Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Valve Software Valve Software Valve Software Valve Corporation Valve Corporation Valve Corporation

USA
USA
USA
USA
USA
USA
Založeno 1996
Založeno 1996
Založeno 1996
Založeno 1996
Založeno 1996
Založeno 1996
Valve je společnost zabývající se vývojem zábavního softwaru a technologií, založená v roce 1996 v Bellevue ve státě Washington. Na trh prorazila se hrou Half-Life, která dodnes získala přes 50 ocenění "Hra roku" a byla v letech 1999, 2001 a 2005 vyhlášena PC Gamerem za "Nejlepší PC hru všech dob". Za dvanáct let své historie se Valve propracovalo od nováčka na trhu, od kterého se nic neočekávalo, k jedné z vůdčích společností herního odvětví se 160 vývojáři. Portfolio společnosti se skládá z více jak 20 milionů celosvětově prodaných kopií a Steam herní účty zabírají přes 80% online PC trhu.

Dalšími hrami, které se dočkaly celosvětového uznání jsou Counter-Strike, Day of Defeat, Team Fortress 2, Portal a v těchto dnech aktuální Left 4 Dead. Většina těchto titulů původně vznikla jako módy k Half-Life. Valve je totiž známo tím, že velice intenzivně podporuje modařskou scénu pomocí různých editorů a vývojem her tak, aby byly lehce modifikovatelné.

Zdroje: Wiki, Moby, Valve.
Valve je společnost zabývající se vývojem zábavního softwaru a technologií, založená v roce 1996 dlouhodobímy zaměstnanci Microsoftu Gabe Newell a Mike Harrington v Kirklandu ve státě Washington. V dubnu 2003 společnost přesunula své sídlo do nedalekého Bellevue, kde tehdy ještě sídlil její původní vydavatel, Sierra Entertainment. V té době se Valve se svým vydavatelem soudilo o distribuci některých her. Valve soud, který trval tři roky, vyhrálo. Na trh prorazila se hrou Half-Life, která dodnes získala přes 50 ocenění "Hra roku" a byla v letech 1999, 2001 a 2005 vyhlášena PC Gamerem za "Nejlepší PC hru všech dob". Za dvanáct let své historie se Valve propracovalo od nováčka na trhu, od kterého se nic neočekávalo, k jedné z vůdčích společností herního odvětví se 160 vývojáři. Portfolio společnosti se skládá z více jak 20 milionů celosvětově prodaných kopií a Steam herní účty zabírají přes 80% online PC trhu.

Dalšími hrami, které se dočkaly celosvětového uznání jsou Counter-Strike, Day of Defeat, Team Fortress 2, Portal a v těchto dnech aktuální Left 4 Dead. Většina těchto titulů původně vznikla jako módy k Half-Life. Valve je totiž známo tím, že velice intenzivně podporuje modařskou scénu pomocí různých editorů a vývojem her tak, aby byly lehce modifikovatelné.
Dva bývalí zaměstnanci Microsoftu Gabe Newell a Mike Harrington si v roce 1996 založili společnost s ručením omezeným Valve Software, se sídlem v Kirklandu ve státě Washington. Společnost se stává známou hned po vydání první hry Half-Life (1998), která získala přes 50 ocenění „Hra roku“. Half-Life běží na GoldSrc (GoldSource), což je silně modifikovaný Quake enginu. Počátkem roku 2000 přenechává Harrington svůj podíl Newellovi. V průběhu téhož roku jsou najati autoři úspěšného modu Counter-Strike, k tvorbě samostatné hry se stejným názvem. Verze 1.0 byla vydána ještě koncem roku 2000.

Velký zájem o on-line hrání Counter-Strike donutí Valve k zamyšlení nad platformou, která by zajišťovala automatické updaty, protipirátskou ochranu a opatření proti cheatům. Se svým nápadem osloví několik společností včetně MS, ale všechny společnosti je odmítnou. Valve vytvoří klienta sama a během beta testu CS 1.6 v roce 2002 jej uvolňuje pod názvem Steam.

V průběhu roku 2003 se Valve Softfare l.l.c. mění na privátní společnost Valve Corporation se sídlem v Bellevue, WA. Pokračuje vývoj nového GoldSource enginu a vzniká Source engine. Společnost si engine pořádně otestuje na předělaném [chybný odkaz na hru] a Counter-Strike Source. V roce 2004 se konečně hráči dočkají vytouženého pokračování Half-Life 2. S vydáním HL2 si začíná Valve uvědomovat potenciál Steam klienta a začíná vyjednávat s ostatními vydavateli a nezávislými tvůrci na digitálním prodeji. První hry třetích stran se na Steam dostávají již v roce 2005 a Steam se stává zanedlouho ziskovým.

