Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@ad142 (20.01.2018 10:01): To byla nevyhode techto cistych kobkaren, ze se tam mnohem casteji zasekavalo. I proto jsem vzdy preferoval hry, ktere se odehravaly v outdoor lokacich, ktery byly vic postaveny na rozhovorech nez na podzemnich puzzlech.
@mazar1234 (18.01.2018 19:15): UU2 je samozřejmě taky super, jen mě tam zklamala ta plochost. Čekal jsem podobné designerské orgie jako u jedničky, dodnes nejlépe zpracována jeskyně, která překonala jakýkoliv krokovací dungeon, které mám obecně tak nějak raději, ale ta UU1 tomu prostě nasadila korunu.
@mazar1234 (18.01.2018 19:15): Pod to se podepisuju, v žádné jiné hře mě nebavil exploring tak, jako v UU1. V kombinaci s geniální hudbou to prostě byl můj největší dungeoňcký zážizek evr! Dvojku se chystám taky dohrát (kdysi jsem to dojel cca do 90%) a tenktokrát absolutně bez návodu, dám si to jako dárek (nevím ještě k čemu) :)
@Ringo (18.01.2018 19:11): Osobne považujem UUW1 za najlepšie liveldizajnérsky vytvorenú hru akú som v živote hral.

Ale s tvojím názorom "Ta jednička mi přišla o dost lepší než dvojka" sa nestotožňujem, ja ich celkovým hodnotením radím rovnako (tzn. 100% a 100%).
@Richmond (18.01.2018 18:13): Interakce nechybí ani v UU1, vlastně UU2 se v tomto vyrovná, domlouvat mezi podzemními královstvími smír, případně se přidat na jedniu ze stran....jako Arx Fatalis si hrálo na to, že to napodobí a stejně se mu to nepovedlo.
@90210 (18.01.2018 17:35): UU2 ale není venku, strukturou dungeonů se ti bude UU1 daleko více líbit, protože tak promakanou jeskyni s převisy, propastmi, mosty, říčkami atd. dodnes nikdko nedokázal napodobit. UU2 je opúroti tomu placka, kde jdeš výjimečně semo tamo z kopce a do kopce. Atmosféra z UU1, kdy jsem vylezl z chodby na skalní římsu a chtěl přeskořit propast na další skalní římsu, která pak někde pokračovala chodbou, ale nepovedlo jsem a spadl jsem dolů do propasti do říčky, vyplaval na břeh, tam chvíli pokukoval a když jsem zjistil, že nemám jídlo, tak jsem na klacek navázal provaz a nalovil si pár ryb, než mě přepadl hnusný lurker, na kterého jsem neměl, tak jsem zdrhnul někam pryč do dalš íjeskyně....nešš, žádná další hra mi už takovou atmoěku nedokázala navodit.
@90210 (18.01.2018 17:46): Osobně beru oba díly UU jako poměrně dost odlišné hry. Tedy svým zaměřením. Jednička je taková sevřená, správně depresivní. Dvojka je už hodně o příběhu, interakci s NPC a s různorodým prostředí. Pokud bych si musel vybrat, nedokázal bych to :) Mám velkou lásku k oběma.
@90210 (18.01.2018 17:35): Tak to bacha s tou UUW2, v podstate su to skoro vsetko 2-3 poschodove dungeony, jedina jedna lokalita je "outdoor" aj ked samozrejme roznorodejsie a nie jedna a ta sama jaskyna ako v UUW. Ale necakaj dzunglu, pust, pohorie atd....
@Ringo (18.01.2018 16:28): Jj vim, ze se to odehrava ve Stygian Abyss, ale ja jsem mel s cistymi kobkarinami odjakziva trochu problem, mam rad prirodu v realu i na monitoru.:0) Proto jsem pred lety taky vzdal treba Stonekeep. UU2 ma podle vseho mnohem ruznorodejsi prostredi.
@90210 (18.01.2018 14:05): No, ten pohled na UU1 je dosti předsudečný. Ta jednička mi přišla o dost lepší než dvojka a jsou tam dějové návaznosti na lecos ze starých Ultim, nejvíce myslím ze čtverky.
@Richmond (18.01.2018 12:35): Ultima 7 vlastne neni az tak rozsahla hra, jedes furt po pribehu a tech odchylek a subquestu je minimum, spousta nich byla ve hre z neznameho duvodu jen naznacena, ale nic z toho nebylo, coz je trochu zvlastni. Ke konci me to dost pohltilo a hral jsem to fakt hodne, jako za starych casu. Prosel jsem i vsechny dungy, byt to byl kvuli neskutecne otravnymu respawnu trochu vupruz, ale s kompletni osmiclennou partou a kvalitnim gearem, ktereho je ve hre slusne mnozstvi, to bylo na pohodu. Cekove jsem tu zemicku docela prosmejdil, je tam spousta zajimavych zakouti a je videt, ze je to hand made, byt ta rozloha zeme je fakt malinka.

