Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Crash (09.09.2014 22:21): Díky za pevné nervy při testu DarkXL. Škoda, že je těch bugů tolik.

Povedlo se ti zjistit při prolézání fóra zda se na tom ještě pracuje nebo je to mrtvé?
Tak dohráno nedohráno. Poslední level mi dal parádně zabrat, dark trooperů jak much, jezdící plošiny, hromada skákání = pády, prostě je pěkně těžkej sám o sobě a to se k tomu přidalo ještě pár bugů. Ale abych vysvětlil tu úvodní větu, závěrečnýho bosse jsem sice zabil, ale nemůžu se dostat přes poslední dveře ke konci levelu (do toho hangáru k lodi). Ty vrata se prostě neotevřely a tím pádem jsem to neukončil a závěr jsem shlédl na Youtube. Takže pocity docela smíšené.

Následuje přehled všech bugů (takže se budu trošku opakovat) se kterými jsem se v DarkXL potkal i jejich případné řešení:

1) Jak přerušení nebo ukončení hry ale hlavně i "Next mission" v menu způsobuje pád hry. Po úspěšném dokončení každé mise je tedy třeba hru znovu spustit a teprve teď dát novou misi.

2) V celé hře nejdou odstřelit černé krabičky ve kterých jsou schované baterky. Na řešení jsem nepřišel, ale baterky se dají najít i jinde, takže to není kritické.

3) V celé hře nešly sebrat poslední tři zbraně (Packered Mortar Gun, Stouker Conncussion Riffle a Assault Cannon). Řešením je použití cheatu "lamaxout" (napsat do konzole). Doporučuji použít až v pozdější fázi hry, protože cheat přidá všechny zbraně a max. množství munice.

4) V celé hře nejde sebrat Shield Supercharge. Na řešení jsem nepřišel, ale není to kritické.

5) V osmém levelu byl problém se skoky z větších výšek. Jakýkoliv pád, který způsobil byť i minimální poškození, znamenal konec hry. Odčeítání hitpointů se nezastavilo, ani po smrti a respawnu, takže jsem přišel vždy o všechny životy. Řešením byla hlavně opatrnost a v nouzi použití klávesy F, která v DarkXL funguje jako debug klávesa a umožňuje létat. V dalších levelech už pády problém nedělaly.

6) V osmém levelu (a vlastně i po zbytek hry) nešly použít protismykové boty, šly sice sebrat, ukázaly se v inventáři, ale klávesa F3, kterou by se měly aktivovat, nefungovala. Na řešení jsem nepřišel, nicméně problém to byl jen v jednom okamžiku a znovu ho řešila létací klávesa F.

7) V devátém levelu hra pravidelně padá, poměrně závažný bug. Nicméně plně ho vyřešilo spuštění hry s parametrem "-nosound". Hra jde sice bez zvuku, ale nepadá. V dalších levelech se už může zase pouštět normálně.

8) V poslední místnosti 9. levelu mi nešlo zastřelit jedno "nesmrtelné" komando. Hned za ním je ovšem karta, která je cílem levelu, takže stačí kolem něj proběhnout, bafnout kartu a ESC ukončit level.

9) Ve 13. levelu mi nešly otevřít hned první dveře v úvodní místnosti. Podle videa se k nim stačí přiblížit, je slyšet zvuk aktivující se miny a výbuch by je měl otevřít. To se ovšem nestalo. Vypadalo to na konečnou, zkoušel jsem je normálně otevřít, střílel jsem do nich, házel do nich granáty nic nepomáhalo. Na řešení jsem přišel úplnou náhodou, když jsem začal zkoumat cheaty, jestli by nešlo proskočit zdí (nešlo). Nicméně jsem teprve zde aktivoval pomocí cheatu poslední tři zbraně (viz bug 3) a dřív než jsem s tím seknul tak jsem se je rozhodl vyzkoušet. A jak jsem tak pálil raketama zbůhdarma na všechny směry, tak jsem náhodou trefil místo zhruba v polovině mezi těmi dveřmi a tím spínačem vlevo od nich. A dveře se otevřely. Funguje na to i granát. Chce to jen prostě nestřílet do dveří ale vlevo od nich do zdi. ;-)

