Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

ObCast DH (2. díl)

Tentokrát jsme si popovídali o kickstarteru Kingdom Come: Deliverance, mobilní hře Street Run od Soulbound Games a v neposlední řadě také o změně pravidel na DH. A mimo to jsme se také snažili zahrnout vaše připomínky z minula...

ObCast je občasným podcastem Databáze-her.cz, bližší informace o jeho vzniku a cílech naleznete u prvního dílu.

Účastníci



Audio záznam

ObCast #2 (mp3)

Odkazy

Street Run na AppStore
Kotaku: How Much Does It Cost To Make A Big Video Game?

Soutěž

Vylosovaným uživatelem, který nám zaslal feedback na minulý díl, se stal Crash, a získává tak Steam klíč Divinity: Dragon Commander. Do příštího dílu soutěž ponecháváme a na jednoho vylosovaného uživatele, jehož otázku v příštím díle zodpovíme, čeká Steam klíč na hru Mortal Kombat: Komplete Edition. Dotazy můžete posílat na mail obcast@databaze-her.cz nebo psát do diskuze níže. Za všechny reakce a otázky předem děkujeme.

Diskuze ke článku

Tým DH Spravedlnost by zajímalo:

1. Kentaky, martin.pernica: I když jste uváděli již dva DH ObCasty a jste oba zaregistrováni již přes čtvrt roku, vaše aktivita na DH (psaní komentářů, přidávání her/odkazů/zajím./videí, editace her/vývojářů a diskutování) se blíží nule. Změní se to někdy? Kdy?

2. Kentaky, Memphis: Co by se muselo stát abyste si koupili hru (nejen Street Run, ale i ty budoucí) od Soulbound Games? Případně hraje už někdo z vás Street Run? Jak často?

3. Memphis, martin.pernica: Navštěvujete nebo dokonce jste aktivními uživateli na serveru Hitpoint.cz? Proč ano? Proč ne?

Do losování o Mortal Kombat nás nezahrnujte. Děkujeme. Spravedlnost nadevše.
super práce! Bavíte mě, rozšiřujete obzory a jako bonus je na vás pěknej pohled ;o)
@Fg (07.03.2014 20:38): Podmínky každé služby jsou jiné.
Když vydáváš hru na herní konzole, bývají podmínkou obvykle věci jako rozlišení atp.
Kontroly obsahu existují, ale většinou se spíš kontroluje jestli hra neobsahuje něco co je protizákonné, nebo v rozporu s pravidly služby.
Co se poplatků týče, nechci kecat, ale Apple tuším že bere 30%, stejně jako Steam a GOG (což je mimochodem skvělé - jiní vydavatelé - tím myslím hlavně fyzické - si berou klidně 70%).
Co se ale týče poplatků u stolních konzol, tam se o nich nesmí mluvit. Proto taky trvalo tak dlouho než vyplynulo na povrch, že update na Xbox LIVE stojí vývojáře $40000 (40000, nikoliv 4000). Z toho co jsem slyšel, poplatky za samotné uvedení hry jsou řešeny individuálně.
@Kwoky (07.03.2014 01:07): "Oproti prvnímu dílu jsem se vydržel dívat asi 5x déle. Je to výrazně lepší, než 1. díl" přesně moje slova.

Vy natáčíte obcast v Praze? Chudák Memphis :D

Mimochodem jak se jakože díváte na tu televizi je hodně cool :)
Pobavila mě u Warhorse hláška "docela dojáček" :D A pes byl hlavně ve Fable :)
otázka(asi pro Martina): jaké krkolomnosti obnáší uvedení hry na nějaký store, ať už mobilní, či na PSN/XLive? Co všechno musí člověk takzvaně oběhat, vyřídit, obeslat? Vůbec nemám představu :). Diktují si obchody i jak by měla hra vypadat, případně je možné že vrátí hru k předělání z nějakého důvodu? Systém udělám si jakoukoliv hru a lištím to tam jen tak a oni mi to hned schválí asi nefunguje:).

btw co nějaké poplatky? kolik si berou?(umístění/z každého stáhnutí)

zkrátka tahle problematika, dík ;)
Tak ne, tentokrát nebudu kritizovat, tentokrát to bylo skutečně povedené, bavilo mě to, aby taky ne, když to byl díl natočený pro mě. :D A musím vyseknout poklonu, protože jedna věc je o chybách vědět, ale úplně jiná věc je to, umět se jich vyvarovat. A to se vám alespoň z mého pohledu výrazně dařilo, líbilo se mi to i jsem se u toho pobavil, prostě jsem spokojený. Ano mažu vám med kolem huby, když jsem dostal hru :D (Mimochodem, ještě nedorazila, kam jste mi to poslali???)

