Komentáře
Dishonored
Battlefield 3
Pro: Stále je to vynikající Battlefield, Grafika, Multiplayer
Proti: S trojkou žádné problémy nejsou.
Bulletstorm
Pro: Level design, Zabij koho můžeš, Grafický kabátek, Optimalizace, Velká porce zábavy
Proti: Lineárnost
Medal of Honor: Allied Assault
Pro: Vynikající grafika, Atmosféra, Síla jména Medal of Honor, Vylodění na pláži Omaha
Proti: Snad jen občasná tupost AI
Brothers in Arms: Hell's Highway
Světové války.
Pro: Silný příběh, Skvělá grafika a optimalizace, Hratelnost, Možnost velet své jednotce
Proti: Této vynikající záležitosti není opravdu co vytknout.
Call of Duty: Black Ops
Jako vždy nezklamala hratelnost a královská porce střílení, zbraňového arzenálů a samozřejmě zábavy.
Graficky titul neuchvátí, ale ani neurazí jak už to u série COD bývá. Level design na jedničku stejně tak textury i modely.
Zkrátka Black Ops ze série Call Of Duty vyčnívá, ale za to se hráči odmění skvělou, lineární zábavou a kvalitním příběhem.
Pro: Období studené války, hratelnost, grafika, příběh
Proti: Brutalita
7554
Krásný letní odpoledne jako většinu dnů proflákaný doma a tak prolízám databázi, že si dám nějaku tu FPS ve stylu Call Of Duty a s nadšením vyskočím ze židle když se na profilu 7554 dočtu toto "Průběh války za nezávislost, táhnoucí se od roku 1946, se hráčům snaží převyprávět velkolepě pojatá akce, inspirující se hratelností ve velkém vzoru značné části FPS posledních let, sérii Call of Duty. " Nebuďte blbouni a neskočte na to jako já.
Vzor Call Of Duty? A kde já ho v této píč**vině nevidím. Kdyť proboha tohle nemá nic společnýho s CODkem ! Snad kromě arzenálu použitých zbraní to taky vidím jako jediný fakt jediný pozitivum hry.
Já fakt nevím proč vždycky tak debilně skočím po každé FPSce co vypadá jako CODko. A vždycky když po něčem co vypadá jako CODko skočím tak ta podoba s Call Of Duty zmizí a já spadnu do hov*a. Fakt chlapi nehrajte to nebo si naliskáte u komplu jako já. A to, že má hra oslavovat vítězství Vietnamčíků na Francouzama bych bral jako Vietnamec za urážku vlastni a vývojaře skopal do kulata!
Ne! Nehrajte to!
Pro: Zbraňový arzenál
Proti: Celá hra! (Pokud se to hrou dá nazvat.)
Mafia II
Příběh, který je pravda slabší oproti původní mafii je stále něco báječného co mnoho dnešních postrádá a Mafia II tuto "Díru" dokázala zacelit a servíruje hráči příběh italského přistěhovalce, který má jako cíl prachy, děvky, rychlý auta a vlastně všechno co k luxusnímu životu neodmyslitelně patří. Díky příběhu si projdeme Empire Bay jak z letní tak ze zemní strany a to jsou ty detaily, které dělají herní pecky.
Město! Výborně propracované lidé se procházejí, mezi sebou si vykládají, usedají na lavičky, čtou si noviny, využívají telefonních budek a celkově společnost Empire Bay působí velice realisticky, až máte pomalu pocit, že vlastně nehrajete, ale jste skutečně tam. Nejvíc působivé jsou i takové detaily, že v hlavním vchodu domu jsou schránky na nich jména nájemníků a tato jména najdu také na dveřích. To je ono! To je to co dodává ten pocit reality. Takové maličkosti.
Grafický kabátek hry tady rozebrala už spousta lidí takže jen krátce grafika, design měst, interiérů, fyzika všechno je parádní.
Co dál ještě vyzdvihnout ? No jasně! Ten parádní soundtrack ať už songy v rádiu nebo úvodní skladba v nabídkovém menu byla symfonie pro ušiska ! Wau! Projíždět se zasněženým Empire Bay a slyšet song od Deana Martina Let It Snow to je zážitek.
