Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

< >
@H34D (06.02.2021 08:47): Ahoj. Uff, tak to dopadlo dobře; čekal jsem víc oprav. Dost jsem zariskoval; ne pro všechno jsem našel oporu v oficiálním zdroji. Já už vlastně na DH nechodím, to byla výjimka. No, možná to tam nepatří, teda jako podle toho, co tady bývá u her v Zajímavostech; tak mi to mohli (a mohou) smazat, mně to tam ale (jako uživateli) chybělo; chtěl jsem to vlastně asi sepsat už dávno. Komentář je subjektivní (subjektivní zážitek), toto jsou nezaujatá a ověřitelná fakta (a na popisek je to zase moc). Nejednalo se o prostý překlad, na tom zdroji jsem se doklikal třeba k ceně grunta nebo footmana. Sepsal jsem tam to, co zaujalo mě a co jsem si pamatoval.

Nechtěl bych se dotknout, ale ty to asi hodnotíš spíše jako programer (to mi přijde přesnější než hráč multiplayeru). Já jsem to napsal spíš tak pro uživatele, kterého to nezasáhlo tak jako nás dva. Můžeš ty hrdiny sepsat sám, tam ale nejsou zase takové rozdíly, které byly podstatné pro mě (každý první stojí pět jídla, pak už ne jen jídlo, ale ceny jsou stejné; každý má tři kouzla o třech úrovních a jedno „ultimátní“, které může mít nejdříve na 6. úrovni; každého lze oživit; atd. atd. atd.) Toto je spíš nutnost; nepatří to podle mě do rozdílu ras v tom smyslu, jak jsi ty kdysi uvedl, že „grunt je chrochtající footman“ (korektní název je snad herní mechaniky); i v prvním a druhém díle byly rozdíly v kouzelnících.

Nepodařilo se mi zjistit, jestli stavějícího peóna lze zabít, aniž by bylo nutné zničit staveniště.
@Jackal s těmi zajímavostmi ses nějak rozjel. Nejsem si jist, jestli zajímavosti jsou prostor pro tak detailní rozbor hry. Přišlo mi navíc, že si tak vypíchnul, co tebe zrovna zaujalo, nebo spíš co ty považuješ za důležité (např. podle mě je důležitější srovnávat hrdiny než jednotky, ale to už je jen můj subjektivní pohled na věc, jako hráče multiplayeru). Jestli to už nepatří spíše do komentáře? Podle zdroje jsem pochopil, že ses snažil přeložit popis ras od Blizzardu, takže asi budiž... Ale opravím tě v tom, že orkské nory zraňují jednotky útočící na blízko pouze po upgradu. :)
@Kunick (23.01.2021 22:02): To je těžké, asi bych k tomu hodnocení musel vidět i komentář. A i pak se můžu pouze rozhodnout, zda jsou ta hodnocení vypovídající pro mě osobně. Já jsem řekl, jak to mám já a věřím, že nejsem sám. Samozřejmě, že chápu, že jsou hry, které obstojí časem víc než jiné. Dnes (a pravděpodobně i v roce 2008, kdy jsem ho na DH ohodnotil) by pro mě třeba zmiňovaný Wolfenstein 3D byl absolutně nehratelný, ale tak co, mám mu podle tebe jít dát třeba 10%? A co když bych ho třeba ohodnotil v 90. letech za 90%, tak měl bych pak každý rok 5% ubrat? :) Když půjdem takhle do detailů, tak je k hodnocení opravdu třeba přilepit komentář, který naznačí, jak to s tím hodnocením daný hodnotitel má.

Pro mě videohry v podstatě reflektují i svoji dobu a když si zahraju nějakou starší hru, chci se do té doby pomyslně přenést. Pak jsem ochoten překousnout i nějaké nedostatky jako je technické zpracování apod.

@Jab (23.01.2021 22:03): Ok, jsem schopen pochopit, jak to máš ty (na tebou zmiňované dřívější diskuse jsem nenarazil). Celá diskuse se rozvinula od toho, že si napsal, že W2 má hrozné herní mechaniky. Pokud to tedy bereš v porovnání se současností, pak máš pravdu. Jen mě osobně takové porovnání nepřijde fér. Tím to můžem klidně uzavřít.
@H34D (23.01.2021 21:52): Já... Úplně nevím, jestli je dobré se na tohle téma opakovat. Proč staré hry hodnotím takto už jsem tu psal hodněkrát. Předpokládám, že si na to také někde narazil. Třebas u Duny 2 k tomu určitě diskuze před lety byla.

