Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

Warcraft II: Beyond the Dark Portal

  • PC 75
Nový obsah v tomto datadisku aby člověk hledal, ale přinesl parádní mapy a ultra brutální obtížnost. Nakonec mě ale kvůli absenci nějakých výraznějších změn vůči původnímu W2 omrzel a nedohrál jsem jej...

Pro: Brutální obtížnost, pár novinek.

Proti: Brutální obtížnost, velice podobné původní hře.

+5 +8 −3

Warcraft III: The Frozen Throne

  • PC 80
Příběhově, byť hra pokračovala přesně tam, kde W3 skončil, mě hra již neoslovila tolik. I tak se ale hrála parádně a vím že to je možná přízemní, ale Ti co v Blizzardu renderují animace, jsou mistři ve svém oboru. Opět špička.

Pro: Hra jako taková, spád, animace.

Proti: Nic zásadního.

+6 +9 −3

Unreal Tournament

  • PC 85
Souhlasím. UT mi též přišel lepší jak Q3. Co jsem strávil večerů nad výsadkem na pláži, kde nás z obou věží brali snipeři, nebo kdy jsme museli napadnout loď v přístavu a dostat se do kapitánské kajuty. Prostě, Assault mód zde neměl chybu, grafika byla perfektní a jak již bylo řečeno, nenáročná, soundtrack ke hře seděl jako berušky k Peugotu a té zábavy... Takhle se dělá MP hra... ;-)

Edit: Při přemýšlení, co nám UT přináší za léta své existence měním své hodnocení z 80 procent na 85 procent. Není to o moc více, ale přesto, hra si jej zaslouží.

Pro: Špičkový Assault mód, grafika, hudba, zvuky, totální akce. Výborná hra.

Proti: Nenapadá mě nic.

+11 +12 −1

Warcraft III: Reign of Chaos

  • PC 80
V době Command & Conquer seríí přišel Blizzard s Warcraft III a ukázal, že realtime strategie prostě může být jiná. Warcraft III si mě musel získávat na dva tahy, ale podařilo se mu to. Hra je výborně vyvážená, příjemně hratelná s neskutečně promakanýma filmovýma pasážema u kterých jsem seděl s otevřenou pusou a říkal si, ať si Blizzardi udělají pobočku a tvoří renderované filmy na motivy svých her. V jejich podání se jedná již o umění. Každopádně, abych se vrátil ke hře. Jednotlivé národy jsou perfektně uvěřitelné a hrdinové jakožto hlavní drtiči vaší armády jsou výborná složka, která hru perfektně oživuje. Kdo má rád real-time strategie, určitě W3 hrál, kdo ne, měl by to napravit.

Pro: grafika, hudba, zábavnost, famózní filmečky, příběh.

Proti: Nizko posazená kamera nad mapou, větší možnost oddálení by neškodila.

+11 +12 −1

Worms 3D

  • PC 35
Jak jde zde psáno, přechod do 3D byl pro tuhle sérii poslední hřebíček do rakve. Staří výborní červící jsou pryč a tahle slátanina je prostě nahradit nemůže. Škoda.

Pro: Kromě názvu nic.

Proti: Hrozné ovládání, nepřehlednost, nezábavnost.

-1 +4 −5

Transport Tycoon Deluxe

  • PC 95
Tranport Tycoon Deluxe přineslo dvě věci. Opravilo pár drobných chybicek původního Transporta a donutilo mě přemýšlet o zavedení donáškové služby s jídlem ke mě domů, abych se mohl plně soustředit na své vláčky... :-)

Pro: Totální klasika svého žánrů, zábavnost, multiplayerové závody kdo si tamten výborný důl na uhlí zabere první :-)

Proti: Opravdu mě nic nenapadá kromě absence nástupce v podobě Transport Tycoona 2.

+4 +7 −3

Grand Theft Auto: Vice City

  • PC --
GTA III jsem dohrál jedním dechem, GTA: San Andreas jsem dohrál jedním dechem. Ale GTA Vice City, byť jsem hru rozjel vícekrát, jsem prostě nedohrál. Hra si nedokázala udržet mojí pozornost. Ať to bylo barvičkama ala Barbie, nebo klišovitým scénářem, těžko říct. Přitom hudební doprovod ve hře je absolutně fantastický, dopravní prostředky mě též oslovili. Jako celek na mě ale Vice City nepůsobil silou svého předchůdce či následovníka.

Pro: Absolutně fantasická hudba, GTA.

Proti: Šílené barvy.

