Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
veka

veka

David • elektrikář • ČR - kraj Královéhradecký

Komentáře

Duck Hunt

  • NES 85
Opravdu mě překvapilo, že tato hra nemá ještě žádný komentář.
To nás snad bylo tak málo, co jsme jako malí kluci seděli s pistolí u televize a sestřelovali kachny? Princip této hry je opravdu jednoduchý - každé kolo vyletí z křoví jedna nebo dvě kachny a s každým dalším kolem letí kachny o něco rychleji. A vy po nich střílíte. Pokud se vám podaří kachnu zasáhnout, spadne, a pes, který sedí před vámi v křoví, ji přenese. Pokud se však netrefíte, pes pouze z křoví vykoukne a začne se vám smát - a nejhorší na tom je, že v tu danou chvíli střílet nemůžete. :D Hru jsem nikdy nedohrál, ale dočetl jsem se, že je možné postoupit až do 99. levelu. Ve své době jsem si u hry s bráchou užil spoustu legrace, a proto hodnotím tak vysoko. Jinak jde o opravdu jednoduchou až stereotypní hru.

Pro: střelba pistolí na televizi

Proti: časem stereotypní

+12

Battle Realms

  • PC 90
Když jsem se dočetl, že hra vyšla opět na Steamu, neváhal jsem ani minutu. Jako puberťáci na LANpárty, které jsme pravidelně pořádali, jsme se battla nahráli nespočetně hodin.
Z vlastní zkušenosti vím, že pokud hrajete pouze sami s počítačem je hra celkem nezáživná ale když jsme se sešli alespoň 4, byla to úplně jiná zábava.
Co se týká hry jako takové, tak příběhová kampaň mě moc nebavila - jednou jsem si ji odehrál spíše z povinnosti.
Možnost hrát za 4 různé klany je myslím dostačující a každý si najde ten svůj, ačkoliv ze začátku si leckdo může myslet, že hra je nevyvážená. Ale zdání klame.

Hra se liší od ostatních strategií třeba tím, že není třeba sbírat dřevo, kámen a další suroviny, ale pouze rýži a vodu. Tento způsob mi přijde jednodušší a i zábavnější, protože nemusíte hlídat tolik zdrojů zároveň. Pokud však rýži nebudete zalévat, bude pomalu dorůstat.
Dále se mi líbí, že po výstavbě vojenského cvičiště se vám vojáci nebudou cvičit sami, ale musíte posílat na výcvik vesničany. To samé platí například i u strážních věží. Samozřejmě na dnešní dobu je grafika zastaralá, ale přijde mi, že hry s pohledem ze shora stárnou tak nějak pomaleji, tudíž to u nich není velkou překážkou.
Ve hře je zakomponovaný i perfektní soundtrack, na který dodnes rád vzpomínám.
Celkově si myslím, že pokud někdo hrál pouze kampaň a následně volné mise pouze s počítačem, tak ho hra nijak nenadchla a časem na ni mohl i zapomenout. Pokud ale hrál s kamarády, určitě má spoustu zábavných vzpomínek.