Naopak jsem vubec neztracel cas s nejakym craftenim apod. a proto se na dalsi dil, kde toho delat moc nejde, docela tesim, protoze mi to prislo sice fajn, ale trochu zbytecny.

UU2 dejove navazuje na U7 a je tam spousta postav z Britannie, naopak UU1 je jen prosta kobka a ja tyhle ciste indoor dungeony nikdy nemusel.
V nedeli jsem to dohral, je to super hra, wtz, ale je treba prekousnout nekolik neprijemnych designovych zalezitosti.

Urcite mam v planu ten datadisk a pak Ultima VIII: Pagan, myslim ze se Paganem Origin vydal spravnym smerem, protoze co furt delat s Iolem a spol. v Britannii, temnejsi a osamelsi svet by byl fajn. Mezi U8 a Black Gate je ale jeste Serpent Isle a hlavne Ultima Underworld II: Labyrinth of Worlds a abych si zahral UU2, tak to chce dat i UU1, do ktery se mi popravde az tak moc nechce. Jeste uvidim...
@90210 (09.01.2018 23:28): Myslím, že jsi to kritické místo už minul, dalo se to zkazit tam, jak jsi psal ten spoiler, nepamatuji si přesně postup jak to udělat, je už to přeci jen 20 let, ale jak jsi viděl to místo s těmi dvěmi, tak ono se tam dalo vlézt do té scény, je to bug ve hře, hra tam nějak blbě rozliší tu vidinu s reálnou lokací a na nějakém místě ji spojí průchodem od tama, kde jsi na to koukal.
@Ringo (09.01.2018 21:55): To mi pak napis, ja jsem uz ale pomerne dost daleko, podle vseho uz mirim ke konci hry, byt jeste chci prolezt par dungeonu (prosel jsem vsechny 3 casti Wrong, ted jeste Shame a par dalsich mist). Prave jsem navstivil Time Lorda, dostal za ukol navstivit Despise a zjistil, ze Wisps jsou pekny svine, protoze me nabonzovaly Guardianovi a mam na krku smrt toho ucence.
@90210 (09.01.2018 10:45): Tady trochu bacha na to, aby sis nerozbil hru. Co si tak pamatuji, tak se dá vlézt někam, kam nemáš a rozbiješ si příběh. Je to jedno místečko, kde hra trochu zahaprovala :-) Ale pokud nebudeš moc hnidopich, tak na to asi nepřijdeš a neuděláš to.
@mazar1234 (07.01.2018 11:18): Vždyť ty classic edice byly běžně dostupné. Od EA Classic, od Microprose Power Plus krabice. Jezdil jsem pro to do Ostravy, aby si někdo neříkal, že v Praze šlo sehnat všechno, tak se mi to kecá. Jsem z východního konce české republiky :-) Já jsem byl ve srovnání s jinými, co měli tehdy hry hned z Německa a pod. béčko. Socka, která si šetřila z obědů na slevněné edice her ve Vision store, abych měl i něco jiného než co běžně kolovalo na disketách po kámoších, než přišel v nějakém tom 99 roce pořádně internet :-) Vlastně jednom kamarádovi, protože na gymplu jsme v těch letech 92/93 pařili snad jen dva a on byl můj jediný zdroj, protože znal ještě někoho, kdo nám to donášel ty hry :-) Druhý kámoš soused byl tehdy zdroj číslo 2, od toho jsem měl Eye of the Beholder 1 i s manuálem, Death Knights of Krynn s manuálem, Space Quest 3, dovezl mu to tehdy taťka ze Singapuru :-) To byly tak krásné časy, že mě úplně drásá, že teď každý jen klikne na net a hraje :-D
@Ringo (06.01.2018 18:58): To bolo to CD kompilácia UUW1+UUW2? To som dlho chcel, ale zakaždým keď som prišiel do tej tehdá jedinej a prvej predajne v BA (Lazaretská ul) tak ju nikdy nemali skladom, nakoniec som si po pár mesiacoch márneho chodenia do predajne zakúpil X-Wing collection CD, čo bola moja prvá originálka v živote.
Druhá bola potom krabica Baldurs gate vo verzii už rovno aj s datadisk CD (kupované a hrané cca rok po vydaní).

