Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Radek Marcin • 39 let • p(r)odavač sluchátek na www.mironet.cz :-) • Brno (ČR - kraj Jihomoravský)

Komentáře

Wolfenstein 3D

  • PC 80
Poznámka: Komentář je ke hře Wolfenstein: Final Solution
PC-Freeware/ Grafika 8/10 Hudba 10/10 Hratelnost 10/10 Zábavnost 10/10

Snad mi nikdo nebude mít za zlé, když si prostor určený ke hře Wolfenstein 3D vypůjčím pro jeho nepřímého následovníka v podobě freeware hry, jež nese podtitul Final Solution.

Činím tak čistě z nadšeneckého popudu, protože se musím podělit o své dojmy z této přibližně hodinu dlouhé hry, čítající nějakých 8 misí, 6 druhů nepřátel, 5 zbraní, 4 bose a 3 úrovně obtížnosti. (Go Easy On Me!, I´m a Hero..., Suicidal Tendencies!) Pro zajímavost, obtížnost se liší pouze větším zásahem který obdržite, nikoliv počtěm nepřátel, což je trošku škoda. I přesto je hra nabitá prtivníky za každým rohem, takže se dočkáte i pořádného masakru. Nechybý tajné dveře a skrýše, které ukrývají poklady, jídlo, lékárníčky a munici. Nechybý klasické propriety jako ornamenty na zdi. Zlatý, stříbrný, nebo broznový klíč pro otevření dveří k dalšímu postupu. A to celé uzavírá, nebo přesněji obklopuje jednoduchá příběhová zápletka.

Grafická stránka, nebo přesněji textury jsou bohatší, než je u starších verzí zvykem. Ovládání s myší a na klávesnici pomocí WSAD je plynulé, intuitivní a svižné. Největším lákadlem a největší devizou hry je však samotná hudba, která je dovedena k dokonalosti. Setkáte se s ní už v menu a v každé z misí vám nabídné jinou sklatbu, u nichž se možná natolik zaposloucháte, že zapomete pokračovat dál.

Negativ moc není. Opět mi sice chybí mapa, to by ovšem nemělo u této značky překvapit. Nehledě na to, že mise nejsou tak spletité že by jste bez mapy dlouho bloudili. Misí mohlo být i více. Na druhou stranu na free titul je hodina zábavy docela slušná vyzitka.

Pokud tedy budete číst tyto řádky, tak mi nemějte za zlé využitého prostoru a hru určitě vyzkoušejte. Dá vám vzpomenout na atmosféru vaší první 3D střílečky a některé z vás možná donutí vytáhnout pozapomenuté cédéčko s původním Wolfensteinem.

Hru jsem začal hrát: 13.3.2014
U hry jsem strávil: 75 minut
Hodnocení této verze: 95%

Pro: Atmosféra, soundtrack, nové zbraně, nový nepřátelé, vylepšéné textury, ovládání myší.

Proti: Pouze 8 misí, stále bez mapy, u vyšší obtížnosti se nezvýší počet protovníku.

+21

Pro Cycling Manager: Season 2006

  • PC 60
PC-Orig. DVD/ Grafika 6/10 Hudba 6/10 Hratelnost 7/10 Zábavnost 5/10

Pro Cycling Manager mě upoutal hned ze dvou důvodů. Předně je to závodní hra a já jsem ještě nikdy nejel ve hře na kole. A za druhé. Po letošní dovolené ve Francii, kde jsem si projel na kole některé části Tour De France jsem si chtěl tuto zkušenost vyzkoušet ve hře a znovu se projet po místech které znám. Například Mont Ventoux (1912m) a další úseky, které hra proklamovala na obalu.

Hned z počátku jsem ale zjistil, že hra je více sportovní manažer než závodní hra. Vy se na kole neprojedete! Pouze budete mít svojí stáj závodníků, kterým můžete vybírat jednotlivé závody. Můžete je ovládat pomocí boční lišty, kde jim můžete "přikazovat" způsob jízdy, měnit jejich výkonnost a snažit se díky těmto prvkům dotlačit jejich zadky do cílové pásky jako první. Samozřejmě jsem se sám přesvědčil, že když je hned v průběhu závodu utaháte, tak ostatním soupeřům už v cíli nebudou stačit. Takže v tomto směru je to věrné skutečnosti.

Ovládání na první pohled vypadá složitě, ale není problém si během půl hodinky udělat přehled. Můžete měnit nejen způsob jízdy svým závodníkům, ale můžete taky nastavovat kameru (pohled shora, z vrtulníku, před jezdcem, kamera na motorce apd.) Stejně tak i doprovodnou hudbu, která je v tomto případě opravdu jen doprovodná. Kdyby vás však nějaký hudební motiv už otravoval, můžete ho snadno změnit. Zvuky jsou tak jak se na tuhle hru sluší a patří.

Vaším úkolem ve hře je tedy sledovat dění závodu a vašimi příkazy dopomoct svým jezdcům k vítězství. Nebo taky můžete sledovat okolní krajinku Francie, Itálie atd. Nejsem si ale jist, jak dlouho vám toto sledování vydrží. Grafika je na svou dobu dobrá, na dnešní dobu průměrná. Kdyby tomu bylo jinak, tak nedělám nic jiného než že koukám po okolním prostředí, ale skutečnost se má v této hře jinak. Přesto není úplně špatná a svůj účel pochopitelně splní.

Schválně jsem si na začátku hry zvolil trasu, kterou důvěrně znám. Moc mě však nepřekvapilo, že tu podobnost byla čistě náhodná. Kdybych si tu trasu nezvolil, tak bych ani nepoznal, že jsem ve Francii, takže vše zůstalo jen u názvu a textur (stromy, tráva...) Jestli vám tohle pasivní hraní a ježdění bude stačit, budete se podle mě bavit dlouhé hodiny, hra toho nabízí opravdu hodně, dá se dokonce hrát i přes internet a pro někoho kdo zná závodníky a tratě, pro toho to bude hra na celý rok, do doby než vyjde další ročník. Mno nic venku je sice už chladno, ale je čas vytáhnout kolo a trochu se projet.