Pro: zábavný multiplayer, částečné odlišení od jiných strategii, soundtrack

Proti: nudná kampaň, horší grafické zpracování

+12

Wolfenstein 3D

  • PC 90
Když tato hra vyšla, tak jsem ještě posledním rokem chodil po houbách... Po pár letech si ji však
oblíbil můj děda, ke kterému jsem velmi rád jezdil (a nejen kvůli tomu, že byl v rodině první,
kdo vlastnil PC:)). Nikdy nezapomenu, jak jsme spolu do noci seděli u počítače a hledali poslední
tajnou místnost v levelu. Ve školním počítačovém kroužku jsem si vždycky vyhledal potřebné
secrety, a děda pak nestačil valit oči.
V dobách kdy jsem wolfensteina 3D hrál já, už byla tato hra, dá se říci, "přežitek". A možná právě díky tomu, že jsem hned nepřičichl k novým hrám, jsem si Wolfensteina tolik oblíbil. Byla to pochopitelně moje první střílečka z pohledu první osoby, a myslím si, že určitě nejen pro mě.
Dnes se již těžko vysvětluje, že mi v té době grafická stránka připadala skvělá. Ale starší hráči
jistě pochopí, že když jsem do té doby hrál pouze The Legend of Kyrandia a Prince of Persia pro mě byla střílečka z pohledu první osoby naprostá bomba.
O ozvučení hry se ještě v té době staral PC speaker, ale i to má své kouzlo. Kdo wolfa hrál si
určitě vybaví otevírání dveří, štěkot psa a aííííí nebo i vítězné Eva auf wiedersehen.
Hra měla jeden nedostatek, který byl z hlediska dlouhodobého hraní už trochu nudný, a to když se
ze hry občas stávalo bludiště, které bylo bez mapy docela oříškem.
A na závěr jen taková nostalgická vzpomínka - ještě jsem hrál bez myši, pouze na klavesnici.

Pro: grafika, secrety, zvuky.

Proti: občasné bloudění.

+35

Ni.Bi.Ru: Posel bohů

  • PC 80
Jakožto relativně mladý hráč jsem o existenci Posla bohů (1998) neměl absolutně tušení. Až při čtení recenze na nibiri jsem zjistil, že jde o remake. Jelikož nemám rád, když začínám hrát od remaku, udělal jsem si extra kvůli této hře virtuální windows 98 (hra nebyla moc dobře optimalizovaná a na ostatních systémech windows byl problém se spuštěním), abych se o něco nepřipravil. Kdybych to měl ovšem opakovat, raději se podívám na gameplay, než to všechno znovu zase nastavovat...
Ve výsledku se mi stejně více líbila předělávka, nejen kvůli modernímu kabátu, ale hlavně kvůli hraní z pohledu třetí osoby (nemusím adventury z vlastního pohledu).
Grafické zpracování k adventuře je dostačující, ale nic ohromujícího. I s animacemi postav si mohli dát vývojáři větší práci, aby postavy jen nemáchaly holýma rukama apod..
A teď k příběhu - mám moc rád vše, co se týká 2. světové války, takže první polovinu hry hodnotím jako naprosto dokonalou. To, co se pak odehrávalo v mexiku prostě nebylo ono, chyběla tomu šťáva a i konec byl takový nemastný, neslaný. Po celkovém zhodnocení však musím konstatovat, že se jedná o kvalitní titul s velice dobrým a poutavým příbehem. Hra je příjemně dlouhá a bez nějakých velkých zákysů.
Dabing se opět povedl, ačkoli mi v poslovi smrti sedl více.
Hra ovšem vykazuje i pár drobných nelogičností, ze kterých jsem byl trošku v šoku (a dle ostatních komentářů jsem nebyl sám). Například když [spoiler]ve vaně leží mrtvá Barbora, on ale hladí kočku a říká, že má hebkou srst[spoiler], to jako vážně?! Nebo oblíbená bezdomovkyně Iris...
Celkově jsem byl však spokojen, nicméně ke konci trošku zklamán. Hru bych však i přesto doporučil, jde o kvalitní adventuru, která i přes své drobné nedostatky určitě ostudu neudělá.

Pro: První polovina hry, dabing

Proti: Zakončení, občasné nelogičnosti, animace postav

+26

Euro Truck Simulator 2

  • PC 85
Jako skoro každý malý kluk jsem chtěl jednou řídit kamion, a když jsem si přečetl kladné recenze na ETS2, tak jsem se rozhodl, že si sen částečně splním. Hru jsem si koupil téměř hned po vydání. I přes spoustu nedodělků, a v té době ještě některých nelicencovaných kamionů (v začátku se Mercedes ještě jmenoval Majestic), jsem se opravdu příjemně bavil. V té době byl ale pouze jediný datadisk a vylepšování kamionů bylo oproti dnešnímu stavu v plenkách. Proto jsem na ETS2 na chvíli zapomněl.

