Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Wolfenstein: Youngblood


Diskuze

< >
Já teda nedohrál před tímhle jediného Wolfa, Retrun to Castle ani New Order mě těžce nebavilo, za což mě tady asi ukamenujete, nicméně jediný důvod, proč jsem to dohrál, byl coop a musím se té hry trochu zastat. Rozhodně není tak špatná, aby tu byla v červených číslech (Což poslední hodnocení teď napravily).

Jako prostá FPS to je poměrně zábavné a to mě tenhle žánr poslední roky zoufale nebaví. Samotné střílení nácků množstvím různorodých zbraní je uspokojující. Vytkl bych tomu teda ty rádoby RPG prvky a milion bordelu ke sebrání na každém kroku, stejně jako generické vedlejší aktivity, ale hlavní linka je ok a navíc krátká, takže to nezačne vyloženě nudit. Hrdinky jsou taky ok, často cringe, ale občas jsem se i zasmál. Hlavně ale musím pochválit design a detailnost interiérů. Ideální hra na kochání se. :D

Škoda, že ten coop dělal problémy a s blížícím se koncem mi začala crashovat hra, odpojovat z Bethesda.net a před finálním bossem jsem se propadl texturou. Jinak docela v klidu, v coopu rozhodně nezatracujte pokud tu sérii máte rádi.
Včera jsme to na chvilku zapnul. První mapa, vzducholoď, co asi slouží jako tutorial. A jako jo chytlo mě to. Hlavně ty reálie jsou super. Ty HP ukazatele zatím nechápu, ale hrál jsme to deset minut. Rozhodně lepší než Rage 2 co hraju zároveň. U toho vydržim hodinku max než mě začne nudit.

No jo jenže klasickej problém. První novodobej díl a Old Blood si už nepamatuju a dvojku jsem ještě nehrál. Dát si repete prvních dvou dílů a pak navázat dvouma novejma. To asi časově nedám. Ale celkem mě to láká. I když ten první Wolf je co si pamatuju dost dlouhej.
@Chuck (02.03.2020 08:58): zas tak krátký to není, New Colossus mi trval cca 12 hodin, tohle 10 a skoro polovinu sidequestů jsem neudělal (odemkly se po dohrání hlavního příběhu a odehrávaj se v již pročištěných lokacích, což mě neláká).

@Cobot (02.03.2020 09:22): když v main menu zmáčknu B na controlleru, tak se mi objeví "do you want to quit?". Jinak být tebou tak bych W2TNC dal před Youngblood. Příběhově to dost navazuje.
@Chuck (02.03.2020 08:39): Já teda dojel tu první kampaňovou misi (když nepočítám tutoriál) a mám kampaň dohranou na 48%, takže ta hra je fakt krátká.. Pokud teda nechceš strávit dalších 500 hodin sbíráním číčovin..
edit - ok, je dole. Přešel jsem kvůli němu na myš a šlo to hned, bylo potřeba mu střílet do jetpacku.. :)

Jinak tedy dost pozitivní dojmy, bavilo mě to víc než Old Blood i New Colossus. Audiovizuální design 10/10. Udělal jsem 55% sidequestů, herní doba 10 hodin, tak akorát aby mě to nezačalo nudit.

původní příspěvek: Ten finální boss je zas tak neskutečnej voser..proč maj developeři pokaždý nutkání mi kazit zážitek z jinak zábavný hry.
@M.a.t.t. (29.02.2020 18:28): nějaký kanály už byly, ale naštěstí docela krátký. Ale je fakt, že těch sidequestů je tu na množství lokací příliš a stereotyp se lehce dostavuje. Asi už půjdu na brudery 2 a 3 a dojedu to.
wtf, náckovské podzemní základy jsou naprostej základ WW2 stříleček!
@Paul (29.02.2020 18:20): Podzemné základne budú :D Obecne tá hra nie je žiadny zázrak a ako celok tam nie všetko funguje. No strieľanie je veľmi zábavné a Paríž skutočne nádherný s prepracovaným dizajnom ala Arkane, takže v zásade som sa opatrne bavil. Tunajšie hodnotenie je zbytočne podstrelené :)
No, kupodivu mě to baví, a to tak že jako dost. Dal jsem si to hezky na druhou nejlehčí obtížnost, abych nemusel příliš řešit tupost AI spoluhráčky a otravný levelování (plus hraju na gamepadu) a hraje se to zatraceně příjemně, plus je to konečně Wolfenstein kde 90% hry není v posranejch nudnejch podzemních základnách. Ta Paříž tu vypadá nádherně, interiéry maj naprosto maniakální množství detailů jak z Dishonored hry (to logo Arkane při startu tam není jen pro parádu), gunplay furt stejně solidní a Stig Andersenův soundtrack je dobrej jak od Micka.
Samozřejmě, holky by občas za ty tupá "fuck yeaaaah duuuude" zasloužily profackovat a celkově mě trochu irituje ta co-op struktura.
@Phoenix (22.02.2020 18:55): vylepšování zbraní samozřejmě vliv má a zásadní a mimochodem, hra není looter shooter, je to FPS s mírnejma RPG mechanismama, to looter shooter jsis vymyslel ty sám. A to je ten problém.
Něco sis vymyslel, na základě svého dojmu a pak s tím operuješ jako s fakty, pak se dostáváš ale do pozice, kdy prostě fabuluješ a v případě toho jak se mnou jednáš prostě sebevědomě lžeš.
A vůbec jsi neporozuměl tomu, jak se hra hraje. Což je základ problému.

