Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Nalezení pentagramu v novém patře = slast, které se už dlouho nic nevyrovnalo. A když jsem viděl ty možnosti v bestiáři, kde si můžu vybírat kanonenfurt, tak mi srdce poskočilo radostí. Ale že to trvalo dosíci dalšího patra a mít tam save.
@Richmond (04.12.2019 12:14): Tak snad se na tom nezaseknes a zvladnes to dohrat. Ja bohuzel s puvodnimi Wiz nemam zkusenosti, na me je to uz moc velky oldskool, nehral bych ani Wiz 6, graficky a ovladanim je to pro me uz "za hranou".
@Richmond (01.12.2019 19:01): Uz jsem to sem nekde psal, podle autoru ta hra mela byt spis neco jako umelecky vyjadreni obtiznosti, se kterym byli nadmiru spokojeni a tim, jak neuveritelnej to byl prodejni propadak, se ukazalo, ze hry jsou proste byznys, i kdyz v dobe, kdy hru byl schopen udelat 1 clovek a rozpocet byl defakto na jeho najem/stravu a nejakej baksis, to asi nebylo tak hrozny.

I tak je fascinujici co na ty hre delali cela ta leta, Wizardry je opravdu zvlastni serie.

No nic, dej vedet jak jsi pokrocil, stale 1. (respektive 8.) patro? o ptaro vys je tusim to "minovy pole", ktery proste musis prochazet stylem pokus-omyl. Super
@90210 (01.12.2019 18:55): Já mám pocit, že on došel do 8.patra (tedy třetího v pořadí). To první patro je jako nehorázná selanka, bude určitě hůř. Mně tedy děsí ty fičůry souboje, které jsou vlastní celé pentalogii, ale zatímco v prvních 3 dílech jsem z nich měl radost a teď mě skáčou hrůzou vlasy na hlavě. Mám na mysli např. útěk vašich pohůnku ačkliv jde třeba o souboj, kde to je 15 postav proti jedné se 3 HP. A hned v první útoku protivník padne, jenže to už nemá vliv, protože se vždy provede to, k čemu se postava rozhodla na začátku kola. Když to takto udělají 3x v 10 soubojích, tak klidně máte po skupině a najednou je Werdna fyzicky na ráně. Zatím to úplně nejhorší je, že můžu ovládat pouze toho ratlíka Werdnu.

Pokud to dohraju, tak to bude můj největší "výkon" všech dob. Tohle je prý skutečně nejsadističtější crpg, co nemá konkurenci. :)
První patro zmapované, deníček aktualizovaný (ale bude brzo další zápisek, protože se mi chce rozepsat o dalších krsných frustračních prvcích). Tohle patro bylo zcela uršitě pro začátečníky a stejně mi to zabralo spoustu času. To ukládání kdekoliv je past jak sviňa :)
Mimochodem, instalačky z CD Wizardry Archives mi šlapou i ve Win10 :)) Celý proces instalace byl náročný a spočíval ve vytvoření složky WIZARDRY15 a zkopírování 4 souborů do ní :) Déle už trvalo nastavení dosboxu tak, aby to šmakovalo mě!
@mazar1234 (11.11.2019 10:19): Blázníš? I když teď bych mohl. Nicméně naprosto geniální miniquestík to je. Jeden z nejepších, co jsem kdy zažil ve hrách. To, že jsem na to přišel sám, mě trochu hřeje, i když si myslím, že kdo dohrál alespon první díl, tak by na to měl také přijít. Ale je fakt, že jsem zaváhal v momentě, kdy jsem zjistil, že to nemám ve svých rukou! Takže začátek hry a dal bych zatím 100%! :)
No vida, legendární past v první místnosti. 2x2 políčka, žádné dveře. Trvalo mi to 627 úhozů než jsem se osvobodil - dobroserové těšte se!! (nebo jak jinak překládat do-gooders) :)
Tedy v životě jsem nečetl v manuálu tolik varování (a de facto odrazování ) před obtížností hry. Na krabici, v manuálu, na zadní straně krabice,všude kam se podíváš - bacha, tohle jen pro expertní hráče serie Wizardry! Můžete volat na naši hotline, ale berte na vědomí, že to tohle je těžká hra. Myslíte si, že jste zkušenej hráč série a že vás nic nepřekvapí. Nevěřte ničemu! Pokud to vůbec dohrajete, budete mistr, pokud ale si myslíte, že jste elitní hráč, pak zkuste najít speciální konec a budete arcihráč...blabla. Když jsem při první letmém spuštění zkusil inventář, viděl jsem informaci : KEY ... 999991. Myslel, jsem že to je počet klíčů nebo co. Jenže jak jsem mačkal klávesy (pro Equipment např.), tak se to číslo snižuje. Tvl tam je limit na počet úhozů!! A v manuálu ani žblept. Schválně jsem si počkal na první souboj, přišel aniž bych se pohnul. Jsem sice 100 let starej mág, ael zakoutlit nejde nic, protože jsem prý slabej jako malé dítě. Bojovat rukama?? Nemá smysl. Takže smrt ve druhém kole. V krabici s hrou mám obálku, černou...stylovou, neotevřenou a na ní nápis ve stylu - jste uvěznění v první místnosti? Opravdu si nevíte rady? Otevřte opatrně obálku a drobátko vám napovíme.

