu nemuset mít nainstalovanou původní hru (oproti Extraction Point). V podobném duchu se potom nese celá herní náplň, kdy označení “stand alone“ dá se vztáhnout i na celý příběh.

Tentokráte se mrkneme pod sukně zlotřilé organizaci Armacham, politickým praktikám, šílenému pokusu a v neposlední řadě (a z tak trochu jiného pohledu) i děsivé holčičce Almě. Tento náhled zprostředkovává pozice druhého týmu F.E.A.R., který je vyslán souběžně s týmem, známým z původní hry. Hned ze začátku si hráč všimne, že na všechno nebude sám jak kůl v plotě, a že má k ruce další dva parťáky. Jak už to ale u podobných her bývá, nebudou po ruce stále a vždy se najde naskriptovaná scéna, kdy vás musí opustit. Dalším plusem (a podle mě asi největším) je nový protivník - najatí žoldáci The Nightcrawlers. Souboje proti nim a hlavně komunikace mezi samotnými protivníky posunují již tak skvělý soubojový systém o další kus dopředu. Také přibylo pár protivníků z řad paranormálních jevů a nové zbraně na jejich deratizaci.

Zbytek hry už je stará dobrá (částečně, viz níže) známost. Stále je zde skvělá atmosféra, ničím neurážející grafika, funkční lekací scény i zvraty v příběhu, dokonalá hudba i zvuk(y), ale také chudý level design a předvídatelnost (po osvojení si hry), což už jsou položky spadající do kolonky nedostatků. Je zde také výrazný příklon k akčnější složce (víc si zastřílíte), přičemž si dokáži představit, že se najdou i tací, co tuto sérii rozehrají právě tímto dílem a budou daleko více nadšeni, než jsem byl po dohrání já.

Během hraní jsem se několikrát přistihl, že čekám na něco nového, leč má touha zůstala nevyslyšena. Kouzelník se opět nedostavil a z mého pohledu zůstalo tak “jen“ u výborné FPSky se skvělou hratelností. Jistě, není to zrovna málo, ale...

Pro: klasika: atmosféra, hratelnost, hudba, zvuky, zbraně, přestřelky

Proti: také klasika: level design, předvídatelnost

+24
  • PC 80
Změna studia. Příklon k akčnější formě. Je to docela i logické. Akční stránka je přeci jenom nejsilnější složkou téhle hry. Hororové pasáže ubyli. Zato je hra o něco delší než první přídavek. A taky o něco těžší. Na mojí oblíbenou vysokou obtížnost jsem tu parkrát zařval. Lékárnama to učitě nebylo. Těch je tu víc než dost. Kolikrát je to jenom o tom včas zmáčknout uzdravování, protože když rány sednou, stačí málo.

Dvě nové zbraně. Ne moc použitelný granátomet. Těžká technika se tu totiž moc nevyskytuje. A bleskomet. Slušný, ale zoufale málo nábojů. Jeden nový démon. Ani mě nezranil. Na jeho útok jsem se musel podívat v nečinnosti. Nový druh obrněného a rychlého vojáka. Když jich bylo víc, tak dokázali pěkně zatopit a souboje s nima měli šťávu. A pozor, je tu boss!

Nejvíc jsem si oblíbil pistole. Stylové, přesné a smrtící. Z bullet timem jsem si připadal jak vražedná mašina. Škoda, že nepřátelé nejsou víc aktivní a jenom čekají na Vás ve své místnosti. Dali se tak snadno postupně střílet. Na druhou stranu. Náběh do místnosti na férovku se kolikrát rovnal jistojisté smrti. Bohužel žádné nové hudební motivy. Navíc je tu hudba o dost hůř zasazená. Někdy skoro až otravná.

Překvapivě mě FEAR i s druhým přídavkem nepřestal bavit. Pěkně zasunutý děj. Stále zábavná akce. Jen už je tu přeci jenom poněkud málo nového. A ty bonusový mise mi už přišli docela zbytečné. Malá škoda, že nebylo znát, že hraju za jinou postavu.

Pro: pistole, obrnění a rychlí vojáci, o něco těžší, pocit nezničitelného bojovníka

Proti: odfláklá hudba, málo použitelných novinek

+20
  • PC 85
Další tentokráte stand alone datadisk k FEARU. Přijal jsem s upřímným povděkem, že už došlo k změně hlavní postavy a mohl se tak na příběh dívat očima nezasvěceného a především nepříbuzného Fettlovic úchylné famílie.

Délka mi přišla obstojná, prostředí taky ujde, ačkoli se výraznějších změn opět nedočkáme. Pozitivum bezesporu je, že se prodloužila výdrž baterky, nový zbraně už ale žádná sláva - trochu takový přehnaný bleskomety, nicméně ty hráče nikdo užívat nenutí a tak k bojům opět nemůžu říct křivýho slova. Trochu mě ale naštvali ti ultra rychlí nepřátelé, co vydželi víc jak lehčí tank. To nemohli autoři vymyslet něco věruhodnějšího?

Příběh na rozdíl od EP chválím, konečně bylo co objevovat. Dokonce i muzika se dočkala updatu. Sic některý skladby byly přehnaně splašený, nicméně celkově nemůžu kvalitě muziky nic vytknout. Atmosféru se rozhodně daří navodit skvěle a přesně k tomu má soundtrack sloužit.

Celkově považuju PM za slušnější přídavek, než předchozí, takhle sem si to vlastně představoval. 85%

Pro: boje, UI, Alma, zvuky a hudba

Proti: někteří nepřátelé, divný zbraně

+16
  • PC 40
K tomuto datadisku jsem se dostal až rok po dohrání původní hry, ta mě příjemně překvapila, takže když jsem se dozvěděl, že existuje další datadisk, neváhal jsem s jeho koupí ani vteřinu.
Hra samotná nabízí oproti původní hře několik nových zbraní a pár druhů nepřátel, ale to je asi tak vše, žádnou větší inovaci tedy nečekejte. Tento datadisk opět pokračuje v zajetých kolejích a tedy nic výrazně nepokazil a ani hru nějak mnoho nevylepšil.
Oproti původní hře Perseus Mandate klade větší důraz na akční složku hry, přibylo tedy mnoho soubojů, které jsou stejně zábavné jako v původní hře.
Lokace jsou opět dosti jednotvárné a nenabízejí žádne zpestření, hlavně první polovina hry mi v tomhle směru připadá až žalostná, naštěstí se vše časem začne zlepšovat a do hry se vrátí znovu ta dobrá atmosféra známá z předešlých dílů.

Jen se nedokáži zbavit pocitu, že už je tento datadisk tak nějak navíc, tedy to procházení stejnými lokacemi a dokonce i ty souboje, i když jsou kvalitní mi po čase přišly neuvěřitelně stereotypní, naštěstí hra dokáže postup hrou vždy oživit nějakou zajímavou událostí.
Takže tímto bych tento datadisk doporučil hlavně fanouškům série, pro ty je Perseus Mandate téměř povinností (prodlužuje hrací dobu), pro ty ostatní to budou asi zbytečně vyhozené peníze, neboť tento datadisk opravdu ničím nepřekvapí.

Pro: Nové zbraně, nepřátelé(mohlo jich být víc), Grafika, zábavné souboje.

Proti: Nic nového pod sluncem.

+14