Já na to přišel a bez problémů ji dohrál na tři zátahy a bylo to pro mne nejlepší Wolfenstein od jedničky, právě protože je to o řežbě fetišisticky do kůže a latexu oblečenejch nácků, levných 80tkových vtipech, vylepšování zbraní a arzenálu obecně, změně skinů a mydlení dalších nácků po několika mapách. Poslouchání parodických popů 80 let v nacistické verzi, včetně poměrně politicky nekorektních textů. Mimochodem vynikajících.

Když čtu ty vaše stesky, tak nechápu proč tyhle hry vůbec hrajete, když od nich očekáváte totiž nemožné a něco, co vůbec nenabízejí.
Ok, to s tím respawnem jsem nevěděl. Potom se nedivím těm příšerným hodnocením. Mně přijde nahovno už tento systém respawnu.

Ale tak ok, holt nejsme zocelení progameři jako Nikdykde, nemáme rádi sebemrskačství a neumíme hrát tupě nadesignované hry. Žíly mi to netrhá :)
@Bursoft (22.02.2020 18:03): Smrt člověka v první verzi přesunula na začátek té mapy, ve které začínala daná mise, nikoli jako teď na začátek poslední navštívené mapy (tj. rozdíl poznáš v momentě, kdy se mise odehrává na více než jedné mapě).

Čárky a kostičky mají stále vliv na DMG (jestli menší než dříve skutečně netuším), zrušené jako celek to opravdu není.

@Nikdykde (22.02.2020 18:16): Tvůj obecný problém spočívá v tom, že buď nepořádně čteš nebo máš problém s pochopením psaného textu, protože už poněkolikáté jen v této debatě argumentuješ něčím, co tady nikdo netvrdí. Stěžejním problémem této hry není taková nebo maková obtížnost (už proto, že se dá nastavit). Stěžejním problémem této hry je pro někoho žánr odlišný od předchůdců (to jí vytýká třeba Chuck), pro lidi jako jsem já je stěžejním problémem to, že v rámci autory zvoleného žánru looter shooter funguje jednoduše špatně. Co-op je nucený a kontraproduktivní, mapy jsou pořád dokola bez ohledu na obtížnost, nutnosti střílet různým typem zbraní není hra přizpůsobená, loot ve slova smyslu vybavení neexistuje, vylepšování zbraní nemá vliv na to, jakým způsobem zbraně používáš. A tak bych mohl pokračovat dál a dál a nic z toho, co jsem teď uvedl, nemá nic společného s obtížností.
já jsem to hrál ihned po vydání a pak ještě abych si splnil achievementy. Mezitím přišel ten patch a viděl jsem, jak všechno bylo najednou mnohem jednodušší. O tom, že se hra patchuje je samozřejmě normálně nejen zpráva v patch notes, ale i třeba v novinkách na hrej, ve videu vortexu, zingu a dále.

naprosto nechápu jak někoho může napadnout, proč bych si tohle měl vymýšlet...
@Nikdykde (22.02.2020 17:41): Ty jsi vtipálek :D Hrál jsem to včera. Takže smrt tě přesune na začátek mapy. Čárky a kostičky MAJÍ vliv na damage. Tím neříkám, že špatnej typ zbraní nedělá žádnou dmg, ale je to i graficky znázorněný a jednoduše špatným typem vystřílíš tak 4x tolik munice. Měl by sis to prvně ověřit, než tu budeš psát znovu bludy.

"ne, zůstalo to tam graficky, ale je to zrušený" si děláš srandu, ne? :D
@Bursoft (22.02.2020 11:19): ne, zůstalo to tam graficky, ale je to zrušený. Nyní jim dáváš vysoké damage i s neodpovídající zbraní.
Podobně jako pak zrušili i ten respawn a v současné verzi je oproti té původní minimální.
A všude je munice, a přidaný je i to, že před tím jste při smrti začínali na úplném začátku, jsou tam nyní checkpointy.

