Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Ringo (04.01.2018 21:03): Souhlas, texty v Ultimě VII člověk jak píšeš přímo hltal, naopak BG měla strašně moc klasického fantasy balastu. Ale to je problém všech Forgotten Realms
Infinite her.

Jinak kvalitní RPG vychází každý rok, někdy více na konzole, někdy zase na PC. Ale Ni no Kuni, Divinity, The Witcher 3... to jsou už také vlastně klasiky žánru :).
@Jab (04.01.2018 23:34): Vůbec nesouhlasím, po roce 1996 nastal neutuchající úpadek, semo tamo se našel nějaký jeskynní odboj jako byla Wizardry VIII, o hodně hodně později Might and Magic 10 ;-) Sakra nesnáším metafory a teď je tady používám jak pako, ale neuměl jsem to teď vyjádřit jinak :-) Nepočítám samozřejmě konzole, ty se mohly pochlubit hrami jako Final Fantasy VII, VIII, IX, Star Ocean 2, Grandia, Xenogears, Xenosaga nebo Dragon Quest 8.
@Ringo (04.01.2018 23:03): 1997 - 2006 je doba nejlepších výběrových vín. Počítaje v to i sérii Baldurs Gate. To předtím je ocet a potom zase jablečňák. :) Naštěstí Obsidian se v poslední dekádě pochlapil alespoň s New Vegas a snad tuhle RPG dobu temna definitivně ukončil. :)

Btw musíme se dohadovat rychle, než sem zase přijde Matt dělat kompromisy s tím, že pravdu mají všichni. :) Je to jak ve školce, kde neschopné děti hru neprohrály, páč vítězem jsou všichni zúčastnění. :)
@90210 (04.01.2018 22:39): Já ti nevím, BG byla sice renezance v podstatě ukončeného žánru, ale asi bych to přirovnal k europivům. Vypít se to dá, ale jde o rádoby neurážející průměr.
@90210 (04.01.2018 10:49): Je to o preferencích. Já mám rád malý ale za to do každičkého detailu propracovaný svět. Což U7 je. Nikdy jsem neuvažoval o její velikosti. Vždy se mi líbilo, že je to kjako bych tam žíl. Přeci jen se pohybuješ v podstatě v malém ostrovním království. To, že se plynule přesuneš z louky vchodem v horách do jeskyně je naprosto úžasné a svět funguje jako celek. Někam vlezeš, někudy vylezeš a máš to na čtverečky přesně psočítané, proč a kde. V podstatě podobně funguje čtverečkový dungeon MM10 nebo třeba Wizardry VII. Kdybys je chtěl proběhnout z jedné strany na druhou, taky je to na chvíli, ale tady ani tak nejde o realističnost rozlohy jako spíše o to, že se v té hře žije, takový pocit jsem neměl u BG ani zlomkem. C ose týče postav, já nepotřebuji při putování přeci poslouchat pořád nějaké plané prupovídky na úrovni "teď si dáme něco o počasí, aby řeč nestála". Ultima 7 byla pro mě megaikecaná hra, ale hlavně proto, že jsem každý rozhovor s NPC hltal, protože byl prlný příběhu a událostí. V BG jsem četl fakt ob řádek a i tak jsem se nudil. Plno planých keců.
@Ringo (04.01.2018 10:29): No, Baldur's Gate ma ten svet predevsim MNOHEM vetsi, celej svet U7 je malinkej, hlavni kontinent probehnes z jednoho kraje na druhy za chvilicku a pocet obyvatel cely zeme je odhadem tak 100 lidi a par gargoylu, coz pusobi trochu komicky. BG v tomto pusobi o poznani realisticteji, neni tam NPC nebo prisera za kazdym parezem, nektery mapy toho moc neobsahujou, jde spis o to tam neco najit a clovek ma opravdu pocit, ze putuje prirodou a ne jak v U7, kde behem minuty mines 2 dungeony, 2 mesta a projdes pul sveta. Ja bych to moc nesrovnaval.

