Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Kde jsou ty časy, kdy se blizzard pořádně specializovat na single playerove kampaně....

@Fatality (11.11.2018 02:00): @Isair (11.11.2018 02:09): Blizzard poprvé slíbil Warcraft 4 v roce 2008. V roce 2010 ovšem řekl že Warcfat 4 nebude kvůli tomu že byli zaneprázněni vývojem nového Diabla. Od té doby v podstatě mlží. Říkají že by rádi udělali W4 ale že na to nemají lidi, protože hejich vývojáři byli zaneprázněni vývojem datadiskům k Starcraft II, novými datadisky World od Warcraft, Heard of Stone a bůh ví čím ještě.
@Fatality (11.11.2018 02:00): Asi nikdy, ale minimálně představil též určitý jakýs takýs "cliffhanger", či jak to nazvat :) (alespoň co se Frozen Thronu týká). Jako ten příběh si asi nějak dořešili ve WoWku, ale to fandy série asi neuklidní :).
Každopádně tak či onak W 3 mi vždycky přišla jako hra, která potřebuje pokračování. Ten závěr ve Frozen Thronu mě tehdy moc neukonejšil a spíše namlsal na nějaké to pokračování a já čekal, že přijde co nevidět... a ono houby :).
@rikuhahl (10.11.2018 01:48): +1, Warcraft 3 remake mě nechává vcelku chladným, ale remake druhého dílu bych klidně bral. Na druhou stranu Bnet edice (která přinesla ukládání jednotek do skupin například) mi vcelku dostačuje a vizuálně to vypadá furt skvěle (rozhodně lépe, než třetí díl se svými kartónovými jednotkami, pastelovými barvičkami a otřesnou stylizací).
Opravdu nechápu, proč je zde tento projekt vnímán jako nějaký problém. Zvlášť v době, kdy vychází jedno až dvě skutečné RTS ročně! Před deseti bych to možná pochopil. Uvědomte si, že máme globální tržní ekonomiku a komu to připadá příliš drahé, nemusí si to kupovat. Já tu cenu ochotný zaplatit jsem a spousta jiných lidí také, takže řeči o zlodějině jsou bezpředmětné. Zlodějina jsou day one DLC a podobné praktiky. Tahle hra je očividně pro hráče, kteří si chtějí zahrát klasiku v nové grafice, s moderním matchmakingem a s vylepšenou tvorbou custom map. Nechápu co jiného by tam měli měnit nebo přidávat.
@7c (08.11.2018 20:39): Příběh posune někam dál, tzn musí pracovat s tím bordelem co navyrábělo WoW a ve zkratce ho představit novým hráčům. To nevidím jako nijak snadnou věc, pokud tedy nezačnou ve stylu nových Star Wars o xy let později na zelené louce. Ale zahrál bych si to rád, RTS je málo (tedy, rád bych si zahrál i remake dvojky - raději než toto W3: Reforged, a samozřejmě pod podmínkou že to kikoti z Blizzardu neudělají pay to play nebo tak něco. To už by mě u nich nepřekvapilo)

Že by se prodávalo jako rohlíky je jasné, ale pořád by to byl jednorázový zisk oproti kontinuálním příjmům z onlineovky (a lootboxům z Overwatch).
@AlieN (08.11.2018 18:01): Tohle je vcelku irelevantní. Klidně může tu může být W4, který Warcraft příběh posune někam dál. Pokud vím, tak ve WoW se zásadní změny v hlavní linii odehrávají mimo hru, zpravidla v knihách fantasy "velikánů" (čti žoldáků :) jako je Golden nebo Knaak.

Těžko říct, proč tu vlastně není W4 - s prodejem by nebyl problém, pár miliónů hráčů WoW by si ho určitě koupilo a možná i hrstka dalších lidí.

Nejspíš kombinace všech faktorů - spousta nových her na různých platformách, kde jen údržba a kontinuální vývoj zaměstnává hodně lidí, remaster W3 (tj. vydání W4 by zredukovalo matchmaking), pravděpodobně vývoj dalších neoznámených projektů (ať už "do šuplíku" nebo časem ven)... A pravděpodobně kdyby W4 vyšel, tak by se z něj Blizzard určitě snažil udělat spíš něco jako Overwatch než jako Starcraft 2 - ve smyslu kontinuální hraní, přístupné všem a co největší pokrytí - takže by to asi byl dost "megaprojekt".

