Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

ta hra je vaše? To jsem nevěděl. já si naivně myslel, že je to něčí dílo a jako k takovýmu jsem k tomu přistoupil, ne že to dělali na vaši objednávku.
Tak stěžovat si u her, který mají nastavení obtážnosti, které lze kdykoliv změnit, které mají levelování, možnosti vylepšovat gear i měnit způsoby hraní, že jsou těžké a svádět to na nějaké nekonkrétní "level design" a brečet pak v recenzích a vztekle tomu snižovat hodnocení, je naprosto jasné buď nepochopení herních mechanismů nebo jejich úmyslné ignorování. Obojí je dětinské.

To není chyba hry, ale toho mezi klávesnicí a židlí.
@Nikdykde (11.09.2019 21:40): Je určitě fajn, že si hra našla své příznivce a že jsi jedním z nich, ovšem chtělo by vzít v potaz, že drtivá většina hráčů to chce jinak a není tudíž zapotřebí nad nimi ohrnovat nos a mít jízlivé poznámky o nějakých dudlících.
Hlavního bosse jsem dal na gamepadu napoprvé.

Sestra mi neumřela, ani neblbla, používal jsem pro ni i ten jednoduchej pokyn.

Neumětelství hráčů a jejich neochota se to naučit hrát vedla tvůrce k opatchování hry. Nyní je tam pauza, checkpointy na každém rohu, a v zásadě vypnuli i tu nutnost změny zbraní na různý druhy armoru. A všude je mnohem víc munice a víc ji padá i z nácků. Ty životy by už měli jít taky vypnout (nebo brzo půjdou). Silně omezen je i obnovování nepřátel v lokacích.

Takže kdo si včas napíše do Bethesdy, dostane i dudlík.
[neexistující komentář]: Když jsem otevřel všechny Tvoje spoilery, myslel jsem, že konec komentu snad ani neexistuje. :-) Zato teď už vím, o co všechno jsem přišel,.resp. u čeho dalšího bych se mohl nasrat, což mě jen utvrdilo v tom, že moje rozhodnutí to skoncovat bylo správné. Spíš obdivuji Tebe, že jsi to přes to všechno, co jsi napsal, úspěšně pokořil.
Mě naopak dva předchozí díly bavily opravdu hodně a pro mě vlastně jediné Wolf hry, co mě bavily, protože zbytek už jsou pro mě hodně staré hry. Tedy kromě ještě toho jednoho dílu, ale ten jsem tolik nežral.

Ale tento díl fakt posrali. Já už další díly kupovat nebudu, abych je nepodpořil a dokoupím je jen v případě, že se vrátí k tomu způsobu, jak je New Order a Colossus.
@JohnCZ (04.09.2019 11:34): Když vidím v názvu "Wolfenstein", tak je mi výše toho hodnocení vyloženě proti srsti, ale když jsem se k té hře včera po několika týdnech vrátil a bez jakéhokoliv pocitu natěšení ji chvíli hrál, nemohl jsem jinak. A u této herní "značky" mě to opravdu štve na nejvyšší možnou míru.
@Chuck (04.09.2019 10:48): Já myslím, že umřel už na konci RtCW :D .. mě třeba New Colossus vůbec nebaví, po první hodině hraní (asi před měsícem) jsem se k tomu doteď už nedokopal..
@Chuck (04.09.2019 09:59): No to máme asi smůlu, šéf toho vývojovýho studia řekl, že se mu tento typ hry líbí a hodlají v něm pokračovat i v plnohodnotných dalších dílech. Já bych byl spíš proto nechat tu značku pár let u ledu a pak ji zrestartovat.. nejsem si jistej, jestli ten směr z předchozích dvou dílů je v pořádku.. Wolfovi rozhodně víc sedí WW2 a okultismus než tady ta alternativní historie..

