Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Clorky (28.09.2012 23:41): Skôr ty by si sa mal podeliť o svoj matroš, evidentne robí zázraky. :)

@Fingon (28.09.2012 23:40): Hej, v tom, že je málo ľudí, aby si si mohol užívať všetky herné aktivity. Ja som napr. strašne rád chodil battlegroundy lvl 20-29 s altami, ako twinkami, bolo to dosť iné a v istom smere svižnejšie než max level bg. Hlavne za huntera ma to bavilo, ten bol v tomto smere veľmi prísny. :)
@Tulareanus (27.09.2012 15:55): hráčská základna Twinstaru je cca 5000, přičemž většina je právě na WOTLK serverech (a zde zase větší procento na PVE serveru) - ve špičce bývá na mém serveru přes tisíc hráčů na obou stranách, což je myslím plně dostačující. Blbé to bývá v battlegroundech, kde se chodí prakticky jen Warsong Gulch a ostatní pouze na levelu 80 (ještě se chodí sem tam i Arathi Basin - jediné dva raidy, které jsem kdy viděl).

Aukce je plná, na DF se sice čeká, ale většinou není problém se dostat (to spíš na dungy typu BRD, Scholo nebo Strat) - strašně mě štve, že DF funguje pouze pro dungeony hráčova levelu, takhle se outlandské dungy musí pugovat, pokud si to člověk sám nezasóluje (což nezasóluju, maximálně tak s odřenýma ušima trash).
@Fingon (27.09.2012 15:13): No nielen ten nízky počet hráčov by mi prekážal an tom free, predsalen tie poplatky mi nikdy neprišli na ofiku tak horibilné (A teraz keď sú tuším aj prvé dva datadisky rovno zdarma k hre), už len keď si to berie človek pomerom cena/čas strávený u hry trebárs i so singleplayerovkami, ale i fakt, že nie všetok obsah je funkčný a minimálne pre hranie battlegroundov a pravidelné chodenie dungeonov treba mať ten veľký počet hráčov. O to viac ešte v dobe, keď neboli cross-realm dungeon findery.
@7c (27.09.2012 12:35): Okay, podľa mňa má EVE solídne UI, príliš veľa rôznych flavour textov mi neprekáža. Je pravda že na nižších rozšíreniach to môže byť trochu problém.
@Ebb (27.09.2012 12:19): Ano, EVE má vyloženě zlé UI. Pravidelně téměř mlátím hlavou do klávesnice, když ho používám. Jeho problém je, že i když základní UI je více modifikovatelné než základní UI WoW, tak tam to bohužel také končí.

Základní WoW UI je použitelné pro hraní hry, další možnosti rozšíření jsou (relativně) neomezené. EVE trpí překomplikovaností a spoustou balastu, který ale nejde snadno odstranit - představ si, že bys hrál třeba v rozlišení 1024x720 (upřímně, já si to u EVE představit nedokážu a ani radši nechci). Je hezké, že můžeš okna posouvat a měnit jim barvu pozadí (heh), ale už samotný fakt, že tam jsou tuny zbytečných oken to neřeší. Kritika celého designu by byla celkem na dlouho (tohle neříkám abych se vyhnul nutnosti jmenovat konkrétní příklady) a i UI team myslím plánuje změny (snad i něco ještě lepšího, než že po letech bylo konečně umožněno zbarvit vlastní kupní příkazy modrou barvou).
@7c (27.09.2012 11:52): EVE má zle UI? Čo konkrétne máš na mysli?
EVE UI okná môžeš resizovať, posúvať, otáčať, každá časť nie je fixná, meniť font, veľkosť fontu, zmena background farieb, atď, bez nutnosti akéhokoľvek módu, len cez in-game options.
UI vo WoWku? Ak si otvoríš character panel a inventár, tak už nič dalšie neotvoríš, pretože žiadne okno nemôžeš posunúť inam, aj keď máš dosť miesta na obrazovke. Čo ak chcem posunúť minimapu napravo dole? -- potrebuje mod, čo ak chcem posunúť ability bar viac do rohu? -- potrebujem mod, atď. WoW základné UI má nulovú funkcionalitu oproti EVE. To sa nedá porovnávať.
Jen aby bylo jasno, hráče nikdo plnit questy nenutí. Často lidi levelují pomocí RDF (random dungeon finder) nebo battlegroundů, z mého hlediska se ale připravují o to nejzábavnější a hlavně taky o peníze. Zároveň je úplně dobře možné doexpit na maximální level, aniž by člověk splnil víc jak 30% celkového množství questů ve hře. Bláznů jako já, kteří splnili poslední smysluplný questovací achievement (3000 questů) je dost málo a těch, kteří by chtěli mít splněný úplně každý, ještě méně.

