Valve je společnost zabývající se vývojem zábavního softwaru a technologií, založená v roce 1996 v Bellevue ve státě Washington. Na trh prorazila se hrou Half-Life, která dodnes získala přes 50 ocenění "Hra roku" a byla v letech 1999, 2001 a 2005 vyhlášena PC Gamerem za "Nejlepší PC hru všech dob". Za dvanáct let své historie se Valve propracovalo od nováčka na trhu, od kterého se nic neočekávalo, k jedné z vůdčích společností herního odvětví se 160 vývojáři. Portfolio společnosti se skládá z více jak 20 milionů celosvětově prodaných kopií a Steam herní účty zabírají přes 80% online PC trhu.
Dalšími hrami, které se dočkaly celosvětového uznání jsou Counter-Strike, Day of Defeat, Team Fortress 2, Portal a v těchto dnech aktuální Left 4 Dead. Většina těchto titulů původně vznikla jako módy k Half-Life. Valve je totiž známo tím, že velice intenzivně podporuje modařskou scénu pomocí různých editorů a vývojem her tak, aby byly lehce modifikovatelné.
Zdroje: Wiki, Moby, Valve.
Dalšími hrami, které se dočkaly celosvětového uznání jsou Counter-Strike, Day of Defeat, Team Fortress 2, Portal a v těchto dnech aktuální Left 4 Dead. Většina těchto titulů původně vznikla jako módy k Half-Life. Valve je totiž známo tím, že velice intenzivně podporuje modařskou scénu pomocí různých editorů a vývojem her tak, aby byly lehce modifikovatelné.
Zdroje: Wiki, Moby, Valve.
Valve je společnost zabývající se vývojem zábavního softwaru a technologií, založená v roce 1996 dlouhodobímy zaměstnanci Microsoftu Gabe Newell a Mike Harrington v Kirklandu ve státě Washington. V dubnu 2003 společnost přesunula své sídlo do nedalekého Bellevue, kde tehdy ještě sídlil její původní vydavatel, Sierra Entertainment. V té době se Valve se svým vydavatelem soudilo o distribuci některých her. Valve soud, který trval tři roky, vyhrálo. Na trh prorazila se hrou Half-Life, která dodnes získala přes 50 ocenění "Hra roku" a byla v letech 1999, 2001 a 2005 vyhlášena PC Gamerem za "Nejlepší PC hru všech dob". Za dvanáct let své historie se Valve propracovalo od nováčka na trhu, od kterého se nic neočekávalo, k jedné z vůdčích společností herního odvětví se 160 vývojáři. Portfolio společnosti se skládá z více jak 20 milionů celosvětově prodaných kopií a Steam herní účty zabírají přes 80% online PC trhu.
Dalšími hrami, které se dočkaly celosvětového uznání jsou Counter-Strike, Day of Defeat, Team Fortress 2, Portal a v těchto dnech aktuální Left 4 Dead. Většina těchto titulů původně vznikla jako módy k Half-Life. Valve je totiž známo tím, že velice intenzivně podporuje modařskou scénu pomocí různých editorů a vývojem her tak, aby byly lehce modifikovatelné.
Dalšími hrami, které se dočkaly celosvětového uznání jsou Counter-Strike, Day of Defeat, Team Fortress 2, Portal a v těchto dnech aktuální Left 4 Dead. Většina těchto titulů původně vznikla jako módy k Half-Life. Valve je totiž známo tím, že velice intenzivně podporuje modařskou scénu pomocí různých editorů a vývojem her tak, aby byly lehce modifikovatelné.
Dva bývalí zaměstnanci Microsoftu Gabe Newell a Mike Harrington si v roce 1996 založili společnost s ručením omezeným Valve Software, se sídlem v Kirklandu ve státě Washington. Společnost se stává známou hned po vydání první hry Half-Life (1998), která získala přes 50 ocenění „Hra roku“. Half-Life běží na GoldSrc (GoldSource), což je silně modifikovaný Quake enginu. Počátkem roku 2000 přenechává Harrington svůj podíl Newellovi. V průběhu téhož roku jsou najati autoři úspěšného modu Counter-Strike, k tvorbě samostatné hry se stejným názvem. Verze 1.0 byla vydána ještě koncem roku 2000.