Co říct na závěr? Řeknu to jednoduše! Todle je paráda!
Pro: Příběh, Grafika, Empire Bay, Charaktery postav, Modely aut, Letní i zimní období
Proti: Nejspíš nic. Možná jen to co ve hře mohlo být, ale to bych musel psát mínus ke každé druhé hře.
The Elder Scrolls V: Skyrim
Oukej máte pravdu! "Kometář o ničem" takže ho celý překopu.
Při hraní Skyrim sem se opravdu královsky bavil, ten svět, ta volnost, ta možnost vybrat si z nepřeberné možnosti věcí mě opravdu bavila. Otevřený obrovský svět, který překypuje možnostmi mě jako (ne)hráči RPG velice imponoval a dodal chuť k hraní. Všichni milovníci fantasy a zejména pak série The Elder Scrolls můžou bouchnou šampaňské, protože tohle stojí za to.
Hned co člověk sedne k hlavní příběhové lajně hned míjí "Odbočky", které nejsou jenom nějakým malým zpestřením hlavní příběhové lajny. Právě, že naopak! Dávají hráči možnost, aby rozhodl jakým směrem se bude jeho postava ubírat a pokud se rozhodnete zajít si na odbočku na nějaký vedlejší úkol můžete dát hlavnímu příběhu čau třeba i pár hodin. V tom se mi Skyrim vážně líbil ten neuvěřitelný herní čas, který u této hry strávite. To je to co dnešní hráč v dnes čistě marketingovém herním průmyslu potřebuje. A dostal to! A to hned pořádnou nálož.
"Páni to jsou, ale panoramata", povzdechne si asi každý při pohledu na krásně designově propracovaný svět Skyrimu. Ta grafika! To bylo něco! Volný obrovský svět, no prostě paráda!
Příběh je lepší než u předcchozích dílů série, ale stále úplně nemotivuje hráče, aby seděl jenom u hlavního příběhu a sjel hru za pár hodin. A tak to má být! Skutečný život taky přece není předem určený, taky musí člověk počítat s těžkými rozhodnutími, životními problémy nemůžete si zkrátka jít jenom za tím svým vytyčeným cílem a to přesně Skyrim umí a dokazuje, že toto je potřeba v herním průmyslu jako sůl.
Skyrim se hrál parádně! I když (jak už sem říkal) RPGčka nejsou můj šálek čaje tak jsem se Skyrim během asi 2 hodinek hrát naučil. No hrát ? Hrát asi tak abych nemusel po pěti minutách nahrávat předchozí uložený bod. A to je to co se mi na Skyrimu líbilo nejvíc.
Samozřejmě nesmím zapomenout na souboje s draky, které sem sice ze začátku jako TESový nováček nezvládal, ale stačila trochu cviku a šípů a šlo to.
Celkově je pro mě Skyrim opravdu jednou ze srdcových záležitostí a už nedočkavě vyhlížím další titul.
P.S Omlouvám se za ten předchozí koment už nikdy nevypustím svoje nedotažené nápady na DH.
Pro: Grafika, příběh, vedlejší úkoly,možnosti
Proti: Skoro nic nějaké malé chybky, ale to se takkové hře odpouští.
Mafia: The City of Lost Heaven
Co se týče grafiky neměla Mafia ve své době konkurenci jako jedna z prvních obsahovala stínování postav, do detailů propracované modely aut, žijící město, lidé procházející se po Lost Heavenu, legendární zvedací se most jednoduše celý design města je parádní a na svou dobu neuvěřitelně graficky zpracován, a i dnes vypadá často líp než hry co vyšly kolem roku 2007.
I když dnes spustím Mafii grafika se mě stálé líbí, prostě mě po skoro 10 letech nedokázala omrzet a to nedokázala zatím ještě žádná jiná hra.
