@
Borghal (24.11.2014 18:18): Já to vůbec neberu jako roli ďáblova advokáta. Naopak se domnívám, že kdyby byli oni manažeři co k čemu, tak z toho v konečném důsledku bez prachů za licenci (to je v případě deset let staré hry hrozně krátkozraké) budou schopni vyrazit pro firmu výrazně více peněz. Což je přesně to, o co by jim mělo jít na jejich místě až v první řadě. Viz můj příklad s Valve, sehnání schopného zaměstnance bez nutnosti pohovorů, se známým portfolie práce a jistotou zapálenosti do ní (+ reklama jaxvině jako bonus zdarma).
Možností je IMHO více. Např. směšné zpoplatnění remaku v řádu jednotek dolarů (fandové by na tom stejně makali zadarmo na vlastních komplech, tak sami nesou náklady, pro firmu tím žádné náklady nevznikají, o případý zisk se můžou šábnout a ještě dělat mecenáše stylem "Podívejte jak jsme hodní, pomohli jsme k výrobě remake tím, že jsme nadšencům poskytli licenci zadarmo").
Chápu licenci zdarma jako "nebezpečný" precedens, ale to je možné řešit tak, jak se to běžně děje (tj. uvolnění SDK či licencí po určité době, kdy to neohrozí zisk a naopak takto "vyrobí" reklamu zadarmo díky nadšeným fandům).