Ke kamionům jsem se ale před 2 lety vrátil, dokoupil jsem datadisky, a od té doby si moc rád, dle toho jak čas dovolí (protože mi doma přibyly dva rušivé elementy - manželka a dítě), zasednu doma do křesla a jezdím.
Chtěl bych ETS2 ohodnotit nějak komplexně, ale vzhledem k tomu, že vývojáři opravdu pravidelně přidávají nové věci (minimálně jednou týdně je nějaká oprava/novinka), tak tento komentář nemusí být za nějaký čas aktuální.

Co se týká grafické stránky, ke kamionům nemám absolutně žádné výhrady. Jsou moc pěkně zpracované, přesně podle skutečné předlohy. Krajina se od mého prvního hraní posunula úplně někam jinam - už to není jednotvárná záležitost. Do krajiny byly zařazeny významné stavby (např. přibyly různé krajinové prvky, jako třeba lanový most za Hradcem Králové atp.) a i města už nejsou jen o dvou obydlených zatáčkách se servisem a prodejnou nových kamionů. Objevily se hotely, autobusové zastávky, někde dokonce i tramvaje a města pomalu, ale jistě začínají obcházet chodci. Pokud budou autoři ve své práci takto svižně dále pokračovat, nemohu nic namítat. Hru velmi oživily i náhodné události, za mě velké plus. Není nad to, když jedete po dálnici a projíždíte kolem vyhořelého návěsu okolo kterého již pracují hasiči, kolem autonehody nebo spadlého letadla. Příjemné je i to, že si k ježdění můžete nahrát vlastní hudbu nebo pustit rádio, kterých je teď už opravdu velké množství.

Mám ovšem i jeden, a pro mě zásadní mínus - umělá inteligence. Chápu, že něco takového není jednoduché naprogramovat, ale když vezu náklad bez nehody 2000 km a nějaký bot mi 10 km před koncem hodí myšku před kamion nebo nedá přednost, tak pochopitelně nabourám - a pak bych nejradši vystoupil a vyřešil to ručně.

Z mého pohledu je celkový dojem velmi kladný, ale jak píšu - takto vypadá hra teď. Kdo ví, co bude za rok, za dva... Doufám, že autoři budou hru takto obnovovat i nadále a nakonec ji dotáhnou k dokonalosti.

Pro: Posun vpřed, neustálý update, charakteristické prvky prodané země, velké množství různých značek kamionů,..

Proti: UI

+24 +25 −1

Return to Castle Wolfenstein

  • PC 85
Pro někoho je legenda Doom, u mě vítězí Wolfenstein. Ať už mluvíme o Wolfenstein 3D, Return to Castle Wolfenstein, nebo Wolfenstein: Enemy Territory, všechny jsou mé srdcovky. Jako malému mi rodiče z dobré vůle zaplatili počítačový kroužek, abych se naučil s počítačem... no a tam jsem poprvé dohrál Wolfenstein 3D.
Když jsem pak dostal nový počítač rovnou s RTCW (po dlouhodobém hraní dosovek), byl jsem v celkem příjemném šoku. Obecně miluji alternativní dění druhé světové války, a tohle bylo přesně to, co mě zaujalo. Němcům se povedlo vyvolat pradávné bojovníky, a k tomu se ještě snaží vytvořit robovojáky. Vše dokresluje naprosto perfektní zpracování a samotná atmosféra RTCW.
Mise jsou velmi různorodé - nezůstanete pouze na hradě (jako ve stařičkém předchůdci), ale podíváte se prakticky po celém okupovaném území (Norsko, tajné zbrojovky, neměcká letecká základna na Maltě,..).
Abych to shrnul - grafická stránka je pro mě osobně naprosto doknalá. Jde o jednu z mála her, ke které se i dnes rád vracím, a tudíž v ní nevidím žádný velký nedostatek ani dnes. Vítězí celková hratelnost.
Vím, že to zřejmě s tou chválou trochu přeháním, ale nemohu jinak - RTCW je pro mě prostě legenda.

Pro: atmosféra, alternativní historie, různorodost prostředí.

Proti: Snad jen to, že němci nemluví německy...