Nicméně žádný zásadní důvod typu W4 nemůže nikdy vzniknout nevidím (i když po něm tedy netoužím).
@AlieN (08.11.2018 20:09): To že WOW hraje vyšší ligu z hlediska příjmu je tím že má mnohem víc datadisků. Víc datadisků = víc peněz ne?

Mimochodem kdy má Warcraft 3:Reforged vyjít?
@Vurhor (08.11.2018 18:41): Ono je to různé. V některých případech je to, že někoho zabila parta dobrodruhů, jindy je to nějaká postava (s pomocí party dobrodruhů). Zrovna Wrath byl dobrej, že tomu konci předcházelo dlouhý tažení, dobývání Northrendu atd., takže to nepůsobilo tak "MMOčkově". Ale hned v Cataclysm zkusili do stejný pozice jako Tiriona natlačit Thralla a tam si zase lidi stěžovali, že z něj Metzen dělá "zelenýho Ježíše" (bylo dost vidět, že je to "jeho" postava)... takže je to dost nekonzistentní.

Na Mists bylo taky zajímavý, jak obě frakce byly zpočátku v roli záporáků, co přijely na neznámej kontinent a začaly ho likvidovat. Dlouho to nevydrželo, ale byla to zajímavá změna.
@Redfield (08.11.2018 18:13): Aha, my bad. Já měl právě zato, že veškeré padouchy oficiálně poráží a zabijí hráči s nálepkou "statečných hrdinů", přičemž nějaké NPC je následně dorazí a k tomu dodá nějakou monologovou třešničku na dort.
Mists of Pandaria je snad jediný datáč, kterému s ohledem na lore nemám moc co vytknout, snad možná jen to, že pohřbil onu tajemnost a mysterióznost pand, které se příležitostně objevily ve trojce.
@Vurhor (08.11.2018 17:45): WoW mělo spoustu světlých chvil a dá se z něj vybrat kupa zajímavých příběhů. Wrath byl celkově příběhově nejpovedenější a nejkonzistentnější (oproti tomu v Burning Crusade ze všech udělali záporáky... protože) a Mists of Pandaria bylo skvělé v tom, že zkusili něco úplně nového (i když to s postupem datadisku bravurně zazdili). Pak ale už začali jet vyloženě jen fan service, přepisovat všechno možné a ty jejich opakované "corruption/redemption stories" už jsou fakt únavné.

Jestli se nepletu, Arthase zabil Tirion Fordring, jeden z paladinů, co se ve trojce dokázal ukrýt před čistkou. Zrovna tohle byl jeden z nejlepších momentů WoW.
@player (08.11.2018 16:55): Bez šance, WoW hraje z hlediska příjmů mnohem vyšší ligu a dokud funguje, tak ho kvůli rts nikdy omezovat nebudou.

Ten lore je díky WoW blábol, a pokud W4 vzniká, tak bude blábol i to. Ne že by tedy už původní Warcraft byl nějak originální, ale aspoň držel pohromadě
@Redfield (08.11.2018 17:00): A to měl Warcraft ten příběh a celkově onen lore fakt pěknej. Wowko z toho ale, v zájmu vylepšování oněch MMO mechanik, udělalo naprostý bordel (frakcová nelogičnost, nekonečný spor Aliance x Horda, ...).

@player (08.11.2018 16:55): Holt se musíme smířit s tím, že Arthase zabili mimoni různorodých nou nejmů. Marný platný.
@player (08.11.2018 16:55): To se nikdy nestane, ten příběh a svět je prostě společný. Nemělo by smysl udělat retcon něčeho, co si posledních 14 let budovali. Jako jedinou reálnější alternativu vidím něco stejně razantního jako přechod mezi Heroes 3 a 4 (myslím?), kde zničili celej svět a začali skoro od začátku... ale tomu dávám minimální šanci.
@Redfield (08.11.2018 15:36): WOW a Warcraft jsou úplně jiné hry hlavně žánrově. Proto by se měl Blizzard při vytvoření Warcraftů 4 úplně vykašlat na děj WOW a všech jeho datadisků a navázat na jen Frozen Throne jako by WOW nikdy neexistovalo.
@player (08.11.2018 15:17): Blizzard má jeden dedikovanej RTS tým, takže se na tom pracuje nanejvýš 3 roky (od vydání Legacy) a vzhledem k tomu, jak dlouho jim trvá běžnej vývojovej cyklus, dřív než 2020 bych to neviděl moc reálně.

Ale stejně bych už W4 považoval za ztracený případ. Prequel by se potýkal s tím, že Blizzard za posledních pár let už každý prázdný místečko zaplnil a sequel by se musel nějak sladit s WoW, a to by vyžadovalo, aby Blizzard měl další příběh a datadisky naplánované dlouho dopředu... a takové představě se vzhledem k tomu, co v posledních letech vymýšlí, jde jen smát.