Velký zájem o on-line hrání Counter-Strike donutí Valve k zamyšlení nad platformou, která by zajišťovala automatické updaty, protipirátskou ochranu a opatření proti cheatům. Se svým nápadem osloví několik společností včetně MS, ale všechny společnosti je odmítnou. Valve vytvoří klienta sama a během beta testu CS 1.6 v roce 2002 jej uvolňuje pod názvem Steam.
V průběhu roku 2003 se Valve Softfare l.l.c. mění na privátní společnost Valve Corporation se sídlem v Bellevue, WA. Pokračuje vývoj nového GoldSource enginu a vzniká Source engine. Společnost si engine pořádně otestuje na předělaném [chybný odkaz na hru] a Counter-Strike Source. V roce 2004 se konečně hráči dočkají vytouženého pokračování Half-Life 2. S vydáním HL2 si začíná Valve uvědomovat potenciál Steam klienta a začíná vyjednávat s ostatními vydavateli a nezávislými tvůrci na digitálním prodeji. První hry třetích stran se na Steam dostávají již v roce 2005 a Steam se stává zanedlouho ziskovým.
Dalším velkým milníkem pro společnost se stává rok 2007, kdy se připojí k distribuci přes Steam i velcí vydavatelé a vývojáři. Koncem roku vydává Valve The Orange Box obsahující Half-Life 2: Episode Two, Team Fortress 2 (které bylo ve vývoji 5 let) a Portal. Další rok se hráči dočkají nové série zaměřené na kooperativní hrání Left 4 Dead. Druhý díl Left 4 Dead 2 vychází hned následující rok a mezi fanoušky to zpočátku vzbuzuje nevoli. Výsledná hra je svou kvalitou však přesvědčí. Do roku 2013 stačí Valve vydat pouze Portal 2 (2011) a Dota 2 (2013). U her začíná být znát patrný odklon od příběhové singleplayer hry k různým obdobám online multiplayer žánrům s podporou free to play.
Steam se stává synonymem pro digitální distribuci her a Valve tento trend silně podporuje. Do klienta přidává novou funkcionalitu (Steamworks, Greenlight, Cloud, Comunity …) a podporu dalších OS. V roce 2012 se začínají víc a víc objevovat zmínky o konzoli od Valve. Na podzim roku 2013 odhalí své záměry v podobě Steam OS a Steam Machine. Do konce roku je vydána první testovací verze Steam OS a rozesláno 300 zkušebních Steam Machine. Mezi tím hráči stále čekají na nový Source engine a hlavně pokračování série Half-Life.
Velký zájem o on-line hrání Counter-Strike donutí Valve k zamyšlení nad platformou, která by zajišťovala automatické updaty, protipirátskou ochranu a opatření proti cheatům. Se svým nápadem osloví několik společností včetně MS, ale všechny společnosti je odmítnou. Valve vytvoří klienta sama a během beta testu CS 1.6 v roce 2002 jej uvolňuje pod názvem Steam.
V průběhu roku 2003 se Valve Softfare l.l.c. mění na privátní společnost Valve Corporation se sídlem v Bellevue, WA. Pokračuje vývoj nového GoldSource enginu a vzniká Source engine. Společnost si engine pořádně otestuje na předělaném [chybný odkaz na hru] a Counter-Strike Source. V roce 2004 se konečně hráči dočkají vytouženého pokračování Half-Life 2. S vydáním HL2 si začíná Valve uvědomovat potenciál Steam klienta a začíná vyjednávat s ostatními vydavateli a nezávislými tvůrci na digitálním prodeji. První hry třetích stran se na Steam dostávají již v roce 2005 a Steam se stává zanedlouho ziskovým.