To není žádný nepravda, jak se tiu nějaký šašek snaží naznačit.

A přes to to na vás je pořád těžký a já to hrál navíc na gamepadu, takže někde bude chyba, ale ne ve hře.
Netušíte někdo, jestli se dá nějak nacpat čeština do verze na Windows storu?
@Bursoft (22.02.2020 11:19): Asi tak. Nikdykde tady tvrdí něco, co zcela zjevně není pravda.

Samotná idea potřeby různého typu zbraní na různé nepřátele mi vůbec nevadí, jen tomu musí být hra uzpůsobená viz Tebou popisované přehazování zbraní. Protože jde o svižnou akci, ne o tahovou strategii.

Venkovní pasáže jsou nedomyšlené jednak právě systémem respawnu a druhak tím, že Tě do nich hra žene neustále dokola, protože vedlejšáky. Na vedlejšácích opět není a priori nic špatného, jenomže tady mě autoři nutí do zblbnutí střílet na stejných mapách stejné nepřátele (jediné, co se konstantně zvyšuje, je jejich level).

A ano, s živým hráčem bude hra bez debat zábavnější než s počítačem řízeným, tak to chodí :-)

@Nikdykde (22.02.2020 11:13): Krásná projekce.
@Nikdykde (22.02.2020 11:12): Nic nezrušili. Týpek má nad hlavou health bar a vedle něj kostičky nebo čárky a ty máš zbraně, který mají u nábojů nakreslený kostičky nebo čárky. Když pominu, že je to blbost, tak mohli prostě nechat jen weakspoty a ať si hráč střílí čím chce.
typy zbraní na různé enemáky - jeslti myslíš na různý druh armoru různý druhy zbraní, tak to zrušil patch a už to neplatí.
Já mám první dojmy taky těžce rozporuplný. Rozehrál jsem to s kámošem s čistou hlavou, spíš doufáním, že to nebude takovej průser, jak se všude píše.. no a nadšení z toho nejsme. Zadarmo (26 Kč za game pass) asi dobrý, ale kdybych si to koupil, tak refunduju.

Ani mi tak nevadí typy zbraní na různé enemáky, ale sere mě, jak neresponzivní a pomalý je přehazování zbraní. Když mě hra nutí ty zbraně měnit, má to být svižný jak v Doomovi. Obtížnost je kolísavá, ale obecně všechny venkovní pasáže jsou frustrující. Enemáci vylízají odnikud, totálně mě serou insta killy od dronů nebo psů i když mám zdraví i štít na plno a nejhorší je po smrti respawn se znovu přecpanou mapou enemákama. Nechápu systém bočních úkolů, kdy mě hra nutí jak šulina běhat sem tam, přičemž to vždycky naspawnuje milion další nepřátel.

Na druhou stranu interiérové fighty považuju za hodně zábavný, i ti bossové jsou fajn, je to takovej progress než se člověk naučí pattern.

Miliarda collectiblů k hovnu je palec dolů. Obecně si neumím představit, že bych to hrál sám s botem, to ta hra musí být 100x víc těžší a frustrující..
@Korbitch (22.02.2020 02:32): njn, nepochopení smyslu psaného textu, zejména když jej píše člověk s odlišným názorem, je dnes poměrně rozšířený sport bez ohledu na téma diskuze :-)

Co na tom, že Youngblood a priori nevytýkám přechod k looter shooter (kterých už jsem pár dohrál, včetně obskurností typu Sabotain: Break the Rules), ale jeho provedení, takže výtka "neumíš hrát hru" je zcela irelevantní :-)
@Phoenix (19.02.2020 17:45): nechápu proč bych se měl smiřovat s tím, že neumíš hrát hru. Nechápu proč bych to vlastně měl vůbec řešit, přečetl jsem cos napsal a je mi naprosto jasný, kde je problém.
@Nikdykde (19.02.2020 17:37): Víš, když na něco reaguješ, možná by bylo dobré si to nejprve přečíst. A pak také zkusit pochopit.

"což ve hře není extra poznat, protože číslíčka"

Což znamená, že sice logicky dáváš větší DMG, jenomže to žádným způsobem nemění samotné použití zbraní. V Borderlands střílí různé zbraně dost jiným způsobem třeba co se týče trajektorie a je třeba tomu přizpůsobit herní styl. Tady se nic podobného neděje.

Co se týče Tvého: sestra mi neumírala, FPS dropy jsem nezažil ... Tobě se to nedělo, nám ano, co má být? Nemám absolutně problém s tím, že ses u hry bavil, někdo jiný ji zase považuje za podprůměr, se s tím smiř.
Zvláštní, sestra mi neumírala, fps dropy jsem nezažil a nic nevím ani o útocích, přes které není vidět. Taky na zbraních byl upgrade ihned poznat.

