Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@mazar1234 (08.04.2022 22:19): No a už to má za sebou :) Bohužel pro mě, dal Grandmastera, já jsem pouhej Master. Celkové skóre je pouze o 2 bodíky menší než EoB2, což odpovídá, protože já dal Eob2 85%, zatímco Werdnovi 80%. Přelomová hra ve všech směrech :) Fenomenální dílko.
@oldgamer89 (11.05.2020 18:47): Dík. Ono to ale má svou kauzalitu. Přeci jen na tenhle díl jdeš až po dohrání prvních tří. A pokud dohraješ první tři, tak už jsi připraven a zocelen, abys přijal i výzvu toho nejobtížnějšího dílu. Hrát samostatně Werdnu má smysl jen, pokud chce člověk získat hrubou představu, co to obnáší. :)
@Charllize (11.05.2020 18:26): U toho Werdny to hlavně vypadá, že ta další lokace není jen tak samoúčelná, ale že to bude taky peklo po rébusové stránce. Já to celé řešení nevím, protože se chystám to finále dát pokud možno sám, s tím, že pochopitelně první kroky budu konzultovat s návodem.
Stejně by mě zajímala realita v té době, kolik procent lidí dalo ten grand master konec. to musely bát prostě makobice a bedny. Ono to jako jde, ale dnešní člověk je už zhejčkanej, těžko je ochotnej ponotiř se do hledání řešení delšího než hodinku. Autoři počítali, že to dá 5% hráčů, dle mého hodně optimistický pohled :) O to víc se ale těším na pátý díl, doufám, že naváží na to nejlepší ze všech dílů a že to nebude jen drobně vylepšená trojka.
@Richmond (11.05.2020 17:58): Primo o grafiku samotnou ne, ale o takovou tu hrubost, ta na mne v tech nizkych rozlisenich pusobi negativne a nedokazu se pres to dostat.

Ona i Elminage Gothic ma jeden z dungeonu v tomhle stylu, je nepovinny a jmenuje se Cave of the Ancients a ma sest pater. Bohuzel to je jeden z post game dungeonu kde jsem nebyl. A byl tam malokdo, protoze najit i jen pitomy obrazek aby vypadal normalne moc nejde:)
https://vignette.wikia.nocookie.net/elmi ... 00?cb=20160314172916
@Charllize (11.05.2020 10:51): Asi tě chápu. I když třeba uživatelské rozhraní je tady naprosto přívětivé, vše keyboard only a žádné divoké přesuny předmětů se nekonají, příkazy vše na první písmeno, kouzla skoro taky (záleží na shodě prvních znaků v názvu kouzla). Asi nevětšé problém bude grafika, že? Aspoň že je vše ostré! :)) Tedy kromě obrázků nepřátel, ale fakt to není nikde kostičkované, čáry jsou přesně a ostré! :-D Já celej den přemýšlím, jestli jsem nedal málo, těch 80% je stejně jako jsem dal třba Baldursům neob Eob, MM2/6/7...hrozně špatně se mi tenhle těžce orignální díl hodnotí procentama. Zase 85% už je asi na hraně. opět mě překvapilo, že ani zde jsem nezaznamenal jediný bug.
@Richmond (11.05.2020 10:31): Jo, ta hra pusobi dost nepristupne a az desive. me by urcite ty mechaniky hry bavily, a asi bych se smiril i s tim levelovanim, ale nemam v sobe tu pristupnost k tomu archaickemu zpracovani. A to neber zle, me to dost stve, protoze takovych her je vic. Rad bych si to porovnal s dungeony co jsem hral, ohledne obtiznosti a systemu. Prave z tech starych Wizardry vychazeji ty japonske dungeony ktere casto hraju, takze by mi to porovnani dost zajimalo. Clovek sice ledacos vycte, ale neni nad vlastni zkusenost.
@Charllize (11.05.2020 09:50): Já s tou zápornou postavou měl od počátku problém. Ale jak se ten počet úmrtí blíží k tisícovce a když dvě hodiny hraješ a furt loaduješ a jediný výsledkem těch 2 hodin jsou pouhá dvě nově objevená políčka, tak začneš s tím záporákem soucítit a dobroserský hrdiny přestaneš litovat :) Ty konce jsou zajímavě odlišný a fakt to není tak, že si vybereš, který chceš. Ten nejsprávnější obsahuje dokonce další patro!
co se týče těch pomocníků, tak s těmi pokémony nevím, protože je neznám. Ale asi to tak bude. Problém u mne byl, že spoustu těch potvor jsem vůbec neznal a není nikde v manuálu popsané, co umí/neumí. A z jejich názvu to FAKT nepoznáš :)
Lost Souls asi koupím. Ale musím si dát odpočinek od Wizardy v jakékoliv formě! :)
@Richmond (10.05.2020 19:59): Me hodne zaujala ta zapletka. Sice taky mivam tendence byt jakoby ten hodny, ale kdyz ta hra vylozene nabizi zaporaka tak by se mi to asi libilo. Ten system levelovani nelevelovani co tam je se mi moc nelibi.
A taky me napadlo ze tim jak si vyvolavas ty pomocniky tak to mozna lze brat jako predchudce pokemonu :)