Ve zkratce hry jsou tu pohromadě. Staré i nové. A hodnocení má tak být vzhledem k tomu relevantní. Když jsou tu hodnocené společně, tak nechci nějakou zvýhodňovat. Za druhé první Civilizace je stále s přehledem hra na devadesát či více procent. Některé hry prostě stárnou lépe, anžto jejich koncept byl a je nadále trhákem. Tady byl čas k RTS obecně neúprosný. A u veteránů tohoto žánru to platí dvojnásob. To je opravdu ve zkratce. Pokud bys namítal třebas grafiku, tak i tam bych řekl, že se i hluboce v devadesátkách dala udělat tak, aby byla "nestárnoucí". U adventur v tomto ohledu zmiňuji vícekrát třebas Maniac Mansion: Day of the Tentacle.

Cítím se btw býti dostatečným "veteránem" PC her. První vlastní počítač jsem měl tuším v roce 92 či 93. Uvedené hry jsem hrál v tehdejší době. Některé jsem znovu zkoušel o dekády později (třebas Ishar 2). Jiné jsem dokonce hrál poprvé teprve před pár lety a bavily mě (viz třebas Betrayal at Krondor). Nemám tedy přímo "bias" proti starým hrám. Ale v žádném ohledu jim ani nechci dávat výhodu, kterou si sami o sobě nezaslouží.
@H34D (23.01.2021 21:52): a pak jsou jiní, kteří hodnocení vnímají jako aktuální stav hry. Jak jinak chceš ohodnotit, které hry zestárly dobře, a které jsou jen exponátem v pomyslné vitrině herní historie. Pokud hru hraješ dnes, tak v souboji o tvůj čas prostě konkuruje i pozdějším titulům. A v neposlední řadě každé hodnocení je subjektivní a i v devadesátkach ji hodnotili různí lidé, jak zkušení harcovnici co začínali treba uz na 8bitechm pak lidé, kteří začali hrát třeba až s warcraftem... Jak rozhodneš, která hodnocení jsou vypovídající a které ne?
@Jab (23.01.2021 18:52): Tak uveď příklad lepších RTS v roce 1995. :) Nejsem úplně znalec RTS, co se týče kvantity, ale když jsem zavzpomínal, tak prakticky jediný konkurent bylo C&C a první Settlers. Settlers jsem nehrál a C&C sice může zrovna jednotek označit více a možná má i větší rozdíly mezi rasami, to si už nepamatuju, ale nehraje se tak svižně jako Warcraft 2 a má zase jiné mezery... W2 nabídl (jako první) docela zběsilý multiplayer. Ta hra dokázala být akční, dynamická, už bylo poznat, jak je kdo dobrý, i když se dělaly ty samé jednotky apod. Já jsem zkoušel v multiplayeru jen pár her asi před 8 lety, ale klidně bych si s někým střihl nějakou hru znova. Vlastně kdyby se tady našel zájemce, tak bychom se mohli domluvit a dát i nějaký stream.

S tímto "Pokud se mě ptáš, zda nemají tyhle veteráni dostávat "slevu" při hodnocení, tak ne. Nemají." třeba já a věřím, že i řada dalších hráčů, nesouhlasím. Nemůžu porovnávat grafiku Wolfensteina 3D a Doom Eternal. Stejně tak nemůžu porovnávat herní mechaniky Starcraft 2 a Warcraft 2. Samozřejmě pokud někdo v roce 2021 zapne W2, už to bude pro něj nuda a může tomu dát nižší hodnocení, ale bude ryze subjektivní a pro ostatní nesměrodatné. Nebude to srovnatelné s hodnocením hráče, který hrál hru v 90. letech (stejně jako nebudou srovnatelné jejich herní zážitky, takže je to ok).
@Jab (23.01.2021 18:52): Dvojka neměla volbu obtížnosti a stejně jako jednička byla opravdu celkem jednoduchou. Na druhou stranu datadisk už je co do obtížnosti naopak solidní peklo :) (vlastně dvojku považuji spíše za seznámení se s jednotkami a tréninkem na opravdovou výzvu, již je datadisk).

Nicméně i ve dvojce jsem občas zažíval krušné chvilky, kdy mi třebas nepřátelské ponorky potopily celou flotilu lodí :) a nebo také závěrečné mise mi nepřišly úplně easy, což samozřejmě bylo dáno spíše neznalostí hry a nižším skillem, když jsem se k tomu po letech vrátil znovu, prolétl jsem tím jako nůž máslem. Na druhou stranu datadisk je pořád dost obtížný...