10) Ve 14. levelu v závěrečným souboji mě boss při prvním pokusu sejmul. Vzhledemk tomu, že jsem měl 6 životů, tak jsem ani moc opatrný nebyl. Bohužel následovala situace podobná bugu číslo 5. Po respawnu (a ten je v úplně jiný místnosti), jsem akorát zařval jako by mě právě někdo odstřelil a vzápětí jsem umřel znovu, a tak to šlo dokud jsem měl životy a pak game over. A celý level znova ... docela jsme to rozdejchával. ;-) Nevím jestli to byla jen náhodná chybka nebo pravidelný bug, podruhé jsem si už dal pozor a zabít se nenechal.

11) Po zabití bosse se neotevřely tyto dveře do posledního hangáru, tím pádem level a hra nejde ukončit a shlédnout outro. Nicméně je to skutečně až závěr, takže je to sice blbý, ale o moc člověk nepřijde.

Takže celkový dojmy z DarkXL jsou kvůli těm bugům trochu rozpačitý, je to sice fajn, ale přece jen jich je dost, takže hru to kazí. A v kombinaci s neexistujícím sejvováním, to občas přineslo infarktové stavy. ALe přežil jsem ;-)
Tak bohužel to opravdu v tom devátým levelu padá, jdu zkoušet nějaký ty finty, co radili na fóru.

EDIT: Tak se zdá, že to spuštění hry bez zvuku (s parametrem -nosound) funguje, akorát tu zatím dostávám dost na držku. Ten level je pěkně rozsáhlej. ;-)
@Crash (04.09.2014 12:19): Právě to řeší ty boty. :-D Jj, u téhle hry se vyplatí kouknout do manuálu. Ostatně i Shattered Steel od Bioware má v manuálu dobře popsané pozadí příběhu. :-)
Mimochodem, když jsme u používání těch předmětů, v tom levelu jsou ještě k nalezení jakési protiskluzné boty (Ice Cleats), které by se podle manuálu měly nahazovat klávesou F3. Bohužel F3 nic nedělá ačkoli ostatní věci jsou namapovaný standardně (brýle F2, maska F4, baterka F5). Takže to vypadá na další drobný bug. Upřímně řečeno nevím co přesně dělají, nijak zvlášť jsem po ledu neklouzal, akorát snad jedině v těch potocích jít proti proudu byl občas oříšek, tak jestli řeší tohle, tak to by se hodilo. Já to musel odskákat, což ne vždy šlo, a v jednom případě, jsem to F-kem odlítnul.

PS: Jojo konečně jsem otevřel manuál, abych tu nebyl zas za debila, a on je tam hezky rozvedený i ten příběh. ;-)
@Crash (03.09.2014 22:04): No je pravda ze stazovanie si na kriticky bug, z ktoreho sa vyklulo iba nepouzitie plynovej masky v zamorenej miestnosti celkom pobavilo.

Ale tak ten najhorsi problem mas asi este len pred sebou. Sam som zvedavy ako to dopadne, DF by som si s chutou dal, ovsem vidina kritickych bugov to uplne zabija.
@Malignus (02.09.2014 22:13): A sakra, ona se musí ještě použít? Já si naivně myslel, že jí stačí sebrat. A jak jsem zblblej tím bugem, tak mi to nedošlo, že tady možná nejde o bug ale o otravu. Tím pádem s tím lítacím cheatem by to mohlo vyjít, když tu masku aktivuji, než tam vlezu. Ok dám tomu ještě jednu šanci, a jestli to vyjde, tak máš u mně malé bezvýznamné plus. ;-) A jestli to vyjde, a zkejsnu hned v následujícím levelu kvůli tomu bugu omílanýmu na tom jejich fóru, tak si to už hodím, a těsně před tím ti odesílám zásilku Dark Trooperů na dobírku. :D
Tak pro mě je to bohužel s DarkXL konečná. V tom 8. levelu se musí u nějaký turbíny skočit dolů a nejde to bez zranění. Na tomhle videu je to v čase 5:27. Tím pádem se aktivuje ten bug, který jsem popisoval včera a je to prostě konec, bez ohledu na to kolik mám životů. Poslední záchrana byla klávesa F, která umožňuje létání (má to tam jako debug funkci právě pro případy problémů). Tak jsem se to pokusil sletět, ale tam je podle mě snad skript, který ti prostě ubere životy, protože mi to odečítání začlo dřív, než jsem vůbec přistál. A tím pádem jsem si vůbec nepomohl.