Dalším velkým milníkem pro společnost se stává rok 2007, kdy se připojí k distribuci přes Steam i velcí vydavatelé a vývojáři. Koncem roku vydává Valve The Orange Box obsahující Half-Life 2: Episode Two, Team Fortress 2 (které bylo ve vývoji 5 let) a Portal. Další rok se hráči dočkají nové série zaměřené na kooperativní hrání Left 4 Dead. Druhý díl Left 4 Dead 2 vychází hned následující rok a mezi fanoušky to zpočátku vzbuzuje nevoli. Výsledná hra je svou kvalitou však přesvědčí. Do roku 2013 stačí Valve vydat pouze Portal 2 (2011) a Dota 2 (2013). U her začíná být znát patrný odklon od příběhové singleplayer hry k různým obdobám online multiplayer žánrům s podporou free to play.
Steam se stává synonymem pro digitální distribuci her a Valve tento trend silně podporuje. Do klienta přidává novou funkcionalitu (Steamworks, Greenlight, Cloud, Comunity …) a podporu dalších OS. V roce 2012 se začínají víc a víc objevovat zmínky o konzoli od Valve. Na podzim roku 2013 odhalí své záměry v podobě Steam OS a Steam Machine. Do konce roku je vydána první testovací verze Steam OS a rozesláno 300 zkušebních Steam Machine. Mezi tím hráči stále čekají na nový Source engine a hlavně pokračování série Half-Life.
Dva bývalí zaměstnanci Microsoftu Gabe Newell a Mike Harrington si v roce 1996 založili společnost s ručením omezeným Valve Software, se sídlem v Kirklandu ve státě Washington. Společnost se stává známou hned po vydání první hry Half-Life (1998), která získala přes 50 ocenění „Hra roku“. Half-Life běží na GoldSrc (GoldSource), což je silně modifikovaný Quake enginu. Počátkem roku 2000 přenechává Harrington svůj podíl Newellovi. V průběhu téhož roku jsou najati autoři úspěšného modu Counter-Strike, k tvorbě samostatné hry se stejným názvem. Verze 1.0 byla vydána ještě koncem roku 2000.
Velký zájem o on-line hrání Counter-Strike donutí Valve k zamyšlení nad platformou, která by zajišťovala automatické updaty, protipirátskou ochranu a opatření proti cheatům. Se svým nápadem osloví několik společností včetně MS, ale všechny společnosti je odmítnou. Valve vytvoří klienta sama a během beta testu CS 1.6 v roce 2002 jej uvolňuje pod názvem Steam.
V průběhu roku 2003 se Valve Softfare l.l.c. mění na privátní společnost Valve Corporation se sídlem v Bellevue, WA. Pokračuje vývoj nového GoldSource enginu a vzniká Source engine. Společnost si engine pořádně otestuje na předělaném [chybný odkaz na hru] a Counter-Strike Source. V roce 2004 se konečně hráči dočkají vytouženého pokračování Half-Life 2. S vydáním HL2 si začíná Valve uvědomovat potenciál Steam klienta a začíná vyjednávat s ostatními vydavateli a nezávislými tvůrci na digitálním prodeji. První hry třetích stran se na Steam dostávají již v roce 2005 a Steam se stává zanedlouho ziskovým.
Dalším velkým milníkem pro společnost se stává rok 2007, kdy se připojí k distribuci přes Steam i velcí vydavatelé a vývojáři. Koncem roku vydává Valve The Orange Box obsahující Half-Life 2: Episode Two, Team Fortress 2 (které bylo ve vývoji 5 let) a Portal. Další rok se hráči dočkají nové série zaměřené na kooperativní hrání Left 4 Dead. Druhý díl Left 4 Dead 2 vychází hned následující rok a mezi fanoušky to zpočátku vzbuzuje nevoli. Výsledná hra je svou kvalitou však přesvědčí. Do roku 2013 stačí Valve vydat pouze Portal 2 (2011) a Dota 2 (2013). U her začíná být znát patrný odklon od příběhové singleplayer hry k různým obdobám online multiplayer žánrům s podporou free to play.