A to jsem to hrál před tím patchem, kterej to o půlku zjednodušil a radikálně snížil obtížnost.
@Chuck (18.02.2020 00:31): jj, ty boss fighty jsou taky dobré pytlovina od neustálého opakování (je tam v podstatě několikrát dokola skoro stejný boss) přes totální chaos (přes ty útoky není na obrazovce moc vidět) až po pokles FPS a umírání sidekicka.
@Phoenix (17.02.2020 23:40): Kromě toho, že souhlasím se vším, co hře vytýkáš, jsem si vzpomněl na to, jak mě ve spleti dojmů tehdy napadlo, jak by bylo fajn, kdyby dali vývojáři hráči event. volitelnou možnost hrát tu hru bez té ségry. Když jsem nedávno zkoušel Ray Tracing a bylo to v téhlepasáži s bossem, tak největším problémem toho boje bylo umírání ségry, zatímco já jsem měl porci zdraví solidní.
Ke "kvalitě" animací a scénáře se nevyjadřuji, krom první animačky, která mi na zhodnocení stačila, jsem zbytek přeskakoval.

Osobně nevidím největší problém v tom, že Youngblood nefunguje jako klasické FPS, ale že nefunguje právě jako to, co z něj autoři chtěli udělat (tedy něco jako Borderlands).

Krom jiného je totálně zmatené co je main quest a co je side quest, hra člověka stále dokola posílá na stejné mapy (celá hra je takto uměle rozkouskovaná místo aby šlo o jednu obří mapu), z obtížnosti mapy neplyne vůbec nic (jdete do map s požadovaným levelem 20 a stejně potkáte nepřátele "s lebkou"), respawn nepřátel je nedomyšlený a prakticky neexistuje loot. Žádný bambilion diametrálně odlišných zbraní jako v Borderlands (prostě si trochu vylepšíte pár nalezených bouchaček, což ve hře není extra poznat, protože číslíčka), žádné brnění ani nic podobného. A nápad na povinné hraní coop je naprostá pitomost.

Když už z toho chtěli udělat Borderlands, měli z toho alespoň udělat Borderlands pořádně.
To zdejší hodnocení mě naplňuje entuziazmem. Ale je to v gamepassu, tak to aspoň testnu. Aspoň si prohlídnout tu rejtrejsovanou Paříž.
Přiznávám, že mě asi více baví vaše dohady než samotná hra :-) Ale osobně musím říct, že mě nový Wolf fakt zklamal a i ta věrnost značce by měla nějaká zůstat, ale to nepíšu, že bych chtěl zůstat s davem.

Mě třeba nebavil nikdy moc Hitman, ale kdyby z toho udělali akční hru, což vyhovuje více mým osobním preferencím, tak by mě to u série zklamalo a nebavilo by mě to jako jiné akční hry, protože to tamní universum už by bylo hodně pokroucené a nesedlo by mi to tam. Tady se to mělo jmenovat jinak a hra by nesklidila takovou kritiku.

Ale upřímně i jako samotný celek mě zklamala v řadě věcí. Hrál jsem původní verzi, takže i když oceňuji přidání pauzy po nějakém patchi, tak ta absence v původní verzi je velmi sprostý přístup. Zkoušet co si hráči nechají líbit. To je jako v mém zaměstnání, kde se snaží vydupat se zaměstnancem a až po nějakém neúspěchu trochu ustoupí, když se jim to nevyplatí jinak.

Co se týče samotné akce, tak tady problém nemám a přišlo mi to stupidně jednoduché. Já dával hru s přehledem a předchozí dva díly byly těžší než Youngblood. Tady je jen jiný přístup k té akci a u některých se fakt jedná o nepochopení principů samotné hry. Teď ale nemluvím o tom, zda to hráči vyhovuje nebo ne, protože já to také u této značky nechtěl, ale samotný princip a herní mechanismy jsem si osvojil a prošel hrou jako nůž máslem. Akce s rovnocennými protivníky je skvělá a je srovnatelná s předchozími díly v takovém případě.

Jenže pak jsou tu amatérské odbyté animačky, repetivní procházení stejných lokací, banální příběh. Tohle vše mi na hře vadilo a neodpustil bych to ani jiné hře s jiným názvem.