+1 +6 −5

The Settlers IV

  • PC 70
Settlers IV mě neoslovili svojí zvláštní grafikou, kde jako jedna z mála her je lepší vypnout akceleraci, protože hra je poté hezčí. Hra mě osobně přijde spíše jako nastavovaná kaše vůči třetímu dílu. Samozřejmě několik změn jsme se dočkali, ať třeba v ekonomice, nebo ve vyprávění příběhu, celkově pro mě ale hra ztratila kouzlo předchozích dílu.

Pro: Grafická stránka, změny v ekonomice.

Proti: Divná akcelerace, kouzlo hry pro mě již není zdaleka tak silné.

+4 +5 −1

Lost Eden

  • PC 90
Tahle hra mi kdysi u kamaráda vysvětlila, že bych si měl CD-ROM mechaniku zakoupit co nejdříve. Inu, stalo se. Protože moje pokleslá čelist při prvním průletem nad Edenem či při průchodem palácem mě pouze informovala o tom, abych zase začal dýchat. Po nadechnutí jsem si uvědomil, že hudba je absolutně famózní. Hra jako taková již taková revoluce nebyla, jednalo se veskrze o jednodušší adventuru, ale to co Cryo (pár divných francouzských chlapíků) předvedlo po technické stránce, to bylo famózní.

Pro: Perfektní grafická stránka, hudba včetně chorálů, mluvené slovo, mystično.

Proti: Hra byla v jádru jednodušší a rozvleklá.

+6 +7 −1

Heroes of Might and Magic V

  • PC 95
Nástupce Heroes of Might and Magic III. Čtvrtý díl, jak jsem několikrát psal, byla hra plná změn a do série HOMAM nikdy tak zcela nezapadla.. Ten kdo byl odchován prvním až třetím dílem, tomu se většinou 4. díl nelíbíl. Ten kdo HOMAM neznal, ten byl většinou ze čtvrtého dílu nadšen.
Ale úspěch změn pravděpodobně nikdy nepřesáhl metu "Od teď to děláme jenom takhle, každý to chce", tak se HOMAM5 vrátil k systému Heroes of Might and Magic 3 a vše bylo notně okořeněno 3D kabátkem, ze kterého pohádkovost dýchala každým pixelem. Důvod, proč ode mě třetí díl obdržel 100 procent a pátý, který z něho vychází "pouze" 95 procent je právě ale engine, který hru pohání. Z hlediska strategie, systému, budování a bojů nemám co vytknout. Ale ten engine.
Pokud totiž na počítači s AMD Athlon64 X2 6000+ s 2 GB RAM a ATI Radeon HD3870 512 MB DDR3 v rozlišení 1680x1050 na hře z roku 2006 oddálím mapu a mírně jí nakloním, pro lepší viditelnost do dálky a snímková frekvence mi padne na cca 3 - 5 fps, je něco špatně. A problémový je právě engine. Přesto že ve hře nastavím nejnižší možné rozlišení, nejnižší možné detaily, je zpomalení celé mapy a nestíhaní PC znát při naklonění oddálené mapy i takto. Je úplně jedno, jestli ve hře nastavíte 1024x768 nebo 1680x1050. Prostě odddálíte mapu, nakloníte jí a plynulost hry je pryč. Tato vada na kráse brání, abych hře udělil ultimátní hodnocení.
Toto je z mého pohledu jediná vážnější výtka vůči Heroes of Might and Magic 5, neboli, stejně jako třetí díl, mi tato hra mnohokrát vysvětlila, že opravdu po tomhle již posledním kole vážně spát nejdu a nutila mě stále postupovat dále a dále... Droga. Heroes.

Pro: Heroes ve 3D, hudba, grafika, systém celé hry, mapy, zábavnost, v multiplayeru herní orgie.

Proti: Krásný, leč neodladěný engine.

+9 +14 −5

X-COM: Apocalypse

  • PC --
Tohle už prostě ten pravý X-Com nebyl a jak všichni víme, série se touto hrou odporoučela k postupnému vymření a jak jsem psal u popisu na UFO: EU, tímto dílem pro mě série zemřela. X-Com: Apocalypse byla hra, na kterou jsem se neuvěřitelně těšil a která mě nabourala tím, jak byla prostě jiná. Ač jsem zkoušel X-Com: Apocalypse rozjet nesčetněkrát, nikdy se mi hra nedostala pod kůži. Grafická stránka se nesla v tehdy moderním renderingu místo z mého pohledu přehlednější kreslené grafiky prvních X-Comů, systém hry byl překopán a to pro mě dost zásadním způsobem. Z mého pohledu působí tato hra vůči svým předchůdcům jako vytržená z kontextu (podobně na mě působí čtvrtý díl Heroes of Might and Magic, prostě změna za každou cenu, bohužel). Je pravda, že tvůrci se pokoušeli jít s dobou a hru udělat více moderně, ale minimálně u mě narazili.