Dalším velkým milníkem pro společnost se stává rok 2007, kdy se připojí k distribuci přes Steam i velcí vydavatelé a vývojáři. Koncem roku vydává Valve The Orange Box obsahující Half-Life 2: Episode Two, Team Fortress 2 (které bylo ve vývoji 5 let) a Portal. Další rok se hráči dočkají nové série zaměřené na kooperativní hrání Left 4 Dead. Druhý díl Left 4 Dead 2 vychází hned následující rok a mezi fanoušky to zpočátku vzbuzuje nevoli. Výsledná hra je svou kvalitou však přesvědčí. Do roku 2013 stačí Valve vydat pouze Portal 2 (2011) a Dota 2 (2013). U her začíná být znát patrný odklon od příběhové singleplayer hry k různým obdobám online multiplayer žánrům s podporou free to play.

Steam se stává synonymem pro digitální distribuci her a Valve tento trend silně podporuje. Do klienta přidává novou funkcionalitu (Steamworks, Greenlight, Cloud, Comunity …) a podporu dalších OS. V roce 2012 se začínají víc a víc objevovat zmínky o konzoli od Valve. Na podzim roku 2013 odhalí své záměry v podobě Steam OS a Steam Machine. Do konce roku je vydána první testovací verze Steam OS a rozesláno 300 zkušebních Steam Machine. Mezi tím hráči stále čekají na nový Source engine a hlavně pokračování série Half-Life.
Dva bývalí zaměstnanci Microsoftu Gabe Newell a Mike Harrington si v roce 1996 založili společnost s ručením omezeným Valve Software, se sídlem v Kirklandu ve státě Washington. Společnost se stává známou hned po vydání první hry Half-Life (1998), která získala přes 50 ocenění „Hra roku“. Half-Life běží na GoldSrc (GoldSource), což je silně modifikovaný Quake enginu. Počátkem roku 2000 přenechává Harrington svůj podíl Newellovi. V průběhu téhož roku jsou najati autoři úspěšného modu Counter-Strike, k tvorbě samostatné hry se stejným názvem. Verze 1.0 byla vydána ještě koncem roku 2000.

Velký zájem o on-line hrání Counter-Strike donutí Valve k zamyšlení nad platformou, která by zajišťovala automatické updaty, protipirátskou ochranu a opatření proti cheatům. Se svým nápadem osloví několik společností včetně MS, ale všechny společnosti je odmítnou. Valve vytvoří klienta sama a během beta testu CS 1.6 v roce 2002 jej uvolňuje pod názvem Steam.

V průběhu roku 2003 se Valve Softfare l.l.c. mění na privátní společnost Valve Corporation se sídlem v Bellevue, WA. Pokračuje vývoj nového GoldSource enginu a vzniká Source engine. Společnost si engine pořádně otestuje na předělaném [chybný odkaz na hru] a Counter-Strike Source. V roce 2004 se konečně hráči dočkají vytouženého pokračování Half-Life 2. S vydáním HL2 si začíná Valve uvědomovat potenciál Steam klienta a začíná vyjednávat s ostatními vydavateli a nezávislými tvůrci na digitálním prodeji. První hry třetích stran se na Steam dostávají již v roce 2005 a Steam se stává zanedlouho ziskovým.

Dalším velkým milníkem pro společnost se stává rok 2007, kdy se připojí k distribuci přes Steam i velcí vydavatelé a vývojáři. Koncem roku vydává Valve The Orange Box obsahující Half-Life 2: Episode Two, Team Fortress 2 (které bylo ve vývoji 5 let) a Portal. Další rok se hráči dočkají nové série zaměřené na kooperativní hrání Left 4 Dead. Druhý díl Left 4 Dead 2 vychází hned následující rok a mezi fanoušky to zpočátku vzbuzuje nevoli. Výsledná hra je svou kvalitou však přesvědčí. Do roku 2013 stačí Valve vydat pouze Portal 2 (2011) a Dota 2 (2013). U her začíná být znát patrný odklon od příběhové singleplayer hry k různým obdobám online multiplayer žánrům s podporou free to play.