Kazdopadne ty mapy jsou moc pekny a dobra prace.

Jako odychovku by sis mohl dat ty Wizardry Lost Souls :)
Snažím se zjistit, co znamenají 3 poslední čísla/kódy na konci hry nemůžu to nikde najít. První číslo mi seplo hned, počet zbývajících klávesových úhozů (odpovídá to mé poslední nahrané pozici mínus to, co jsem spotřeboval během posledního souboje). Ale ta další dvě fakt netuším. Dal jsem dotaz i na FB do skpiny Dungeon crawlers, tak třeba se někdo najde.
@Artran (10.05.2020 19:50):
@Ringo (10.05.2020 19:23):
Díky. Ten pocit, když jsem domapoval Maze of Wandering, ten pohled na tu hotovou mapu mě fakt dostal. Navíc teď zjišťuju, že některé verze tohoto patra jsou dle mého neúplné nebo občas nepřesné (pokud to tedy nemám blbě já). Anebo když jsem oproti všem návodům přišel na to, že existuje cesta z Cosmic Cube! Tohle jsou momenty, které už mi z hlavy nezmizí :)
Dokončil jsem deníček, finále jsem rozdělil na 2 posty. DJ tam má omezení 4 obrázků na příspěvek a taky textu bylo fůra. Ještě sepsat komentář sem...
@90210 (07.05.2020 10:51): Smolím zápis do blogýsku nejdřív...Pak bude komentáře zde. Vidím to spíš na víkend. A ano, vypětí veliké, jsem naprosto vyčerpanej, pátý díl nejdřív za rok :)
@Richmond (03.05.2020 19:32): Tys to vazne dohral? To je jednoznacne herni vykon roku, DH by ti mela poslat nejaky metal. Pokud se nekdy rozhodnes vylezt z virtualni ulity, tak mas u me pivo.

BTW kde je hodnoceni?;)
@hanak_v_exilu (03.05.2020 18:58): On to tedy není úplně obyč konec, ale není to ten úpln nej :) I tak ale je na co se těšit, závěr byl naprosto monstr, sebral mi dech, v úžasů hledím na to, co autoři připravili. Když si uvědomím, že v té době nebyl internet, tak by mě zajímalo, kdo to dohrál. Já potřeboval 3 nakouknutí, protože jsem opravdu nevěděl, co dál. Až na ten true konec, se vše dá, jenže chce to strávit s hrou rok. Já to mastím od listopadu...