Hru jsem začal hrát: 19.11.2011
U hry jsem strávil: 50 minut

Pro: Komplexní cyklistický manažer, sposta tratí, závodníků, po krátké době přehledný interface

Proti: Pouze manažer a možnost řídit závodníky, sami si nezajezdíte, vhodné převážně pro pasivní hráče

+7

Max Payne

  • PC 100
PC-Orig. DVD/ Grafika 10/10 Hudba 10/10 Hratelnost 10/10 Zábavnost 10/10

Max Payne! Hra, jež způsobila revoluci v herním zpracování, které do té doby nemělo blíže filmovému zpracování. Perfektní filmová atmosféra ruku v ruce s bullet time efektem, nádhernou grafikou, kde máte možnost všelijak se vyřádit na nepřátelích i na okolí. Rozbíjet dlaždicové obklady, krabice, splachovat záchody, k tomu vydařené textury, různorodá prostředí a nepřátelé. Silný a obsáhlí arzenál zbraní. Krátkou hrací dobu doplnili příběhová okýnka jako vystřižená z nějakého noir komiksu..pamatujete si to určitě taky, ve své době revoluce na kterou se čekalo dlouhé čtyři roky.

Pro mě tato hra hodně znamená. Opravdu málokdy zasednu k nové hře a dohraji ji do konce hned napoprvé. Vždycky si říkám, ta je dobrá, tu si nechám na později. U Maxe jsem to neudělal a prožil jeho strastiplnou cestu za pomstou pěkně za čerstva. Dobře jsem udělal, zážitek to byl neopakovatelný....

....nyní jsem ji po několika letech znovu oprášil a těší mě, že mohu potvrdit její kvalitu. Po technické stránce bohužel zestárla, prostředí vám přijde skoro prázdné, bez možnosti něco pořádně zničit, rozbít a zdevastovat. Možnost rozstřílet nějaké ty dlaždice a obklady nikoho nenadchnou. Pohyb v prostředí je čistě lineární, hra vás vede za ručičku a vy nemáte možnost ani nakouknout za roh. Naštěstí ty důležitější prvky zůstali zachovány. Hratelnost je stále svěží, pohlcující a ani na chvilku nenudící a atmosféra? Ta je beze změny, tedy to co dělá hru stále tak báječnou.

Důvodů proč dát Maxovi plný počet jsem tu vyjmenoval hodně. A proto jí toto hodnocení udělím, i když úplně stoprocentní není. Delší hrací doby by opravdu na škodu nebyla, ta však na samotný zážitek nemá nijaký zásadní vliv. Taky si říkám když toto hodnocení nedat Maxovy, tak komu. Je hodně dobrých her, ale tahle byla inovativní, intenzivní i proto nemohu jinak.

Hru jsem začal hrát: 30.10.2009
U hry jsem strávil: 10 hodin a 30 minut

Pro: filmová atmosféra, hratelnost, bullet time efekt, komiksová okénka

Proti: délka hry, dnes již grafická stránka nemá mnoho co nabídnout

+55

Call of Duty

  • PC 95
PC-Polská verze:-)Orig. CD/ Grafika 8/10 Hudba 9/10 Hratelnost 9/10 Zábavnost 10/10

Singleplayer tehdy:
Call of duty přišla nečekaně. Přišla na podzim roku 2003 a v té době byly válečné akce teprve na vzestupu. Kraloval jim Medal of Honor a právě tomuto dílku zasadilo CéÓDéčko (jak se mu začalo říkat) slušnou ráno. Nebo jinak řečeno, byla to dobrá konkurence a díky svým naskriptovaným sekvencím možná dokonce i lepší. Já si tu hru v té době nijak moc nepřipouštěl, byla to pro mě cizí a neověřená značka. Dostal jsem se k ní až přibližně po půl roce, celkem rychle dohrál singl a vrhl se na mulťák. Tehdejší hodnocení 90%

Multiplayer tehdy:
To bylo něco neuvěřitelného. Do té doby jsem nepoznal nic tak zábavného. Jak jsem nikdy nebyl schopen u hry vydržet víc jak několik hodin, tak tady jsem byl k monitoru přibitý i víc jak deset hodin denně a úžasně se bavil. Začal jsem hrát DM a pochopitelně jsem byl rád když jsem měl score 5:25. Ze začátku jsem se moc nechytal a několik hodin trvalo něž jsem se doslat trochu do tempa a zjistil jak fungují zbraně apd. Dobrý ale bylo, že jsem se zlepšoval a to mě na tom hodně bavilo. Zhruba po měsíci hraní pro mě nebyl problém zahrát score 100:10. Protože jsem nehrál nic jiného než DM, tak jsem v té době patřil pravděpodobně mezi nejlepší hráče. A mohlo být všechno jinak, kdyby nám tehdy na 14 dní neodpojili net...(více o mém působení na CoD scéně v profilu). Tehdejší hodnocení 100%

Singleplayer dnes:
Dnes se na hru člověk dívá s úsměvem. Všelijaké skripty hned prokoukne, grafická stránka posmutněla, ale kupodivu není nejhorší. Obával jsem se, že hodně zestárne, dá se to ale přežít. Atmosféra zůstala, jen ji přebije dnes spousta novějších her a délka hry je vlastně ještě kratší než tehdy, kdy člověk jen deset minut koukal jak padá sníh a vaši vojáci umírají pod palbou. Hru jsem tedy prolétl za nějakých 6 hodin, což je i na dnešní poměry celkem málo. Dnešní hodnocení 80%

Multiplayer dnes:
Trošku se divím, že se ještě hraje. Důkazem jsou však hráči na serverech. Mulťák jsem si sice zkusil, ale už mě nějak neudržel. Moc se mi ani nedařilo a pochybuji, že bych narazil na nějaký killery, prostě jsem už zase lamka :-), tak jak jsem býval na začátku. Dnešní hodnocení 70%

I když už Call of Duty zaváli písky času, řadí se tato hra stále mezi mé nejoblíbenější a zároveň mezi takové perli jako Diablo, Starcraft, Unreal Tournament, prostě hry u kterých jsem strávil nejeden rok života.