Příběh hry byl, až neuvěřitelně filmový (příběh Mafie mě bavil daleko víc než spousta filmů) vynikající úvod, který dokáže hráče upoutat, zápletka, která způsobí to, že už si hráč myslí, že ví co může od hry očekávat, ale zápletka mu dokáže, že se spletl! A hra vyvrcholí tím dech beroucím koncem !
Mafia mi dokázala zatím nejlépe vylíčit nekompromisní svět 30-40. let 20. století kdy Amerikou otřásala prohibice a světová krize, které dala dobrou půdu pro vznik dodnes nejkrutějších mafiánských rodin.
Ale důležitým prostředkem k udržení hráče u hry je i hudební doprovod, který je v Mafii pro mě zatím nejlepším soundtrackem ze všech a nejspíš to tak i zůstane. (Někdy si jen tak poslechnu soundtrack z Mafie místo nějakých dnešních přeplácaných disko blbostí.)
Ještě bych měl zmínit dabing Tomyho a jeho mafiánských kumpánu v podání českých herců (Vašuta, Rychlého atd.)
Nemá smysl můj komentář dál prodlužovat, proto už napíšu poslední větu. Nejlepší česká hra!
Pro: Hudba, Příběh, Grafika, Design, Dabing
Proti: Jenom maličkosti, které nemá ani smysl zmiňovat.
Sniper Elite V2
Jasně, že má svoje chyby, bugy, neustále dokola se opakující se ostřelování, ostřelování a zase ostřelování a já se ptám "No a? " od toho tu snad tato hra je né? Přeci v téhle té hře jde o to si někde v dálce na 200 metrů zalehnou dalekohledem se poohlídnout po okolí a v nějaké z polorozpadlých budov najít nepřátelského ostřelovače pomalu se zadržených dechem zamířit na oko a stisknou spoušť a pak se už jen kochat na letící kulku, která provrtá nepříteli lebku a poškozená letí až na konec pokoje kde se zastaví o zeď. Od toho tu Sniper Elite V2 je a já děkuji Rebellionu, že si můžu po delší době zase pořádně užít se sniperkou.
Příběh skoro nemá smysl nějak velice rozpitvávat, protože ve hře slouží pouze k tomu, aby hráče obeznámil s úkolem další mise.
Co říct k hratelnosti ? Já sám za sebe říkám, že se mě hra hrála velice dobře sice chování a umělá inteligence nepřátel není nějaký boom (např. vystřelíte na jednoho vojáka z dvojice a druhý zareaguje tak, že se otočí k vám zády a zalehne si) tohle mi ve hře opravdu někdy vadilo a přiznávám, že to ubírá hodně hře na její celkové kvalitě. Ale ten pocit dobře odvedené práce, když vystřelíte a sledujete pomalu letící kulku jak vletí do těla vojáka projde levou plící a vyletí ven pokřivená stejně jako AI vašich nepřátel to stojí za to.
Grafická stránka hry a její prostředí je velmi povedené. Líbil se mi design map, který byl vážně detailně propracovaný např. procházíte rozbitou zdí ze, které vypadávají cihly. Tyhle detaily v hráči umocní ten pocit, že vážně prochází Berlínem tzv. posledním městem Třetí říše. Sice grafika už počítá pouze s verzí Directx 10 a výše což si myslím, že je dobře díky tomu také grafika získá na lepší kvalitě.
Na závěr bych chtěl říct, že Sniper Elite V2 a její předchůdce Sniper Elite jsou výjimečné hry a podle mě patří mezi ty kvalitnější hry z prostředí druhé světové války, které je sice podle názoru většiny lidí vytěžené na pěkných pár let dopředu, ale já neviděl ještě spoustu věcí z tématu druhé světové války a tak jsem rád, že mě zase navštívilo téma druhé světové hlavně pak, když se můžu vžít do kůže elitního ostřelovače a mám za úkol zničit fašistický raketový program to mě zkrátka imponuje.
Shrnutí Sniper Elite V2 je nadprůměrná hra a v dnešní době herních šuntů já sám za sebe dávám 80%.