UPDATE: Co je ale pro mě skoro až neuvěřitelné, že hra je prostá jakkýchkoliv bugů. A že bych očekával, že jich tu bude spousta. Sir-tech v tomhle směru zabodoval. Ano, dnešní hry jsou o něčem jiném, ale udělat tak skvěle vyváženou (tím myslím, že obtížnou na samé hraně lidských práv) a to po celou dobu hry, v té změti možných a nenomžných cestiček. Fakt klobouk dolů.
@hanak_v_exilu (03.05.2020 18:39): Nooo...tak trochu :) Ale mazar1234 bude zklamanej, protože ten true ending nedám. To je pro pro nějaké šílení bedny. Já sice bych měl asi některé předměty pro tohle zakončení, ale ani ve snu by mě nenapadlo to řešit. Musím se spokojit s "obyč" koncem :)
@Artran (03.05.2020 14:33): A víš, že mě taky? Pokud na to neměli nějakej spešl debug tool (klávesu), která družinu teleportovala na konkrétní pole a především vypnula náhodné souboje, pak možná ano. Tam je tolik zákysů, které se ani nejeví, že jsou zákys, že to bere dech. Absolutně ti nic nedá zadarmo, na vše si přijdi sám, hintů je pár a jsou úžasně...zavádějící :) Na druhou stranu. Je to dle mého obrovský pokrok od předchozí trilogie. Tady už mačkali z toho stařičkého enginu maximum. Tahle hra má oprávněný kult kolem sebe. Není nic podobného řekl bych.
Tak tohle je skutečně ABSOLUTNĚ nejobtížnější rpg hra historie. Myslel jsem, že to bude sadismu především v soubojích a pak v tom mapování. To je jasné. Ale teď už jsem venku z 10ti podlažního pekla a nastává teprve ta nejobtížnější fáze po stránce kombinace předmětů, návštěv míst, neustáleého cestování sem a tam. Brutální, fakt tohle dělali sadisti :)
@Richmond (29.04.2020 20:02): Úplně tvou paranoiu chápu. Ta hra je tak démonická, že bych tam nevěřil vůbec ničemu. Čím nevinnější je okolí, tom větší zradu bych čekal. Doufám že už sis mezi těma schodama vybral. Nemůžu se dočkat jestli vedou přímo do trůnního sálu, nebo je tam připravené další bludiště.
Hodně poutavé čtení, zajímavé, jak autoři naučili hráče hrát za bezcitnou bestii. Chovat se jako Anakin Skywalker ve škole malých Jediů, no teda :-D
@hanak_v_exilu (21.04.2020 08:34): No ono by to nebyla až tak úplně marná práce. Protože pokud by skutečně se mi cesta zavřela, tak bych musel tak jako tak t předměty získat (po vstupu do těch správnch dveří). Takže už bych šel dle své mapy "na jisto". ale i tak by to zabralo nějaký čas, protože i tou jistou cestou se umírá po desítkách.
@Richmond (21.04.2020 07:34): Aha. Já jsem si myslel že správné dveře vedou rovnou o patro níž a ty špatné tě zavřou do Kostky a tam bloudíš, bloudíš a bloudíš. A když zatneš zuby, všecko zmapuješ a po trýznivých 40 hodinách se dostaneš na konec, tak ti napíšou, že se z Kostky nedostaneš. To by bylo alespoň ďábelské. Prohráls, ale nezjistíš to dřív než po týdnu snahy na pokraji zhroucení. To by bylo mimochodem docela zajímavé. Roztrousit do hry takovéhle "bonusové labyrinty". Když do nějakého vlezeš, tak je konec. Ale nezjistíš to dokud ho neprojdeš. Takže v žádném okamžiku nevíš, jestli se přibližuješ cíli, nebo prohře.
@hanak_v_exilu (20.04.2020 22:47): Pozor. Ty tři patra jsou nutné pro dohrání hry tak jako tak projít, protože potřebuješ některé předměty, které se zde nachází. Ale zvolením těch špatných dveří se ti měly navždy uzavřít cesty dál. Což se ale mě nestalo. Ono opravdu je to koncipované tak, aby se v tom člověk navždy ztratil. Já třeba už měl skoro vše zmapované a na konci pak mi trvalo skoro hodinu a půl jen plánovat cestu, čistě nad svýma mapama, protože těm jediným jsem věřil. Musel jsem si tu naplánovanou cestu dokonce zapsat na papír otrocky, protože jinak bych vstoupil kam nemám. A pak samozřejmě je jedna věc naplánovat a druhá zrealizovat :) Ta správná volba tě i tak nasměřuje do těch tří pater. Mně napadlo ještě, že hraju verzi ze svého originálního CD (Wizardry Archives). Je to kapku jin verze oproti té úplně nejvpůvodnější. Možná že autoři už to vzali na milost a tohle šílené omezení odstranili.

@Ringo (20.04.2020 22:31): Díky, ale u téhle hry člověk nikdy neví, co připraví hráči do cesty. Takže ani omylem nemám žádnou jistotu dohrání. Ale musím říct, že hned první obrázek po vystoupení těmi schody zaujal a potěšil :) Na druhou stranu mě mrzí to kouknutí do návodu. I proto, že se dalo na to přijít, kdybych nebyl tumpachovej.