Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Star Wars Jedi Knight: Dark Forces II

  • PC 85
V roce 1997 vyšla řada zajímavých, dnes už klasických her zapadajících do mého nejoblíbenějšího a nejhranějšího žánru. Shodou okolností tehdy vycházela i mnohá pokračování, co měla v názvu dvojku. Mezi ně samozřejmě patří i Dark Forces II, dovedně míchající filmové a herní prvky dohromady. Počínaje souboji se světelným mečem a tuhými bossi, předělovými sekvencemi, pokračujíce střílením po protivnících a konče využíváním Síly. Čímž narážím také na libovolný díl známý ze stříbrného plátna, v tomto případě spíše Epizodu 4, neboť mi v paměti utkvěla nejvíce a viděl jsem ji poprvé jako dítě. Zmíněné atributy obsahují i další díly této série, ale pouze v tomto mi přijdou nejlépe využité.

Hlavní hrdina v podání Kyla Katarna je natolik sympatický, aby po celou dobu hraní dostatečně zabavil svými nápaditými misemi. Oplývajícími velkým počtem typů nepřátel, rozmanitým prostředím a řadou situací k řešení. Tím pádem jsem si užil typické logické hádanky, byť šlo kolikrát o různá tlačítka nebo klíče, párkrát o sobě daly vědět i poměrně zajímavé herní postupy, kladoucí na hráče více nároků, než jaké vyžaduje pouhé střílení. Takhle přeskakovat po pohyblivých mostnicích, svézt se na bedně, jedoucí rychle na zapnutém přepravním pásu, nebo utíkat spletitou a časově velmi omezenou úrovní v kosmické lodi, v níž dá každé zaváhání o sobě vědět neúspěchem, jistě napoví o tom, co vše je tu obsaženo. Akce samotná překypuje spoustou působivých přestřelek na dlouhou a krátkou vzdálenost, z níž si vybavuji zejména charakteristické zvuky zbraní a likvidování Stormtrooperů.

Je tu tedy patrná snaha hráče zaujmout a přijít pokaždé s něčím jiným, třebaže tu stále převládá archetyp obyčejné first person akce té doby, kdy první Jedi Knight vznikl. Využívá-li potenciálu licence, znamená to, že je přítomen, krom jiného, i mimořádně kvalitní hudební doprovod a znamenitá architektura jednotlivých úrovní. Grafika naopak moc nezaujme, k čemuž přispívají také z dálky rozmazané textury. Trochu odbytá mi přijde i podpora myši, jíž je nutné si patřičně nastavit. Já zvolil její sníženou citlivost při pohledu dolů a nahoru a naopak zvýšenou, díval-li jsem se nalevo a napravo. S touto kombinací šla myš ovládat už bez potíží. Leccos jde usnadnit i zobrazením zaměřovače v nastavení, čímž přestřelky, stejně jako míření při nich, zbytečně nezdržují. V re-edici z roku 2001, obsahující základní hru spolu s datadiskem Mysteries of the Sith, která byla ještě v roce 2005 běžně k mání na českých e-shopech, potěšila HW akcelerace a dostupná widescreen rozlišení pro můj monitor.

Dojem z původních textur a modelů naštěstí zlepšuje existence spousty modifikací, jimiž si lze hru upravit k obrazu svému. Jako základ mohu doporučit tyto textury zkombinované těmito modely a tímto HUDem. Podrobnosti ohledně instalace a modifikování této letité klasiky k dispozici v tomto návodu. Komunita je sdružená tady, a alternativní varianta pro nainstalování Enhanced packu se nachází zde. Je opatřena automatickým instalátorem a má jiný název, skrývá se v ní přitom úplně to samé. Tedy grafický update pro modely zbraní a postav. S povděkem kvituji i absenci padání hry s hláškou o chybách, k níž na neomodifikované verzi hry předtím často docházelo.

Pro: Variabilní mise, parádní akce, působivé hrané sekvence z prostředí Star Wars a podpora Mod komunity.

Proti: V základu poměrně omšelá grafika, ovládání myši, závěrečný souboj s bossem.

+15