Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Najlvin (20.02.2018 11:45): Přesně tak! Děláš mapu, hodinu se sereš s dizajnováním rohu se sloupem, mezitím tě napadne dvacet zlepšováků a čtyřicet rozšíření cest a chodeb a za dva dny z toho máš něco o čem už víš že nikdy nedokončíš... :D

Ty stargate mapy jsou luxusní, obzvlášť ta věrně zpracovaná základna.

Ze své "top" mapy bych mohl natočit video, pak jsem měl ještě dva velké projekty do CSka, jedna mapa byla podmořská základna, první bomb site pro teroristy byla testovací laboratoř kde byly dveře, do kterých když pustíš proud tak se stanou hologramem a jde je projít, byl tam i zapnutelný laser který to měl jakože "testovat".
Druhým bomb sitem byl pak jaderný reaktor na druhé straně mapy, byla tam i odpočinková a denní místnost s výhledem na mořské dno, v koridorech byla vždy ještě jedna temná cesta nad do ktreré z koridoru sice šlo vidět ale mizerně, takže to dávalo příležitost druhý tým "obejít" nad jejich hlavami. Byla tam i místnost která šla na dálku zatopit vodou a tajná monitorovací místnost odkud šlo vidět všechny duležité části.
Druhý nedokončený projekt byla zase scifi mapka na povrchu měsíce. Byl tam i pěkný raketoplán s interierem.
Tam už ta mapa byla tak detailní že prostě nešla dodělat. :D
@Gordon (19.02.2018 23:52): No to mi povídej. Já z počátku do Chasera pár levelů vydal, single tedy jen dva a z toho byl ještě jeden jen takový test, navíc ne moc kvalitní. Ten druhý už byl obrovský, ale detail jsem zase tolik neřešil. Pak už jsem jen zvládl udělat šest map pro multiplayer a od té doby nic. A že jsem těch projektů měl rozdělaných spoustu - toho nedodělanýho materiálu, a někdy fakt už hodně pokročilého, tu mám plno. Bohužel největší problém je, že se to člověk snaží dělat čím dál lepší a podrobnější, a nakonec se utopí v moři detailů. Pak to jde strašně pomalu a člověk rychle přijde o veškerou energii a motivaci. Ale teď jsem se k tomu zase po roce vrátil - za celý večer jsem zpatlal jedny padací dveře v tunelu :D

Ach ty vzpomínky, to byly časy - tolik nápadů a elánu:

http://www.doommap.cz/projekty_en.htm - Obrázky ze starších projektů.

https://youtu.be/yLOIX2DI9kM - Military Complex, měl mít až devět velkých levelů.
https://youtu.be/ew6SlIoKkaM - Původně dva samostatné levely (jeden inspirovaný HL2 :D), později začleněné do Military Complexu.

Star Gate map pack:
http://www.doommap.cz/projekty/obraz/sgmp01.jpg
http://www.doommap.cz/projekty/obraz/sgmp02.jpg
http://www.doommap.cz/projekty/obraz/sgmp03.jpg
http://www.doommap.cz/projekty/obraz/sgmp04.jpg
http://www.doommap.cz/projekty/obraz/sgmp05.jpg
http://www.doommap.cz/projekty/obraz/sgmp06.jpg

A v neposlední řadě můj poslední projekt:
https://youtu.be/j_YJ87YSaOM - Freedom for Mars, první gameplay.
https://youtu.be/HCsvEMY4Kaw - Základna rebelů a test animací postav.

Minimálně Freedom for Mars bych vážně rád dodělal. Je v tom už nejen spousta utopeného času, ale taky je tam to nejlepší, co jsem kdy dokázal vytvořit. Ale tím tempem, kterým na tom sporadicky dělám, to bude tak na 20. výročí Chasera :D
@Najlvin (19.02.2018 23:09): No ty kráso, to je fakt pěkný level design, jde vidět že sis s tím vyhrál a nechtěls obyčejný koridory.