Pro: X-com značka

Proti: nepřehledná grafika, změněný systém, již to není X-COM jak jej známe.

+5 +9 −4

Golden Axe

  • PC 90
Totální klasika... Tahle hra patří do zlatého fondu. A co je důležite. Trpaslíka se sekyrou jsem měl téměř výhradně já. Kámošům jsem vždy vysvětlil, že ta sličná amazonka je hodně cool a že si klidně toho dědka vezmu... :-) Na dotazy, že mi to jde lépe jsem se odkazoval na hodiny tvrdého tréninku... :-D

Pro: MUJ trpaslik!! :-)), kouzla, totální bitky v co-op, jezdecké jednotky.

Proti: Nic. Absolutní klasika.

+4 +8 −4

Star Wars: TIE Fighter

  • PC 95
Ooo Lucasi, Lucasi.. Co jsi to provedl tím, že jsi vypustil do světa Star Wars. Ukázal jsi mi drogu a dal mi možnost uvěřit, že existuje jiná alternativa vůci našemu světu. Poté jsi založil Lucas Games (později Lucas Arts) a mimo jiné vypustil famózního X-Winga, ke konci brutálně těžkou hru. Dohrál jsem jí Lucasi, nenechal jsem se zahanbit. Ale Tobě to nestačilo. Musel jsi dál ždímat mojí nebohou duši. Dal jsi světu hru Tie Fighter. Přidal jsi do hry Guardovo stínování, zlepšil jsi letový model a dal jsi nám možnost ochutnat, jaké to je prolétávat vybuchujícíma troskama X-Wingu a možnost pochopit, že Dart Vader to vlastně celé myslí dobře a zlý jsou Ti nechutní rebelové. Uvěřil jsem Ti Lucasi. I když morálně jsem proti Impériu, do Tie Fighteru jsem sedl, nasadil černou helmu, dostal v hlavě blok vůči své milované Republice a zjistil, že Tie Fighter je minimálně stejně zábavný jako jeho předchůdce. A notně vylepšený. Struktara misí perfetkní, příběhové pozadí též. Nikdy nezapomenu na misi, kde jsem letěl s dvěma parťákama a zničeho nic dostali rozkaz mě zničit (samozřejmě letěli za mnou). Následný průlet minovým polem byla třešnička na dortu. Grafika na svojí dobu byla perfektní, samplovaná MIDI hudba též, zvuky autentické. Lucasi dal jsi nám perfektní hru, dal jsi nám možnost zalétat si v těch stíhačkách, které byli ve filmu. Děkujeme Ti za to. Famózní svět Star Wars je pro nás opět o něco bohatší.

Pro: Star Wars, špičková hratelnost, výborné mise, pohlcující atmosféra.

Proti: Pro mě osobně morální aspekt boje za ty "zlé".

+11 +12 −1

UFO: Enemy Unknown

  • PC 95
Původní hra X-COM série.. Pamatuji si, jak jsem tehdy byl u kamaráda a on tam divně pohyboval panáčkama a pak čekal až panáčkama pohne protivník... Za pár dní jsem též zachraňoval ubohé obyvatele lidských velkoměst a stavěl si základny schopné odolat čemukoli. Hra mě absolutně pohltila. Atmosféra by se dala krájet, graficky hodně na úrovni, zvukově taktéž. Strom výzkumu a zbraní byl jedínečný a systém sestřelování létajících talířů též. Tahová strategie jak řemen, série pro mě bohužel zemřela třetím dílem. Ale první dva (hlavně tento) mám nesmazatelně zapsány ve svém srdci

Pro: Zábavnost, délka, vývoj, tahové boje, parádní intro, obtížnost.

Proti: Nemám zásadních výtek.