Fórum jsem prošel, a nikdo tam o tomhle bugu nepíše, takže máte šanci, že ho nepotkáte. Hlavně se tam řeší ten bug v 9. levelu, kde to v nějaký oblasti padá. Prý na to pomáhá spustit hru s parametrem -nosound. Doporučuji to fórum projít, i když ze strany adminů se to zdá mrtvé. Jako mrzí mě to dost, protože ta hra je fakt super, ale v tuhle chvíli na opáčko v DosBoxu nějak nemám náladu, takže zatím to jde k ledu.
Ten engine vypada hodne dobre. Byla by skoda, aby se to takhle cele znehodnotilo kvuli hloupemu bugu. :( Taky jsem premyslel si dat opacko tehle hvezdne strilecky.
Tak nevím, do teď to celkem šlo, ale právě jsem to po čtvrtým pokusu znechuceně vypnul. Objevil se mi nový a docela nepříjemný bug. V tom osmým levelu se dost jezdí po plošinách a sem tam je tu potřeba něco přeskočit. Takže o nějaký ten nepovedený skok a nechtěný pád není tak úplně nouze. Problém je, že každý takový pád, i když by mě stál jen třeba 10% života, znamená totální konec. Ono mi to totiž po tom pádu začne odečítat ty hitpointy, jenže to odečítání se prostě nezastaví. A co hůř nezastaví se ani poté co umřu, jakmile se totiž oživím na checkpointu, tak odečítání pokračuje až do nuly, a tak to jde dokud mám životy. Pak následuje konec hry doprovázený navíc pádem aplikace. Vypadá to, že se nakonec vrátím k originálu, ale nechce se mi.
Začínáš vždy s tolika životy, s kolika končíš (max 15), ale pokud máš méně než 3, tak se doplní na 3, pokud si dobře vzpomínám. :-)
@mvp23 (01.09.2014 14:56): No tak řešil jsem, jestli to mám dát znova, a opatrně, protože jsem si toho fakt moc nevšímal, ale nakonec jsem snížil obtížnost a jedu dál. Samozřejmě ty extra životy jsou v různých secretech, tím pádem vůbec není jistý, že je najdu. Ale zatím to nějak jde, jsem na začátku toho 8. levelu, mám dva životy a plný zdraví i štíty. Spíš mě to akorát zpomalilo ve hraní, protože ty poslední levely jsem musel dát opakovaně, první průchod jako průzkumnej, a ten druhej pak s důrazem na minimální poškození a vracení se pro lekárny a štíty. No a když nemůžeš sejvnout, tak je to docela napínavý. ;-)
Jo, jo, ted jsem to chtel napsat, protoze koukam na YT na walkthroughs a treba jen ve 4. levelu se takhle obohatil o dva zivoty navic. Tim padem jsem se mylil. Sorry. V kazdem pripade se budes muset dost snazit, jestli to chces dohrat ;).
Nene oni se v průběhy hry dají najít extra životy, takže pokud dokážeš postupovat opatrně, tak se ten počet dá navýšit.
Uz je to pekny ranec let, co jsem Dark Forces hral, ale mel jsem za to, ze kazdy jednotlivy level zacinas se tremi zivoty. Na druhou stranu si moc nedokazu predstavit, ze by tam dali jen 3 zivoty na vsech 14 levelu, nebo kolik jich je.
Aha, teď mám v poště zprávu od mvp23, že si taky myslí, že každý level začínáš se třemi životy. Může někdo ze znalců potvrdit jak je to v originále? Já jsem v tom DarkXL enginu si toho všiml až někdy na začátku 5. levelu, že mám jen jeden život, a na záčátku dalšího levelu jsem na tom se životy, zdravím i štítem stejně jako jsem byl na konci levelu předchozího. Snížil jsem tedy obtížnost na střední, ale nic se na tom nezměnilo. Není to tedy bug?
Zatím jsem v půlce, dokončena sedmá mise, na nic zavážného jsem zatím nepřišel, kromě toho že mám trochu problémy se životama, ale to není bug, to jsem jen lama, protože jsem si pár levelů myslel, že se na začátku levelu životy vždycky obnoví. A ono ne... :D
@MickTheMage (26.08.2014 21:30): Já vím, byla to nějaká alfa verze, ve který spousta věcí ještě neměla fungovat, ale mě se to vůbec nepodařilo spustit.