Pro mě v Hammer Editoru (HL), byla ironicky největší překážkou v podstatě neomezená možnost úpravy map, takže jsem nakonec nevydal skoro nic co jsem dělal, nakonec z deseti projektů vylezla jen jedna soutěžní průměrná mapka a pak jedna lepší isnpirovaná původním halfem.
@Tommywise (19.02.2018 19:56): Tak on už ani v době vydání Chaser neměl bůhví jak dobrou grafiku - v té době to byl takový průměr, i když některé levely byly parádní a braly dech (hlavně Malé Tokyo). Největší problém vizuálního zpracování je v tom, že každou část hry dělal jiný leveldesignér. Podle stylu a úrovně detailů se dá celkem spolehlivě poznat, kdo dělal jaký level, protože každý měl svůj nezaměnitelný rukopis. Tehdy se na nějakou ucelenou kvalitu nekoukalo. Ale i tak pro mě mají všechny levely v Chaserovi takové specifické kouzlo a rád na ně vzpomínám. Třeba ta strohost a prázdnota levelů na povrchu Marsu dost podporuje depresivní náladu, což k té dané části příběhu celkem sedí. I tak se ale po těch letech pořád dají v editoru Chasera vykouzlit pěkné scény, samozřejmě v mezích technologie CloakNT enginu - viz můj nedokončený projekt: http://www.moddb.com/mods/freedom-for-mars/images . Chaser je prostě takový neobroušený diamant. Já se k té hře pořád rád vracím, a i když jsem hrál hromadu mnohem propracovanějších her, tak u mě Chaser stále vede v žebříčku :-)
tak dohrane a mam smisene pocity, je to proste zvlastni rozpoluplna hra. JAkobych si pripadal chvilu jako v Half Life, nekdy v NOLF jindy zas v FEAR. I ta grafika.... intra se mi moc libili ale ty venkovni mise byli odflakle jak graficky tak hratelnostne.
Nevim nejakym zpusobem to porad sronamvam s NOLF 2 i kdyz sem to hral uz davno a jen jednou, proto nejak nechapu tak vysoke hodocneni u NOLF 2 a tak nizke u Chasera. Ja na tom Nolfu nevidel jic vyjmecneho co by tu hru snad melo vytahnou s prumeru. Obe hry se snazili prijit s necim, NOLF s humorem a Chaser s pribehem ale ani jedno me nejak nevtahlo, z pohleu FPS je to v obou pripadech prumer. U obou sem si pripadal jako James Bond a tenhle film proste nemusim
TAk hodne rozpoluplne pocity z hry,souhlasim se vsim co se tu napsalo. Na rok 2003 asi celkem slusna grafika .....(i kdyz za rok prisel Half Life 2). Co se AI tyce tak sice vojaci me obcas prekvapi tim kde se najednou objevi kdyz sem s nimi v boji,ale na druhou stranu tu neni zadna moznost Stealthu takze mam pocit ze jeste nez zahlednu nejakeho nepritele on uz o me davno vi cehoz je dukazem to ze vylezu zpoza kopce a mezi stromy nic nevidim,jen to ze po me nekdo strili. Nejvic me rozesmala ta miste ve snehu kde mam najit jinou cestu k zakladne. Sice mam rad prostredi v lese kde pada snih ale toto tady si snad autori delaji z hracu prdel,jinak si nedokazu vysvetlit to ze sem snad 4x v domeni ze sem nasel spravnou cestu bvzdy zkoncil na zacatku zakladny a nekolikrat sem po ceste potkal toho stejneho snehulaka....WTF? Kdyby aspon ty zbrane meli realne zvuky alespon co se M4A1 nebo Kalasnikova nebo jeho podobneho hybridu tyce...Ne zni to jako kulickovky. Jediny co me u hry drzi je to ze je to Slovenske a ze moc jinych akci na mem pravekem stroji nerozjedu a tak sem rad ze tohle hraju na plne detaily.
Hned u prvni zbrane (utocna puska s dalekohledem) nejde zvlast zmenit mod strelby (auto/davka) a Zoom (pouziti puskohledu)? Resp. Kdyz kliknu pravym tlacitekm mysi zapnu puskohled/zoom ale i prepnu na davku. Tzn. ze bez pouziti puskohledu nemuzu strilet davkou...a naopak?