Tak či onak si dvojku zahraji i opakovaně raději než trojku, byť samozřejmě tebou jmenované chyby má, pořád jí nechybí určitá atmosféra a klasická hratelnost, kterou třebas vyšperkoval ještě více právě Starcraft. Naopak u Warcrafta 3 příliš nemusím určité "ústupky" směrem k RPG systému, kdy najednou hrají prim hrdinové, nikoliv jednotky samotné, stejně jako určitý minimalismus (a samozřejmě pak otřesnou stylizaci).
@H34D (23.01.2021 18:49): Ano. Ale jen o tom to není. Pokud se mě ptáš, zda nemají tyhle veteráni dostávat "slevu" při hodnocení, tak ne. Nemají.

Ještě bych btw dodal, že se mi dvojka zdála zbytečně jednoduchá. Ale po tolika letech si nevzpomínám, na jakou obtížnost jsem to hrál. Každopádně věřím, že tohle, ty opakující se jednotky na obou stranách a pozdější zastarávání některých jednotek (takže armády nebyly nikdy moc variabilní) se dalo vymyslet lépe i tehdy.
@H34D (23.01.2021 18:26): Dvojky? Malý počet označitelných jednotek. Dublování jednotek na obou stranách. Také, co si pamatuji, tak s příchodem některých jednotek byly ty základní najednou "obsolete".
@Jab (23.01.2021 15:34): Když si čtu tvoje soudy o tom co je v příběhu dobré a co funguje, je to jako když na csfd každej druhej označí Kmotra za řemeslně dokonalý hodinový strojek. Kdyby si to ten Coppola tak mohl přečíst. Hned by věděl, že svojí práci dělá dobře a v 80. letech by tak neupadl. Stejně tak Metzen v Blizzardu. Hned by věděl, kde udělal chybu a kde byl naopak jako scénárista v zenitu.

Btw. Scéna setkání Pánů děsu byla pro mě jako malinkatýho ukázkou dobrýho psaní. Nás dabing to zdvojnásobuje.
@Redfield (23.01.2021 15:30): LS jsem tuším už někdy zkoušel. Ale moc se mi to k té celkové stylizaci nehodilo. Ne že bych se nemusel u některých DS možností hodně přemáhat. A některé jsem nedal vůbec (mučení Vette aj.).

I za DS Jedi Knighta jsou tam dobré vtípky, kdy různí henchmani nepočítají s tím, že by Jedi riskoval nevinné oběti. Ty dialogy, kdy jde takový JK na jistotu i přes případné rukojmí, jsou docela legrace. :)

@rikuhahl (23.01.2021 15:18): Mechaniky jedničky a dvojky byly hrozné. Ale hrálo se to jinak celkem fajn. Byť Starcraft je na úplně jiné urovni. Po něm měl Warcraft 3 asi těžší úlohu. Přišla tradiční fantasy klišé. Atmosféra byla neporovnatelná. A nemělo to siege tanky a hydralisky samozřejmě. :)

@M.a.t.t. (23.01.2021 15:20): Tak je z velké části "učební", co si vzpomínám. Problém byl ale v tom Arthasovi, který nevzbuzoval sympatie. A ten jeho pád byl opravdu překotný. A často i mimo sféry nějaké elementární příběhové logiky. Beru tedy, že je Warcraft 3 pro mnohé stále modla. Ale ani za mák tomu nerozumím. Pokud by tedy nešlo o fandy mulťáku.
@player (23.01.2021 12:54):
1) Jaký smysl by mělo převyprávět už odvyprávěný příběh? Kromě toho jeden remake už udělali a dělat dalších x remaků, aby se to srovnalo (té látky je moc), místo navazujícího/nového děje je hloupost.

2) Chronicles jsou lorebooky, které ustanovily současný kánon (doplnily nějaké do té doby jen nakousnuté věci, zahladily nesrovnalosti). Pokrývá to W1-3, WoW po Cata, povídky i ty tebou zmiňované novely/romány (které už jsou stejně dávno provázané s WoW). Blizzard si nenechal v záloze nějakou větev, na kterou by mohl navazovat bez toho, aby by do záchoda vyhodil 15 let své vlastní práce (byť tam některé části příběhu patří). Nevím, co by Blizzard k něčemu takovému vůbec mohlo přimět.

Možná kdyby Activision Blizzard krachoval a sérii odkoupila jiná společnost, nabízela by se jistá šance na Disney manévr, ale i to byl naprosto výjimečný úkaz.