+30

Gothic

  • PC 90
Gothica jsem dohrál teprve nedávno. Ani nevím proč, jsem to neustále odkládal, každopádně teď už vím, že to byla chyba. Ze začátku mě málem odradilo ovládání ale jak čtu u ostatních, tak nejsem sám kdo měl problém zabít prvního brouka a vybrat truhlu.
Prvně asi k prostředí, všichni ho známe jako cheaty do dooma tak jen stručně : Dle mě perfektní nápad jak uzavřít herní svět magická bariéra okolo těžební kolonie, mám sice rád rozsáhlé herní světy ale tady je jasně vidět když kvalita předčí kvantitu. Svět sice menší ale za to detailní prostě vše v něm má svůj účel.
Příběh: Konečně jednou nezachraňuji celý svět..... Příběh je velice chytlavý skoro by jsem řekl, že ještě dlouho po dohrání ho budete mít plnou hlavu a přemýšlet o různých věcech ze hry.
Ano hra má spoustu bugů ale nevěřím tomu, že by opravdu někoho odradily od hraní.
Díky tomu, že jsem hrál teprve nedávno tak vím, že zub času se do hry opravdu zaryl ale tohle se prostě musí zažít, pokud Gothica někdo stále odkládáte jako jsem to dělal já ani nevíte jak moc velkou chybu děláte.

Pro: příběh, detailní prostředí. obtížnost

Proti: bugy

+31

Might & Magic X: Legacy

  • PC 85
Po špatném 9. dílu a zkrachování vývojářského studia věřil tomu, že bude pokračování, opravdu jen málo kdo. Neustále jsem se zapojoval do různých diskuzí na internetu, kde se o tomto tématu zda bude nebo nebude nový díl diskutovalo, číhal, a najednou to bylo tady. Hned jak to bylo možné proběhla předobjednávka, a pak už zbylo jen čekat. Opravdu jsem se těšil, dokonce jsem přemýšlel o novém pc, a po předělání doporučených požadavků (na poslední chvíli pěkná podpásovka od ubisoftu), jsem si ho kvůli mmx pořídil.
Serii Heroes jsem moc nehrál takže o tom, že je z ní prakticky vše okopírované, jsem se docetl na internetu, a proto mi tato věc dojem nezkazila. Krokový režim mi vadil asi tak prvních 5 minut, alespoň dle mě si na to člověk opravdu rychle zvykne. Mám moc rád hry s otevřeným světem, na což se zde tak úplně nedostalo části mapy přístupné až po požehnání, ale hra zase pokračovala celkem rychlým tempem - stále bylo co objevovat. Tento nedostatek jsem tedy také přešel bez problému. Za mě obrovské plus za to, že pokud splníte úkol ozve se stejný zvuk, jako u starších dílů. To mi opravdu udělalo takovou nostalgickou radost.
Líbí se mi výběr z možných různých ras a povolání - díky tomu má hra celkem slušný potenciál co se opskovsného hrsní týká. Kouzel je dost, aby bylo alespon na 2-3 opskovačky co zkoušet.
Příběh už je taková M&M klasika nečekaně záchrana světa, ale je docela zajímavě propleten a neurazí ani nenadchne.
Grafické zpracování je opravdu moc pěkné. Grafici si se světem opravdu vyhráli, jsou zde opravdu detailně zpracováné většiny dungeonů a proti tomuto nemám opravdu nic - snad jen ty přemrštěné požadavky na hru. a to ani nemluvím o perfektních dle ubisoftu: CPU: Intel Core i5 3570k @ 2.4GHz
RAM: 8GB, GPU: nVidia GeForce GTX 670 nebe AMD Radeon HD7970 (2048MB VRAM) - to je prostě moc.
A o čem bych se ještě chtěl zmínít, jsou hádanky. Ty zbožnuju. Zde se mi jich dostalo až až. Ačkoliv někdy jsem měl chuť vraždit... třeba tajemná krypta stínový les .
Další věc co mohu pochválit je poctivá obtížnost podobná těm starým dungeonům. Třeba se vám jako u nových her neukazuje šipka kam přesně máte dojít.
Rád by jsem zmínil ještě jednu věc. V Uplay jsou achievementy a jeden je: dosáhni 40 levelu což prostě ani s DLC není možné. A to mě opravdu trošku mrzí. Přes to všechno jsem se opravdu zabavil na dlouhou dobu a ne jednou.
Závěrem napíšu jen, že jsem moc rád, že přítelkyně byla na týden u rodičů a já měl pracovní nechopnost.