+17 +18 −1

Heroes of Might and Magic III: The Restoration of Erathia

  • PC 100
Prvni hra které dávám 100%. Jak píše Karasman, Heroes III je totální pařba. Kdo má rád tahové strategie, pravděpodobně ví své o desítkách, stovkách hodin u ní strávené. Heroes III je jak nová přítelkyně. Krásná, inteligentní, plná tajemství které toužíte objevit. Chcete si s ní hrát a plnými doušky hltat co vám nabízí. Pouze ona vás zajímá a žádná jiná. Nevnímáte v její přítomnosti čas, cítíte se štastný a mnohdy zjistíte, že už není noc, ale je ráno. Společnost v podobě hry Heroes of Might and Magic III vám ale vysvětlí, že spánek zas tak důležitý není. :-) 8 typu hradů, perfektně vyvážené jednotky, nádherná pohádková grafika, hezká hudba a hlavně, micromanagement měst a následné boje na hexovém poli je něco neuvěřitelně zábavného. Vzpomínky typu, kdy na mě kamarád zaútočil s podstatně silnější armádou, vymlátil mi celou army, abych jej poté umlátil hromadou upírů, kteří se sami regenerovali a k tomu jsem jim ještě pomáhal kouzlem oživení, jsou perfektní. Originálka Heroes of Might and Magic III u mě má čestné místo, hru mám v image na HDD s NoCD, protože zničit si takový poklad nehodlám. Dodnes mám hru totiž nainstalovanou (vyšla v roce 1999!!) a stále jí hraji. Žádná jiná hra mě nedržela dlouhých 9 let! Smekám před New World Computing, protože s Heroes III mě zasáhli přesně do středu srdce. Tuhle hru jsem si prostě zamiloval.

Pro: Strategické možnosti, grafika, hudba, perfektní mapy, nádherně odlišené národy, Hot Seat.

Proti: Chyba ve vyváženosti, kdy našlapaný kouzelník s kouzlem Městská brána a Teleportem je extrémně nebezpečný a jedinečný, opravdu megazávislost!!

+14 +17 −3

Gothic II

  • PC 95
Podepisuji se pod názory níže... Gothic II je špičkové RPG a ve své době mě totálně učaroval, což se o Morrowindu říct nedalo. Pamatuji si, jak jsem v lese hledal a zbíral kytičky a kamarád mi volal co dělam.. Řekl jsem mu, že v Gothicu II hledám v lese bylinky... Začal se smát a řekl mi, jak mě může taková blbost bavit... Je asi jasné, že zhruba o týden déle sám zbíral v lese kytičky a pořád nadával, že mu nějaké chybí pro to a pro tamto. Nakonec z něj byl bylinkář větší jak já... :-) Gothic II pohltil nejenom mě, ale i mé přátele, kteří předtím narozdíl ode mě RPG nehráli. Od grafiky, přes RPG systém, po příběh či totální pestrost dokonale udělaného světa. Kdo tuto perlu nehrál, neví o co přišel a kdo se povznese nad dnes již přeci jenom starší grafiku, ať to ihned napraví. Gothic II je prostě fenomén.

Pro: Grafika, hudba, příběh, svět, dialogy, úkoly, pocit že to opravdu existuje.

Proti: Nic co by stálo za řeč.

+8 +12 −4

Dungeon Siege II

  • PC 85
Druhý díl oproti jedničce přinesl lepší a pestřejší strom vlastností postavy, který umožnuje barvitější rozvoj... Principem hra jde ve šlépějích prvního dílu s několika dílčíma zlepšovákama. Grafika na svojí dobu nadprůměrná, zábava hlavně v multiplayeru opět královská. Dnes, kdy hra stojí 399,- vřele doporučuji pro MP seance po večerech... ;-)

Pro: Grafika, systém povyšování, skilly, totální kooperativní řežba v MP.

Proti: slabší příběh, finální boss mohl být těžší.

+6 +7 −1

Dungeon Siege

  • PC 80
Dungeon Siege mě velice překvapil... Byť nemám rád hry tipu Diablo (a nikdy jsem jej nedohrál), tak tohle, byť je to stejná klikačko-rubačka, mě prostě bavilo. Dojel jsem DS s přáteli v multiplayeru a zážitek výborný.

Pro: V MP výborná zábava, grafika, hudba, systém hry

Proti: Singl tam zábavný již není, byť se jedná o to samé.

+1 +7 −6

Final Doom

  • PC 90
Je to tak... Byl to Doom vynasobeny dvěma. Hotova zkaza... :-) Narozdil od puvodniho Dooma hra opravdu byla velice těžká. Ale ten, kdo se chce honosit tím, že je herní veterán, ten tuto hru stejně minimálně hrál, né-li dohrál...

Pro: Akce, akce, obtížnost, akce.

Proti: Některé levely zmatečné.

Blackthorne

  • PC 75
Black Thorne mi ve své době přišel jako totální kopie Flashbacku. Podstatně méně podařená kopie. Pokud jsem se ale oprostil od tohoto, byla to hra, která mě zabavila a donutila střílet chechtající se orky do obličeje v momentě, jak se do mě sami trefili. Monotóní prostředí se sice občas změnilo, ale nijak markantně. Ať tak nebo tak, Blizzardi teprve čekali na svůj fenomenální úspěch.

Pro: Elegantní střílení poslepu dozadu, chechtající se orkové, brokovnice, zajatci.

Proti: Velmi chudé prostředí, monotóní hratelnost.

+8 +9 −1