Pro: Grafika,hratelnost, Killcam, Prostředí ostřelovačů
Proti: Slabé AI nepřátel, občasné bugy
Metro 2033
Začnu dejme tomu příběhem. Píše se rok 2033 a matička Země byla sežehnuta nukleárnímy plameny po neupřesněné jaderné válce. Pouze 40.000 lidí najde svůj úkryt v hlubinách metra kde se zatím cítí v bezpečí, avšak toto jejich "bezpečí" nemá dlouhého trvání. V hlubinách metra lidé živoří přežívají o vepřovém, náhražce čaje vyrobeného z hub (za vynálezce čaje se považuje stanice Exhibice),a vitamínech, které zde bývalá Sovětská vláda tak předvídavě uschovala. Mezi lidmi koluje spousta pověstí o tom že za hranicemi zdevastované Moskvy neexistuje nic jiného než pouhopouhá ledová pustina ,starci vypráví příběhy o obloze, přírodě a všechny tyhle informace v kombinaci s tísnivou atmosférou metra hltáte vy jakožto hlavní hrdina Artyom ,který musí prožít strastiplnou cestu přes celé metro do hlavní stanice Polis, protože pravý nefalšovaný Hunter vás poslal s vzkazem ke kapitánu Millerovi o stavu ve stanici Exhibice o stavu, který ohrožuje ten malý zbyteček civilizace o nové hrozbě o nové rase tzv. Darkonce (temných), kteří nemají s lidstvem nic jiného v plánu než úplné totální vyhlazení z povrchu "Zemského" (metra). A teď jsem zjistil, že jsem se do příběhu opět tak zakousl, že mě úplně pomátl (aspoň vidíte jak hutný příběh je.) Abych příběh shrnul jelikož sem přečetl i knihu (kterou osobně doporučuji přečíst) tak hře hltám každé slovo.
Teď v dalším odstavci přejdu k hratelnosti. Hratelnost metra nepatří k úplně z těch nejlepších, ale ,že by byla úplně k zahození se také nedá tvrdit. Souboje s tzv. lidskými soudruhy jsou ještě v celkovém dojmu líbivé (až na slabší AI nepřátel), ale jakmile přijdou na řadu souboje s mutanty je to poměrně podprůměrný herní zážitek. K popisu této nevyváženosti použiji např. 2 kapitolu Bourbon konkrétně část ztracené katakomby kde s Bourbonem stojíte před vraty a vyčkáváte obrovskou kopu mutantů, kteří skáčou ze všech stran a největší zájem samozřejmě jeví o vás běháte všude, střílíte všude, ale mutantů neubývá by naopak přibývá až je po boji skutečně si oddychnete ,protože tato část hry je opravdu neuvěřitelně z herního zážitku nezajímavá ba dokonce nudná.
Po grafické stránce se mi Metro vážně líbilo zvláště podzemí tunelů zde je grafika opravdu jednou z nejlepších na trhu (aby taky ne vzhledem k extrémním HW požadavkům), ale jakmile se vyškrábete z hlubin metra do polorozpadlé Moskvy grafika ztrácí značně na kvalitě hlavně pak textury sněhu a modely některých budov, ale v celkovém dojmu je grafická stránka Metra jedna z nejlepších co lze dnes u her spatřit
Abych shrnul celý komentář vzhledem k očekáváním, které jsem k Metru měl jsem byl při hraní hry opravdu šokován a jsem velice rád že jsem si tuto hru zahrál. Děkuju moc všem v 4A Games, že nám do našich strojů seslali takový zázrak.
P.S Omlouvám za délku komentáře, ale tohle jsem si musel vychutnat.
A ještě si dovolím přidat spoiler k příběhu, který ve hře značně ořezali a hráči se proto dostalo pouze části vysvětlení proč se Arťom vlastně tak angažuje v záchraně své stanice i celého metra. Arťom má totiž velký dluh vůči lidem v metru z důvodů jeho nerozvážného dětství. V knize je příběh popsán tak , že Arťom v době kdy byl ještě malý capart se vydal s partou svých kamarádů a podomácku vyrobenou jednorannou puškou přes dosud zavřenou bránu u stanice Botanická zahrada na povrch, ale jak Arťom se svými přáteli vcházel do oslepující světla po polorozpadlém eskalátoru uslyšeli zvuk (nějaký rachot) tak se zalekli a opět zaběhli do bezpečí za bránu u stanice Botanická zahrada, ale v tom spěchu zapomněli zavřít bránu a vypustili tak do hlubin metra zkázu ve formě zmutovaných příšer a nové vývojové řadě člověka (Homu novus ) Arťomových největších nepřátel Temných, kteří si pohrávají s psychickou stránkou člověka tímto způsobem člověka zabíjí pomalou a bolestivou smrtí.