(a Hitlera chci jako bosse :D)
@Tarhiel (04.09.2019 00:03): Jo, to máš pravdu, nikdy jsem neměl tak nepřekonatelnou touhu ve hře cheatovat, abych si ji regulérně zahrál, jako v tomhle případě. Tohle je Wolf, tj. akce, a byl bych fakt rád, kdyby si to vývojáři ráčili uvědomit.
@Chuck (komentář): Smutné, ale je to tak - od začiatku som mal chuť si nacheatovať aspoň 50 skill pointov, aby som si mohol odomknúť schopnosti, ktoré tú hru spravia znesiteľnou - ale všetko to, čo si opísal + bulletspongovanie nepriateľov ma tak nebavilo, že som sa na to po nejakej chvíli tiež vykašľal.
Zdá se, že fail roku, po vynikajícím F76, bude mít tu čest obhájit Bethesda. A to jsem si myslel, že Anthem letos nic netrumfne. Bravo! Betheždo!
Vážení , u mise nemám žádný vykřičník , takže nevím , co dál plnit ? Neví někdo ?:-)
Takže tady se už mažou příspěvky, které evidentně nevyhovují? Reagoval jsem tu na výpady uživatele "Nikdykde" (bez jediné vulgarity), doporučil jsem mu, aby místo té své "nezpochybnitelné pravdy", kterou se tu všem snaží vnucovat raději napsal komentář. Rovněž jsem mu dovysvětloval tlačítko minus u komentářů, které evidentně nepochopil správně. Výsledek - smazán nejen můj příspěvek, ale i ten uživatele Korbitch, ke kterému byl ten můj přiložen. Eh....co? To je tady normální? Někomu jsem šlápnul na kuří oko? Takže je trestné "krmit trolly" ale je ok nechat je, ať to tu zasírají? Poprosím administrátory o vyjádření.
@Phoenix (06.08.2019 17:34): Já naprosto souhlasím s tvým třetím odstavcem, bez výhrad. A vlastně nebudu rozporovat ani ten předchozí výčet. Akorát si myslím, že body 1, 2 a 4 se vcelku dají přejít a ve skutečnosti mám dojem, že oni (Machine games) podvratně zatápí pod kotlem pravici i levici. Grace je IMO jednoznačná karikatura a taky to na konci od Sigrun dostane vysvětleno. Nebo ta epesní cutscéna v New Orleans.
Ano a tady podle mne právě zklamala Bethesda už poněkolikáté.

Vůbec nepřipravila půdu pro nové změny. I ten rozhovor s produkčním vyšel až po hře.
Nikomu nic moc neřekli a hodili to mezi tradiční hráče starších dílů, kteří reagovali jak reagovali. Podle mě ale už tohle vyžaduje cílovku jinou. Tohle dokonce může skutečně Wolfa na nějakou dobu dostat k ledu, protože tradiční hráči to odmítají a ti, které by to naopak zaujalo o tom ani nevědí a odradí je nízké hodnocení způsobené jako reakce na nepříjemné překvapení.
Ta změna je zjevně příliš velká, už skoro jako kdyby to vydali jako krokovací dungeon nebo kartičky, bylo by to možná i lepší /vtip/.
@Chuck (12.08.2019 12:11): Zrovna u Splinter Cell mi ta změna vůbec nesedla, ale už dlouho vím, že Ty to máš přesně obráceně. Ale někdy ve vzdálenější budoucnosti si chci zahrát šestku znovu a jiným stylem, třeba změním názor.

Ono je asi hodně důležité přistupovat ke hrám (a nejen k nim) s adekvátním očekáváním (připravit pro něj půdu je záležitost dobrého PR týmu).
@Phoenix (12.08.2019 11:57): Jo, ihned mě napadla série Splinter Cell a pátý díl Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction. :-) Přestože jsem principy prvních čtyř dílů přijal a bral je jako nejlepší, Conviction mi sedl, i když tam bylo víceméně většina věcí jinak. Z něj si pak kus odřízl i Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist, přimíchal do něho první čtyři díly a já jsem z něj dodnes odvařený. A třeba to dojde tak daleko, že až budu mít dospělé vnuky, tak se Ubisoft rozhodne vydat sedmý díl. :-)
@Nikdykde (12.08.2019 11:18): "recenze byly naopak spíš velice kladné"

Osobne som hru zatiaľ nehral, ale čo sa týka známych portálov, prijatie na Metacritic či Opencritic sa mi skutočne nezdá veľmi kladné. Netvrdím, že niektorí tu možno nehodnotnia prísnejšie ako by mali, ale obecne platí, že celkové prijatie je rozporuplné a nájsť niekoho s bezvýhradne nadšeným názorom je takmer nemožné.
@Chuck (12.08.2019 11:52): Napadá mě, že to není jediný pokus o změnu, s něčím podobným (hub, lehký openworld, vylepšování zbraní) koketoval už Wolfenstein. Ale pochopitelně to nesedne každému.