V nastaveni takova moznost neni.. je tam jen alternativni mod/mod strelby v jedne volbe/klavese nastaveni...
Předposlední mise to byl slušný opruz... Ne gameplayem, ten byl fajn, ale tím příšerně dlouhým přejezdem vlaku..
Poslední mapa z Chaser.cz dohrána. Party Up In Here je mapka zachycující přípravy na party. Je nutné nejdříve uklidit, pak sehnat nutné věci a v tom všem vám brání nepřátelé. Jde o jednohubku která nenadchne, ale neurazí. Zajímavý a vtipně zpracovaný nápad.
Další dva stažené levely dokončeny.
Stoka je velice povedená mapa, která by klidně mohla být součástí původní hry. Postupně se zvyšující obtížnost a dostatečně různorodé prostředí dělají ze Stoky zábavnou záležitost, kterou rozhodně doporučuji.

Naproti tomu Old Building je velice nepovedená záležitost. Mapa je nudná a nevyvážená. Hrát pouze pokud chcete kompletovat a i tak na vlastní nebezpečí.

Ještě jsem hrál modifikaci Blues Brothers. Jde o likvidaci vln nepřátel na omezeném prostoru. Doporučuji pouze pokud chcete cvičit střelbu.
@Najlvin (31.03.2017 22:34): Super díky za radu. Opravdu stačilo koukat pár metrů na zem a pak už to jelo normálně. Jaderné zbraně zneškodněny a level úspěšně dokončen. Až na tuto chybku jde o slušnou práci, kterou mohu doporučit.
@jvempire (31.03.2017 20:13): Je tam nějaká chyba v levelu. Řešil jsem to tehdy s autorem a asi nějaká chybná geometrie nebo textura. Bohužel to už autor nikdy neopravil. S trochou štěstí se to ale projít dá, jen se v té části, kde to padá, musí člověk dívat na zem :D Ale ono to tam stejně hnedka končí v nějakém hangáru, takže o moc nepřicházíš.
@Najlvin (31.03.2017 20:05): Bouda aha dík za upřesnění :-) Účel to plní a díky designu jsem se dobře bavil. Nevíš proč hra padá ve třetím levelu Longwoodova komplexu? Zkoušel jsem to už na druhém PC a je to stejné. Hraju Steam verzi.
@jvempire (31.03.2017 14:41): Díky za vyzkoušení. Mimochodem, u Military Complexu jsem se sice inspiroval opevněním, ale šlo o tvrz Bouda :D Je to strohý a krátký, protože to byl můj první level do Chasera, víceméně takový testovací. Pak zkus Stoku - tam jsem si už vyhrál mnohem více v délce se to vyrovná levelům v původní hře ;-)
Chasera jsem dohrál letos v rámci herní výzvy. Nedávno jsem při prolézání československé fan stránky narazil na singlové levely. Vyzkoušel jsem zatím dva.

Military Complex - Sektor A je kratší mapa, odehrávající se v podzemním bunkru. Nejvíce oceňuji inspiraci designem Československého opevnění, pokud jste někdy navštívily Haničku nebo Dobrošov budete tu jako doma. Jinak jde o celkem strohou mapu s jedinou zbraní a několika nepřáteli, za celou dobu ani jedna lékárna, ale obtížnost je akorát. Doporučuji vyzkoušet.

Longwoodov komplex je rozsáhlejší a obsahuje hned tři úrovně. Odehrává se v interiérech i exteriérech a hratelnost je mnohem bohatší. Bohužel ve třetím levelu mi hra neustále padala a to i po přeinstalaci bez češtiny, takže nedohráno.

Na webu jsou ještě čtyři mapy, tak až ozkouším opět poreferuji.
Mno, zatím průměrná klasika, ale něco se upřít nedá, na téměř důchodce bezproblémová instalace a chod, což jsem nečekal, pěkně bratia :-)
@mvp23 (18.02.2017 05:20): však jo, klasická Riddickovka - normální a jednoduchý příběh, ale perfektně podanej.
Half-Life toho příběhu právě prozrazuje hrozně, jen si ho musíš chytit a říct si taky při cestě koridorem "Jo ahá tak takhle to je" a nechat si to v hlavě rozležet pak vše docvakne. (podobně jako v Bioshocku infinite, tam si to musíš zase poskládat zpětně)

Jinak tu někdo psal že je Chaser na svou dobu velmi solidní fps, *prská na monitor* Není to co předvedl... vlastně nepředledl nic co by předchozí a hlavně STARŠÍ FPS neměli.
Kde se řešily morální aspekty hlavních hrdinů z adventur? To by mohlo být celkem dobré čtení.

