Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

Lands of Lore: The Throne of Chaos

  • PC 95
Perfektní hra z dílny legendárních Westwood Studios, mé nejoblíběnější vývojářské studio, než se dostali pod křídla EA. RPG které nesázelo na miliardu položek v charakteru postavy, které šlo měnit. Tato hra hráče upoutala svojí pohádkovou atmosférou, grafikou, krásnou a podmanivou hudbou, která se měnila v každém prostředí, propracovaným příběhem či výbornýma charakterama. Hra mě doslova na hodiny připoutala k monitoru a dovolila pronásledovat Scotii. Na druhý díl Lands of Lore jsem se velice těšil a též byl velice zklamán, ale to patří jinam. Každopádně, první díl této trilogie se mi nesmazatelně vryl do srdce. Hra jako řemen.

Pro: Grafika, poutavost, zábava, hudba, příběh.

Proti: Nevím.

+4 +6 −2

Quest for Glory: Shadows of Darkness

  • PC 95
Nejlepší díl Quest For Glory série, dle mě. Výborně vybalancované možnosti různých her, ať za zloděje, či třeba bojovníka. Krásný mix adventury a jednoduchého RPG, temná atmosféra která vládne Mordavii. Kdo má rád adventury, neměl by mu tento kousek uniknout.

Pro: Grafika, hudba, příběh, temnější atmosféra

Proti: Pro začátečníky vyšší obtížnost.

+5 +7 −2

Redneck Rampage

  • PC 45
Souhlasím, tohle byla nejhorší reklama na Build.. Hrou to nazývat ani nechci. Možná je v tomto titulu inpirace Duke Nukem 3D znat, ale spise jako nepovedená parodie... Ruce pryč.

Pro: Build engine

Proti: opravdu vidlacká "hra" se vším všudy....

-15 +3 −18

The Elder Scrolls IV: Oblivion

  • PC 90
Mě osobně tedy prázdnost světa v nějaké větší míře nevadila. Užíval jsem si s koněm projíždky lesem, sjížděním polí a cvalem k městům. To že je každá vesnice obehnaná hradbami není pravda, potkal jsem x vesniček, které měli jenom třeba plůtek okolo sebe, pár baráčků a samozřejmě hospodu (třeba ta, kde trpí obyvatelé pernamentní neviditelností v důsledku pokusů mága v nedaleké věži). Samozřejmě, větší města jsou vždy obehnané hradbama, ale rozdíl v nich přeci jenom je, někdy dost podstatný. Jedno město je komplet postavené ze dřevených baráků které vypadají velice levně a chatrně, město má přístav, další město na severu je komplet pokryto sněhem, většina budov je roubená, až na kostel, další město ve vnitrozemí je klasicky ve středověkém stylu atd. V určitém úhlu pohledu hra může být prázdná, ale člověk zase získává pocit, že je to uvěřitelné a opravdické, protože, já kdyz půjdu za město do lesa, nepředpokládám, že tam potkám zástup zvířátek atd. Co se týká levelování příšerek, souhlasím. Je to velice neštastné a hru to sráží... Jako celek ale musím Oblivion hodnotit velice pozitivně, ta hra mě prostě špičkově bavila.

Pro: Grafika, hudba, rozhlehlost, souboje, cestování na koni.

Proti: Levelování příšer zároveň s hrdinou, neustále se opakující pekelné brány.

+10 +11 −1

Tomb Raider

  • PC 85
Ve své době mě hra naprosto uchvátila. Neměl jsem sice doma 3Dfx, takze jsem nemohl aplikovat jeho patch na Glide vykreslovani, ale ani hromada kosticek misto krasnych textur me neodradila. Hra jako takove měla revoluční zpracování, novátorský přístup a fakt, že jsme ovládali ženu taky byla příjemná změna. Perfektní na hře byla hlavně ale kombinace akce a prostorových puzzlů nutících zapojit i šedou kůru mozkovou, což se o spoustě dnešních her říct nedá. Ve své době pecka, dneska odkaz pro nové dily Tomb Raidera.

