Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

< >

Golden Axe III

  • SegaMD 70
Hráno jako multiplayer s bráchou o prázdninách 1999 na zapůjčené platformě Sega. Brácha to mastil za modrého pantera, či co to bylo, já si vybral do vysoka vyskakující amazonku. Dohráno několikrát, ale pár dnů trvalo, než jsme se do toho pořádně vžili a osvojili si své postavy. Po dvaceti letech krásné vzpomínky - na dobu, kdy doma nebyl počítač a půjčení Segy na pár dnů bylo jako dárek z čistého nebe (jakkoliv v srpnu 1999 bylo v ČR zrovna zatmění Slunce).

Pro: vyvážená obtížnost, rozšíření hratelných postav oproti minulým dílům

Proti: jednoduchost, relativně krátké

+8

Moorhuhn: Winter Edition

  • PC 70
Jednoduchá dvourozměrná střílečka, jejíž zasněžená krajina se vleze tak na čtyři klasické 4:3 obrazovky vedle sebe. Nic zvláštního, o žádný průlom se nejedná, ale... ...ale v rámci možností z toho autoři vytřískali maximum. Vysoká zábavnost a množství ukrytých možností, prostřednictvím kterých jste si mohli hru zpestřit a nakopnout tu zábavnost ještě trochu výše - tady si dovolím i přes určitou triviálnost dát trochu vyšší hodnocení.

Pro: hratelnost a zábavnost, řada ukrytých "easter eggs"

Proti: jednoduchost, spíše malá hříčka

+7

Pong

  • Arcade 80
Moje první videohra vůbec. Táta ji jednou přinesl půjčenou od kamaráda, mohla být tak polovina 80. let. Po napojení na televizi mohli hrát až čtyři hráči - okamžitě jsem vytvořil soutěžní tabulky a vyzval celou rodinu na zápas o "mistra". Ano, ne každý byl nadšený jako já - mámu to nezajímalo a sourozenci byli ještě malí. I tak - přesto, že se jednalo o naprostou triviálnost, které by se současná mládež asi smála - to byla pro mě bomba a nadchla mě do budoucna pro počítačové hry.

Pro: jeden se základních stavebních kamenů pro budoucí počítačové hry, možnost zvyšování obtížnosti (zrychlení nebo zmenšení odpalovací plochy)

Proti: z dnešního pohledu asi naprostá triviálnost, tenkrát to však byla originální, nová věc

+14

Undress Me

  • PC 30
V rámci herní výzvy 2017 bychom měli vytáhnout ze žumpy jednu ze 100 nejhůře hodnocených her. Nemyslím si, že je úplně šťastné takto tlačit hráče k hraní špatných her, a tak jsem si vybral takovou, u které nebylo třeba trávit více času, protože i středně šikovnému člověku stačí půlhoďka, aby pokořil metu 10 tisíc bodů (já si ji stanovil na 12 tisíc, u kteréhož čísla jsem pochopil, že se dívky už více svlékat nebudou...:) Velmi jednoduché, pokud si to chce někdo ztížit, pak nechť hraje na touchpadu. Atraktivita tří děvčat je ale diskutabilní, mně se líbila jen ta prostřední.

Pro: když už nějaký velkopivovar, tak tedy Plzeň

Proti: jednoduchost bez větší výzvy, atraktivita striptérek

+7

Duke Nukem 3D

  • PC --
Psal se rok 1997, chodili jsme na vysokou a peníze na útratu jsme si vydělávali po brigádách. Jeden z nás měl štěstí - chytnul fleka v makléřské firmě, jejíž mladý šéf byl nadšenec do počítačových her a pořídil do firmy několik nabušených počítačů (tenkrát tuším Pentium 166) a zapojil je do LAN sítě, v rámci které pak s podřízenými mastil multiplayer Dukea. K něčemu takovému se tenkrát dostal málokdo. Když nastal večer a padla tma hustá tak, že by se dala krájet (= všichni z práce vypadli), bral nás kamarád tajně do své práce a mastili jsme multiplayer mezi sebou.

Nejdříve jsme vždy vystříleli emzáky a pak už to bylo jen mezi námi. Ale byl tu jeden zásadní rozdíl - zatímco dotyčný kamarád měl v Dukeovi nahráno desítky hodin, skvěle se orientoval a během dvou minut si opatřil bazuku, my ostatní jsme byli "Dukeem nepolíbení" elévové a šmrdolili se jen tou prvotní pistolkou. Skóre mezi námi a ním tak končilo po pár hodinách cca 80:0. Snažil jsem se jak jsem mohl, abych měl na svém kontě proti němu aspoň jedničku, ale nikdy se mi to nepodařilo.