Ta hra mě opravdu začíná zajímat :)
@Drolin (21.12.2017 09:23): EG mám, ale 300+ je na dungeon zufíl, navíc z té hudby by mě asi hráblo. Takže jedině v důchodu a bez hudby :) Grimoire se dohráva tak do 100 hodin (viz Elemirovy zápisky), ale je to Steam only, takže smůla :) Mně těch 6 pater bude stačit.
@Artran (21.12.2017 00:01): Jo to by bylo určitě zajímavé. Vím sám, jak na mě působily či působí ty dráty v prvních Wizardry nebo v dungenech Akalabethu či Ultimy 1. Kolikrát jsem se vyděsil, když na mě vyskočil drátěnej nepřítel. A ta kombinace černé a bílé (vím, že v Ultimě byly i jiné barvy drátů) má něco do sebe, umí to navodit atmésféru. A možná i proto mi přišla ta PSX verze jako že to je skoro jiná hra bez té stísněné atmosféry pc/apple2 verze (plus ta typická hudba z většiny japonských rpg, kterou bytostně nenávidím). Prostě za mně určitě ne, dráty jsou hezčí! :))

Ale co mě docela překvapuje...V adventurách se už docela rozjela tvorba 2d her, které mají vzhled těch starých adventur s lehkou pixelizací - např. hry od Wadjetů. Přes úspěch se vlastně nikdo nepokusl udělat v podobném grafickém stylu dungeon!! Bych mu urval ruce! Nepočítám Grimoire, ten je případ sám o sobě. Vím ještě o Serpents of Staglands, ale to je iso, nikoliv klasický dungeon.
@Ringo (21.12.2017 00:30): V tom ti můžu dát jedině za pravdu. Já se tedy orientuji více jen ve hrách na SNES a GBC, případně GBA, ale některé hry z těchto konzolí určitě patří do zlatého herního fondu.
@Artran (21.12.2017 00:01): No, ono je to těžké, kdyby to udělali na možnosti PS1, tak by se říkalo, že to ztratilo celou oldschool atmošku, když se to udělá oldschool, tak se řekne, že je to ošklivé, takže tady je to hodně těžký úkol. Prakticky se na PS1 šlo cestou oldschool a minimalistickou texturou. A někomu nemusí sedět ani ta, no. Někdy je za tím třeba jen předsudek, že je to konzole, takže fuj. Já mám pak tendenci se stavět do obranné linie konzolí, protože jsem na konzolích i jako zatvrzelý PCčkář z první poloviny 90. let zažil mnoho skvělých her na SNESu, PS1, i PS2 nebo handheldech jako GBA, NDS, 2DS, PSP, u některých bych se nebál říct, že to patřilo k tomu nej, co jsem ve hrách vůbec zažil. A vůbec nejde o technické zpracování, ale o hru jako takovou.
@Ringo (20.12.2017 23:49): Jasné, jen jsem chtěl vypíchnout na příkladě té Fotoniky, která s drátovými modely již pracuje zcela záměrně, že i drátové modely mají svůj styl, který má něco do sebe. Nedá se úplně říkat, že to není grafika. Na začátku 80. let ani autorům her nic moc jiného nezbývalo, bylo to vynucené technickými omezeními, ale osobně se na přechod na textury a pixelart dívám jako na přechod do jiného výtvarného stylu (byť technicky vyspělejšího). Obecně bych ale také neodsuzoval různé remaky jen proto, že se liší od originálu. Nicméně ani mě se ta Ps1 verze moc vizuálně nelíbí. Myslím, že šla předělat lépe.