Takže za mě 50% a hru přímo neodsuzuji a neříkám, že je to hovadina. Akorát to, že mě hodně zklamala, co se týče této série. I když upřímně mě bavily asi jen poslední tři díly víceméně, ale ty vycházely zase z předchozích dílů, takže měly dost společného. Youngblood už je úplně něco jiného.
Já myslel, že s DH Nikdykde sekl, hmm, asi to nevydržel a musel přijít držkovat. Škoda je podle mě v tom, že píše celkem k věci, dokud za svým textem někoho neoznačí za debila, nebo není zbytečně vztahovačný, tím v podstatě prostě ten docela pragmatický text totálně ztrácí váhu.
@Nikdykde (12.09.2019 14:54): Hm, tak to mě vůbec neznáš. Hru jsem hodnotil až po jejím dohrání a na nějaký recenze na steamu jsem se vůbec nedíval. Jsou v tom herní prvky, které do téhle série prostě nechci a nevidím důvod dávat hře dobré hodnocení, když se dobře nehraje. Tobě možná jo, tak buď za to rád. Měj se blaze.
@Nikdykde (12.09.2019 14:36): Ta hra představuje určitej trademark. Kdyby se to jmenovalo Steinwolfen nebo 80's nazi killer sisters. Ale jmenuje se to Wolfenstein. A od Wolfensteina hráči čekají hratelnost, jako v předchozích dílech, zvlášť když se jedná o takto starou značku. Ne životy nad postavama, ne vynucenej coop, ne určitý typy zbraní na určitej druh nepřátel. Hráči chtějí čistokrevnou oldschool střílečku, ne Ubisoft-like grindovací hovadinu, kterých je herní trh zaplavenej až až..
ta hra je vaše? To jsem nevěděl. já si naivně myslel, že je to něčí dílo a jako k takovýmu jsem k tomu přistoupil, ne že to dělali na vaši objednávku.
Tak stěžovat si u her, který mají nastavení obtážnosti, které lze kdykoliv změnit, které mají levelování, možnosti vylepšovat gear i měnit způsoby hraní, že jsou těžké a svádět to na nějaké nekonkrétní "level design" a brečet pak v recenzích a vztekle tomu snižovat hodnocení, je naprosto jasné buď nepochopení herních mechanismů nebo jejich úmyslné ignorování. Obojí je dětinské.

To není chyba hry, ale toho mezi klávesnicí a židlí.
@Nikdykde (11.09.2019 21:40): Je určitě fajn, že si hra našla své příznivce a že jsi jedním z nich, ovšem chtělo by vzít v potaz, že drtivá většina hráčů to chce jinak a není tudíž zapotřebí nad nimi ohrnovat nos a mít jízlivé poznámky o nějakých dudlících.
Hlavního bosse jsem dal na gamepadu napoprvé.

Sestra mi neumřela, ani neblbla, používal jsem pro ni i ten jednoduchej pokyn.

Neumětelství hráčů a jejich neochota se to naučit hrát vedla tvůrce k opatchování hry. Nyní je tam pauza, checkpointy na každém rohu, a v zásadě vypnuli i tu nutnost změny zbraní na různý druhy armoru. A všude je mnohem víc munice a víc ji padá i z nácků. Ty životy by už měli jít taky vypnout (nebo brzo půjdou). Silně omezen je i obnovování nepřátel v lokacích.

Takže kdo si včas napíše do Bethesdy, dostane i dudlík.
@Molasar82 (komentář): Když jsem otevřel všechny Tvoje spoilery, myslel jsem, že konec komentu snad ani neexistuje. :-) Zato teď už vím, o co všechno jsem přišel,.resp. u čeho dalšího bych se mohl nasrat, což mě jen utvrdilo v tom, že moje rozhodnutí to skoncovat bylo správné. Spíš obdivuji Tebe, že jsi to přes to všechno, co jsi napsal, úspěšně pokořil.
Mě naopak dva předchozí díly bavily opravdu hodně a pro mě vlastně jediné Wolf hry, co mě bavily, protože zbytek už jsou pro mě hodně staré hry. Tedy kromě ještě toho jednoho dílu, ale ten jsem tolik nežral.

Ale tento díl fakt posrali. Já už další díly kupovat nebudu, abych je nepodpořil a dokoupím je jen v případě, že se vrátí k tomu způsobu, jak je New Order a Colossus.
@JohnCZ (04.09.2019 11:34): Když vidím v názvu "Wolfenstein", tak je mi výše toho hodnocení vyloženě proti srsti, ale když jsem se k té hře včera po několika týdnech vrátil a bez jakéhokoliv pocitu natěšení ji chvíli hrál, nemohl jsem jinak. A u této herní "značky" mě to opravdu štve na nejvyšší možnou míru.
@Chuck (04.09.2019 10:48): Já myslím, že umřel už na konci RtCW :D .. mě třeba New Colossus vůbec nebaví, po první hodině hraní (asi před měsícem) jsem se k tomu doteď už nedokopal..
@Chuck (04.09.2019 09:59): No to máme asi smůlu, šéf toho vývojovýho studia řekl, že se mu tento typ hry líbí a hodlají v něm pokračovat i v plnohodnotných dalších dílech. Já bych byl spíš proto nechat tu značku pár let u ledu a pak ji zrestartovat.. nejsem si jistej, jestli ten směr z předchozích dvou dílů je v pořádku.. Wolfovi rozhodně víc sedí WW2 a okultismus než tady ta alternativní historie..