Hru jsem začal hrát: 17.5.2010
Strávil jsem u ní: 6 hodin 40 minut

Tehdy:
Hru jsem začal hrál: 1.4.2004
Strávil jsem u ní: 42 dní 16 hodin 50 minut

Pro: hra podpořila zájem o válečné 3D akce, dala ve své době vzniknout zřejmě největší pragamingové komutitě

Proti: zub času zahlodal a nic netrvá věčně, ani CoD na herní scéně

+37

Street Bike Fury

  • PC 45
PC-časopis Doupě-freeware/ Grafika 5/10 Hudba 5/10 Hratelnost 4/10 Zábavnost 4/10

Street Bike Fury je dle mého spíš jednorázová záležitost, ve které jsem měl problém se v ní vyznat. Hra nabízí rychlou, snad by se patřilo říct až zběsilou akci, která je hlavně do doby než si zvyknete hodně nepřehledná. Přiznám se, že ani nevím jakým zázrakem jsem se ve hře dostával dál a dál bez úmrtí. Jenže jak jsem se začal trochu víc snažit, tak se najdenou dařilo mín a mín.

Nevím zda-li vůbec jde hra dohrát, ale ani se o to pokoušet nebudu, protože po druhém zahrání jsem u ní vydžel asi 10 minut a docela mě přestává bavit. Nadruhou stranu jsem k ní možná moc kritický, protože u jaké freewarovky vydžíte více jak půl hodinky hraní, az tolik jich není vidtě? Takže tahle si zas tak špatně nevede, nicméně dneska budu přísný.

Hru jsem začal hrát: 24.1.2010
U hry jsem strávil: 25 minut

Pro: dobrá na odreagování, někomu se může zamlouvat hudební doprovod

Proti: hodně zběsilá hratelnost, místy dost nepřehledné

+10

eXtinction

  • PC 60
PC CD orig./ Grafika 6/10 Hudba 6/10 Hratelnost 7/10 Zábavnost 5/10

eXtinction je 2D akční plošinovka odehrávající se v budoucnosti. Vy se ujmete role jednoho z mariňáků, kterého si na začátku můžete vybrat. Dále si jen zadáte jméno a můžete jít na věc. Při výběru se dlouho rozmýšlet nemusíte, protože je prakticky jedno koho si zvolíte.

Ze začátku se mi hra zdála hodně zmatená, vůbec jsem se neorientoval v prostředí, v nepřátelích a měl jsem chuť to vypnout. Naštěstí jsem ještě chvíli zůstal a přibližně po dvou, třech misích se dostal do hry. Těch misí je tady rovních 30, takže nehrozí, že hru hned tak dohrajete. Je rozdělena do pěti epizod po šesti misích, kdy v té poslední čelíte bossovi v podobě velkého létajícího robota. Tady zmíním, že tyto mise byly nejlehčí a hlavně nejrychlejší. Právě daleko rychlejší než neustálé a monotónní běhaní po čtvercových levelech, které se prakticky vůbec neliší jedno od druhého. Jediný rozdíl je v textuře pozadí podle toho na jaké planetě, nebo oblasti se nacházíte. A to je docela málo.

To stejné platí pro nepřátele a pro zbraňový arzenál. Nechápu proč vše dostanete a na všechny narazíte hned od začátku. Zbraňový arzenál je sice dost velký, ale k čemu to když po celou dobu hrajte to stejné. Navíc je hra velmi jednoduchá, bonusy v podobě životů a energie (která slouží k létání) stejně tak i zbraně potkáváte na každém rohu. Takže stačí vždy používat ty svoje nejoblíbenější bez obav o to, že když ji vystřílíte, že by jste se museli pracně shánět po další munici.

Prostředí je sice 2D, ale postavy jsou 3D, tedy alespoň to co z nich tvůrci v roce 2004 dokázali udělat. Nevypadají nejhůře, ale sami víte moc dobře, jak rychle 3D stárne, za chvíli to bude vypadat strašně. Hudba je jakoby elektronická, takže k hře se hodí, ale jestli to není váš šálek kávy, tak budete trpět a nebo ji vypnete, což nikdy nepotěší.

Když to celé nějak shrnu, tak je to jen mírně nadprůměrná akční hra, která slouží nejlépe k chvilkovému odreagování. Taková půlhodinka a jít dělat něco jiného, pak se k ní rádi vrátíte. Rozhodně ji však nehrajte v jednom zátahu. Ne že by to nešlo, ona není až tak dlouhá, prostě by jste se jen strašně nudili a to přece u hry nechcete?

Hru jsem začal hrát: 7.3.2010
U hry jsem strávil: 8 hodin a 25 minut

Pro: akční spád, vhodná hra na chvilkové odreagování, slušný zbraňový arzenál

Proti: stálé stejné prostředí, nepřátelé i zbraně, po hodině hraní začně nudit

+8

Alien Shooter

  • PC 75
PC CD orig./ Grafika 6/10 Hudba 8/10 Hratelnost 8/10 Zábavnost 8/10

Alien Shooter se řadí mezi jednoduché, avšak zábavné hry určené především na odreagování. Její životnosti není sice kdovíjaká, ale při střídmém dávkování vám vydrží na takové 2 týdny. I když ono je to těžké se od tak zábavné hry odpoutat a proto jsem nejeden večer šel spát až kolem půl druhé ráno s tím, že teď už si to další kolo musím opravdu nechat na zítřek, jinak ráno nevstanu do práce.