Steam se stává synonymem pro digitální distribuci her a Valve tento trend silně podporuje. Do klienta přidává novou funkcionalitu (Steamworks, Greenlight, Cloud, Comunity …) a podporu dalších OS. V roce 2012 se začínají víc a víc objevovat zmínky o konzoli od Valve. Na podzim roku 2013 odhalí své záměry v podobě Steam OS a Steam Machine. Do konce roku je vydána první testovací verze Steam OS a rozesláno 300 zkušebních Steam Machine. Mezi tím hráči stále čekají na nový Source engine a hlavně pokračování série Half-Life.
Velký zájem o on-line hrání Counter-Strike donutí Valve k zamyšlení nad platformou, která by zajišťovala automatické updaty, protipirátskou ochranu a opatření proti cheatům. Se svým nápadem osloví několik společností včetně MS, ale všechny společnosti je odmítnou. Valve vytvoří klienta sama a během beta testu CS 1.6 v roce 2002 jej uvolňuje pod názvem Steam.
V průběhu roku 2003 se Valve Softfare l.l.c. mění na privátní společnost Valve Corporation se sídlem v Bellevue, WA. Pokračuje vývoj nového GoldSource enginu a vzniká Source engine. Společnost si engine pořádně otestuje na předělaném [chybný odkaz na hru] a Counter-Strike Source. V roce 2004 se konečně hráči dočkají vytouženého pokračování Half-Life 2. S vydáním HL2 si začíná Valve uvědomovat potenciál Steam klienta a začíná vyjednávat s ostatními vydavateli a nezávislými tvůrci na digitálním prodeji. První hry třetích stran se na Steam dostávají již v roce 2005 a Steam se stává zanedlouho ziskovým.
Dalším velkým milníkem pro společnost se stává rok 2007, kdy se připojí k distribuci přes Steam i velcí vydavatelé a vývojáři. Koncem roku vydává Valve The Orange Box obsahující Half-Life 2: Episode Two, Team Fortress 2 (které bylo ve vývoji 5 let) a Portal. Další rok se hráči dočkají nové série zaměřené na kooperativní hrání Left 4 Dead. Druhý díl Left 4 Dead 2 vychází hned následující rok a mezi fanoušky to zpočátku vzbuzuje nevoli. Výsledná hra je svou kvalitou však přesvědčí. Do roku 2013 stačí Valve vydat pouze Portal 2 (2011) a Dota 2 (2013). U her začíná být znát patrný odklon od příběhové singleplayer hry k různým obdobám online multiplayer žánrům s podporou free to play.
Steam se stává synonymem pro digitální distribuci her a Valve tento trend silně podporuje. Do klienta přidává novou funkcionalitu (Steamworks, Greenlight, Cloud, Comunity …) a podporu dalších OS. V roce 2012 se začínají víc a víc objevovat zmínky o konzoli od Valve. Na podzim roku 2013 odhalí své záměry v podobě Steam OS a Steam Machine. Do konce roku je vydána první testovací verze Steam OS a rozesláno 300 zkušebních Steam Machine. Mezi tím hráči stále čekají na nový Source engine a hlavně pokračování série Half-Life.
Dva bývalí zaměstnanci Microsoftu Gabe Newell a Mike Harrington si v roce 1996 založili společnost s ručením omezeným Valve Software, se sídlem v Kirklandu ve státě Washington. Společnost se stává známou hned po vydání první hry Half-Life (1998), která získala přes 50 ocenění „Hra roku“. Half-Life běží na GoldSrc (GoldSource), což je silně modifikovaný Quake enginu. Počátkem roku 2000 přenechává Harrington svůj podíl Newellovi. V průběhu téhož roku jsou najati autoři úspěšného modu Counter-Strike, k tvorbě samostatné hry se stejným názvem. Verze 1.0 byla vydána ještě koncem roku 2000.