Pro: Prostorové puzzle, nový herní styl, atmosféra, Lara

Proti: Občas neposedná kamera.

+5 +6 −1

Heroes of Might and Magic: A Strategic Quest

  • PC 80
Tahle hra může ža moje originálky Heroes v poličce... :-) Odstartovala výbornou sérii strategických tahových her. NWC tehdy uhodili hřebíček na hlavičku, byť hra byla velice podobná hře King`s Bounty, ze které vycházela. Ale až HOMAM série přinesla tomuto systému masovou oblibu (i když podobná byla též již starší hra "Master Of Magic". Každopádně, 4 hrady a tahové souboje kombinované s objevitelskou částí při zabírání území fungovala nadmíru dobře.

Pro: První HOMAM hra, zpopularizování žánru, 4 odlišné hrady, zábavnost a trvanlivost.

Proti: Jednotky při bojích jsou moc veliké, nevejde se jich tedy na pole tolik.

+5 +7 −2

Heroes of Might and Magic II: The Succession Wars

  • PC 85
Heroes strategie jsou pro me srdeční záležitostí. Víceméně jak vyjde nějaka Heroes of Might and Magic hra, jdu a kupuji, automaticky. Za to vše tato série vděčí prvnímu dílu, který mě doslova učaroval. Dvojka, tedy tento titul, pokračovala v jeho šlépějích. Hra byla velice variabilní, grafika krásně ručně kreslená, perfektní hudba. New World Computing prostě válel. Vřele doporučují.

Pro: Variabilita, grafika, hudba, obtížnost (nic pro amatéry), výborně odlišené hrady atd.

Proti: Z tehdejšího pohledu nic.

+11 +13 −2

Unreal Tournament 2004

  • PC 80
UT 2k4 mě bavil. Ve své době přinesl do MP specifické používání vozidel, stacionárních věží a hlavně mi vrátil zpět mód Assault. Z mého pohledu nejvíce zábavný mód v UT sérii. Graficky hra byla pěkná, rychlostně akorát a mapy výborné. Jak již zde bylo řečeno, z mého pohledu daleko zábavnější jak novější UT3.

Pro: Grafika, mapy, módy, dopravní prostředky.

Proti: Nepovedený singl.

+2 +3 −1

Warcraft II: Tides of Darkness

  • PC 85
Už podstatně lepší kafe jak Warcraft 1. Dune 2 se nám převtělila do Command & Conqueru s VGA grafikou a technikou, Warcraft přešel do verze 2. a nechal C&C daleko za sebou se svojí krásnou a jemnou SVGA grafikou (vím, dneska již 640x480 moc jemné rozlišení není). Máme tu nově lodě, těžení na vodě, letecké jednotky... Prostě paráda. Warcraft 2 mě ve své době velice bavil a byla to pro mě jedna z prvních her hranou v rámci LAN sítě. Pouze jsem se zpočátku divil, že mě přibívají z ničeho nic peníze a suroviny, abych později zjistil, že když kamarád sám sobě cheatoval tyto komodity, tak je zároveň, aniž by to věděl, připisoval i mě... :-)) Cheater jeden..! Ale poté co jsem mu na to přišel, dal pokoj a hru jsme si krásně užívali... Doporučuji i po letech!

Pro: Jemná grafika, více surovin na těžení, variabilní boje, zábavnost, multiplayer

Proti: Začal jsem chodit spát o něco déle :-)

+16

Warcraft: Orcs & Humans

  • PC 70
Kouokám, že dávám Warcraftu 1 zatím nejnižší hodnocení. Důvod je u mě ten, že ač se jednalo o výbornou hru na svoují dobu, pro mě to byla nehorázná kopie Duny 2. Grafika mi přišla stylisticky neuvěřitelně podobná a Dunu 2 jsem z Warcraftu 1 cítíl na míle daleko. Pokud bych se odprostil od tohoto, udělil bych hodnocení vyšší, ale v době, kdy Warcraft 1 vyšel, bylo takové sucho v tomto žánru, že podoba s Dunou 2 do očí přímo křičela... Zbytek hry hodnotím velice dobře...