Steam se stává synonymem pro digitální distribuci her a Valve tento trend silně podporuje. Do klienta přidává novou funkcionalitu (Steamworks, Greenlight, Cloud, Comunity …) a podporu dalších OS. V roce 2012 se začínají víc a víc objevovat zmínky o konzoli od Valve. Na podzim roku 2013 odhalí své záměry v podobě Steam OS a Steam Machine. Do konce roku je vydána první testovací verze Steam OS a rozesláno 300 zkušebních Steam Machine. Mezi tím hráči stále čekají na nový Source engine a hlavně pokračování série Half-Life.
Dva bývalí zaměstnanci Microsoftu Gabe Newell a Mike Harrington si v roce 1996 založili společnost s ručením omezeným Valve Software, se sídlem v Kirklandu ve státě Washington. Společnost se stává známou hned po vydání první hry Half-Life (1998), která získala přes 50 ocenění „Hra roku“. Half-Life běží na GoldSrc (GoldSource), což je silně modifikovaný Quake enginu. Počátkem roku 2000 přenechává Harrington svůj podíl Newellovi. V průběhu téhož roku jsou najati autoři úspěšného modu Counter-Strike, k tvorbě samostatné hry se stejným názvem. Verze 1.0 byla vydána ještě koncem roku 2000.

Velký zájem o on-line hrání Counter-Strike donutí Valve k zamyšlení nad platformou, která by zajišťovala automatické updaty, protipirátskou ochranu a opatření proti cheatům. Se svým nápadem osloví několik společností včetně MS, ale všechny společnosti je odmítnou. Valve vytvoří klienta sama a během beta testu CS 1.6 v roce 2002 jej uvolňuje pod názvem Steam.

V průběhu roku 2003 se Valve Softfare l.l.c. mění na privátní společnost Valve Corporation se sídlem v Bellevue, WA. Pokračuje vývoj nového GoldSource enginu a vzniká Source engine. Společnost si engine pořádně otestuje na předělaném [chybný odkaz na hru] a Counter-Strike Source. V roce 2004 se konečně hráči dočkají vytouženého pokračování Half-Life 2. S vydáním HL2 si začíná Valve uvědomovat potenciál Steam klienta a začíná vyjednávat s ostatními vydavateli a nezávislými tvůrci na digitálním prodeji. První hry třetích stran se na Steam dostávají již v roce 2005 a Steam se stává zanedlouho ziskovým.

Dalším velkým milníkem pro společnost se stává rok 2007, kdy se připojí k distribuci přes Steam i velcí vydavatelé a vývojáři. Koncem roku vydává Valve The Orange Box obsahující Half-Life 2: Episode Two, Team Fortress 2 (které bylo ve vývoji 5 let) a Portal. Další rok se hráči dočkají nové série zaměřené na kooperativní hrání Left 4 Dead. Druhý díl Left 4 Dead 2 vychází hned následující rok a mezi fanoušky to zpočátku vzbuzuje nevoli. Výsledná hra je svou kvalitou však přesvědčí. Do roku 2013 stačí Valve vydat pouze Portal 2 (2011) a Dota 2 (2013). U her začíná být znát patrný odklon od příběhové singleplayer hry k různým obdobám online multiplayer žánrům s podporou free to play.

Steam se stává synonymem pro digitální distribuci her a Valve tento trend silně podporuje. Do klienta přidává novou funkcionalitu (Steamworks, Greenlight, Cloud, Comunity …) a podporu dalších OS. V roce 2012 se začínají víc a víc objevovat zmínky o konzoli od Valve. Na podzim roku 2013 odhalí své záměry v podobě Steam OS a Steam Machine. Do konce roku je vydána první testovací verze Steam OS a rozesláno 300 zkušebních Steam Machine. Mezi tím hráči stále čekají na nový Source engine a hlavně pokračování série Half-Life.

Zajímavosti
- Návrhy na jméno společnosti byli např. Rhino Scar nebo Fruit Fly Ensemble
- Společnost byla oficiálně založena v den Newellovy svatby
Oficiální stránky vývojáře (http://www.valvesoftware.com/)
Oficiální stránky vývojáře (http://www.valvesoftware.com/)
Oficiální stránky vývojáře (http://www.valvesoftware.com/)
Oficiální stránky vývojáře (http://www.valvesoftware.com/)
Oficiální stránky vývojáře (http://www.valvesoftware.com/)
Oficiální stránky vývojáře (http://www.valvesoftware.com/)