Pro: Poctivý dungeon, grafické zpracování, obtížnost.

Proti: Hardwarove požadavky, Bugy,

+25

Might and Magic VIII: Day of the Destroyer

  • PC 95
Zase hraješ tu nesmyslnou hru, kde jen chodíš a vraždíš? Ano, toto jsou slova mojí mamky, která pro tuto hru neměla absolutně žádné pochopení, protože kdykoliv přišla ke mě do pokoje, tak já zabíjel nějakého toho piráta na Souostroví dýky. Navíc za to mohla právě ona, protože mi koupila časopis Game4U. Hru jsem tehdy hrál opravdu jako malý kluk, v angličtině, než mi bylo to nesmyslné vraždění zakázáno uplně. :-D A já na hru na chvíli pozapomněl. Jednoho dne jsem, ale uklízel a narazil jsem znovu na MM8, nainstaloval je - tentokrát již s češtinou. A už se prostě nedalo odtrhnout.
S českým jazykem jsem konečně pochopil, proč ty piráty zabíjím, a co vlastně padá na ten ostrov, když ho nikdo neodstřeluje.
A teď již ke hře samotné - nemá smysl dělat nějaký elaborát, každý tuto stařičkou hru zná, tak í popíšu jen krátce:
- Grafika mohla být o něco lepší,
- svět Jadame je nápaditý, je zde hodně různých ras, elementální roviny, spousta různých nepřátel,
- příběh byl pro mě poutavý, žádné velké zákysy se nekonaly,
- Arcomage naprosto senzační - u toho jsem strávil snad stejně jako u příběhu samotného.
A jak už napsali jiní - taky se mi víc líbí volba družiny na začátku hry.
Závěrem by jsem napsal jen, že jsem se opravdu dobře a dlouho bavil, a díky tomto zážitku jsem si od 6.dílu nenechal utéct už ani jediný.

Pro: Hratelnost, hudba, arcomage.

Proti: Grafika, kratší (oproti starším dílum).

+27

Legie

  • PC 65
Pakliže ďábel člověku dal rozhodování, nechť on jest původcem zla v činech člověka, nechť on jest haněn, nikoliv hloupý člověk, který jedná jen dle nejnižších popudů a tužeb.
Tímto pořekadlem začíná česká freeware adventura s rpg prvky.
Začínáte v roli pacholka ve středověké Jilemnici. Příběh se točí kolem města, které sužuje jakási choroba, neusále prší a havíři přicházeli o práci. Ale vás, jakožto pomocníka v hospodě,nejvíce zajímá to ,že dochází pivo a hospodský vás pošle zjistit, kde je jeho zásilka piva.
Vyrážíte tedy hledat,, jako velké plus hodnotím to ,že rozhovory jsou vedeny ve staročeštině, což přidává na reálnosti celé hry, i když nejsou dabovány.
Pohyb probíha jako ve starších hrách po čtvercové mapě.
V průběhu hry dojde i na jednoduché souboje, které jsou sice jednoduše řešené, ale u některých se opravdu trošku zapotíte.
Abyste mohli bojovat musíte si nakoupit zbraně - a teď se dostáváme k problému. V této hře se můžete snadno dostat do slepé uličky prohrajete všechny peníze na skořápkách a potom už se prostě nehnete.
Grfické zpracování na freeware hru je s ohledem na dobu vzniku dobré a úplně dostačující.
Závěrem bych Legii určitě doporučil každému, kdo má rád adventury - je to opravdu zajímavá hra - a ještě k tomu z českých luhů a hájů.

Pro: Příběh, dialogy, zajímavé zpracování.