(a Hitlera chci jako bosse :D)
@Tarhiel (04.09.2019 00:03): Jo, to máš pravdu, nikdy jsem neměl tak nepřekonatelnou touhu ve hře cheatovat, abych si ji regulérně zahrál, jako v tomhle případě. Tohle je Wolf, tj. akce, a byl bych fakt rád, kdyby si to vývojáři ráčili uvědomit.
@Chuck (komentář): Smutné, ale je to tak - od začiatku som mal chuť si nacheatovať aspoň 50 skill pointov, aby som si mohol odomknúť schopnosti, ktoré tú hru spravia znesiteľnou - ale všetko to, čo si opísal + bulletspongovanie nepriateľov ma tak nebavilo, že som sa na to po nejakej chvíli tiež vykašľal.
Zdá se, že fail roku, po vynikajícím F76, bude mít tu čest obhájit Bethesda. A to jsem si myslel, že Anthem letos nic netrumfne. Bravo! Betheždo!
Vážení , u mise nemám žádný vykřičník , takže nevím , co dál plnit ? Neví někdo ?:-)
Takže tady se už mažou příspěvky, které evidentně nevyhovují? Reagoval jsem tu na výpady uživatele "Nikdykde" (bez jediné vulgarity), doporučil jsem mu, aby místo té své "nezpochybnitelné pravdy", kterou se tu všem snaží vnucovat raději napsal komentář. Rovněž jsem mu dovysvětloval tlačítko minus u komentářů, které evidentně nepochopil správně. Výsledek - smazán nejen můj příspěvek, ale i ten uživatele Korbitch, ke kterému byl ten můj přiložen. Eh....co? To je tady normální? Někomu jsem šlápnul na kuří oko? Takže je trestné "krmit trolly" ale je ok nechat je, ať to tu zasírají? Poprosím administrátory o vyjádření.
@Phoenix (06.08.2019 17:34): Já naprosto souhlasím s tvým třetím odstavcem, bez výhrad. A vlastně nebudu rozporovat ani ten předchozí výčet. Akorát si myslím, že body 1, 2 a 4 se vcelku dají přejít a ve skutečnosti mám dojem, že oni (Machine games) podvratně zatápí pod kotlem pravici i levici. Grace je IMO jednoznačná karikatura a taky to na konci od Sigrun dostane vysvětleno. Nebo ta epesní cutscéna v New Orleans.
Ano a tady podle mne právě zklamala Bethesda už poněkolikáté.

Vůbec nepřipravila půdu pro nové změny. I ten rozhovor s produkčním vyšel až po hře.
Nikomu nic moc neřekli a hodili to mezi tradiční hráče starších dílů, kteří reagovali jak reagovali. Podle mě ale už tohle vyžaduje cílovku jinou. Tohle dokonce může skutečně Wolfa na nějakou dobu dostat k ledu, protože tradiční hráči to odmítají a ti, které by to naopak zaujalo o tom ani nevědí a odradí je nízké hodnocení způsobené jako reakce na nepříjemné překvapení.
Ta změna je zjevně příliš velká, už skoro jako kdyby to vydali jako krokovací dungeon nebo kartičky, bylo by to možná i lepší /vtip/.
@Chuck (12.08.2019 12:11): Zrovna u Splinter Cell mi ta změna vůbec nesedla, ale už dlouho vím, že Ty to máš přesně obráceně. Ale někdy ve vzdálenější budoucnosti si chci zahrát šestku znovu a jiným stylem, třeba změním názor.