Pro: Zábavné, relativně obtížné.

Proti: Až moc podobně Duně 2 (když vynecháme středověk vs budoucnost)

+4 +7 −3

Fable: The Lost Chapters

  • PC 90
Osobně mě tato hra učarovala svojí uvěřitelnou pohádkovostí. Nehraje si na realismus, ale příběhově mě upoutala do křesla a nedala vydechnout, dokud jsem jí nedohrál. Pravdou ale bohužel je, že svět se absolutně života hrdiny nemění a zlo a dobrou jsem vnímal pouze jenom jako vzhled svého hrdiny. Ano, občas nebyl úkol koncipován jako záchrana kupců, ale jako jejich likvidace, ale to byl většinou asi jediný rozdíl mezi dobrem a zlem. Výborná ale byla pro změnu Aréna, tu jsem si užil, kort při boji 2 vs všichni... :-) Celkově mohu Fable jako 3D akci doporučit, jako RPG nikoliv, protože o RPG prvky hra pouze zavadila, ale jejich pořádné vložení do hry tu nenajdeme. Ať se na hru ale dívám jakkoli a oprostím se od škatulkování, jako celek funguje a to překvapivě dobře. Baví vás a to dle mě na výbornou a o to tu jde především, ne?

Pro: Hezká a stylová grafika, hudba, stárnutí hrdiny (byť to nemá žádný efekt).

Proti: Jednoduchost, přímočarost, rozdělení světa na spoustu malých lokací oddělených loadingem (že by pozůstatek po X-Box konverzi?)

+7

Wolfenstein 3D

  • PC 85
Fakt je ten, že na svou dobu pecka.. Pouze u mě s tím rozdílem, že jsem to hrál na 286. PC Speaker jel jak o život, při střelbě z kulometu jsem myslel, že se blíží jeho poslední hodinka. Z dnešního pohledu by hra možná uspěla tak na mobilních telefonech, ale jak již bylo řečeno, tehdy to byl nářez. Sice pouze 4 zbraně (nůž jsem použil tuším jednou na psa :) ), a totálně jednotvárně úrovně. Ale jelikož hru hodnitím z hlediska doby kdy vyšla, dávam hodnocení jaké vydíte...

Pro: Průkopník v žánru FPS, bossové (včetně Hitlera).

Proti: málo zbraní, málo typů nepřátel, jednotvárnost.

+10 +12 −2

Doom 3

  • PC 75
Možná jsem svým názorem jinde než většina, ale mě Doom3 ve své době oslovil. Zpočátku jsem hru odmítal hrát jinak než ve dne a s přítelkyní v jedné místnosti se mnou :-). Oboje je ale pryč. Hra jako taková si pro mě zachovala občas lekavé momenty, graficky se mi líbíla a ano, souhlasím, že je to koridorová střílečka tělem i duší, ale bavilo mě to. Hra u mě bodovala temnou atmosférou, zoufalostí, tmou a strachem z toho co přijde dále. Nepřátele ale byli opravdu težce předvídatelní a tvůrci by za tohle potřebovali vytahat za uši... Obecně ale hodntím výše než většina.

Pro: Temná atmosféra, pocit samoty, občasné lekavé momenty,

Proti: linearita, předvídavost nepřátel, laciné triky (baterka vs zbraň, proč nemohla byt baterie na zbrani?)