Velký zájem o on-line hrání Counter-Strike donutí Valve k zamyšlení nad platformou, která by zajišťovala automatické updaty, protipirátskou ochranu a opatření proti cheatům. Se svým nápadem osloví několik společností včetně MS, ale všechny společnosti je odmítnou. Valve vytvoří klienta sama a během beta testu CS 1.6 v roce 2002 jej uvolňuje pod názvem Steam.
V průběhu roku 2003 se Valve Softfare l.l.c. mění na privátní společnost Valve Corporation se sídlem v Bellevue, WA. Pokračuje vývoj nového GoldSource enginu a vzniká Source engine. Společnost si engine pořádně otestuje na předělaném [chybný odkaz na hru] a Counter-Strike Source. V roce 2004 se konečně hráči dočkají vytouženého pokračování Half-Life 2. S vydáním HL2 si začíná Valve uvědomovat potenciál Steam klienta a začíná vyjednávat s ostatními vydavateli a nezávislými tvůrci na digitálním prodeji. První hry třetích stran se na Steam dostávají již v roce 2005 a Steam se stává zanedlouho ziskovým.
Dalším velkým milníkem pro společnost se stává rok 2007, kdy se připojí k distribuci přes Steam i velcí vydavatelé a vývojáři. Koncem roku vydává Valve The Orange Box obsahující Half-Life 2: Episode Two, Team Fortress 2 (které bylo ve vývoji 5 let) a Portal. Další rok se hráči dočkají nové série zaměřené na kooperativní hrání Left 4 Dead. Druhý díl Left 4 Dead 2 vychází hned následující rok a mezi fanoušky to zpočátku vzbuzuje nevoli. Výsledná hra je svou kvalitou však přesvědčí. Do roku 2013 stačí Valve vydat pouze Portal 2 (2011) a Dota 2 (2013). U her začíná být znát patrný odklon od příběhové singleplayer hry k různým obdobám online multiplayer žánrům s podporou free to play.
Steam se stává synonymem pro digitální distribuci her a Valve tento trend silně podporuje. Do klienta přidává novou funkcionalitu (Steamworks, Greenlight, Cloud, Comunity …) a podporu dalších OS. V roce 2012 se začínají víc a víc objevovat zmínky o konzoli od Valve. Na podzim roku 2013 odhalí své záměry v podobě Steam OS a Steam Machine. Do konce roku je vydána první testovací verze Steam OS a rozesláno 300 zkušebních Steam Machine. Mezi tím hráči stále čekají na nový Source engine a hlavně pokračování série Half-Life.
Zajímavosti
- Návrhy na jméno společnosti byli např. Rhino Scar nebo Fruit Fly Ensemble
- Společnost byla oficiálně založena v den Newellovy svatby
Velký zájem o on-line hrání Counter-Strike donutí Valve k zamyšlení nad platformou, která by zajišťovala automatické updaty, protipirátskou ochranu a opatření proti cheatům. Se svým nápadem osloví několik společností včetně MS, ale všechny společnosti je odmítnou. Valve vytvoří klienta sama a během beta testu CS 1.6 v roce 2002 jej uvolňuje pod názvem Steam.
V průběhu roku 2003 se Valve Softfare l.l.c. mění na privátní společnost Valve Corporation se sídlem v Bellevue, WA. Pokračuje vývoj nového GoldSource enginu a vzniká Source engine. Společnost si engine pořádně otestuje na předělaném [chybný odkaz na hru] a Counter-Strike Source. V roce 2004 se konečně hráči dočkají vytouženého pokračování Half-Life 2. S vydáním HL2 si začíná Valve uvědomovat potenciál Steam klienta a začíná vyjednávat s ostatními vydavateli a nezávislými tvůrci na digitálním prodeji. První hry třetích stran se na Steam dostávají již v roce 2005 a Steam se stává zanedlouho ziskovým.