Grafická stránka je již dneska postarší, ale moc to nevadí. Jednak zatím nemám možnost srovnávat s pokračováním, ale především i když je jednodušší, bez větší dávky detailů a efektů, tak rozhodně neurazí. Je přehledná a přesto ne nudná. Rozhodně dostačuje. Jen variabilita prostředí mohla být větší a délka hry rovněž tak. Mít 3 mise cca po 6 levelech není na kdovíjak dlouhou procházku mezi vetřelci a jinou havětí.

Ta je naštěstí hodně rozmanitá a pestrá. Kdy postupně kolo od kola dostáváte pod hlaveň stále tužší a tužší kousky. Náhodou k tomu si můžete do každého kola dokoupit lepší zbraně a více munice. K tomu armor, lékárničky, životy a nebo vylepšení své rychlosti, maximálního počtu života, účinnosti zbraní nebo obrany. Takže takové malé RPG prvky. A nutno říct, že váš rozpočet po každém kole je na hraně životního minima a tak musíte přemýšlet co koupit a co počká do příště. Osobně jsem se přesvědčil, že je nejlepší investovat do co nejsilnější zbraně a hodně munice. Protže když nemáte čím ty šmejdy z vesmíru vystřílet, tak vám nepomůže ani plný počet životů a lékárna k tomu.

Jestli jsem si zanaříkal na krátkou délkou hry, tak kdo bude chtít může si vybírat ze tří obtížností a po dohrání kampaně má možnost si zvolit litý boj kde hrajete pořád stejnou mapu a snažíte se překonávat score. Ideálně si to zahrát s přáteli. Když to shrnu, tak jsem z hrou velmi spokojen. Je to příjemná hra pro relax po škole nebo po práci, je jednoduchá, návyková a zábavná. Nic víc není potřeba.


Hru jsem začal hrát: 28.2.2010
U hry jsem strávil: 7 hodin a 15 minut

Pro: velká porce nepřátel, slušný arzenál zbraní, zábava, hratelnost, hudba...

Proti: délka hry, vydrží 2 týdny střídmého hraní, trošku postarší grafika

+20

Plants vs. Zombies

  • PC 95
PC DVD img/ Grafika 9/10 Hudba 9/10 Hratelnost 10/10 Zábavnost 10/10

Často se vrhnu po hlavě do hry, která mi vůbec nic neříká. Málokdy u ní vydržím déle než dvě tři hodinky, ale v tomto případě mě hra natolik chytla, že jsem u ní strávil nejeden večer. Jediné mé přání bylo, aby jen tak neskončila, protože se zdálo, že to nebude hra na dlouho. Opak byl však pravdou a já hru dohrál až dnes. Tedy ne, že bych ji hrál v kuse, ale s mým tempem mě tato hra vydržela 9 měsíců, což je výsledek opravdu nečekaný. Však schválně se potom podívejte dolů kolik jsem u hry strávil čistého času.

Ze začátku jsem se těšil, jak budu jeden z prvních, který o této hře napíše. Připravoval jsem si jak budu vychvalovat a představovat jednotlivé míse, nepřátele, prostředí, možnosti nákupu nových předmětů apd. Třebas ze začátku mě velmi překvapil koncept na bázi tower defense známého z Warcraftu. I zde stavíte různorodé věže, celkem jich je na výběr 50. Každá má jinou funkci a je vhodnější na jiný typ nepřátel. Nepřátele zde představují zástupy zombíků. A v tuto chvíli jsem si říkal jaký je to úlet, aby proti sobě bojovali rostliny a zahnívající kamarádi. Originální, ale neuvěřitelně chytlavé a zábavné. Raději jsem hrál tohle než cokoliv jiného.

Na výběr máte standardní kampaň kde se postupně dostáváte z jednoho levelu do druhého, máte větší výběr věží a proti vám jdou stále silnější a stále větší zástup nepřítel. Další možností je 20 mini her, kdy každá je opravdu jiná, nic se tady neopakuje a postupně udoláváte jednu za druhou. V poslední vás čeká velmi težky souboj s bosem. Souběžně můžete hrát tzv. Puzzle. Pod tímto názvem s skrývají dvě kampaně po deseti kolech, kde v jedné z kampaní máte na ploše rozházeny pouze džbány a nevidíte co je v nich. V některých jsou věže a v jiných zombíci a teď musíte hodně taktizovat a zkoušet aby jste měli správně rozestavěné věže a nestalo se vám to, že v jednu chvíli na vás půjde moc soupeřů. Takže tady je taktika na místě. Jedná se asi o nejzábavnější část cele hry. Druhá kampaň je úplně naruby oproti tomu o co se snažíte v celé hře. Zde totiž VY nakupujete zombíky a posíláteje je proti věžím. Řekl bych že tato kampaň je ještě težší, protože rozpočet je omezený a musíte vhodně taktizovat, aby jste vyhráli. V neposlední řadě je tady Survivar, který má 10 kol a jedno závěrečné, kde se na vás valí neustávající množství protivníků a rozdíl mezi jinými kampaněmi je, že jedno kolo se skládá z deseti "zastávek" kdy vždy můžete obměnit svoji sestavu věží" Zde totiž vám vše zůstává zachované, tedy rozmístění věží i počet "peněz" a jakmile si vyberete potřebné věže, hra se zase spustí a vy pokračujete.