U sérií čehokoli je obecně problém v tom, že když nic neměníš, tak lidi remcají, že je to pořád stejné, a když něco změníš, tak lidi remcají, že dostali něco jiného :-)
@Nikdykde (12.08.2019 11:18): Pro mě je pojem "skalní příznivce Wolfa" ten, kdo je zvyklý na herní principy, které doteď Wolf měl. Ty nové principy, které Youngblood nabízí, obecně nejsou špatné a věřím, že naopak počet fanoušků Wolfa může klidně rapidně vzrůst právě kvůli té změně, resp. k tomu příklonu k RPG prvkům. Ale samozřejmě tu budou tací, kterým to vyhovovat nebude a budou zklamaní, čemuž se asi moc nelze divit, jelikož mají holt rádi toho "starého" Wolfa, na kterého jsou zvyklí. Je fajn, že Ty jsi v té první skupině a že Tě ta změna potěšila, ale některé, včetně mě, holt ne.
@Can (12.08.2019 10:10): hodnotil jsem po více jak 30 hodinách hraní, narozdíl od víceméně většiny hejtrů, kteří dávali nižší hodnocení třeba na metacritic v tu samou hodinu, kdy to vyšlo. Ale je hezké, že já mám vadnou motivaci narozdíl od většinového internetového hodnocení (recenze byly naopak spíš velice kladné), jak naznačuješ. Je to stále podezřelé, že někdo nemá názor jako většina :D

A ne, není to ani jako Anthem, ani jako Destiny a ani jako Division a vím to velice dobře, mám i v těhle hrách 277, 300 a 500 hodin. Jako chápu, že se rádi budou lidi chytat re-interpretace toho co řekl produkční z Machine Games a media a youtubeři to několikrát překroutili (on jen řekl, že má rád hry od Ubisoftu).
Hratelnost je ale skutečně úplně jiná.

A dost bych polemizoval s tím co je to "skalní příznivec Wolfa", a je zajímavé, že to nejsem já, když ho hraju od devadesátek a že to bylo hodin. Nikdy mne nechytl Duke, a ani ten Doom, pařili jsme tohle nebo Quake 2.
A Machine Games vytvořili Wolfa jako klasické FPS tři poměrně velké hry; myslím že nastal čas zkusit ten svět Wolfa zase někam posunout. Akorát by s tím teda měla počítat i Bethesda a nabízet nově pojaté díly jinak, než ty staré, protože nabídla hráčům klasických dílů kočkopsa a nějak to pořádně nezdůraznila. tady se zase nemůže divit, že z pohledu těhle hráčů je to něco jako divný klon Borderlands a poslali to do h*****.

To je jak u Ubisoftu mi přijde, že si někteří hráči (a herní recenzenti, namátkou Modrák nebo Koler) neuvědomujou, co je to ten popisek "open world" a "sandbox" a pak si stěžují na "grindování". U sandboxů a velkých světů je jedním ze základních herních mechanik explorace – česky šmejdění a braní co není přibité. Pro ctitele koridorů jsou to "prázdné světy" kde nic není, pro nás šmejdily je to – jůůů, tady se můžu ztratit. Platí tam kdo hledá najde, naopak ti co jsou zvyklí na scripty a interaktivní koridory z toho nebudou mít nic.
Někdy mi přijde, že někteří lidé si nic nezjišťují – ve výsledku je to pak jako kdyby si koupili auto a pak jej chtěli vrátit, protože s ním musí jezdit a hledat parkovací místo a zamykat. Příkladem budiž tomu místní dva komentáře, nic tak mimojidního jsem už dlouho nečetl.