Dalším velkým milníkem pro společnost se stává rok 2007, kdy se připojí k distribuci přes Steam i velcí vydavatelé a vývojáři. Koncem roku vydává Valve The Orange Box obsahující Half-Life 2: Episode Two, Team Fortress 2 (které bylo ve vývoji 5 let) a Portal. Další rok se hráči dočkají nové série zaměřené na kooperativní hrání Left 4 Dead. Druhý díl Left 4 Dead 2 vychází hned následující rok a mezi fanoušky to zpočátku vzbuzuje nevoli. Výsledná hra je svou kvalitou však přesvědčí. Do roku 2013 stačí Valve vydat pouze Portal 2 (2011) a Dota 2 (2013). U her začíná být znát patrný odklon od příběhové singleplayer hry k různým obdobám online multiplayer žánrům s podporou free to play.
Steam se stává synonymem pro digitální distribuci her a Valve tento trend silně podporuje. Do klienta přidává novou funkcionalitu (Steamworks, Greenlight, Cloud, Comunity …) a podporu dalších OS. V roce 2012 se začínají víc a víc objevovat zmínky o konzoli od Valve. Na podzim roku 2013 odhalí své záměry v podobě Steam OS a Steam Machine. Do konce roku je vydána první testovací verze Steam OS a rozesláno 300 zkušebních Steam Machine. Mezi tím hráči stále čekají na nový Source engine a hlavně pokračování série Half-Life.
Zajímavosti
- Návrhy na jméno společnosti byli např. Rhino Scar nebo Fruit Fly Ensemble
- Společnost byla oficiálně založena v den Newellovy svatby
Dva bývalí zaměstnanci Microsoftu Gabe Newell a Mike Harrington si v roce 1996 založili společnost s ručením omezeným Valve Software, se sídlem v Kirklandu ve státě Washington. Společnost se stává známou hned po vydání první hry Half-Life (1998), která získala přes 50 ocenění „Hra roku“. Half-Life běží na GoldSrc (GoldSource), což je silně modifikovaný Quake engine. Počátkem roku 2000 přenechává Harrington svůj podíl Newellovi. V průběhu téhož roku jsou najati autoři úspěšného modu Counter-Strike, k tvorbě samostatné hry se stejným názvem. Verze 1.0 byla vydána ještě koncem roku 2000.
Velký zájem o on-line hrání Counter-Strike donutí Valve k zamyšlení nad platformou, která by zajišťovala automatické updaty, protipirátskou ochranu a opatření proti cheatům. Se svým nápadem osloví několik společností včetně MS, ale všechny společnosti je odmítnou. Valve vytvoří klienta sama a během beta testu CS 1.6 v roce 2002 jej uvolňuje pod názvem Steam.
V průběhu roku 2003 se Valve Softfare LLC mění na privátní společnost Valve Corporation se sídlem v Bellevue, WA. Pokračuje vývoj nového GoldSource enginu a vzniká Source engine. Společnost si engine pořádně otestuje na předělaném [chybný odkaz na hru] a Counter-Strike Source. V roce 2004 se konečně hráči dočkají vytouženého pokračování Half-Life 2. S vydáním HL2 si začíná Valve uvědomovat potenciál Steam klienta a začíná vyjednávat s ostatními vydavateli a nezávislými tvůrci na digitálním prodeji. První hry třetích stran se na Steam dostávají již v roce 2005 a Steam se stává zanedlouho ziskovým.
Dalším velkým milníkem pro společnost se stává rok 2007, kdy se připojí k distribuci přes Steam i velcí vydavatelé a vývojáři. Koncem roku vydává Valve The Orange Box obsahující Half-Life 2: Episode Two, Team Fortress 2 (které bylo ve vývoji 5 let) a Portal. Další rok se hráči dočkají nové série zaměřené na kooperativní hrání Left 4 Dead. Druhý díl Left 4 Dead 2 vychází hned následující rok a mezi fanoušky to zpočátku vzbuzuje nevoli. Výsledná hra je svou kvalitou však přesvědčí. Do roku 2013 stačí Valve vydat pouze Portal 2 (2011) a Dota 2 (2013). U her začíná být znát patrný odklon od příběhové singleplayer hry k různým obdobám online multiplayer žánrům s podporou free to play.