Jinak neříkám, že příběh něco extra, prostě mukl chce zdrhnout z lágru, ale tak, jak to podali v Riddickovi... SUPER!!
U Halfa 2 mě trochu sralo, že ten příběh nebyl více rozveden, ale i to málo, co nám předvedly, tak naprosto mistrovským výkonem. To samé vlastně Doom. ;)
Jinak to mám jako Waloušek. U Bioshocku se mi poloúchylné nahrávky líbily, ale nemohl jsem u toho kecání hrát, protože jsem se na to musel soustředit.

Každopádně si nedovedu představit, jak by to vypadalo, kdyby byl Chaser náboženství a jak dlouho by v takovém stavu vydrželo lidstvo a jestli nějaká Slovenka (Chaser = slovenská hra = Illumináti!) počůrá korán, tak nechci ani pomyslet, co by provedl Paul s Chaserem. Najlvin by pak musel řezat hlavy všem, co kdy měli co do činění s Deus Ex (přežil bych). A tak dále...
To sa vám naozaj všetkým chcelo dohrať túto hru do výzvy? Ja som to prvýkrát ani nedohral a prešiel som to znovu až neskôr, celé sa to hrozne naťahovalo a trvalo mi to skoro 20 hodín, čo je na pomer FPS veľmi dlhé.
@Matthias (17.02.2017 20:10): Joo tahle. Na tu jsem nějak pozapomněl. Ta je ve výsledku děsně lehká, když víš kudy jít, ale chápu, že jinak je to docela oříšek, který otestuje nejedny nervy. :D

@Gordon (17.02.2017 20:37): Tenhle příběh zná z vlastní zkušenosti snad skoro každý. ;)

@M.a.t.t. (17.02.2017 21:08): Ač ta hra rozhodně své mouchy a že jich není málo, tak na ní osobně nedám dopustit kvůli jedné věci - vyprávění příběhu a množství různých drobností, které u dnešních FPS prostě nenajdeš. Ale jinak chápu, bugy jsou zlo.

A abych nebyl úplně OT: Chaser je fajne hra!!§
@Najlvin (17.02.2017 16:29): Hahahah... Nope. Nemůžu souhlasit s ničím cos napsal...

@Matthias (17.02.2017 17:10): To že si dřevo neschpný být potichu není chyba hry... :(

Jinak jste mi připoměli zajímavý zážitek ve vitecongovi, asi hodinu jsem pobíhal tunely v naprosté tmě než jsem našel východ, dokonce jsem si musel dělat na papír mapy abych se orientoval, po několika letech od dohrání jsem zjistil že tehdy šlo zapnout baterku... :D
@Najlvin (17.02.2017 16:29): Taky to neberu jako AAA titul. Je to taková herní Fontána pre Zuzanu, jenom s pistolemi.

Utnul bych to, jak navrhuje Najlvin. Tímhle se nic nevyřeší. Ovšem otázka na závěr: na tom Marsu má být všechno jako zrezlé, nebo tam stěny potírají hovny?
Vietcong jsem na rozdíl od Chasera nebyl nikdy schopnej dohrát - důvod, jedna úplně zpičená stealt mise.
Nevadí mi, jak rozdílně hru lidé hodnotí, ale že se tak stalo po takové době od jejího vydání, po skoro 10 letech provozu DH. To jsem rád, že jsem v roce 2003 měl jen Level, nebyl k ničemu donucen, Chaser mě zaujal, protože šlo o slovenskou hru, internet jsem tehdy ještě neměl, FPS byly mnou upřednostňovány už tenkrát. Samozřejmě dnes bude v mém případě hrát určo roli i nostalgie. A při registraci na DH to byly jen čtyři roky od posledního hraní. Co to dnes je, si zahrát hru z roku 2013? Nic.
No pěkně! Už je tu přes 600 příspěvků, jen za posledních 12 hodin 55 nových. To není na 14 let starou hru zlé :D