Znám dost hráčů, kteří čas ve wowku tráví pouze raidováním a/nebo arénkami a battlegroundy a maximálně si udělají nějaký ten daily quest kvůli přísunu financí, ale do některých zón třeba ani nestrčili čumák, a taky jsou spokojení.

Já jsem exot mezi exoty prostě:)
@Ebb (27.09.2012 11:18): "To čo WoW uznám je dobré ovládanie a reagovanie abilít v combate bez akéhokoľvek animation delay."
To je jeden ze základů, o kterých mluvím. A "nejlepším UI" mám na mysli API a modifikovatelnost. Základní UI je funkční, ale hlavní výhoda je jeho snadná modifikovatelnost a obrovské databáze modifikací - až už od jednotlivých prvků (postav si sám) nebo komplexních balíků UI. Jinak řečeno si můžeš UI přizpůsobit svým potřebám.

Po letech vývoje se EVE pořád nedostala ani na úroveň základního WoW UI, a to je celkem k pláči a jedna z věcí, která dost silně vadí, ani po posledních změnách (k lepšímu), o "moderních MMO" (myšleno silně ironicky) typu Guild Wars 2 nemluvě.

Ad exodus do WoW - řekl bych, že původní jádro "raid" komunity bylo tvořené převážně hráči původem z jiných MMO.
@Dan9K (26.09.2012 23:43): Tu jsem tehdy ještě nepotkal a neznal:) (to přišlo až ve druhé nucené pauze:-P)

@Tulareanus (27.09.2012 00:11): jo, hraju už pár let na freečku, Twinstar má snad nejlepší úroveň ze serverů, které jsem kdy zažil. WOTLK - Phobos (PVE), Deimos (PVP), pak pod ně patřil ještě Ares (TBC) a Kronos (Vanilla), ale dva poslední jmenované trpěly nedostatkem hráčů a momentálně probíhá jejich přestavba.

@Dan9K (27.09.2012 00:30): jasně, že se to dá dohrát, tj. splnit vše, co jde. Potíž je v tom, že každý nový datadisk přináší obrovské množství nového contentu, aby hráči měli zase co dělat - opět vylevelit o pět úrovní, projít si deset dungeonů a deset raidů, vyskillili profese... Já jsem ale s 3.3.5a spokojený a doufám, že na něm Twinstar ještě dlouho zůstane, abych to stihl pěkně prolézt a všechny questy si udělat a získat achievementy z každé instance a raidu.
@7c (27.09.2012 10:14): To boli výnimky. Pred tým než vyšiel WoW, tak hráčov MMORPG bolo celkovo okolo jedného milióna (SWG niečo okolo 400k, EQ1+2 200-300k, DaoC a AC1 okolo stovky, a tie ostatné UO, Meridian, AO,... pod 100k). Ten trh bol relatívne dosť malý. Lineage a pod. boli populárne len v Ázii.

WoW mal v istom momente 5-6 milionov subscriberov (rátam stále len západ), čiže maximálne jedna pätina hráčov, aj keby všetci prešli z ich predošlého MMORPG na WoW, hrala predtým nejaké MMORPG. Drvivá väčšina hráčov prišla práveže z iného žánru - veľké množstvo z btnet hier (Diablo 2, Warcraft 3).

Podľa mňa WoW malo UI vždy otrasné. V skutočnosti jedno z najhorších. Nič sa nedalo posúvať, zväčšovať zmenšovať, všetky okná statické, na to aby to fungovalo bolo treba X modov. Pričom ostatné onlinovky, majú UI, ktoré sa dajú otáčať, posúvať či inak modifikovať. To čo WoW uznám je dobré ovládanie a reagovanie abilít v combate bez akéhokoľvek animation delay.
@Ebb (26.09.2012 23:19): Velká většina hráčů právě přešla z jiných MMO. WoW komunita nebyla nikdy žádná zelená louka - celé guildy přešly z EQ nebo DAoC. Právě proto, že po čase člověka přestane bavit ten herní masochismus kempování potvor a lokací 24/7, čekání na telefonu a vstávání v noci (pokud je někdo tedy opravdu hardcore). Čili zjednodušování a "ease of use" v určitých mezích je (nejen dle mého názoru) přínos. Samozřejmě, výsledek je jaký je, ale samotné důvody bych zrovna nekritizoval.