Pribeh BG je IMHO na pomery her vybornej, bohuzel byl strasne spoilovanej, kdyz ale predstiras, ze o nem od zacatku nic nevis, tak funguje skvele a postacky questy se rozjely ve velkym az ve dvojce. BG si jeste drzi feel starsich RPG a proto ji mam radsi. Je to moje nejoblibenejsi hra, U7 je taky dobra hra, ale BG je IMHO lepsi. Treba ta interakce postav v druzine je zhruba na podobny urovni. V U7 se poradne keca jen na startu hry v Trisnicu v duu Ioio a Spark. Celkem hovornej je i Dupre a obcas neco rekne Shamino. Ostatni postavy po najmuti uz nereknou ani slovo (u me Sentri, kterej toho moc nerekl ani pred najmutim, Jaana a Tseramed a pocitam, ze stejny to bude i s Julii a Katrinou. Tu jedinou jsem zatim nepotkal).
@90210 (04.01.2018 10:09): Mě bohužel v Baldursech nebavilo skoro vůbec nic. Oproti Ultimě mi to přišlo jako několik kroků zpět. V Ultimě 7 je třeba kouzelné, že se tam fakt bez přechodů pohybuješ a ten pocit, že je svět kompaktní a každičké místo tam má svůj prostor je neuvěřitelný. Na to, jak je to stará hra. a pak přijde Baldurs s docela zoufaým příběhem o rozpadajícíchc se mečích, pošťáckými questy, sektory, které se načítají a přiblblým pathfindingem postav, které se vzájemně plantají pod nohama v tu nejnevhodnější chvíli, nebo narazí do zad postavě před sebou a hledají cestu přes celý dungeon jinudy. Jediné, co bych snad Ultimě 7 mohl vytknout jsou souboje, na kterých hra ale vlastně vůbec nestojí. Ale to už je stará otřepaná debata ohledně infinity her, kterou nestojí za to znovu a zase rozdmýchávat :-)
@Ringo (04.01.2018 09:23): Ja jsem si takto "zil" a syslil vsechno mozny v rade RPG, mnohem vic napriklad v Baldur's Gate. V Ultimach pravda muzes vyrabet ty veci, jidlo apod., ale tohle me moc nebavilo ani v Ultima Online, kde to naopak bylo klicovy a dobrej craft se topil v penezich.

Co se mi na U7 libi je to, ze te taha postupne od mesta k mestu/mestecku, takze nejsi zahlcen jmeny a minipribehy a vzdy tak dorazis do mesta, dozvis se, ze tebou hledane osoby tam prekvapive nejsou, vyresis 1 nebo 2 mistni miniquestiky, jdes dal a vetsinou se tam uz nevratis. Ta hra fakt neni az tak rozsahla v tomto smeru.

Co mam ale rozhodne v planu je projiti vsech hlavnich legendarnich dungeonu Covetous (jedine v tom jsem byl, ale tady je to neskodnej dul), Deceit, Despise, Destard, Hythloth, Shame a Wrong, ke kterym jsem se v Ultima Online v obavach ani nepriblizil a kdyz uz do jednoho dvou ano, tak jsme se jako skupina maximalne motali na zacatku prvniho patra, nez nas vyplasila PK nebo nejaky instant kill prisery. Uz jen vysloveni jejich jmen vyvolavalo hruzu a nektery treba rok zadna skupina nedobila, rad bych se do nich konecne podival.
@90210 (03.01.2018 19:45): No, ono hlavně pak neuneseš ty prachy. Já jsem si pak v té hře žil jako král, protože jsem si úplně mimo příběh prostě na zakoupenopu loď postupně nanosil truhly, co jsem ve hře naše, kolikrát to byla cesta přes celou mapu s polonahými postavami, aby tu truhlu unesly a ty truhly jsem si totálně napěchoval prachama. Byl jsem bohatší než Lord British :-) A na tom je vidět, jak fajn jsem se v té hře cítil, protože v žádné jiné jsem neměl potřebu dělat takové kravinky, u všech jiných prostě dokončit příběh, hlavní subquesty a šlus, ale v Ultimě 7 jsem prostě tak nějak doslova žil. Taky jsem si tam pekl chleba v pekárně z mouky a vody, co jsem si nanosil :-) Jinak spousta peněz se dá ve hře vyhrát.