Nový Wolf není špatný, jenom člověk musí zjistit herní pravidla a přijmout je (což je základ každé hry) a že to už není starý Wolf. Pak tam nejsou ani houby na náboje a ani nepřekonatelní nepřátelé. Pokud zjistíš, že ti to nevyhovuje, je asi na místě hledat jinde, nebude to hra pro tebe. To přece není tak složité.
@Nikdykde (12.08.2019 09:10): A není to náhodou podobný jako třeba Destiny, Division nebo Anthem? Případně hrám od Ubi, protože tak to vypadá. Taky mi přijde, že právě tenhle styl začíná dělat víc vývojářů a to je ten důvod toho naštvání. Rozhodně to není žánr co nikde jinde nenajdeš...
Tenhle kočkopes neděsí, prostě je to nebaví hrát narozdíl od předchozích dílů. Hru jsem nehrál, stejně jako zmíněné trio, ale podle většiny recenzí mě to bavit nebude. Ale je fajn že má někdo jinej názor, jen to hodnocení jak si zvýšil, aby to nebylo tak dole mi přišlo zbytečný, ale kdo jsem já abych soudil :)
Je pravda, žeje to možná až příliš velký šok, ta změna žánru, z FPS na viceméně akční RPG. Mne to potěšilo a hraje se mi to stejně dobře, jako když přišel RtCW před skoro dvaceti lety. Hrozně mi to sedí a hrál jsem to vlastně plynule pořád a to se mi nestalo už hodně dlouho. Moje až přehnané hodnocení je postavené i na tom, že tenhle druh "polo" akčních RPG vlastně nikdo nedělá a i když to připomíná Borderlands, tak to od něj je pořád zatraceně daleko. Je mi jasný, že lidi jsou konzervativní a tenhle kočkopes je děsí, ale já jsem za tu změnu skutečně upřímně rád.

Nepřátele s lebkou můžete zabít, ale musíte mít už aspoň uprgradované zbraně (zde to není nepřekonatelné, ale informativní), když člověk nemá skil, tak si jde nalevelit, explorovat a vrátí se silnější. Pro mne je to rozšíření možností hry, a ne její likvidace. a ani s A.I. společníka jsem neměl problém (pro mne zajímavá novota). Víc jsem zvědal živé společníky.
@Chuck (11.08.2019 13:53): No, je to o těch 4 bodech, takže teď už víš, jak to hrát :-) U každé úrovně máš číslo úrovně, pro kterou je úkol zvolen. Vyber tu s nejnižším číslem a po splnění vždy tu s dalším nejnižším číslem. Takhle se postupně prokoušeš i k hlavním úkolům. Prostě neřeš, co plníš a plň vše s nejnižším levelem.

Ono tenhle systém rády používají hry, co přešly z akční hry na hru s RPG prvky a ty lebky jsou už taková klasika. Vidíš lebku, tak se na to vykašli. Jo, když je to nějaký boss u hlavní mise, tak toho sundej, ale jak je to řadový nepřítel, tak to ignoruj.
@Chuck (11.08.2019 11:47): Jak píše Nikdykde. Hraje se to takto:

1.) Otevři si deníček
2.) Zvol si sledování úkolu s nejnižší úrovní
3.) Grinduj jak můžeš a prozkoumávej vedlejšími úkoly.
4.) Nikdy nechoď na nikoho s lebkou

Tady není problém v obtížnosti, ale že to absolutně špatně hraješ :-D Je to RPG nebo spíše akční hra s RPG prvky a na to jsem tu v hodně postech nadával, že Wolf měl být o čisté akci. Ale jak jdeš proti nepřátelům na tvé úrovni, tak je to pohoda. Musíš hodně levelovat a postupně chodit do nových oblastí, jak budeš mít vyšší level. Ze startu je spousta oblastí, kde nemůžeš, protože máš malý level.

EDIT: Jo a vedlejší questy nejsou pro doplnění a zábavu. Jsou tady povinnost. Víceméně. Dá se to nagrindovat i chozením po jedné lokaci stále dokola, ale bylo by to nudnější a pomalejší, takže vedlejší úkoly jsou i tak povinné. Z větší části. Já jich dal nějak 80%.
@Nikdykde (11.08.2019 11:36): Jo, dokonce mě do toho podzemí v jedné chvíli hra nasměrovala a nechápal jsem proč. :-) Tak to se pak nemůžu divit, že jsem na tak dlouho zakysl. Díky za objasnění!
@Chuck (11.08.2019 11:13): Do bruderů se rozhodně prvníma misema nechodí přes ty brány, ale posílají tě hledat cestu přes podzemí. Brány hlídají minibossové, kteří jsou na začátku nepřekonatelní, později je to lehké. Ale jsou tam právě cesty okolo a s těma tě seznámí ty první vedlejší mise.
Máš vůbec možnost do toho podzemí vstoupit? Protože je taky odemyká jedná z úvodních misí.