Koneckonců, co se UI a ovládání týče myslím WoW nemá (ve světě) konkurenci. Samozřejmě opět v daných mezích - nemluvím teď o hrách založených na schopnostech hráče (jako třeba Darkfall). Tj. když jsou základní mechanismy solidní, hráči toho snesou docela dost - včetně komunity, kde ekvivalent "bittevet" tu je "vitriol troll".
@Dan9K (27.09.2012 00:30): Jedine daily questy, ktoré sa neustále opakujú, buď každý deň tie isté, alebo sa striedajú každ deň jeden z 1-5 questov. Ale v zásade je to imho "dohratie", ak človeka nebaví určité veci robiť dookola.
@Tulareanus (27.09.2012 00:11): no dohrát...dá se dojít do takového stádia, že už fakt nemáš co dělat? Asi jo, ne? Nepočítaje různý hovadiny typu rybaření, farmaření a vytváření různých zbrojí, tak když najedeš na level strop a splníš úplně všechny questy a achievmenty, co ve hře jsou? Nebo se snad nějak automaticky generujou pořád nové?
@Fingon (26.09.2012 23:20): Počkať, ty hráš WoW na free? To je tak trocha masochizmus, i keď čo som počul, už to na free nie je taká strašnosť ako kedysi.

Ja som hrával WoW od patchu 1.9 do 4.0.xčosi s pár prestávkami (Vždy tak tri mesiace hrania, potom mesiac-dva prestávka a zas cca 3-4 mesiace hrania) a už ma to fakticky neláka, lebo sa mi to ohralo (asi sa ani niet čomu čudovať, po takej dobe).
Podľa mňa je hlúpe hry súdiť, že to nemá koniec, žiadne záverečný cieľ a podobne. To predsa nemajú ani iné nonMMO multiplayer hry alebo športy či väčšina iných koníčkov a nik si nesťažuje, základ spočíva len v tom, či to človeka ešte stále baví natoľko, aby do toho investoval čas, peniaze a energiu. Iný zmysel v tom nevidím, ja som sa vo svojej dobe, hlavne počas vš štúdia dosť bavil a stíhal som popritom aj školu a brigády a iné veci.
Na druhej strane wow sa dá z určitého pohľadu dohrať, hlavne od prvého datadisku a výraznejšie od druhého majú questové línie a dungeony/raidy oveľa príbehovejší ráz, čiže niekto si môže povedať, že to, že ich dokončí je pre neho dohranie (aspoň tých hlavnejších teda). WoW je asi jediná hra, kde ma bavilo robiť achievementy, všade inde mi to pripadá len ako otravný moodkiller, z ktorého nič nemám. Tam boli aspoň odmeny. Mňa dosť bavilo zbierať mounty a petov, či dokončovať si reputácie. Pokiaľ mi takto niečo vytváralo motiváciu, nejaká odmena, tak som necítil stereotyp, občas tam bola až taká satisfakcia, že človek vie už dobre ten postup na niečo (napr. som na 80lvl farmil sám mount bossov v Zul'Gurube alebo druid bossa v Sethekk Halls) a o to viac, ak mu dropne to, na čo trénoval. Daily questy boli častokrát svižné (napr. pre mňa veľké mínus vanilly spočívalo v tom, že na rôzne questy bolo zbytočne veľa kusov itemov s veľmi nízkym droprateom a odmena boli len nejaké goldy a green crap) a určite som sa nenudil ich opakovaním, hlavne pri leteckých, kde taktiež človek časom dával všetko ľavou zadnou v dobrých časoch na dosiahnutie rýchlostných achievementov. Prostredí bolo vždy toľko, že každý si našiel ten svoj postup na levelovanie a napr. pri levelovaní alta mohol ísť cez úplne iné oblasti a plniť iné questy, čiže pokiaľ nemunchkinoval čo najrýchlejší level up, vedel si to užiť znova.

A zas niektoré dungeony a raidy boli vo svojej dobe hardcore, napr. už Karazhan a Tempest: The Eye s Kael'Thasom predtým, než patchmi znížli obtiažnosť. Samotný Karazhan bol veľmi pestrý a nápaditý dungeon, kde sa striedali rôzne prostredia a bossovia s rôznymi štýlami deštrukcie, ktorí nešli poraziť prístupom "všetci rýchlo dmg nuke" a odhalovalo sa nápadité lore Strážcovej veže.
WoW má jediné štastie, že väčšina hráčov čo ho hrala, nehrala iné MMORPG a nevie porovnávať v rámci žánru. Už vo vanile v 2005-6 bolo WoW príliš jednoduché, ľahké 40tkové raidy vs 80tkové z Everquestu, príliš rýchly leveling, príliš easy combat. To, že sa odvtedy ešte zľahčovalo je len výsledkom, že sa žáner otvoril masovému publiku, ktoré očakáva že mu budú padať fialové itemy do huby po pár hodinách hrania.
Hm, už vím, co jsem zapomněl přidat do komentáře - něco o tom, že wowko hraje i hodně holek a sem tam se člověku poštěstí zaskórovat;)
@Fingon (26.09.2012 22:42): Však je jasné, že ten efekt simultánně hrajících hráčů má lví podíl na atraktivitě těchhle her. Pro to porovnávání. Pro ten pocit, že člověk není takový asociál. Že všichni mají něco společného. Když hraješ normální singleplayer RPG, tak ho hraješ jen pro sebe, takhle ale všichni vidí, kam si to dotáhl :-)