Jednoho večera jsem se proto rozhodl, že to score snížím opačnou cestou, tedy že se nenechám zabíjet, když už mu to nemohu vrátit. Vymyslel jsem ďábelský plán - v kinosále byla malá díra ve zdi, do které jsem se asi dvě minuty soukal, ale nakonec se do ní vlezl. A pak jsem čekal. Jo, obětoval jsem hru a čučel na jedny a tytéž rozmazené pixely na monitoru, ale po deseti minutách jsem začal sklízet ovoce. "Kde je Yarwen?", povídá kamarád, "už dlouho jsem ho nezabil?" Potuleně jsem se na druhé straně místnosti usmíval, netuše, že už jsem intenzivně hledán. Asi za tři minuty se zpoza mé okupované díry mihly nohy. Čí to byly? A všiml si mě? Odpověď jsem dostal vzápětí - najednou jsme v díře byli dva - já a...granát. Bylo mi jasné, že se nedokážu z díry včas vysoukat, takže jsem si jen užíval svou poslední sekundu s mým novým spolubydlícím, abych pak díru vymaloval načerveno, zatímco se za mnou kamarád svíjel smíchy...

Suma sumárum, singlplayer jsem nehrál a v mulťáku jsme se stejně stříleli hlavně na první úrovni, takže hru nehodnotím. Ale zážitky na ni mám veselé a rád na ty naše noční seance vzpomínám.
+21 +22 −1

Plants vs. Zombies

  • PC 70
Pro mě důkaz, že nezáleží na grafice či áčkovosti titulu, nýbrž hratelnost je tím základním stavebním kamenem hry. A já se u kytek a zombíků bavil velmi dobře.

Pro: hratelnost, rozmanitost kytek i zombií

+13 +15 −2

NHL 2001

  • PC 45
NHL 2001 přišlo se systémem převahy, kdy pokud se vám dařilo, pohyb vašich hráčů byl rychlejší a obratnější a naopak. Pakliže byl v tlaku soupeř, těžko se z toho dostávalo - nejlépe přerušením hry, během které převaha trochu vyprchala. Tak jako tak hlavní problém hry je řešení vyšší obtížnosti - lehká obtížnost byla tak triviální, že hráče nebavilo každý zápas vyhrávat 10:0, střední byla tak akorát, ale neskutečně frustrující - soupeřův brankář byl neprůstřelný. Pokud přestřílíte počítač 50:3 a prohrajete 1:2, přičemž poslední gól byl vystřelen ze soupeřova obranného pásma, plachtil několik sekund do lapačky mého brankáře, který s ní na poslední chvíli uhnul, je to na vymazání hry z disku. Přesto jsem se hrou strávil dlouhé chvíle, hlavně díky tomu, že jsem si sehnal patch s českou extraligou a první ligou, kdy jsem za Vítkovice odehrál řadu sezón. I tak si však hra nadprůměrné hodnocení nezaslouží, za mě 46%.

Pro: systém převahy

Proti: neprůstřelný počítačový brankář

+4 +5 −1

FIFA 2000

  • PC 60
Do FIFY 2000 bylo možné nahrát český patch "FIFA FX", který implementoval do hry Gambrinus ligu včetně několika zástupců druhé ligy a také pohár ČMFS. Každý ročník tedy mohly dva týmy spadnout, ty nejlepší pak hrály v příští sezóně ligu mistrů nebo pohár UEFA. S kamarádem jsme díky tomuto patchi strávili nad hrou moře času, vždy jsme se střídali ob zápas a s Baníkem jsme postupně získali všechny tituly i na nejvyšší obtížnost - ovšem s vypnutým offside systémem, neboť zvyšovat obtížnost hry jen tím, že je téměř nemožné si přihrát a vše je nutné hrát na centry s modlením se, ať to vyjde, není úplně šťastné. Rovněž bránění nebylo zcela jednoduché a kolikrát jsme si říkali, že bychom fakt chtěli umět bránit tak, jak to dělal počítač za soupeře. Rohové kopy, z nichž byla takřka 50% šance, že dostanete gól, pak byly černou můrou. Celkově ale hodnotím hru kladně, zábavy jsme si užili dost i přes výše popsané mouchy.

Pro: vyladěné natolik, aby hra byla zábavnou na delší dobu

Proti: kombinace na vyšší obtížnost, rohové kopy

+9