Jinak když jsem hru rozjel a byla pro mě naprostou novinkou, tak jsem jak pitomec sbíral naprosto vše, co šlo ovzít, tak jsem měl plný inventář svícnů, hadrů a podobné pitomosti :-)
@Richmond (03.01.2018 19:36): V U7 je treba si davat pozor a nebrat vsechno, aby se hrac nezblaznil, protoze 95% veci je k nicemu. Zpocatku jsem kradl lepsi vybaveni, predevsim Trisnic jsem opravdu vybílil, a pak samozrejme prachy a zradlo, to je v U7 zaklad. Krmeni je spolecne s bojem vubec asi nejspornejsi strankou tyto hry. Ve Vespru jsem sice omylem koupil 12 x 12 dried meat, takze mam u 3 postav plnej inventar susenyho masa, ale chál stejne kradu furt. Jsem ale na druhou stranu hodnej a sbiram veci po zabitych priserach, kterymi pak plnim stoly prazdnych domu lidi, ktery jsem okradl a tech chudsich, aby nebyli skodni. Je to takovy RP. Ale i s tim jsem musel pribrzdit, protoze mam pretizenych vsech 8 postav a tech kramu se tam všade vali tolik, ze to proste nejde a prodavat taky nic skoro nejde. Kdyby slo, tak jsem tam uz milionar.
Zjistil jsem jednu vec : ten svet je strasne malej, je to sice cely hand made, ale souboje jsou hrozny a je otazka, jestli ma smysl prochazet kazdou jeskyni, kterymui je protkana snad kazda hora. Cesta pesky do Vesperu pres baziny byl docela vopruz, tak jsem se vydal pro letajici koberec, kterej jsem nasel na prvni dobrou (cca 2 minuty cesty z Britu) a uprime - mam pocit ze to totalne zkurvilo celou hru. Fakt, ze z jednoho kraje sveta na druhy preletite za minutu, pritom cestovani, moongatey, pripadne lod, kterou jsem nepouzil, jsou super moznosti, pripadne i ten blbej povoz, kterej jsem sice koupil, ale zustal zaparkovanej v depu. Koberec mi prijde jako uplne zbytecny ulehceni uz tak smesnyho cestovani, kdy snad jedine na Vesper se pesky dostava blbe, par dalsich mist resi lod.

BTW odhadem jsem nekde u zacatku hry, ale uz v prvnim meste jsem byl solidnim prachacem a uz ted se koupu v penezich a nevim co s nimi. Ekonimika tady trochu hapruje, ale mozna je to tim, ze hrozne kradu.
@90210 (31.12.2017 14:58): Neni to tak trochu nevybalancovanost? Ze clovek moze hned takto na zaciatku najst velmi dobru vybavu?
Inak, taketo malickosti mam na hrach rad - nejaka jemna napoveda, ktora Ti cosi naznaci, a ak sa po nej to vydas, tak Ta to odmeni :)
Tak jsem se vydal hledat poklad, jehoz souradnice mi hned na zacatku prozradil papousek a dobre jsem udelal, protoze s takto ultimatni vybavou jsem fakt nepocital. Jesteze jsem uz nabral i Dupreho, jinak bych to ani nepobral.
@Drolin (27.12.2017 11:06): No ale tady se tak nějak řeší ten svět, jeho zákonitosti a události, které se v něm udály. Ultima 7 je ze série asi první takový univerzálnější díl, který si zahráli i nefandové série, kterým na předchozích dílech něco vadilo po té technické herní stránce. Ale napsat, že 2 hodiny v Ultimě 7 dovede hráče k daleko většímu poznání toho světa než dohrání dílů 1 - 5 je prostě nesmysl. Ty díly jsou herně samozřejmě obtížné, nejsou mco user friendly, ale hráč, který ten svět miluje se tím prokouš a o to bude pak větší odměna. Je to prostě pro fajnšmekry.
@Artran (27.12.2017 11:29): Murder in Cormyr. Já totiž jsem nějak začal číst tuhle brakovou literaturu z FG, dorazil jsem Pool of Radiance, trilogii Finder's Stone a teď padal volba na tohle. Mám doma ještě dost dalších knih z FG (nepočítám Drizzt sérii, tu jsem kdysi četl celou) a chci přikupovat další, je to překvapivě hodně levné i z toho eBay.
@Drolin (27.12.2017 11:06): Jo začátek U7 je bomba, na to se shodneme asi všichni. Že to vypadá jako dedektivka mě vždycky lákalo (mimochodem teď čtu jednu detektivku z Forgotten Realms, kde se vůbec nebojuje, a nemůžu si to vynachválit, myslel jsem, že fantasy detektivky jsou obskurní pokleslej žánr) :)
@Ringo (27.12.2017 10:53): Právě naopak, začátek Ultimy VII je designérský vrchol, aneb jak se má uvést rpg (nebo spíše adventur). Plus tedy ty možnosti... podobně dobrý start ma dle mě málo her, BG2, Chrono nebo Dark Souls.