Každopádně problém pro mě je, že na úkor té obrovské volnosti a rozlehlosti, jsou tyhle hry ve výsledku takové rozplizlé. Sice si můžeš dělat co, chceš, ale dějová linka je taková rozředěná těmi tisíci questy typu zabij pět vlků. Nebo snad ne?

Napadlo mě třeba v LOTRO, že bych hrál jen příběhové questy, ale to se člověk za chvíli nechytá, kvůli nízké úrovni.
@Dan9K (26.09.2012 22:35): Myslím si že neco na té hře je, když dokáže člověka tolik chytnout, nejspíš bude dobrá :-) konec konců je to nejhranější hra v současnosti.. já osobně byl na wow závislý asi jen měsíc, pak už je ta hra takový stereotyp :)) ta hra mě na chvíli dostala nu, dokud na řadu nepřišel real life a blue waffle :)
@Dan9K (26.09.2012 22:35): neboj, ono se to brzy změní:) za pár dní mě to buď přestane na nějakou dobu bavit, nebo se budu nucen věnovat jiné činnosti. Jediné, co mě opravdu mrzí, je, že se ve skutečném světě nedají vydělávat peníze tak dobře jako ve wowku, zvláště, když člověk dosáhne maximální úrovně a jede po nesplněných questech - zkušenosti, které by za ně normálně získal, se totiž překonvertují do goldů a není problém takhle vydělat dvacet, třicet nebo i víc goldů za quest a třeba tisíc goldů za zónu - plus gear z odměn se dá disenchantovat (a ti, co ho raději prodají, mají ještě víc)...

Problém je, že mi právě různé činnosti ve wowku přinášejí často větší uspokojení než singleplayer hry... líbí se mi mechanika, kdy si důvěru určité frakce získává člověk tím, že pro ně plní úkoly a čím lépe si u nich stojí, tím levnější má jejich služby a navíc získává přístup ke vzácnému a jinde se nevyskytujícímu zboží.
@Fingon (26.09.2012 22:28): lol :-) to co píšeš, to je fakt strašně jinej svět, co si člověk v tý hlavě kvůli tý hře udělá :-) Od druhýho odstavce mi to přijde jak jinej jazyk :D

Já mám právě problém s tím, že málokdy můžu jít ke hře takhle s čistým svědomím, protože většinou mám celou řadu pracovních a školních restů, který musím dát. To se stane párkrát do roka, že mám před sebou celej den a můžu si říct, že ho věnuji pařbě.
@Dan9K (26.09.2012 22:11): ono to chce hrát s mírou a rozmyslet si, co vlastně člověk chce a kdy toho chce dosáhnout. Já teď dva týdny hraju vpodstatě jen wowko, rozjel jsem několik reputací, seděl u toho fakt celý den (můžu si to dovolit - jsem po návratu z nemocnice, nezaměstnaný a přítelkyně tu není, můžu si to dovolit i proto, že se potřebuju nejdřív dát zdravotně dopořádku, abych se mohl přestěhovat k přítelkyni a našel si tam práci a wowko tam tahat nebudu).

Dnes jsem u toho seděl jen půl dne a stejně jako včera a předevčírem dělal jen omezený počet repek, navíc ještě běží Brewfest. Udělám si tři daily questy pro Brewfest, abych nasbíral 200 tokenů pro Brew of the month club card (prošvihl jsem jeden vzorek chlastu, tak budu muset čekat někdy do března, abych dodělal achiev) - navíc fakt dělám jen ty tři daily questy a s berany jezdím co nejmíň, protože mě to nebaví. Můžu, protože jinak mám všechno hotovo. Ani nefarmím eventového bosse kvůli mountům, na to kašlu (na starém serveru jsem měl koda i berana).