Asi bych měl přenechat soutěž ostatním, ale zrovna Mortal Kombat chci chci a chci, bez ohledu na to, že nevím co hrát dřív ( a marním už skoro 300 hodin v Morrowindu...), takže tady je jedna soutěžní otázka:

Až se budou nasazovat na DH konzole, počítáte s tím, že půjde i u starých komentářů zpětně nastavit platforma, nebo to všechno defaultně nastavíte jako komentáře k PC verzi? Už dneska tam mám asi 3 komenty ke hrám, kde rovnou uvádím, že jsem to hrál na Androidu, a myslím, že nejsem jediný, kdo tu hodil komentář na základě jiný verze než PC, takže by bylo pak dobrý, mít tu možnost to pak i zpětně nastavit ke správný platformě.

Jo a jinak se mi líbila ta část, kde se Martin rozpovídal o svých programátorských začátcích ( byla to super historka s kamarádem ve sklepě...) a o tom v čem dělá dnes a proč, příště si prohoďte role a to samý dostaňte z Memphise jak o jeho začátcích tak i o tom v čem se vlastně dneska tvoří DH. Snad nejsem jediný koho to zajímá...
Oproti prvnímu dílu jsem se vydržel dívat asi 5x déle. Je to výrazně lepší, než 1. díl. Chválím a těším se na další. Ten už možná slupnu celý (pokud bude kratší).

Moje otázka do dalšího dílu: Uvažovali jste o nějaké formě monetizace databáze? Ať už formou reklamy, placeného přístupu (premium) nebo prodeje obsahu (např. průměrného hodnocení) třetím stranám?
Osobně mám potíže s Falloutem, Fól aut ze mě prostě nevypadne, česky čtené je pro mě přirozenější.
Konečně sem dokoukal oba díly a líbilo se mi to :-). A takovej trolling s tou výslovností, vidim že to tady nadzvedlo ze židle hodně jedinců a šlo to i bez sprostoty a imbecility :-) Tak se to dělá! :D
Dokoukáno, rozhodně lepší než první, který se mi také líbil. Na zeď by to fakt něco chtělo.

Jaké že bude téma na příště? :-)
Pochopil jsem správně z odpovědi na otázku "Odkud vysíláte?", že vysíláte z psychiatrické léčebny? :-D
Doplněn audio záznam v mp3.

@Aaron_Hill (04.03.2014 13:39): Natáčení na Moravě a průhledné vzezření, máš dostatek indícií... ;-)

@Mount (04.03.2014 15:50): Možná trochu úzkostlivá snaha oproti prvnímu dílu více dodržovat scénář, beru si k srdci.

Časové značky témat doplníme a i v budoucnu se budeme snažit vyplňovat.
@Aaron_Hill (05.03.2014 11:27): Nevim jak dneska, ale svého času yt zatrhával videa s veškerou "ukradenou" hudbou. A teď, v momentě, kdy se pořádaj hony na lets playery a řeší se CO se vlastně může v yt videu objevit, aniž by to nebylo proti autorským zákonům, bych se možná bál nějakýho zákroku.
Ale asi to nebude tak divoký, no. Přinejhorším tam daj OST třeba Poldy, ten je yt ukradenej :) Nebo Original War!
@Aaron_Hill (05.03.2014 11:13): "nemluvě o dalších XY výrazech, které se mi zažraly do mozku daleko dříve, než jsem slyšel jejich pravou výslovnost" přesně.

OST není špatnej nápad. Ale musej si k tomu koupit licenci :)
S výslovností problém nemám, rovněž celý život čtu dungeon tak jak se píše, nemluvě o dalších XY výrazech, které se mi zažraly do mozku daleko dříve, než jsem slyšel jejich pravou výslovnost. Co na pozadí potichounku nechat hrát nějaké herní OST?
Dobře jste mě dostali s tím začátkem. První minutu jsem měl asi tyhle výrazy v xichtu!

Dobrý díl. Docela by mě zajímaly nějaký finanční výsledky toho Street Runu, ale chápu, že to jsou asi dost confidential informace.