Radši bych ale byl, kdyby se Blizzard už ani neobtěžoval. Po Legacy už vážně nejsem zvědavej na ty dějový paskvily, co v posledních letech vytváří.
Co nám vlastně Blizzard sděluje vydáním Warcraft 3:Reforged ohledně možné čtyřky Warcraftu?

1) Warcraft 4 nebude tohle máte místo něho
2) Připravujeme Warcraft 4 tohle máte zatím dokud nevyrobíme čtyřku.

Blizzard slibuje Warcraft 4 už od roku 2008. A za deset let zatím nic. Od vydání Warcraft 3 už uplynulo dlouhých 16 let a pořád jsme se nedočkali pokračování.
@Vurhor (08.11.2018 14:18): Já bych se toho (zatím) moc nebál. Pokud půjde jen o vyhlazení návaznosti, nic moc by se měnit nemělo (očekával bych třeba nové mapy a upravené popisky na loading screenech). Nějaké zásadnější změny by vyžadovaly nahrát dabing a pochybuju, že do toho se chtějí pouštět.

@player (08.11.2018 14:30): Pokud upgradujou World Editor na úroveň Galaxy Editoru, těch 30 éček jim ještě rád vysolím.
@player (08.11.2018 13:38): Zaslechl jsem, že kampaň by měla být v některých detailech upravená, aby líp seděla s příběhem WoW. A avizovali, že budou balancovat multiplayer (z čehož nejsem zrovna dvakrát nadšenej, ale uvidíme...). Jinak by to mělo úplně to samé, podobně jak Starcraft Remastered.
@rikuhahl (03.11.2018 00:29): Upřímně mi připadá cena 30 eur za předělávku 15 let staré hry taky jako přemrštěná. Zatím co jsem četl o W3:Reforget zatím to vypadá že se změnila jen grafika postav a jednotek.

Zajímalo by mě jestli v W3:Reforget bude
1) Nějaká nová kampaň
2) Jestli tam přibudou nové jednotky nebo hrdinové.
3) Jestli tam budou nové budovy nebo nestvůry.
@Všivák (05.11.2018 15:48): JJ, přišlo mi, že zapracovali na postavičkách, ale jinak grafika velmi obdobná. Ale jak psali někteří níže: vysoká cena za remaster (reskin) je údajně dána i komplexní úpravou hry...
Nevím, nevím...
@filozof (04.11.2018 15:25): Tak dobrá zpráva to (IMO) určitě je - minimálně právě kvůli té absenci podobných her v současné době.

Navíc jim určitě přišlo škoda, nechat "ležet ladem" zásadní část svého hlavního "franchise" - takže se dá určitě očekávat větší provázanost s WoW (větší sjednocení vzhledu, příběhu, událostí).

Jinak naštěstí je Blizzard vůči těmhle "sockoidním" přístupům vesměs imunní (viz D2, které se ustálilo na €10 za základní hru a €10 za datadisk - shodou okolností jsem nedávno kupoval další kopii kvůli extra účtu na b.netu).
Tyhle sockoidní řeči mě fakt baví. Není to żádný reskin, blizzard dělá znovu celou grafiku a předělává mechaniky (doufám že k lepšímu). Na tohle oznámení jsem čekal několik let, žánr RTS je mrtvý a předělávky starých klasik jsou jeden ze způsobů jak ho oživit. Ze stejného důvodu dělá EA remake jednoho ze starších C&C dílů. Je to šance jak uastavit úpadek realtime strategií, pokud je někomu tenti žánr ukradený a jenom chce všechno zdarma, možná by měl radši jít o dům dál.
@Cobot (04.11.2018 12:14): W3 nezestárl úplně dobře IMO - ty modely vypadají fakt bídně (na funkci to ale pravda nemá vliv). I když je samozřejmě fakt, že remaster D2 by byl mnohem užitečnější - resp. alespoň remaster těch technických věcí mimo samotnou hru (lobby, práce s účtem a postavami).
Kdyby všichni dělali jenom remastery nebo reskiny, tak dneska hrajeme jen pong nebo tetris. Reskin W3 je nesmysl. Stačilo tomu dát kompatibilitu s aktuálním HW a SW formou patche. Blizard jsem nikdy neobdivoval, ale kvalita se jim upřít nedala. Aktuálně v nich vidim jen další firmu se snahou podojit peněženky.