Proti: Možnost dostat se do slepé uličky,

+11

Knights of the Cross

  • PC 70
Když mi bylo asi tak 13, tak jsem Křižáky dostal k Vánocům pod stromeček. V té době mě to opravdu hodně bavilo - proto tak vysoké hodnocení. Na Křižáky mám sice krásné nostalgické vzpomínky, ale když jsem je nainstaloval nedávno, pochopil jsem, proč jsou křižáci víceméně zapomenutí.
Grafické zpracování, je opravdu na tehdejší dobu velmi slabé, jednotky jsou relativně dobré, ale zpracování map už pokulhává. Třeba vodní plochy jsou zobrazeny bez pohybu, což měly daleko starší hry dávno zvládnuté.
Tahové souboje jsou nevyvážené, s jedním rytířem můžete zlikvidovat celou legii pěšáků.
Ale aby jsem jen nehanil - líbí se mi vylepšování jednotek, děla, balisty, dobývání hradů.
Celkově je ale hra opravdu špatně vyvážená a v dnešní době už, dle mého názoru, moc lidí nenadchne.

Pro: Vylepšování jednotek, dobývání hradů.

Proti: Grafické zpracování, nevyvážené souboje.

+12

Commandos: Behind Enemy Lines

  • PC 85
Už jako malému se mi dostalo Commandos do ruky. A s přestávkami si ho rád zahraji do dnes. Vzpomínám, že jsem se poprvé po opravdu dlouhé době dostal do 1. mise v africe, a pak mi odešel počítač... :-D Nicméně jsem se k tomu vrátil a tentokrát jsem hru již dohrál. U starších her se mi moc líbí především obtížnost. Je to vlastně jen 20 misí, ale zabaví vás na delší dobu, než 3 kampaně na nejvyšší obtížnost u Call of duty.
Systém povolání je perfektně promyšlený. Šest chlapů, každý umí něco jiného a každý má svůj účel v dané misi.
Grafické zpracování na tehdejší dobu výborné (kouřící vojáci, výbuchy, tanky, lodě, stopy ve sněhu podle kterých vás lze vystopovat), nemluvě o umělé inteligenci, která je velmi dobře zpracovaná. Všichni známe situace, kdy ve strategii převelíte jednotku z jedné strany mapy na druhou, a ona se zasekne o první kámen, který uvidí. Neříkám, že se to v Commandos nestane, ale je to jen zřídkakdy - s ohledem na stáří hry - luxus. Tato hra je ale stejně díky pohledu z ptačí perspektivy hratelná i v dnešní době.
Pro každého, kdo má rád opravdové výzvy a RTS, je toto ta správná volba. Za mě určitě nejlepší díl z celé série.



Pro: Obtížnost, grafika, délka hry.

Proti: Žrout času :-)

+21

Still Life

  • PC 85
Díky pracovní neschopnosti jsem si konečně udělal čas na hraní. Volba byla jasná - nějaká kvalitní adventura. A v tomto případě jsem se opravdu trefil. Hned na úvod zajímavé intro, kde jsem tak nějak cítil, že se mi to bude líbit.
Ze začátku mi moc nevyhovovalo ovládání, dle mého to šlo udělat jednodušeji (jako u většiny adventur). Předměty lze použít až bezprostředně u dané věci. Ale zase to není nic, na co by se nadalo zvyknout. To samé platí u spojování předmětů, kdy musíte přes ikonu spojení předmět teprve poté spojit.
Hra měla podle mě skvělou atmosféru. Výběr hudby, ať už pro Prahu nebo pro danou současnost Chicaga byla prostě ta správná. Příběh se také stále posouval, hra byla bez větších zákysů (puzzly) svižná a zábavná.
K puzzlům - některé byly složitější (odemykaní ateliéru, robot a lasery), ale to by mi tak nevadilo. Je potřeba trošku procvičit mozkové závity. Poněkud nešťastný je závěr hry, kdy už máte cíl téměř na dosah, když v tom si otec usmyslí, že chce upéct koláče... to mi tam nesedlo.
Zvlášť se mi líbilo rozdělení hry do 2 "etap", Chicago 2004 a Praha 1929. Viktorie se začte do starého dědečkova deníku a vy začnete prožívat jeho příběh a zároveň zjistíte že vraždy spolu nejspíše souvisí. Proč ne. Nápad dobrý a myslím, že i dobře dotažený do konce. Jen jsem se trošku víc potom zajímal o Prahu v roce 1929 a opravdu to nebylo tak hrozné, jak nám autoři popisují : nepořádek,samé prostitutky a násilí...
A teď již k samému konci, je opravdu škoda že autoři hru nedokončili již v 1. díle a je to takové to "ještě z toho něco vymlátíme". Nemám to rád.
I přes těch pár neduhů musím říct, že jsem se opravdu u hry bavil a skoro zapomněl spát, což podle mě mluví za vše.