Ináč argumentovať sebou je IMO značne nešťastné, páč ty si určite veľmi neobvyklá vzorka populácie a tak ťa nemožno považovať za benchmark :-D

Ja osobne som až do 2000+ rokov narazil iba na Underworldy, ktoré som aj dohral už na 386 - s povypínanými textúrami aby sa to aspoň trochu hýbalo :-D Potom až o dosť neskôr som mal Ultimu 8, ale tú som za tie roky rozohrával minimálne 10 krát a nikdy som sa nedostal cez prvých pár hodín.
@Ringo (06.01.2018 18:58): Nojo, ale vy jste byli vyjimky. Ja pocitac vyzebral od rodicu v roce 97,byla to sunkoidni 386 z nekolikate ruky, Ultima vubec nekolovala v takovych tech "piratskych sbirkach". Prvni hry, ktery jsem si sam koupil byly BG kompilace na DVD nekdy v roce 2005 cca za 99, tehdy jsem se zaregistroval na Sigil a po nekolikalety pauzu zacal zase hrat.
@90210 (06.01.2018 16:49): Já :-)

Vždyť někdy kolem 95 roku vyhcázely za pětikilo EA Classic edice v Jewelcase. Já si takhle hned koupil Ultimu Underworld 1&2 a Ultimu 7 a všechno jsem to tehdy dohrál. Nejlepší herní časy, které nikdy nic už nepřekoná.

A ve Vision store byla krásná krabicová verze i Ultimy VI, chodil jsem na ni pravidelně koukat, ale 1 200 jsem jako student nikdy za hru dát nemohl. I na ty Ultrimy Underworld a U7 jsem si postupně vždycky odložil penízo, co jsem měl na obědy :-D To vždycky bylo to pětikilo akorát.
@90210 (06.01.2018 16:49): Byla určitě k mání i v obchodech. V 94 jsem byl u kolegy v práci a ten měl krabici ve skříni (měl tam fůru dalších krabic, on kupoval všechny velký rpgčka jakmile vyšly u nás), dokonce mi ji i půjčil domů, ale já si jen zkopčil diskety :))
@Ringo (06.01.2018 16:39): Nojo, ale rekni mi kdo tady hral Ultimu 7 v 90. letech? Tahle hra tady vubec nebyla a pozdeji, s prichodem Win, ji vubec neslo spustit, proto ostatne taky casem vznikl Exult.
Skoda, ze ten nanicovatej vychvalovanej Exult aspon neomezil ten extremne otravnej respawn, nektery prisery se obnovujou snad po 10-ti sekundach, coz i tak zazitek z asi nejhorsich souboju, ktery jsem v RPG kdy zazil, jeste umocnuje. Proti U7 je takova ptakovina jako Planescape: Torment aka Planescape Tournament uplna soubojova nirvana.

BTW jedinou dobrou vec, kterou mel Exult prinest, totiz keyring jsem jeste furt nenasel a to mam oblitanou i dobrou pulku vsech ostrovu.
@Jab (05.01.2018 18:24): Možná tě překvapím, ale já jsem spokojenej. Jinak bych měl starosti jako má MicktheMage :) Vyhovuje mi, že pro mě vyjde tak 1až 2 rpg za 5 let. Stihnu tak alespoň resty.
Slovo retro nesnáším :)
@Richmond (05.01.2018 17:51): S tím letadlem to byl vtip na engine. ;)