Pro: Grafika,příběh, lehké prvky RPG, používání předválečných náboju jako platidla, Atmosféra
Proti: Někdy rozmázlé textury, příliš přehnané souboje s mutanty
Cryostasis
Ke hře Cryostasis: The Sleep of Reason jsem se dostal zvláště proto, že jsem zastánce velmi i když neprávem opomíjených her z východu obvzláště pak z Ukrajiny. Po shlédnutí gameplay videí se mi do hry abych pravdu řekl moc nechtělo nakonec jsem však hru nainstaloval a to bylo opravdu výborné rozhodnutí. Na stranu hry nelze říci nic jiného než samou chválu. Hned na začátku hry nás tajemný ženský hlas vtáhne do podivného příběhu o pradávném kmeni lidí, kteří byli zahnáni do hlubin lesa. Počáteční příběh hry není sice skoro po celou dobu hry dále vyprávěn, ale má velký vliv na zakončení hry. Po seznámení s úvodním příběhem nás hra přenese do roku 1968 na vrah nukleárního ledoborce kde se zhostíme role hlavního hrdiny meteorologa Alexandera Nesterova, který se musí vypořádat nejen s ledovým mrazem, ale také musí zjistit jaká dramata se na této lodi dříve odehrála. Díky schopnosti "Mental echo" ,kterou hlavní hrdina oplývá se můžeme vžít do mrtvých těl členů posádky a díky tomu napravit jejich fatální chyby, které způsobily jejich smrt. To, že hra začíná příběhem, který téměř v celé hře není dále rozmazáván (rozuzlení se dočkáme, až na konci hry) bych v žádném případě hře nevyčítal. Ba naopak! Je to skvělý tah jak upoutat hráče, aby celou hru dohrál a dozvěděl se jak to vlastně s celou hrou ve skutečnosti je.
Po technické stránce je hra opravdu úchvatná i když občas narazíme na nějakou tu nedokonalou texturu nebo špatně vykreslený objekt, ale to neubírá grafické stránce hry nějak moc na její celkové kráse. Díky tomu, že hra využívá na tehdejší dobu nejmodernějších technologií dokáže vykreslit překrásně namrzlé stěny, vodu a všechno ve hře vypadá skvěle. Po této stránce mi hra připomněla Metro: The last refuge. Grafická stránka hry je opravdu úchvatná a díky ní hra získává velkou kvalitu.
Celkový dojem ze hry byl úžasný ještě nikdy jsem neměl při hraní takový strach hlavně pak při projížďce na člunu v první kapitole Dream kdy zmutovaní členové posádky se z čista jasna vynořili z hlubin vody a chtěli mě za každou cenu dostat z loďky a potom zřejmě našeho meteorologa jak se říká "Povečeřet". Na závěr se tedy dá říct úžasná hra, parádní příběh. Stojí za vyzkoušení.
Pro: Grafika, příběh, hratelnost, možnost napravit chyby bývalých členů posádky
Proti: Nějaké ty nepovedené textury, na dobu vydání velká HW náročnost
Minecraft
Ale z důvodů ,které mě ukládá "Společenská konvence" a taky nezaujatost oceňuji hru jako nápad a budoucnost ,kterou jistě tato hra má. Z toho důvodu měním svoje hodnocení z 0% na "Nezaujatých" 30%.
Pro: Ohromující volnost
Proti: Grafika,Opakující se herní nic
Pro: Nový nápad, Město plné moru, Celkový dojem ze hry
Proti: Já chyby nehledám a kdybych hledat zde je nenajdu.