Pro: Atmosféra, Plynulost hraní,Příběh

Proti: Některé puzzly, konec hry

+21

Polda 6

  • PC 85
Jsem fanouškem série Polda a proto hned v předprodeji jsem si 6 objednal. Přiznám se, měl jsem trochu strach, aby to nedopadlo jako díl pátý, protože co si budeme povídat, příběh s cestováním časem už jsme jednou viděli....
A teď už k 6. dílu. Napíši pár věcí, které se mi moc nelíbily. Zobrazení všech aktivních předmětů hru hrozně urychlí a zároveň zkrátí. Za druhé, hra je opravdu jednoduchá a my "adventuristi" máme rádi výzvy, na druhou stranu člověk se nenudí a neustále se posouvá dál.
Grafická stránka, co se týče mě, by měla u vtipné a veselé adventury takto vypadat. Později jsem se dočetl, že pozadí byla dokonce ručně malovaná (na oficiálních stránkách jsou na prodej). Animace by jsem shrnul slovy: krátké, vtipné, výstižné.

K dabingu nemám téměř žádné výhrady - Luděk Sobota, Martin Dejdar, Jiří Lábus... to mluví alespoň za mě za vše. Jen mně někdy připadalo, že chtějí být vtipní za každou cenu.
Ve hře je také několik úkolů (hádanek), které je nutno vyřešit pro postup ve hře.
Mám radši jednodušší hádanky, než mnohdy ty složité, které řešíte i 20 minut.

Závěrem - Určitě nelituji koupě, za své peníze jsem si užil zábavu a odehrál pěkný příběh a tak to má být.

PS: Doufám, že bude pokračování.

Pro: Grafika, Dabing, Humor

Proti: Mohla být trošku složitější.

+23

Posel smrti

  • PC 95
Mám moc rád adventury a při zkoumávání internetu a hledání nějaké nové jsem narazil na Posla smrti.Přiznám se že ze začátku s mi do toho moc nechtělo ale nakonec jsem si ji koupil a dobře jsem udělal.Pro mě je to jednoznačně nejlepší adventura jakou jsem kdy hrál.Hned od začátku byl příběh zajímavý (nebudu ho rozpitvávat abych nedělal spojler) i po letech hra neztrácí na své strašidelné atmosféře která je opravdu skvělá zámek kdesi v Anglii na samotě.Pěkné grafické zpracování a hlavně skvělé ozvučení meluzína ve staré části hradu nevím proč ale prostě mi uvízla v paměti nebo déšť jak padá venku krásně se díky tomu do toho vžijete.No a nesmím zapomenout na precizní dabing pro mě je to jedna z nejdůležitějších věcí u adventur a tato sním vážně exceluje na tom se myslím schodnou všichni co posla hráli.Jediné co mě trošku mrzí jsou občasné nelogičnosti ve hře nebudu je rozepisovat každý si udělá vlastní názor na ně pokud to dohraje.

Pro: Dabing,Atmosféra,Příběh.

Proti: Jen těch pár nelogičností ale to se ztrácí ve všem ostatním.

+33

Mafia: The City of Lost Heaven

  • PC 100
Naprosto bezkonkurenčně nejlepší hra jakou jsem kdy hrál.Úžasný příběh skvělá hratelnost zábava od začátku do konce proste GENIÁLNÍ DÍLO.

Pro: Příběh,možnost volné jízdy,extrémní jízda,dabing.

Proti: nic

-4 +15 −19