+15

BioShock

  • PC 80
Dohrál jsme demo a smazal.. Nebavilo mě to, nechytlo mě to, nelákalo mě to... Poté začal kamarád o hře mluvit víceméně v superlativech.. Zkusil jsem tedy hru znova, tentokráte již plnou verzi. Počáteční obezřetnost se po čase vytratila a já poté hru jedním dechem dohrál. Pochopil jsem Rapture, pochopil jsem všechny, kteří jsou ze hry nadšení. Atmosféra, audiovizuální stránka, Art Deco styl, zakončení hry.. Vše na výbornou.

Pro: Atmosféra, audiovizuální stránka, art deco styl, pocit že tam jste.

Proti: Jednotvárné a lehké hackování.

X-COM: Terror from the Deep

  • PC 75
Nevím jestli souhlasím s tím, že narostla atmosféra hry... Původní UFO: Enemy Unknow byla famózní hra, ve své době zcela ojedinělá. Problém X-Comu: TFTD je ten, jak již bylo řečeno, že hra je víceméně stejná. A to doslova. Obtížnost byla v pořádku, alespoň to člověk nedohrál za dva dny, ale co v pořádku z mého pohledu nebylo, byl system Terror misí. Přišli mi podstatně méně zabavnější jak v původním UFU a zde jsem se jim doslova, pokud to šlo, vyhýbal. Protože, Terror mise na zámořské lodi, kde jsem přehlédl jednoho schovaného ufonka, někde v místnosti za dveřma, me iritovali. Loď byla velká, všechny stejné a nudné. Zbytek hry, at mise na zemi, nebo pod vodou, byli již v pořádku, tedy výborně hratelné a zábavné. Osobně si myslím, že na hře je vidět víceméně pouze jiná barevná paleta, jiný skin zbraní a jiné názvy pro staré věci z UFO: EU. Snad kromě portrétů vojáků. Tam kde v původním UFU byli na první pohled sympatičtí mladí lidé, v X-COMu jsem koukal na staré plešaté páprdy..... Ale fakt je ten, že jsem X-Com: TFTD též dohrál, to se zase musí nechat, chytlavá hra je to hodně... :-)

Pro: Stará dobrá hratelnost původního UFO a vše s tím spojené.

Proti: Terror mise na lodích, nehorázná kopie původní hry.

+10 +11 −1

Wacky Wheels

  • PC 80
Na střední jsme to s kámošem hráli vždy.. Neexistovali hry po netu, neexistoval MMORPG, pouze kámoš přijel na víkend a pařili jsme Wacky Wheels... Nářez. Pro ochránce zvířat, je tam hodně ježků (lítajících) a hodně kačenek (s kolečkama). Ani jedna tato skupina nemá ve hře dlouhé trvání :-) .

Pro: Zábava, splitscreen, motorizované kachny a opět zábava....

Proti: Citelně chybí morčata...

+8 +9 −1

Transport Tycoon

  • PC 95
Jedna z nejlepsich her co jsem kdy vubec hral... Transport Tycoon totiz mam na svem HDD do dneska... A na to, ze hra vysla pred 13 lety, je to uspech.. Mozna jenom mam maly prehled, mozna mi neco uniklo, ale z meho pohledu, zatim neprisel nastupce Transport Tycoona, ktery by jeho myslenku dale rozvinul a byl lepsi. Grafika, byt je ve hre jednoducha, je plne dostacujici a nemam s ni zadne problemy ani po tech 13 letech, system sam o sobe je vicemene v ramci moznosti dokonaly. Deluxe verze tomu nasadila korunu opravou drobnych chyb a pridanim dalsich prostredi na stavbu nasi vlastni megalomanske dopravni spolecnosti. Vcetne sileneho sveta sladkosti.. :-)

Pro: Vyjimecna strategie. Na svoje stari dokonala.

Proti: Chybi Tranposrt Tycoon 2.