Nebo jinak: jsem přesvědčený, že by někdo mohl udělat moderní dungeon postavený na drátových modelech a přitom by to vypadalo úchvatně.
@Artran (20.12.2017 23:43): Může, gamebooky nemají taky žádnou grafiku, tka proč si je neprožít na PC na černobílých stránkách na monitoru. Obecně s tím fakt problém nemám, jenom ale neumím říkat, že PS1 nebo SNES verze jsou hnusné, protože místo čár ve tmě mají i nějakou konkrétní stěnu. Já přeci jen mám rád, když už je na monitoru stěna, tak je tam třeba nějaká struktura cihel nebo kamínků. Jako u M&M1, Wiz 6 Dungeon Mastera a dost atmosféricky na mě působí jednoduše malované obrázky v miniokénku Gold Box her.
@Richmond (20.12.2017 07:11): U Wiz 1 - 5 je to těžké, já tam moc neumím říci původní grafika, protože mimo souboje, kde je nějak nakreslená potvora je grafika čistá nula, takže beru za vdět i minimalisticky nakreslenou cihličku na zdi než absolutně vůbec nic. Pro mně je u dungeonů zkousnutelné minimum Might and Magic 1. Mám rád stařičkou DOS grafiku, ale musí tam byt aspoň něco. Tma s čárami, to není grafika :-) Proto u Wiz 1 - 5 bych byl ochoten vzít za vděk remaky první trilogie na SNESu a Wiz 5 nebo tu štverku na té PS1, kdyby bylo dosaženo 100% překladu, což bohužel není.
@Drolin (20.12.2017 09:15): Já naštěstí podobnou úchylkou netrpím, takže mi grafika Wiz1, MM1 apod. vůbec netrápí, naopak mi dělá dobře :)
Ten skok mezi IV a VI je obrovský, ale hlavně ve stylu hraní, protože tam se už naplno prosadil Bradley (i když ten dělal už i na pětce, ale tam moc vidět nebylo).
@Richmond (20.12.2017 07:11): Já se raději koukl nyní znovu na PC a Apple verzi, a tedy toto už postrádá vše :). Nicméně na PSX jsem se u hraní (na pár hodin, pak už jen samé smrti) dobře bavil, a rád bych tu viděl komentář od někoho kdo WIV dokončil :)).

Skok mezi IV a VI je ale obrovský, a šestka vypadá už hratelně a s atmosférou. I když, strop minimalismu, pod který bych dnes asi nešel, je pro mě Might and Magic III: Isles of Terra, Shin Megami Tensei I, Wizardry VII: Crusaders of the Dark Savant, Space Quest III: The Pirates of Pestulon, Photopia nebo Ambermoon.
@Ringo
Já si tu psx verzi pustil na YTB a to prostě ztratilo veškeré kouzlo té původní grafiky. Na mě to bylo moc veselý :) Ta grafika prvních 4 dílů (bavím se o AppleII,PC verzích) má něco do sebe, nějak na mě působí a ta psx verze už prostě to nasměrovala úplně jinam (a to včetně hudby - jsem rád, že ty první díly žádnou nemají). Jediné co vypadalo relativně dobře byly soubojové obrazovky a zvuky kapající vody, ale to nestačí.
@Crash (16.12.2013 08:56): Ano a ne :).

Hraji klasickou verzi z jpn kompilace, ono ve WIV je až příliš textu na hraní v japonštině. Fanouškům Wiazdry mohu jen doporučit, protože imho jde o dnes již jediné možné okouknutí prvního až pátého dílu.
@ugraugra (15.12.2013 21:47): Tak to bylo snadné :).

Pro upřesnění jde o "aranžovanou" verzi. V New Age of Llylgamyn je také klasická verze, kterou lze hrát v angličtině a jedinou změnu tvoří automapa a přidaná grafika.
@mazar1234 (15.12.2013 21:25): Protože na nb nemám nic jiného než ePSX a pár rogue-like her :). Tedy ale hraji s podrobným návodem, automapou a savestaty, takže to hc jistě není. Zábavné to však v této podobě je,, u DOSové verze bych skoro jistě nepokračoval po pár úmrtích.
Pekelné. Teprve druhé patro, a soubojů je snad více než za půlku W8 nebo úvod W7 :). Nicméně koncept je natolik zajímavý, že je to stále zábavné (zatím).