A jestli by vám ani tohle nestačilo. Ještě tu je Zen Garden, kde si můžete pěstovat kytičky a z nich potom získávat peníze. Zde platí, že zahradničení ještě nikdy nebylo zábavnější. Je trošku škoda, že hra je v poslední třetině celkem unavující. A především rapidně roste její obtížnost, takže vás v posledních levelech čeká opravdu velká výzva.

Těžko vytvářet za loňský rok žebříček nejlepších her, když jsem jich dohrál pár, ale pokud bych ho měl vytvořit, tak hra Plants vs. Zombies by patřila na přední příčky tohoto žebříčku. Je velmi originální, neuvěřitelně zábavná, vydrží na mnoho večerů a jistě vás i pobaví svým humorem. Mohu vřele doporučit.

Hru jsem začal hrát: 11.5.2009
U hry jsem strávil: 27 hodin a 35 minut

Pro: Hezká grafika, dobrá hudba, chytlavá a originální zábava

Proti: hodně náročné na čas :-)

+23

Legend of the North: Konung

  • PC 25
PC CD orig/ Grafika 4/10 Hudba 2/10 Hratelnost 3/10 Zábavnost 2/10

Osud této hry v mé poličce je mnohem delší než by si tato hra zasloužila. Samotná hra zabere několik týdnů hraní, protože je hodně rozsáhlá. To je taky možná důvod proč jsem si na ni netroufl už dříve. Hru jsem si koupil někdy před osmi lety. V době kdy sice sbírala průměrné recenze, to mě ale od ní neodradilo. V té době zase nebyl nějak extra velký výběr RPG her a tak člověk děkoval za každou co vyšla.

Teď jsem dostal chuť na nějaké RPGéčko a řekl jsem si že je nejvyšší čas se do této hry pustit. Grafická stránka hry se s trochou nadsázky podobá Baldur´s Gate nebo Diablu. Rozdíl je v tom, že není tak detailní jako ve zmíněných hrál, celkem rychle zastarala a nízké rozlišení jí taky nepomáhá. Přežít se to ale dá, nebo chcete-li zvyknout se na to dá. Líbil se mi celkem hezky vyvedený inventář a běžně rozmístěné prvky v charakteru. Dabing dialogů tu je, nějaké zvuky taky, jen hudby jsem se za dobu hraní nedočkal.

Nejhorší je to však se samotnou hratelností. Ta je zastaralá, chození je pomalé, boje jsou nudné a navíc hned ze začátku obtížné. Nebo mi řekněte jak je možné, že si nedám ani první protivníky? Nerad dávám takovou těžkou kritiku hře, které jsem v podstatě nedal nějakou větší šanci. Ale je potřeba brát ohled na jiné a daleko lepší hry. Proto raději tuto hru přenechám někomu, kdo je více trpělivý a bude se jí náležitě věnovat, protože věřím, že když do ní proniknete, tak vás bude i slušně bavit.

Hru jsem začal hrát 23.1.2010
U hry jsem strávil: 20 minut

Pro: Je to RPG, je jednoduché na pochopení, obsahuje zajímavý příběh

Proti: Má zastaralé technické zpracování, slabou hratelnost a velkou obtížnost

+6 +10 −4

Golden Axe

  • PC 90
XBOX/ Grafika 8/10 Hudba 9/10 Hratelnost 9/10 Zábavnost 10/10

Neuvěřitelné. Jen tak si krátím chvíli na XBOXu a tuhle na jednom DVDčku narazím na Golden Axe. To mě velmi potěšilo a hned jsem se do hry pustil.

Nečekaně mě tato skoro 20 let stará hra chytla a neuvěřitelně bavila. Kdysi jsme tuto hru hrávali s bratrem na PCčku, teď jsem bohužel kápnul jen na trial verzi, která má limit cca 30 min. Za tu dobu se dá projít zhruba půlka hry. Takže jsem si aspoň vyzkoušel válečníka a následně trpaslíka, který opět dokázal, že je větší bijec. Samozřejmě tu nechybí ještě amazonka.

Grafická stránka hry nijak nezestárla, stále vypadá velmi dobře a nijak neruší při hraní. Hudba je velmi kvalitní a poslouchatelná a samotná hratelnost dosahuje nebeských výšin. Prostě mě to naprosto nadchlo a to je jev (u staré hry na kterou jste více jak deset let nesáhli) zcela nečekaný.

Příjde mi, že je tady ještě o něco lepší animace a více interaktivních postav (vesničanů apd.) než u PC verze. Těžko říct, ale nostalgie zapracovala a vždy při setkání s bosy z daného kola jsem měl takový zvláštní pocit.

Hru jsem začal hrát 17.10.2009
Strávil jsem u ní: 60 minut

Pro: stále výborná hratelnost, animace, grafika i hudba, hra neztratila nic ze svého kouzla, 3 postavy, znovuhratelnost

Proti: ve výsledku je hra docela krátká

+32

Warhammer Online: Age of Reckoning

  • PC 65
Orig./ Grafika 4/10 Hudba 6/10 Hratelnost 8/10 Zábavnost 7/10

Po dlouhé době mě brácha ukecal do nějaké onlinovky. Před tím to byl Age of Conan, u kterého jsem strávil asi týden a ještě před tím World of Warcraft u kterého jsem se dostal na šestý level. Takže obrázek jste si asi udělali.

No řekl jsem si proč ne, alespoň to zkusím, ale nehodlám u hry vytuhnout na dlouhé měsice a dokonce ani na dlouhé týdny. A ve výsledku se to ani stát nemůže, protože by mě ani hra na tak dlouhou dobu nedokázala strhnout.