+7 +8 −1

Homeworld

  • PC 90
Homeworld ve sve dobe byla absolutne famozni strategie. Samozrejme, dnes jiz jeji lesk neni takovy jako byval, ale v dobe kdy jsem ji videl poprve jsem byl ze hry nadsen. Letky malych stihacek mohli vytvaret perfektni a hlavne pouzitelne formace, vyborna byla Claw, jak vizualne, tak svoji efektivnosti. Tezeni surovin z asteroidu a pendlovani tezebnich lodi bylo vyborne vyresene. Kapitolou sama pro sebe byli obrovske krizniky, ke kterym jste se postupem casu dostali a ktere jste nasledne mohli vylepsovat... Lode s vama sli od mise k misi, postupem casu jste si svoji armadu oblibili. O to vice pro me bylo tezsi, tusim v predposledni misi, zajistit ochranu materske lode (ktera se nepohybovala). V momente kdy na ni letelo opravdu obrovske mnozstvi asteoridu jsem postavil veskere sve velke krizniky pred svoji materskou lod a nicil laserama asteoridy jak to slo. A v momente jak to neslo, stavel jsem jim do cesty nekolik misi piplane a vylepsovane krizniky, ktere pod naporem asteoridu pokladali sve vlastni zivoty za zivot vlastni materske lode... Dokonalost. Pokud si i dnes chcete zahrat vybornou vesmirnou strategii, vrele doporucuji prave Homeworld...

Pro: Audiovizualni zpracovani, pribeh, prenaseni jednotek z mise do mise, ovladani

Proti: Pouze par drobnosti, ktere hru nijak neovlivnuji....

+5 +6 −1

Need for Speed: Most Wanted

  • PC 70
Most Wandet, ac to je neuveritelne provarene tema ala Underground a spol, je z novodobe serie NFS asi nejzabavnejsi.... Konecne se nejezdilo nonstop v noci, grafika byla barevna a policejni zatarasy, pasy na silnici atd. spolecne se zpomalenim casu, pro me byli dostatecne zabavne, abych u hry vydrzel do jejiho konce... Jak zde bylo psano, motivace ve hre veskera zadna, ale zavodeni samotne, v ramci univerza NFS je zabavne. Rozhodne daleko zabavnejsi hra jak ProStreet. Kazdopadne, dohrat a odlozit. Serie NFS jako takova zabavna serie, kde jsem se tesil na kazdy novy dil, pro me skoncila vydanim spickoveho NFS - Porshe Unleashed.

Pro: Neodehrava se ve tme, policejni honicky, zabavna videa

Proti: Stale stejny provareny koncept ala Underground (bez tmy a bez tuningu), neni tak zabavne jako starsi dily

+6 +8 −2

Race Driver: GRID

  • PC 90
Určitě na první pohled fantastická závodní hra. Narozdíl od jiných se soustředuje pouze a jenom na závodění, jsou vynechány veškéré možnosti nastavení, boxy, palivo atd.... Na druhé straně, hra nezklouzává do takového sterotypu a nudy, jako Need For Speed. Grafika perfektní, zvuky jakbysmet... Fyzikální model odpovídá tomu, aby se hráči ve hře bavili a je zpracován na jedničku. Co je na hře venomenální je rozhodně multiplayer. Který má zároveň jednu chybku, kterou ale hra již neovlivní. A to hromadu hráčů, kteří proste slovo Fair-Play evidentně neznají a není pro ně problém vaše auto v zatáčce poslat mimo vozovku dobře mířenou ranou. Podotýkám, že takto není problém se propadnou klidne o pět pozic dozadu. Pak by človek rozkousal klávesnici. Lidí, kteří, když vidí že je predjíždíte vám spíše ještě uhnou, respektive se nesnaží blokovat tam najdete podstatně méně, na druhou stranu, poznat takové lidi během závodění přináší určitý pocit uspokojení.

Na Athlon64 X2 6000+ / 2GB RAM / Radeon HD3870 běhá vše v 1280x1024 na plné detaily.

Pro: Grafika, model požkození, jízdní model (arkáda), navykový multiplayer

Proti: Wrecker hráči (není chyba hry)

+8 +9 −1