Jinak ještě doplním k Dark Forces, že mi ten XL Engine žuchne vždycky po dohrání mise, když chci dát Next Mission, ale je to jen otravná drobnost, hru spustím znovu, a v pohodě jedu další misi.V průběhu mise mi to ještě nespadlo, to by bylo horší, vzhledem k tomu, že se nedá sejvovat.
@Cobot (26.08.2014 09:37): Kdysi jsem ho zkoušel s Daggerfallem, ale to se mi nějak nepodařilo rozjet. Každopádně dík za připomenutí, nahodil jsem to, instalace naprosto pohodová, rozbalíš nastavíš cestu ke hře a hraješ. Vypadá to fakt super, (Dooma už to nepřipomíná ani mě :D) přesto zůstal feeling staré hry. Mouselook funguje i vertikálně, to kvituji, sejvování tu nepřibylo, což taky kvituji, asi by to tu hru zničilo, i když za SAVE&EXIT bych se nezlobil. Jediný problém,na který jsem zatím přišel jsou takový ty "myšičky" (krabičky s bílou anténkou) co občas jezdí po zemi, a když jí odstřelíte, tak získáte baterku do svítilny. Tak ty v tom enginu nejezdí, jen se točí na místě a nejdou odstřelit. Každopádně to zkusím dojet. Pár screenshotů tady.
Steam verze také funguje s XL enginem. Doporučuju vyzkoušet. Vzhledu hry to víc než prospěje.

EDIT: jinak ještě jsem si vzpoměl, že někde v diskuzi u toho enginu jsem četl, že v některé misi způsobuje nějaký bug, který snad i brání dohrání. Moc si to nepamatuju. Hru jsem zatím nedohrál. Dojel jsem ale v pohodě tři mise a teď je prozatím u ledu. Možná by to někdo mohl testnout dohrát do konce. Možná PavelU...?
@Bodkin (24.08.2014 20:20): Jee, já si vůbec nevšiml, že dark forces je na steamu... Tak to je mazec!
Mno a corridor 7 je nostalgie jako prase, hrál jsem to snad jako mimino! (6-7let) podelany strachy, nedávno jsem to zkoušel před dosbox, porad to má atmosku :-)
No tak vám je divný, že mi to připomíná Dooma, mě je divný, že vám to Dooma nepřipomíná. To máte stejný, jako třeba já nechápu proč zbytek mý rodiny nesnáší koprovou omáčku, a oni nechápou že já ji mám tak rád. Nechme to koňovi, z týhle debaty nic kloudnýho nevykřešem. Ale pokud má ještě někdo nutkavou potřebu sdělit, že mu to taky Dooma nepřipomíná, tak nechť si klidně uleví... ;-)
@Phoenix (24.08.2014 14:52): Hele to je čistě pocitový, prostě kdybych to nehrál, a dal bys mi před čumák pár obrázků chodeb a těch kanálů (zatím mám za sebou 4 mise), kde nebudou zrovna vojáci Impéria a nebude na obrázku ani HUD, a zeptal by ses mě, z čeho to je, tak tipnu Doom.
@Crash (24.08.2014 13:08): Osobně považuji Dark Forces spolu s Terminator Future Shock za nejlepší "staré" čisté FPS (pro pořádek, System Shock nepovažuji za čistou FPS). Jedno z prvních použití granátů a min, inventář, kódy ke dveřím, alternativní módy střelby, pohyb na ledě, pasti, geniální prostředí a leveldesign a v neposlední řadě jedna z mála her, kterým opravdu prospěla nemožnost ukládání pozice během mise. Dohrál jsem tak 4x, geniální.

BTW Proč Ti atmosférou připomíná spíše Doom než Star Wars?