Hra se hodně podobá World of Warcaftu. Hodně podobná je po grafické stránce (jedná se o fantasy svět) a ještě více stylem soubojů. Označíte protivníka a naklikáváte různé údery, které budete moci zopakovat až po určitém časovém intervalu. Sice je to v řádu vteřin, ale i tak se mi boje zdáli hodně pomalé. Prostě Diablovka to není. Ovšem tolik mi to nevadí. K dobru mohu přičíst, že hra je ze začátku velcie jednoduchá a tak jsem neměl problém se soustředit na zvládnutí ovládání a na pochopení hry jako takové.

Během asi půl hodiny jsem byl celkem solidně hrou pohlcen a plnil jeden quest za druhým. Questy jsou jednoduché, krátké, zábavné a dobře srozumitelné. Problém mi trošku dělalo najít na mapě kam, že to vlastně za tím questem mám jít, ale z tohoto mě bratr vždy vymotal.

Problém této hry je bohužel v jejím technickém zpracování. Jestli-že jsem se v Age of Conan dlouhé chvíle kochal krajinou a užival si na MMORPG solidní grafické orgie, tak zde mě gafika vůbec neohromila. Je přímo strašná. Ještě horší než když před lety vycházelo WoWko. Né že bych si na grafiku potrpěl, ale jakmile začně ve hře přituhovat a já začnu být hrou otráven, nebo mě přestane bavit, tak už nebude nic, čím by mě hra k sobě připoutala. Podobné je to i s hudbou. Ta sice když zazní, tak vašemu uchu přímo lahodí, ale moc jsem si nějaké hudby nepovšimnul.

Sice se můj komentář tváří jako recenze, ale jsou to spíše první dojmy ze hry. Hra je zábavná, jednoduchá a ten kdo už má WoWka dost by si tímto mohl spravit chuť, i přesto-že je svět Warhammeru graficky hodně slabí. U nové hry by člověk opradu čekal víc. Já hře ještě nějaký čásek věnuji, protože mě celkem láká si ten svět ještě procházet, ale určitě u hry nezůstanu. Jediná onlinovka, který by mě oslovila by byla Star Gate Online .-)

Hru jsem začal hrát 9.3.2009
Strávil jsem u ní:(zatím) 50 minut

Pro: Zábavné a jednoduché

Proti: Slabé po technické stránce

+7

Command & Conquer 3: Tiberium Wars

  • PC 90
Img DVD/ Grafika 9/10 Hudba 8/10 Hratelnost 10/10 Zábavnost 9/10

Když jsem tuhle hru začal hrát, ještě jsem nevěděl do čeho jdu. A tím mám namysli obsahovou část hry a ten fakt, že mi dá pořádně zabrat. Po stránce hratelnosti jsem byl na domácím písečku. Vždyť série Command and Conquer patří mezi mé nejoblíbenější. Jen se musím přiznat, že o tuto sérii jsem nezavadil už dobrých 5 let, možná déle. Naposledy to byl Red Alert 2.

Od té doby se samozřejmě hodně změnilo. Především po grafické stránce, která se mi velice líbila. Zdála se mi svižná, hezká, plná efektních výbuchů. A do oka mi padla více než ta "novější" z Red Alertu 3, která je na mě moc komiksová. Dobrou věcí je, že grafika se vám ani po dohrání hry neokouká.

Hru jsem začal hrát za GDI a první krůčky byly značně nejisté. Především zvyknout si na tempo hry dá pár minut zabrat. Naštěstí vám ovládání a rychlost hry příjdou brzy do krve a vy se již soustředíte jen na hru samotnou a na plnění misí. A ty musím pochválit ze všeho nejvíc. Jsou jednoduché a zábavné. Většinou se jedná o klasiku: zajmi budovu, znič budovu, znič základnu apd. Veškeré úkoly jsou velice pěkně označeny a nikdy se vám nestane, že by jste nedokázali přijít na to jak dál postupovat. Samozřejmě někdy postup nebude lehký a mnohdy až napodruhé, nebo napotřetí najdete tu správnou strategii jak na soupeře vyzrát. Byly i místa kdy jsem měl save tak nešťastně uložen, že jsem tuto danou část opakoval klidně i desetkrát, jen abych nemusel restartovat.

Po dohrání za stranu GDI jsem se pustil do NODu. První postřehy byly takové, že většinu mísí hrajete na stejných mapách jen s jinými úkoly. Opět jsou mezi misemi všem znám videa, která doplňují nebo jen doprovází příběhovou kampaň. Bohužel vše anglicky bez titulků a z nějakého důvodu jsem tomu moc nerozuměl. Možná se mi to nechtělo poslouchat. Ať je to jak chce, videa považuji z celé hry za to nejslabší. Až ná pár akčnějších záběrů je to pořád ta samá obkecávačka a velká porce nudy. Už jsem měl ten pocit svrbění prstů, už aby začala další mise.

Jestli-že bych mohl za stranu GDI vyzvednou zajímavé jednotky, tak za stranu NOD to musím udělat ještě důrazněji. Jednotky jsou prostě suprové, na každé jsem našel něco zajímavého. Všiml jsem si sice, že se dělí zjednodušeně na 2 druhy. Jednotky které jsou účinné na tanky a budovy a jednotky které lehce rozstřílí pěchotu. To stejné platí pro obrané věže, tanky, letadla. Díky tomu jsou však strany velice vyvážené, každá strana má i svoji nejsilnější jednotku. A vždy když vyšlete 10-15 těchto kousků na nepřítele, je velice pravděpodobné, že ho srovnáte se zemí. Není to však jisté. Jedna atomovka na mích 30 tanků a mohl jsem to zapíchnout.

Tvůrci se postarali ještě o jednu novinku. A tou je třetí strana. Mimozemšťani. Když na mě narazili v kampani. Byl jsem z toho celkem vyjukanej. Mají ještě zajímavější jednotky než obě nám známě strany, jsou laděni do modra a pořádně nám zatopí. Hru se mi přesto podařilo dohrát a na konci kampaně jsem si jen říkal jak by bylo fain zahrát si kampaň i za tuto stranu. A zde tvůrci nezklamali. Je tu. Je sice kratší, ale o to intenzivnější.