Já nevím, ale přijde mi, že to mnozí moc hrotí. Hodnotí hru, kterou ani nechtěli hrát nebo hráli z donucení, i když je zjevně nebavila. Co k tomu víc dodat - kdybych tohle dělal já, tak bych pak taky strhal kdejakou hru... Těžko dám něčemu, co mě tak k smrti nebaví, dobré hodnocení. Takové hry prostě nehraju...

Já mám rád hry různých žánrů a mám rád příběhy. Nevadí mi to ani v FPS, i když tam příběh není zase tak podstatný. Chaser je čistokrevná střílečka a příběh v něm beru jako bonus, který to celé drží tak nějak pohromadě. On ten příběh není zase tak blbej, ale je to především střílečka, tak nechápu, co od toho očekáváte za strhující dílo. I tak pro mě bylo vždy příjemné si po náročných přestřelkách na chvíli odpočinout a shlédnout další animaci, která posunula děj příběhu někam dál a navnadila mě na další misi. Pamatuji si, že mě to dokázalo i přes své nedostatky spolehlivě vtáhnout do hry, i když dneska už to asi na hráče zjevně moc nefunguje. Podle mě je to celé o tom, že lidi už jsou z toho kvanta her otrávený a znechucený, že prostě čekají něco extra, co ještě neviděli. Jste moc zmlsaní :D kdybyy mtehdy místo Half Life vyšel Chaser, vsadil bych se, jak by tu dnes všichni vychvalovali strhující úvod na Majesticku stejně, jako onu legendární a z dnešního pohledu zcela nezábavnou jízdu vlakem...

Spoustu zde zmíněných her jsem samozřrjmě hrál taky a bavili mě obdobně jako Chaser. Některé mají fajn příběh, jiné zase skvělou hratelnost. Ale zrovna třeba takový Half Life mě upřímě nijak neoslovil. Ano, hrál jsem ho až zpětně a už to na mě tak nezapůsobilo, ale dokážu pochopit, že ve své době, kdy neměl konkurenci, to byla naprostá bomba. Kdybych si to ale měl zahrát dnes a hodnotit dle měřítek některých z vás, dal bych tomu tak 10% jako Paul Chaserovi. Jenže jsem dost soudný na to, abych k té hře měl určitý respekt a ocenil její jedinečnost, třebaže už byla dávno překonána jinými tituly.

Navíc, dost tu porovnáváte hry, které narozdíl od Chasera měly úplně jiný rozpočet a o nichž se dá hovořit jako o AAA titulech. Chasera jsem nikdy jako AAA titul nebral, i když ho pro sebe považuji za jednu z nejlepších her, které jsem měl tu čest si kdy záhrát. Samozřejmě je spousta lepších a propracovanějších her než je Chaser, to bezesporu. Ale čím déle hraji, přijde mi, že jsou ty hry pořád na jedno brdo. Asi stárnu a čím víc jsem toho viděl, tím méně mě něco dokáže oslovit tak, jako kdysi Chaser. Třeba můj synovec teď Chasera hraje, je to jeho první FPS s příběhem, kterou kdy hrál - a jak ho to baví ;-)

No nic, to jsem se zase rozepsal... Jsem rád, že to tu žije, ale možná je na čase to utnout. Zkrátka každého baví něco jiného, všichni máme různé požadavky, co od her očekáváme. Proto je zcela přirozené, že jednoho daná věc baví a druhého vůbec. Pokud je mi známo, tak ještě nikdy nikdo nevytvořil takovou hru, která by bavila úplně všechny :-)
@M.a.t.t. (17.02.2017 09:11): tehdy byla jiná doba. jednak jsem byl dorážeč a prostě jsem chtěl zářez a druhak nebylo co hrát. jseš stejný ročník jako já, zřejmě si to zažil taky ;)

smekám před každým, kdo to dohraje dneska. já už bych na to sílu neměl a nedonutila by mě k tomu ani výzva DH.