Ono je asi hodně důležité přistupovat ke hrám (a nejen k nim) s adekvátním očekáváním (připravit pro něj půdu je záležitost dobrého PR týmu).
@Phoenix (12.08.2019 11:57): Jo, ihned mě napadla série Splinter Cell a pátý díl Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction. :-) Přestože jsem principy prvních čtyř dílů přijal a bral je jako nejlepší, Conviction mi sedl, i když tam bylo víceméně většina věcí jinak. Z něj si pak kus odřízl i Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist, přimíchal do něho první čtyři díly a já jsem z něj dodnes odvařený. A třeba to dojde tak daleko, že až budu mít dospělé vnuky, tak se Ubisoft rozhodne vydat sedmý díl. :-)
@Nikdykde (12.08.2019 11:18): "recenze byly naopak spíš velice kladné"

Osobne som hru zatiaľ nehral, ale čo sa týka známych portálov, prijatie na Metacritic či Opencritic sa mi skutočne nezdá veľmi kladné. Netvrdím, že niektorí tu možno nehodnotnia prísnejšie ako by mali, ale obecne platí, že celkové prijatie je rozporuplné a nájsť niekoho s bezvýhradne nadšeným názorom je takmer nemožné.
@Chuck (12.08.2019 11:52): Napadá mě, že to není jediný pokus o změnu, s něčím podobným (hub, lehký openworld, vylepšování zbraní) koketoval už Wolfenstein. Ale pochopitelně to nesedne každému.

U sérií čehokoli je obecně problém v tom, že když nic neměníš, tak lidi remcají, že je to pořád stejné, a když něco změníš, tak lidi remcají, že dostali něco jiného :-)
@Nikdykde (12.08.2019 11:18): Pro mě je pojem "skalní příznivce Wolfa" ten, kdo je zvyklý na herní principy, které doteď Wolf měl. Ty nové principy, které Youngblood nabízí, obecně nejsou špatné a věřím, že naopak počet fanoušků Wolfa může klidně rapidně vzrůst právě kvůli té změně, resp. k tomu příklonu k RPG prvkům. Ale samozřejmě tu budou tací, kterým to vyhovovat nebude a budou zklamaní, čemuž se asi moc nelze divit, jelikož mají holt rádi toho "starého" Wolfa, na kterého jsou zvyklí. Je fajn, že Ty jsi v té první skupině a že Tě ta změna potěšila, ale některé, včetně mě, holt ne.
@Can (12.08.2019 10:10): hodnotil jsem po více jak 30 hodinách hraní, narozdíl od víceméně většiny hejtrů, kteří dávali nižší hodnocení třeba na metacritic v tu samou hodinu, kdy to vyšlo. Ale je hezké, že já mám vadnou motivaci narozdíl od většinového internetového hodnocení (recenze byly naopak spíš velice kladné), jak naznačuješ. Je to stále podezřelé, že někdo nemá názor jako většina :D

A ne, není to ani jako Anthem, ani jako Destiny a ani jako Division a vím to velice dobře, mám i v těhle hrách 277, 300 a 500 hodin. Jako chápu, že se rádi budou lidi chytat re-interpretace toho co řekl produkční z Machine Games a media a youtubeři to několikrát překroutili (on jen řekl, že má rád hry od Ubisoftu).
Hratelnost je ale skutečně úplně jiná.

A dost bych polemizoval s tím co je to "skalní příznivec Wolfa", a je zajímavé, že to nejsem já, když ho hraju od devadesátek a že to bylo hodin. Nikdy mne nechytl Duke, a ani ten Doom, pařili jsme tohle nebo Quake 2.
A Machine Games vytvořili Wolfa jako klasické FPS tři poměrně velké hry; myslím že nastal čas zkusit ten svět Wolfa zase někam posunout. Akorát by s tím teda měla počítat i Bethesda a nabízet nově pojaté díly jinak, než ty staré, protože nabídla hráčům klasických dílů kočkopsa a nějak to pořádně nezdůraznila. tady se zase nemůže divit, že z pohledu těhle hráčů je to něco jako divný klon Borderlands a poslali to do h*****.

To je jak u Ubisoftu mi přijde, že si někteří hráči (a herní recenzenti, namátkou Modrák nebo Koler) neuvědomujou, co je to ten popisek "open world" a "sandbox" a pak si stěžují na "grindování". U sandboxů a velkých světů je jedním ze základních herních mechanik explorace – česky šmejdění a braní co není přibité. Pro ctitele koridorů jsou to "prázdné světy" kde nic není, pro nás šmejdily je to – jůůů, tady se můžu ztratit. Platí tam kdo hledá najde, naopak ti co jsou zvyklí na scripty a interaktivní koridory z toho nebudou mít nic.
Někdy mi přijde, že někteří lidé si nic nezjišťují – ve výsledku je to pak jako kdyby si koupili auto a pak jej chtěli vrátit, protože s ním musí jezdit a hledat parkovací místo a zamykat. Příkladem budiž tomu místní dva komentáře, nic tak mimojidního jsem už dlouho nečetl.