Dělám na repce s Ogrillou, takže odletím do ogrilly a tam udělám tři questy, z nichž dva mi přidají repku i k Shattari skyguard. Otázka pěti minut, mají ještě jeden daily quest, ale ten je na dlouho a nebaví mě - nedělám (mimochodem už jsem skoro revered, takže ještě nějakých 22 dní a můžu se na ně vykašlat).

Potom odletím do Northrendu udělat si dva funkční daily questy pro Wyrmrest Accord, zítra bych měl být taky revered a pak si koupím plánek na bágl a snad dodělám tailoring, mám skill 442/450. Včera jsem dodělával questy v Zul'draku, takže jsem si otevřel Trol'patrol a můžu dělat daily s Argent Crusade, ale přinejhorším to můžu odložit, až dodělám ten Accord.

No a na závěr ještě letím do Eastern plaguelands do Stratholme, abych během dvaceti minut prošel až k finálnímu bossovi a už popatnácté zkusil, jestli mi z něj nepadnou kalhoty do Dungeon 1 setu, které potřebuju na quest.

Jít do aukce, prodat věci, které se dají prodat, disenchantovat modré věci ze stratu pro kámoše, co si dělá Insane in the Membrane a zkusit, jestli někdo nepostnul plánky, které mi chybí... a pak se uvidí, jestli se mi chce dělat něco víc... sem tam si vzpomenu a udělám si fishing daily kvůli krokodýlkům, už mi šestkrát padl Chuck a těm třem dalším se nechce...;)



@Clorky (26.09.2012 22:16): ale pi*u, vůbec tomu nerozumíš;)
@Fingon (26.09.2012 20:49): Já třeba proti té hře jako takové nic nemám. Jen je pro mě absolutně děsivé právě to, o čem píšeš v komentáři. Že si nad žádnou hrou nestrávil tolik času jako nad touhle. Že ji hraješ roky. A přitom tam není žádný cíl. Nebo snad můžeš tu hru prostě dohrát? Je to takový Tak jde čas mezi hrami. Asi před čtrnácti dny jsem hrál Lotro, věnoval jsem tomu asi 20 hodin. Jo, bavilo mě to...ale prostě děsí mě ta rozloha, ten potenciál, kolik tomu musí člověk věnovat. Nechci to hrát, protože existují tuny jiných her, filmů, seriálů, knih a jiných činností (které třeba člověku i něco vydělají :-) ), kterým bych se chtěl věnovat :-) Takže na tyhle masivní multiplayerový RPG bych si bez výčitek vrhnul až po dohrání všech ostatních her, o které stojím, protože kdybych se na WOW nebo LOTRO vrhnul teď, skončím jen u nich.
Mi přijde, jako by ti, co WOWko nejvíc kritizují, ani pořádně nevěděli, o čem mluví. Pochopím, když se někomu na první pohled nelíbí grafika, ale ten zbytek... kromě toho:

"P.S.: Právě pročítám nadcházející změny v patchi 4.3 - "Snížení potřebných xp pro level v levelech 70-80 o třetinu." No comment" Seeker - tohle se děje při nástupu každého datadisku - při TBC se snížily potřebné xp na levelech 50-60, dtto při WOTLK na 60-70 a beztak to bude platit i o Pandarii.

Ale stejně - měl jsem možnost vyzkoušet Vanillu na patchi 1.12 po neskutečném zmlsání jednoduchostí 3.3.5a a jako masakr - nízké dropy, větší množštví potřebných předmětů k ukončení questu, víc xpů i na prvních levelech, agresivní mobky už v první startovací zóně (ne jen v Elwynnu, ale v tom Northshire valley nebo abbey nebo jak se to tam jmenuje)... a chodit ty čtyřicítkové raidy, to musel být fakt masakr. "Let me tell you the days of high adventure!"
Ach tie komentáre k wowku, to je nejaké špeciálne prekliatie. Rovnako pri Counter-striku, človek by povedal, že istá časť hernej populácie si stále nezvykla na to, že sú aj multiplayerové hry...
Však já si taky dělám prdel :DD
Už vidím jak se toho chytěj katolíci :D

Ale jinak je to na zamyšlení, fakt člověk neví s kým hraje! A už vidím ty rodiče těch dětí...jak že se ta hra jmenuje co hraješ? :D
Ale co je důležité! jejich argumentace byla že je magor protože hraje 16 h denně wowko!! tak se hoši zamyslete!!! :D aby vám tam jednou neudělo Bzuk a pak budete psát v komentářích že Wow je životní filozofie... :D

@Guldy (24.08.2012 16:26): Guldy a prej ještě horší komunita je v diablu 3, je to pravda? :D