@Jab (23.01.2021 14:22): Nehrál jsem všechny, ale příběhová linka Sith Warriora, pokud člověk jede light side, je skvělá komedie. :)
@rikuhahl (23.01.2021 15:18): U mňa je trojka najslabším dielom série a nikdy som jej úplne neprišiel na chuť, ani jej štylizácii. No isté neodškriepiteľné klady tu i tak vidím a prvá kampaň za Arthasa mi prišla dobrá :)
Já skončil u příběhu Warcraftu II, trojka už na mě byla moc “chaotická” a byla mi příběhově celkem fuk. Nejradši z ní vzpomínám na závěrečný titulky, ty byly super ;)
@Jab (23.01.2021 14:52): Víš jak poznáš skvělou hru? Že nemá skvělý film xDD

Ale vidíš, to je přesně ono. Ty vidíš Arthasův pád jako klišé. Do dnes to miliony hráčů hráčů považuji za epické vyprávění. Myslíš, že ty máš větší pravdu než oni? Pravdpobnější je, že je tu nějaká propast skrz kterou se nedokážou ty dvě strany pochopit, než že jedna má pravdu.
Ale nemysli si, že tě nechápu. Já zas do dnes nepobírám celý úspěch TES Universa, ale od určitého bodu jsem se prostě smířil s tím, že tam lidé asi vidí něco co já ne.
@Cathan (23.01.2021 14:43): Ah ok.

To vše tebou jmenované slepil W3 to neskutečného pelmelu. Na tom Arthasově "pádu" imho není nic skvělého. Je to kýčovité až běda. A ta závěrečná animačka jeho "tažení" je mimo sféry logiky. SW universum naplivalo do různých médií spoustou odpadu. Přesto jsem schopen jmenovat velmi dobré hry, filmy, komiksy i knihy z universa. A schválně jmenuj velmi dobrý Warcraft film. A zkus napsat, že ten Warcraft film byl velmi dobrý. I dare you! :)

@M.a.t.t. (23.01.2021 14:51): ;)
@Jab (23.01.2021 14:30): Já SWTOR hrál :) Jako MMO průměrné, ačkoliv s osvěžující dialogovými možnostmi, jako příběh je to SW a já SW prostě nemám rád. To je něco přes co nejede vlak a neshodnu se na to ani s nejlepším kamarádem. Naopak Warcraft žeru už dobrých patnáct let.

Podle mě nemá cenu diskutovat o něčem, kde není možné dosáhnout výsledku. Je to jako se bavit o tom, jestli je hezčí červená nebo modrá. Pro mě je nepochopitelné, jak můžeš říct, že příběh Warcraft 3 stál za starou bačkoru - jak proti mám argumentovat? Že ne, protože to ukazuje skvěle pád do temnoty, úpadek velkého národa spojený s genocidou, hledání nového domova rasou která přišla o svůj svět, vzdání se nesmrtelnosti ve prospěch světa, a hlavně mír v dobách největší krize, což se stalo zásadním motivem celého WoWka?
Názory na příběh jsou subjektivní, nelze je jen tak změnit.
@Cathan (23.01.2021 14:26): Já Guild Wars 2 hrál a mohu to posoudit. Ty ne, dokud to aspoň za toho agenta nezkusíš. To jako zapomeň, že tu s tebou budu uzavírat nějaké plyšové kompromisy, že "každý má jiný vkus" a "všichni jsme bratři a sestry". To si popovídej s Mattem, jestli chceš takovou hippies "jednou půjdem dál" diskuzi. :)
@Jab (23.01.2021 14:22): Zkrátka máme naprosto odlišný vkus. Ale vlastně je to zajímavé a do jisté míry osvěžující. Krásně to ukazuje, jak je taková věc individuální a subjektivní.
Máme tu hráče, kteří Warcraft skutečně nemusí. Hráče, pro které skončil Warcraft Frozen Throne, pak ty pro které skončil s WoTLK, a pak mě, který akceptoval i Void Elfy.
@Cathan (23.01.2021 14:19): Když se koukneš, tak příběh tam porovnávám. A Old Republic je zrovna známá, že má několik velmi dobrých class stories. Viz můj koment k SWTOR, kde je všechny hodnotím. Třebas příběh za Imperial Agenta hodnotím jako jeden z nejlepších, který jsem ve hrách zažil. ;)
Ačkoliv mě trápí, že se někteří lidé stále nechtějí smířit s tím, že příběh Warcraftu prostě pokračuje ve World of Warcraftu, ukazuje to, do jaké míry měl Warcraft III jako hra dopad.
Tak či tak, smiřte se s tím a vytvořte si postavu ve WoWku xD
@Redfield (23.01.2021 12:36): Můžou udělat dvě věci