O misích, o jednotkách, potažmo o celé hře bych se dokázal ještě více rozepsat, ale pro komplexní představu to stačí. Uvažoval jsem, že dám ještě o 5% lepší hodnocení, ale hlavně kvůli nudným videím dám krásných devadesát a pustím se do Red Alertu 3 a potom do datadisku k Tiberium Wars :-) Tahle mise jen tak neskončí.

Hru jsem začal hrát: 2.11.2008
Strávil jdem u ní: 2665 minut/ tj. 44 hodin a 25 minut

Pro: Krásná grafika, svižná hratelnost, vyvážené strany, dobré jednotky, zábavné kampaně, hudba při akci

Proti: Již zmíněné videa a dokázal bych si představit i různorodější hudbu

+19

Return to Castle Wolfenstein

  • PC 90
Orig/ Grafika 7/10 Hudba 10/10 Hratelnost 9/10 Zábavnost 8/10

Hru jsem dnes dohrál již podruhé. Poprvé to bylo v době, kdy to byla žhavá novinka a zároveň jedna z nejočekávanějších her tehdejší doby. Málokdy nové hry hraji hned když výjdou. Říkám si: "však jednou si je zahraji", ale Return to Castle Wolfenstein patří do kategorie her, které nepočkají.

Tato hra se vyznačuje především hutnou a silnou atmosférou, která vás provází po celou dobu hraní. Je to její největší deviza, která přetrvává dodneška. Je to taky hlavní důvod proč u hry zůstanete až do konce, protože příběh ač zajímavý a napínavý vás dnes již tolik neohromí. Je to dáno i in-game animacemi, které dnes již hodně nudí. Je na nich poznat, že vývoj v tomto směru hodně pokročil kupředu.

Po grafické sránce, přestože neohromí jako tehdy, to není žádná bída a párkrát jsem se ještě přistihl, že koukám po okolí a vyhlížím vstříc vzdáleným texturám. Co mi více vadilo byly zásahové body protivníků.Tehdy to bylo něco ohromného, teď jsem ale měl trošku problém si na to zvyknout. Působilo to hodně zastarale. Skoro jako bych hrál nějakou tuctovou střílečku.

Samotné hratelnosti to však moc nevadilo a nemít rozehrané i další hry a nepotřebovat spát, tak ji dohraji na jeden zátah. Jednotlivé mise jsou navrženy výborně a i když se jedná o lineární postup, tak se způsob plnení misí mírně střídá. Někdy je to pomalé plížení, jindy je potřeba projít misi bez prozrazení ale nejčastěji se jedna o frenetickou akci. Někdy jsem i bloudil a docela mě otavovala druhá epizoda, kdy se na mušku dostali kostlivci a podobná havěť. S nástupem lepších vojáků se zase vrátila parádní akční jízda.

Hru jsem dohrál za použití "save and load" postupu, protože některé úseky byly doslova smrtící. Závěrečný bos mi dal pořádně zabrat. Přesto se našli i chvíle kdy jsem se pln adrenalinu prostřílel celou mísí bez ztráty kytičky a za tyhle momenty jsem strašně rád. Jen škoda, že dneska už mulťák nikdo nehraje, zřejmě bych to protivníkům pořádně zavařil :-)

Na závěr snad jen dodám, že hra si opravdu zaslouží vysoké hodnocení. Když se totiž překlenu přes technické zpracování, dostanu pořád hru která je vyjímečná svou hratelností, zábavou, rozsahem a především výbornou atmosférou. Hru si schovám a za pár let si její atmosféru znovu rád připomenu.

Hru jsem začal hrát: 21.8.2008
Strávil jsem u ní: 12 hodin a 5 minut

Pro: prvotřídní a nestárnoucí atmosféra, délka, zbraně, nepřátelé, mise, prostředí

Proti: technické zpracování jež není to co bývalo, na třetí Návrat na zámek Wolfenstein si ještě chvilku počkáme

+41 +42 −1

Pohádka o Mrazíkovi, Ivanovi a Nastěnce

  • PC 65
Orig/ Grafika 6/10 Hudba 6/10 Hratelnost 9/10 Zábavnost 5/10

Konečně!

Ptáte se co? No konečně jsem letos dohrál první hru. Dobře, slibuji, že to příští rok napravím. Tentokrát však padla volba na Pohádku o Mrazíkovi. Je to kreslená 2D adventura u níž není potřeba mít kdovíjak nahráno. Je jednoduchá, hráče navádí pomocí dialogů a tak jsem si ji střihnul bez návodu.

Začínáte za Nastěnku a v průběhu hry si nadvakrát prohodíte postavy Ivana a Nastěnky. Hrajte tedy za dvě postavy. Docela zajímavý prvek, řekl bych. Hra dost věrně kopíruje všem známí film a tak pro ty co jej viděli, nebude složité se v prostředí a v příběhu orientovat. Sice v průběhu narazíte na nové, neokoukané postavy a neznámá prostředí, ale zde to vesměs vše funguje jen za účelem natáhnout hru. Ta je i tak dost krátká a nezabere vám víc než 5 hodin.

A přesto-že je tak krátká a jednoduchá, měl jsem trošku problém u ní vydržet. Upřímně? V poslední třetině (hlavně ve hře za Nastěnku) jsem se docela nudil. Zde mi to jevíc přišlo natahované a dostavil se efekt "o slepičce a kohoutkovi". To znamená, že jedna postava po vás něco chtěla, vy jste museli jít za druhou postavou a ta za nějakou věc pro vás potřebnou taky něco chtěla. No a takhle jste obešli řekněme 5 postav, jen aby jste ve výsledku splnili jednoduchý úkol.