Steam se stává synonymem pro digitální distribuci her a Valve tento trend silně podporuje. Do klienta přidává novou funkcionalitu (Steamworks, Greenlight, Cloud, Comunity …) a podporu dalších OS. V roce 2012 se začínají víc a víc objevovat zmínky o konzoli od Valve. Na podzim roku 2013 odhalí své záměry v podobě Steam OS a Steam Machine. Do konce roku je vydána první testovací verze Steam OS a rozesláno 300 zkušebních Steam Machine. Mezi tím hráči stále čekají na nový Source engine a hlavně pokračování série Half-Life.
Zajímavosti:
- Návrhy na jméno společnosti byli např. Rhino Scar nebo Fruit Fly Ensemble.
- Společnost byla oficiálně založena v den Newellovy svatby.
Velký zájem o on-line hrání Counter-Strike donutí Valve k zamyšlení nad platformou, která by zajišťovala automatické updaty, protipirátskou ochranu a opatření proti cheatům. Se svým nápadem osloví několik společností včetně MS, ale všechny společnosti je odmítnou. Valve vytvoří klienta sama a během beta testu CS 1.6 v roce 2002 jej uvolňuje pod názvem Steam.
V průběhu roku 2003 se Valve Softfare LLC mění na privátní společnost Valve Corporation se sídlem v Bellevue, WA. Pokračuje vývoj nového GoldSource enginu a vzniká Source engine. Společnost si engine pořádně otestuje na předělaném [chybný odkaz na hru] a Counter-Strike Source. V roce 2004 se konečně hráči dočkají vytouženého pokračování Half-Life 2. S vydáním HL2 si začíná Valve uvědomovat potenciál Steam klienta a začíná vyjednávat s ostatními vydavateli a nezávislými tvůrci na digitálním prodeji. První hry třetích stran se na Steam dostávají již v roce 2005 a Steam se stává zanedlouho ziskovým.
Dalším velkým milníkem pro společnost se stává rok 2007, kdy se připojí k distribuci přes Steam i velcí vydavatelé a vývojáři. Koncem roku vydává Valve The Orange Box obsahující Half-Life 2: Episode Two, Team Fortress 2 (které bylo ve vývoji 5 let) a Portal. Další rok se hráči dočkají nové série zaměřené na kooperativní hrání Left 4 Dead. Druhý díl Left 4 Dead 2 vychází hned následující rok a mezi fanoušky to zpočátku vzbuzuje nevoli. Výsledná hra je svou kvalitou však přesvědčí. Do roku 2013 stačí Valve vydat pouze Portal 2 (2011) a Dota 2 (2013). U her začíná být znát patrný odklon od příběhové singleplayer hry k různým obdobám online multiplayer žánrům s podporou free to play.
Steam se stává synonymem pro digitální distribuci her a Valve tento trend silně podporuje. Do klienta přidává novou funkcionalitu (Steamworks, Greenlight, Cloud, Comunity …) a podporu dalších OS. V roce 2012 se začínají víc a víc objevovat zmínky o konzoli od Valve. Na podzim roku 2013 odhalí své záměry v podobě Steam OS a Steam Machine. Do konce roku je vydána první testovací verze Steam OS a rozesláno 300 zkušebních Steam Machine. Mezi tím hráči stále čekají na nový Source engine a hlavně pokračování série Half-Life.
Zajímavosti:
- Návrhy na jméno společnosti byli např. Rhino Scar nebo Fruit Fly Ensemble.
- Společnost byla oficiálně založena v den Newellovy svatby.