1) Udělat děj stejný jako ve WoW akorát by to byla tahová strategie a ne RPG. Byl by to tkový remake kde by se změnil žánr hry
2) Jak říkáš vymyslet úplně jiný příběh, který by navazoval na púvodní příběh nebo by ho předcházel. Existuje spousta Warcraft knih kde by autoři mohli čerpat inspiraci třeba Den draka od Knaaka a děj WOW by ignoroval. Nevím co jsou to Chronicles, ale ty by mohla ignorovat též.
@player (23.01.2021 11:24): S Arthasem i s původním Lich Kingem skoncovali už dávno a i samotná "pozice" je teď zrušená. A jestli někdy existovala alespoň titěrná šance, že by vydali tu mýtickou čtyřku a události WoW ignorovali, od doby, kdy začal Blizzard vydávat Chronicles, je tutově nulová.

Pořád můžou udělat stejný kotrmelec jako s Illidanem, ale to by bylo jako vzkřísit strýčka Bena.
@Cathan (22.01.2021 23:32): Hele, víš, co navíc píšu jako ročníkovku? Divadelní projevy ve videohrách, to je teprve legrace! A ano, začínám nenávidět nacismus ještě více. Ale už snad finišuju! Jenže až to dopíšu, čekají mě další tři práce, hehe. Pohroma bude muset počkat...

Já na tenhle typ her nejsem vůbec, ale Warcraft je výjimka. Narazila jsem na to zkrátka v dětství, podobně jako CS1.6 a FlatOut 2 to z nějakého důvodu bylo součástí školních počítačů na základce... No, nezvykni si na to :D Ale nic to nemění na tom, že to neumím hrát. A abych byla upřímná, ani Chaos ani Trůn se mi dodnes nepodařilo dohrát, mám tam zákysová místa, bez ohledu na to, kolik mi je :D
@Cathan (22.01.2021 23:16): Trochu jsem se tenkrát trefoval i do komentu tuším Karasmana. ;) Nicméně RTS nejsou mým preferovaným žánrem (viz i komentář třebas k Dune 2). Vím, že mulťák W3 pak asi byl dobrý. Starcraft mě bavil hodně. Ale Warcraft 3 přesně naopak. Za vinu bych to dával Arthasovi, páč byl strašně nesympatický... Ale úplně to nejde, páč jsem s tím praštil až v nekromanstké kampani.
@Jab (22.01.2021 23:12): "zase práce" úroveň... To je geniální! :D
Mně se hlavně líbí ta replika "Nechť se tvé oči zavřou...", kterou z originálu nakonec vymazali, ale u nás nebo v němčině třeba zůstala. Mám ji ráda, podle mě je výborná :D
Arthas je strašná guma i v originále. Český dabing mu ale asi dodává ještě vyšší "zase práce" úroveň. :)
"Má víra ve světlo je neochvějná"
*A few seconds later*
"Byl jsem blázen, že jsem uvěřil ve světlo!"
Poprvé hraju v originále. Je prostě super poslouchat ten Arthasův smooth hlas, když ho u nás daboval Martin Stránský :D
@Kwoky (09.12.2020 23:51): Perfektní. Zrovna předevčírem jsem viděla pěkné kladivo z houby i na Facebooku – musím přiznat, že houba na nádobí mě nikdy nenapadla, vždycky jsem si představovala muchomůrku :D
@pajmič (26.02.2019 23:36): Mrazík v Rusku prý není dvakrát oblíbený, to jen u nás byl z jistých důvodů tak prosazován, až zlidověl. Vůbec bych se ale nedivil, kdyby tam byl nějaký odkaz pro jakoukoli zemi, která má dabing/titulky.
"Medvědi nevědi, že turisti nemaj zbraně"

Docela by mě zajímalo jestli třeba rusové maji ve své verzi taky nějaký odkaz/interní vtípek třeba na Mrazíka a Ivanovu písen :D
Kdyby chtěl někdo Warcraft III včetně datadisku s legendárním českým dabingem, tak tady někdo prodává za stovku.
Tak pořádný filmeček na konec frozen throne by se hodil beru jako největší zklamání, že souboj arthase s ilidanem nedostal epičtější zpracování