Nicméně výrok ber v kontextu diskuze :)). Popravdě mě ale detaily s odkazy na jiné díly, sérii, až tak nezajímají.

@Richmond (27.12.2017 10:56): 90210 je srandista jen ;). Jaba heretika nikdo z rpg nadšenců nebere vážně.
@Richmond (27.12.2017 10:56): Neznáš slavný Jab Code? :)
Dungeon is a lie, there is only Infinity Engine.
* Through Fallout, I gain Baldur's Gate.
* Through Baldur's Gate, I gain Planescape: Torment.
* Through Planescape: Torment, I gain Baldur's Gate 2.
* Through Baldur's Gate 2, my chains are broken.
* The Infinity Engine shall free me.
@Drolin (26.12.2017 13:33): "i jen dvě hodiny v Exultové Ultimě VII dají více přehledu o sérii jak dohrání I-V"

Nezlob se, ale tady v tomhle se hluboce, opravdu hluboce mýlíš. Dohrál jsem U VII, která má úchvatný příběh a spoustu zajímavých střípků z minulosti, které působí příjemně mrazivě a až hraní Ultimy 4 mě dovedlo k poznání, o čem byla doopravdy řeč. Dvě hodiny v U 7 to neřeknou naprosto nic. Opravdová historie se psala v dílech 1 - 6 a sedmička byla pověstnou třešničkou na dortu. Nedovedla tě k poznání, jen ti dala okusit ty nejlepší ingredience z toho světa (pomunu- li soubojový systém, který mi přijde v Ultimě 5 a 6 mnohem mnohem lepší).
Když už jsme u těch krabic, tak jsem kdysi ulovil fakt luxusní kousky Ultimy VI i Ultimy VII (a snažím se zapomenout na to, že mě jeden kus stál skoro 1800 Kč :-D

Ultima VII: http://www.oldgames.sk/images/collections/Ringo/U7Complete.JPG

Ultima VI: http://www.oldgames.sk/images/collections/Ringo/Box.JPG

http://www.oldgames.sk/images/collections/Ringo/Map.JPG

http://www.oldgames.sk/images/collections/Ringo/Manualy.JPG

http://www.oldgames.sk/images/collections/Ringo/Diskety.JPG

@Richmond (26.12.2017 09:12): Dohráli, a dříve jak vy, takže nehledejte výmluvy :P

A ha ha, první Ultimy... i jen dvě hodiny v Exultové Ultimě VII dají více přehledu o sérii jak dohrání I-V, kde ani není vizuální podoba. Plus to chce samozřejmě hrát i devátý díl, který poskytne TPS pohled a je stále zajímavým titulem (na rozdíl od dílů 1-6).

@mazar1234 (26.12.2017 00:26): Pěkné věci :)).
@Artran (25.12.2017 23:18): Chce to trochu nadhled. Uvědom si, jakým stylem tu ta exultovaná partička argumentuje. Dohrát hru s návodem znamená, že hru NEHRÁLI, ale procházeli! To je jakoby koukali na gameplay na YTB. Byť jen 10 hodiny poctivého hraní prvních Ultim řekne člověku víc o Ultimách než ten jejich speedrun dle návodu :) Ale budiž Mazar alespoň zaslouží uznání za UU sérii, takže alespoŇ nějaké ultimácké vzdělání má :))

@90210 (25.12.2017 23:12): Tak tohle se ti nepovedlo hošku...:(
@Drolin (26.12.2017 00:08): písať to do U7 je offtopic, takže to musím zakamuflovať....

Takže 90210 nebol ani v prvom dungeone, tak je múdry :-D ohľadom podradnej funkcie rozlíšenia Exultu....



@Drolin (26.12.2017 00:08): OK pokračujeme
2x pár ponožiek
1X sada sada toaletná voda Jimy Choo Man Ice + Deodorant Stick Man Ice
1x Obrovská ťažká kniha v českom vydaní - Poirot
1x Krabica Tigrieho žrádla
1x fľaša Čokoláda.
@Drolin (25.12.2017 23:27): Pripomína mi to Anglo-Osmanskú koalíciu proti Francúzsku...
Samozrejme ty si Osmanský Sultán :-D
Sorry to je ten čas vianoc, kedy si u obeda čítaš knihy typu dejiny stredného východu.