Prostě docela otrva na adventuru, která nestojí na vtipných dialozích jako série Polda, nedá se v ní urychlit chození a navíc neoslní ničím novým. Nadruhou stranu docela osloví příjemným dabingem, který se opravdu povedl. Dialogy, které pěkně kopírují příběh pohádky no a ani videosekvence posunující příběh nejsou k zahození. Nekdy jsem měl pocit, že jich je víc než samotných úkolů.

Abych to shrnul: Pohádka je vhodná spíše mladším hráčům pro svoji jednoduchost a mírumilovnost. Starší hráče moc nenadchne a po technické stránce dnes už zřejmě ničím neohromí. Přesto to není špatná hra a rád jsem si ji zahrál.

Hru jsem začal hrát: 20.10.2008
Strávil jsem u ní: 5 hodin a 15 minut

Pro: Příběh, hudba, dialogy a především dabing

Proti: Animace postav je slabší, atmosférou a zpracováním neoslní

+30

3-Demon

  • PC 55
Ke hře jsem se dostal čistě náhodou. Když jsem jednou procházel starší CD s hrami, tak jsem si spustil i tuhle. Hra mi hodně připomínala Pac-Mana ve 3D.

Bohužel svojí hratelností, případně grafikou mě moc neohromila a ani mě nebavila. Vydržel jsem u ní zhruba 15-20 minut a poté je vypnul. Tehdy jsem samozřejmě netušil, že se jedná o jednu z nejstarších 3D her. Vedět to, tak ji tak snadno nepustím.

A dnes? Dnes už by samotná hra nikoho moc neohromila. Podobných free her možná několik vyšlo, takže jste se pravděpodobně s tímto konceptem už setkali. A jestli ne, tak o nic nepricházíte. V herních dějinách jsou mnohem lepší klenoty.

Pro: jednoduché na ovládání

Proti: na dnešní dobu primitivní zpracování

+5

Fair Strike

  • PC 45
Orig/ Grafika 7/10 Hudba 3/10 Hratelnost 4/10 Zábava 4/10

Na Fair Strike jsem se celkem tešil. Hra mi už nějaký rok ležela v poličce, ale dlouho trvalo než jsem se k ní dostal. Fair Strike kombinuje hry jako je Swiv 3D a Desert Strike. Všeobecně tenhle typ her mám rád a čím více jsou arkádovější a akčnější, tím je to větší zábava.

Problém ovšem nastal hned na začátku. Hra se tváří jako regulerní simulátor a i když později zjistíte, že se dá hrát arkádovějším stylem, bude vám chvíli trvat, než se hru naučíte ovládat. Přeci jen používáte vrtulník(y) a to nikdy nebyla sranda se okamžitě naučit. Po pár hodinách (když budete mít tu trpělivost) příjdete ovládání na chuť a budete pilotovat jako by to bylo to první co jste se na světě naučil. Problém to nebude a vy si konečně začnete hru pořádně vychutnávat, můžete dělat různé parádičky a nepřítele si efektně vystřílet.

Asi to nejzájímavější na hře jsou výbuchy a jejich efekty. Stačí pár střel a tábor, lodě, obydlené oblasti se promění v prach, jemuž předchází efektní podívaná. Je to zábava a dobře se na to kouká. Stejně tak i prostředí (přestože je na detaily docela chudé) není po letech (4 roky od vydání) úplně otřesné. Vodní hladina se skoro blíží Far Cry, do toho sluneční paprsky, které vám znepříjemní výhled a již zmíněné efektní výbuchy...prostě docela kokatelné.

Hra má i dlouhou životnost. Čtyři kampaně, rozdělené zhruba po 6 misích. Přičemž vy máte na výběr vždy alespoň ze 3-4, takže pokuď vám nějaká nejde, nebo vás nebaví máte možnost zvolit jinou. K tomu multiplayer (hraje ho ještě nekdo?), kde se můžete utkat s jinými hráči...zní to všechno dobře vidtě?

Problém je, že mě hra moc nebavila. Možná jsem na ni neměl tolik trpělivosti. Přesto jsem to nevzdal hned na začátku a hru se naučil ovládat, ale potom přišli mise. Byl problém zjistit co mám vlastně udělat, nechtělo se mi po tom pátrat, nebo pročesávat celou mapu. Navíc je docela problém přeletět celou mapu a nebýt přitom po několika soubojích sestřelen. To vás potom přejde chuť to celé prolítávat znovu. Čeština sice poodlahlí příběh a zadání misí, ale samotná orientace na mapě už potom tak snadná není. Proto taky hru hodnotím přísně, ale rozhodně ji nechci odsoudit. Jestli ji máte, určitě si ji zahrejte, může vás dobře a nadlouho zabavit.

Hru jsem začal hrát 27.7.2008
Strávil jsem u ní 130min

Pro: čeština, efekty, grafika (hlavně vodní hladiny a výbuchů)

Proti: hudbu si moc neužijete-skoro žádná během hry nezní , náročnější na naučení

+10

6 ženichů a 1 navíc

  • PC 65
Tahle hra je freeware pokračování o hodně let starší adventury 7 dní a 7 nocí, kterou jsem si kdysi taky zahrál. O to mi byla bližší právě tato hra. Samozřejmě v porovnání s předešlou hrou nabízí mnohem lepší zpracování, které ani v součastné době neurazí. Ovšem protože se nejedná o komerční titul, nemůžeme od hry čekat mnohahodinovou zábavu. Dohrajete ji zhruba za 2 hodiny. Což není mnoho. Avšak v rámci free her patří hra mezi to nejlepší. Já přesto budu hodnotit střízlivě.

Pro: příjemná grafika, povedený dabing

Proti: kratší hrací doba

+13 +14 −1