Jinak to ale bylo lepší než minule. Jak už říkali ostatní, výslovnost je občas tragédie, ale jinak se to dá dobře poslouchat při práci. Jen by to chtělo nějaký screeny apod. Zrovna ale to video z KC:D bylo dost zbytečný, to už asi všichni viděli.

Jo a co se týká Bioshocku, tak souhlas s Kentakym a Memphisem (sry, Marťas). Z prvního dílu jsem byl totálně vydřenej, naprostá pecka! Druhej díl byla nehorázná nuda a Infinite jsem zapích asi ve třetině, protože mě to prostě vůůůbec nebavilo.
Tiez sa pripajam k Isairovi s tym casovym listom temat.

Host bude samozrejme Mick The Mage predpokladam, (Ehm) :-).
Lehce jsem to proklikal a teda s tou vyslovnosti byste meli neco delat (nebo ta slova proste nepouzivat a mluvit cesky). Kdyz tam Martin rekl, ze on je nejvetsi "lower" Bioshock Infinite, opravdu mi chvili trvalo, nez jsem zjistil, co vlastne chtel rict.
Bylo to fajn, rozhodně lepší než první díl:)

Jen taková drobnost... osobně bych uvítal, kdyby byly přidány odkazy na jednotlivá témata, či se alespoň vypsaly přesné časy do popisu na DH. Čili například 17:10- Street Run, 42:00- Warhorse- Kingdom Come: Deliverance atd. Vím, že není tak velký problém si to narychlo proskákat, ale bylo by to přinejmenším přehlednější a příjemnější/rychlejší.

A doufám, že jedním z hostů-celebrit z branže bude i Gabe :p, který (řádně posílen tím utrejchem, kterým si na začátku připíjíte) se konečně trochu rozpovídá o HL 3.
Buď si tu kameru dejte příště níž, nebo si na ty bílé stěny nalepte nějaké plakáty. Nebo tam hoďte něco v postprodukci. Takhle je to jak ze security camery v čekárně u doktora=D
ano, Infinite nic moc, na druhou stranu je to nejlepší Bioshock s konečně hratelným gameplayem, ale mega failu 2.dílu se nic nevyrovná...
Jééé děkuju za hru, to já budu kritizovat ještě víc, to já umím...:D Akorát jsem zrovna na cestách s limitovaným připojením, takže si to pustím až v pátek. A jsem docela zvědavý, když tady čtu ty reakce, že je to o hodně lepší než minule.

@ugraugra (04.03.2014 19:31): Sakra takhle to prokecnout, si mohl nejdřív napsat, bychom se nějak domluvili, dal bych ti půlku toho klíče... :D
Tak jsem to dokoukal celé a musím chválit - je to o hodně lepší jak první díl. Většina z toho co tam padlo je pro mě zajímavé, už si tak neskáčete do řeči, škoda jen té výslovnosti :) A mohli byste více mluvit do kamery, pořád to vypadá jako kdybyste se jí báli + prostříhat to nějakými screenshoty, tabulkami, atd.

Dále v průběhu vyzýváte, at píšeme do diskuze názory na některé otázky/témata - mohli byste je dopsat sem do článku, bo někteří než video dokoukají, tak zapomenou na co jste se ptali ;)

A to, že soutěž vyhrál Crash, člověk co poslal nejvíce dotazů, je dost podezřelé ;o)
@Mount (04.03.2014 15:50): "Dungeon" je z toho ještě nejmenší zlo. Je pravda, že se říká třeba "Půjdeme do nějakého dungu?", ale v 1. pádě to díkybohu většina říká správně "danžn".

Líbí se mi jak Memphis začne: "Výslovnost kluci... co ten dungeon?". Říká to jak nějakej fotřík kárající svá dítka :)

btw Memphisi, ostříhej se :P
@ugraugra (04.03.2014 13:45): jako voe má pravdu, dungeon je dungeon, krásně jsme si to počeštili :D
co se ti na tom nelibí? :D

:D
prej...a tam jim můžem napsat že to jsou vydřiduští žiď...pohled do kamery a tváření se jakoby nic :D

Obcast paráda, jen Memphisi občas tam jsi jako rušivý element(nijak vážně), začneš se ptát když něco vypráví a pak se odskakuje od toho chtěl dotyčný říct. Otázky se nechávej až když domluví.
Jinak za mě o 200 % lepší než 1 obcast.
Hoši kurva, prvních 20 vteřin a hned "dungeony", "nvidia šájld" a "metál džýr"? Stopnul jsem to a bojím se co přijde dále.