Nový Wolf není špatný, jenom člověk musí zjistit herní pravidla a přijmout je (což je základ každé hry) a že to už není starý Wolf. Pak tam nejsou ani houby na náboje a ani nepřekonatelní nepřátelé. Pokud zjistíš, že ti to nevyhovuje, je asi na místě hledat jinde, nebude to hra pro tebe. To přece není tak složité.
@Nikdykde (12.08.2019 09:10): A není to náhodou podobný jako třeba Destiny, Division nebo Anthem? Případně hrám od Ubi, protože tak to vypadá. Taky mi přijde, že právě tenhle styl začíná dělat víc vývojářů a to je ten důvod toho naštvání. Rozhodně to není žánr co nikde jinde nenajdeš...
Tenhle kočkopes neděsí, prostě je to nebaví hrát narozdíl od předchozích dílů. Hru jsem nehrál, stejně jako zmíněné trio, ale podle většiny recenzí mě to bavit nebude. Ale je fajn že má někdo jinej názor, jen to hodnocení jak si zvýšil, aby to nebylo tak dole mi přišlo zbytečný, ale kdo jsem já abych soudil :)
Je pravda, žeje to možná až příliš velký šok, ta změna žánru, z FPS na viceméně akční RPG. Mne to potěšilo a hraje se mi to stejně dobře, jako když přišel RtCW před skoro dvaceti lety. Hrozně mi to sedí a hrál jsem to vlastně plynule pořád a to se mi nestalo už hodně dlouho. Moje až přehnané hodnocení je postavené i na tom, že tenhle druh "polo" akčních RPG vlastně nikdo nedělá a i když to připomíná Borderlands, tak to od něj je pořád zatraceně daleko. Je mi jasný, že lidi jsou konzervativní a tenhle kočkopes je děsí, ale já jsem za tu změnu skutečně upřímně rád.

Nepřátele s lebkou můžete zabít, ale musíte mít už aspoň uprgradované zbraně (zde to není nepřekonatelné, ale informativní), když člověk nemá skil, tak si jde nalevelit, explorovat a vrátí se silnější. Pro mne je to rozšíření možností hry, a ne její likvidace. a ani s A.I. společníka jsem neměl problém (pro mne zajímavá novota). Víc jsem zvědal živé společníky.
@Chuck (11.08.2019 13:53): No, je to o těch 4 bodech, takže teď už víš, jak to hrát :-) U každé úrovně máš číslo úrovně, pro kterou je úkol zvolen. Vyber tu s nejnižším číslem a po splnění vždy tu s dalším nejnižším číslem. Takhle se postupně prokoušeš i k hlavním úkolům. Prostě neřeš, co plníš a plň vše s nejnižším levelem.

Ono tenhle systém rády používají hry, co přešly z akční hry na hru s RPG prvky a ty lebky jsou už taková klasika. Vidíš lebku, tak se na to vykašli. Jo, když je to nějaký boss u hlavní mise, tak toho sundej, ale jak je to řadový nepřítel, tak to ignoruj.
@Chuck (11.08.2019 11:47): Jak píše Nikdykde. Hraje se to takto:

1.) Otevři si deníček
2.) Zvol si sledování úkolu s nejnižší úrovní
3.) Grinduj jak můžeš a prozkoumávej vedlejšími úkoly.
4.) Nikdy nechoď na nikoho s lebkou

Tady není problém v obtížnosti, ale že to absolutně špatně hraješ :-D Je to RPG nebo spíše akční hra s RPG prvky a na to jsem tu v hodně postech nadával, že Wolf měl být o čisté akci. Ale jak jdeš proti nepřátelům na tvé úrovni, tak je to pohoda. Musíš hodně levelovat a postupně chodit do nových oblastí, jak budeš mít vyšší level. Ze startu je spousta oblastí, kde nemůžeš, protože máš malý level.

EDIT: Jo a vedlejší questy nejsou pro doplnění a zábavu. Jsou tady povinnost. Víceméně. Dá se to nagrindovat i chozením po jedné lokaci stále dokola, ale bylo by to nudnější a pomalejší, takže vedlejší úkoly jsou i tak povinné. Z větší části. Já jich dal nějak 80%.
@Nikdykde (11.08.2019 11:36): Jo, dokonce mě do toho podzemí v jedné chvíli hra nasměrovala a nechápal jsem proč. :-) Tak to se pak nemůžu divit, že jsem na tak dlouho zakysl. Díky za objasnění!
@Chuck (11.08.2019 11:13): Do bruderů se rozhodně prvníma misema nechodí přes ty brány, ale posílají tě hledat cestu přes podzemí. Brány hlídají minibossové, kteří jsou na začátku nepřekonatelní, později je to lehké. Ale jsou tam právě cesty okolo a s těma tě seznámí ty první vedlejší mise.
Máš vůbec možnost do toho podzemí vstoupit? Protože je taky odemyká jedná z úvodních misí.