A kdyby nepřišel Fallout (a samozřejmě Diablo), tak možná dnes žádná nová RPG nevycházejí. Imho můžeš být se současným stavem spokojen. Těch pár dungeonů pro těch pár staromilců vychází (mmj. i proto, že jejich vývoj je relativně levný a nenáročný) a mainstream má své Witchery atp. Docela ale vtipné je, že když vyjde Pillars of Eternity, Tyranny či Numenera, tak se všichni recenzenti předhání v tom, jaké to jedou retro. K těm vašim MaM X a LoG 2 se asi ani nedostanou nedostanou tedy.
@MickTheMage (05.01.2018 12:37): Měl bych si sundat ten filtr, abych rozšířil počet dobrých rpg za posledních 20 let alespoň na 5 ks!! :))

@90210 (05.01.2018 13:07): Souhlas, dungeony tam nejsou primární cíl, ale trocha větší nápaditosti by neuškodila. Pro mě ale i tak BaK jedna z nejzajímavějších her historie, takto totiž vlastně nikdo rpg nezpracoval a asi ani nikdy nezpracuje.

@Jab (05.01.2018 12:35): Jen, když jsem se vracel známými místy, jinak mně určitě znáš, že jsem pečlivka, co smejčí všude, takže pomalu, piánko, za tímhle stromkem by mohlo něco být... atd :)

@Jab (05.01.2018 06:51): W8 jsou titánem oproti drtivé většině titulů, co přišly po něm :) Samozřejmě názor mám stejný jako Ringo, po roce 96 krutá jízda po struhadle s jódem, ojedinělé velmi kvalitní pokusy už to nezachránily. Zmizely nároky na hráče, rpgčka se stala de facto bezzákysovým artiklem. Nějaké konverace mezi členy party mně nezajímají. Člověk tyhle hry (nevím, kdo s tím hlavně začal, ale IE hry to poctivě převzaly) nemůže nedohrát, možná někde je obtížný souboj, ale to je vše). Ale tuhou adventurní část, tu už dnes nenabízí nikdo (možná nějakému titulu křivdím, nehrál jsem všechny, resp. nemám informace o všech). :) Klidně bych pokecal o vývoji cRPG, ale asi spíše v sekci RPG, tady určitě narazíme.
@Drolin (05.01.2018 11:19): Krondor nevypada az tak spatne, musis to spustit s plnymi detaily, pokud to tvuj pocitac nezvladne, tak edituj autoexec.bat a config.sys, abys ziskal vice EMS pameti, a ovladani ma o 100% lepsi, nez U7. O soubojich ani nemluve, ty ma BaK skutecne vynikajici. Na druhou stranu nechci nijak idealizovat ani BaK, kazda hra ma neco...
@90210 (05.01.2018 11:01): Krondoru věřím, jen by potřeboval trochu jiné zpracování - z mé dnešní perspektivy. Jak může být obsah zajímavý, tak je forma dnes nedostačující (naopak Ultima VII: The Black Gate nezestárla, našel jsem uložené pozice a Exult, tak jsem trochu znovu zahrál). A právě, ten archaický jazyk například pro mě byl novinka (v takové míře), a číst tyto texty byla zábava sama o sobě.
@Drolin (05.01.2018 08:25): Je to hodne dany tou velikosti sveta a poctem NPC, BG je svou velikosti realistickej svet s odpovidajicim poctem obyvatel, na druhou stranu kdyz jsem to hral naposledy, tak jsem to fakt cetl a prislo mi to v pohode. Hodne to tehda pokurvil ten ceskej preklad, se kterym jsem to kdysi taky hral, ale ty texty jsou vicemene standardni, obcas nadprumer. Ultima je oproti tomu specificka pouzitim archaickeho jazyka, ale ty texty maji casto i trochu humornejsi nebo parodictejsi nadech a rozhodne me uz taky nebavi cist uplne vsechno, protoze se to tam taky trochu opakuje a neni tam zadnej vyvoj, Lord British jako jedna z nejukecanejsich postav taky mele furt jedno a to samy a jednou prokecnuty postavy uz nema vubec smysl oslovovat znovu, pokud s nimi neni spojeny nejaky quest a postavy taky vubec nereagujou na deni, viz. Minoc a Owyn, kterej uz davno spachal sebevrazdu, ale tento fakt reflektuje jen zastupkyne Fellowship, ostatni o nem furt melou jedno a to samy a Julia a spol. te klidne dal posilaji za starostou, aby se prosetrily plany lode, i kdyz je to uz davno vyreseny a lodar zgebl. Opravdu si to neidealizujme, BaK byl v tomto podstatne lepsi