Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

No, nedalo mi to a zkusil jsem to po půl roce znovu.

A dobrou hodinu jsem si lámal hlavu už nad jednou věcí v tutorialu. Při experimentování s kouzlením a dalšími věcmi jsem si všiml, že se zase zavřela jedna z prvních mříží, díky čemuž jsem se nemohl vrátit téměř na začátek hry (kousek od začátku jsou dveře, které nejdou odemčít jinak než pomocí klíče, který v ten moment ještě hráč nemá). Po nějaké době jsem si vzpomněl na to, že za určitých okolností dochází k resetu mapy a tím i znovuzamčení mříží (které třeba také nejdou otevřít z druhé strany, protože u nich není páka). Tak nějak jsem o tom věděl, ale nepočítal jsem s tím už v tutorialu.

Pak jsem zkusil proběhnout kus začátku a zabít se, co udělá s mříží znovuobjevení se postavy v levelu. Samozřejmě zůstala otevřená, protože reset levelu vyvolá ruční save a následný load, nikoli smrt hráče. Jinými slovy, jak nevěděli, jak do hry implementovat save (původně fungoval jinak), tak vytvořili strašlivého kočkopsa a hra se chová logicky a konsistentně jen v případě, kdy člověk ruční save nepoužívá a hraje jednotlivé mapy na jeden zátah, jak to bylo původně myšleno.

Ukládat ručně má tak smysl asi jen v hubech, kde člověk ještě pro jistotu vysadí silver sapling, kdyby se v aktuální mapě dostal do neřešitelné situace. Což ale zase podělává jakékoli experimentování například se skládáním beden a šplháním po nich, protože fyzika. Nemluvě o tom, že jakékoli experimentování a pomalé hraní (immersive sims se nemají co probíhat) jde proti logice Doom counter.
Dal jsem tomu čtyři hodiny a na víc už nemám náladu. Po roce od vydání je hra stále broken beyond repair, to už nedá nikdy nikdo kloudně dohromady. Díky základním chybám v návrhu dost dobře nelze poznat co je bug a co feature.

Jsou v ní špatně úplně základní věci typu motivace k prozkoumávání a současné restartování map (což samo o sobě funguje dost výběrově, protože nepřátelé zůstanou mrtví, truhly vybrané, ale odemčené mříže se znovu zamčou). To Vás klidně zamkne na místech, odkud se lze dostat pouze nahráním staršího save. A opravit tuhle jedinou věc by znamenalo celou hru od základu překopat.
@Elemir (29.06.2019 13:23): "Ono by bylo dobré, kdyby to rozehrál někdo, kdo má zkušenosti s Thiefem nebo System Shock, což já nejsem. Jim se UA údajně podobá více."

Tak najprv: klobúk dolu, že si to dohral, fakt :)

Tu je, myslím, zakopané jádro pudla: toto nemá byť duchovný nástupca Thiefa alebo System Shocku, toto má byť Ultima, a ak to nie je, tak je to problém a preto Tvoj komentár o nenaplnených predstavách úplne chápem.

Ja mám obe vyššie spomenuté hry veľmi rád, no toto po fiasku pri vydaní + recenzií od ad142 som automaticky zmazal z pamäte a nemienim to hrať; je veľa iných, lepších Immersive sim/stealth hier, ktoré si zaslúžia, aby boli dohrané (Prey, Dishonored, alebo nový HItman...).
@Phoenix (21.08.2019 08:32): Možná bude lepší dělat, že tato hra nikdy nevnikla :)).

Já už tedy Ascendant kompletně odstranil z radaru, a podle mě jen zázrakem by se kvalitou dostala na lepší nadprůměr.
Další hotfix 4.2 opravil nefunkční M pro mapu ... a rozbil brightness.

Rozumně hratelné to bude zjevně až za nějakou dobu (pokud vůbec), opět se potvrzuje, že má smysl hry kupovat nejdříve rok po vydání.
Včera jsem zahlédl oficiální stanovisko k updatům a Update 4 byl opravdu posledním velkým updatem. Dále už se počítá maximálně s hotfixy a prioritu nyní mají hotfixy pro PS 4 a XBox + se dodělávají porty na Linux a Mac. Je to škoda, už jsem začal chvilku věřit, že by to přeci jen mohlo dojít někam dále.
Ono by bylo dobré, kdyby to rozehrál někdo, kdo má zkušenosti s Thiefem nebo System Shock, což já nejsem. Jim se UA údajně podobá více. Mě UA svou strukturou nejvíce připomíná Dark Messiah of Might and Magic, a to je hra, která je pro mě mezi 3D akcemi s RPG prvky tím pomyslným topem. Proto s tím hodnocením nejdu nijak výrazně nahoru. Jinak mě hodně popoháněla zvědavost :D

Shroud of the Avatar měl vlastně taky pohnutý osud, přitom z počátku ta hra vypadala nadějně.
@Elemir (27.06.2019 22:26): Jsi nezmar! :) Oceňuji zatvrzelost o odhodlání. Škoda, že veškerý ten update u Tebe znamená zvýšení max na 50%.

Teď ještě by měl někdo oprávněný změnit žánr, rpg zdá se je až druhotná kategorie :)
A je to tu :) Nakonec jsem se vešel do 18 hodin, takže hra je díky úpravě úkolů v Update 4 zhruba o 1/3 kratší. Nicméně to se týká jen hlavní linky, vedlejší úkoly mohou hru v pohodě opět natáhnout. A teď pár postřehů pro ty, co by hru chtěli rozehrát:

- optimalizace se povedla, na ultra jsem to dojel až do konce (občas to zaškobrtlo, ale proti tomu stavu po release je to nebe a dudy).
- dovednosti viditelně fungují a opravdu mají konečně význam (hrál jsem ovšem jen za strom bojovníka) - bohužel, celý systém přidělování dovednostních bodů zůstal podivný, takže moje bojovnice byla na konci jen o kousek lepší než můj předchozí bojovník, který mohl dovednostní body klidně rozdávat. Za splněný úkol je to klidně i 1 bod, takže pokud jdete jen po hlavní lince, tak ten trénink postavy dost zaostává a vede vás spíše k úzké specializaci.
- díky předchozímu bodu bych hru rozhodně neřadil mezi RPG, je to prostě jen akční hra s prvky RPG - když už nic, tak luky stále řeší 85% situací.
- pokus o hlubší imerzi moc nevyšel, je to hodně kostrbaté, ale díky nové struktuře úkolů a úpravě designu některých lokací je to mnohem lepší a přistihl jsem se, že jsem místy opravdu dost zaujatý okolím a cítím se součástí děje/světa.
- ve hře je bohužel v hlavní lince pár úkolů, které to celé zase nabourávají a tady je hodně znát, že mám zkušenost s hrou hned po release - u dvojice úkolů vás to nažene do dvou předchozích lokací, které se ovšem kompletně resetnou, takže to najednou "jako" zapomene na to, co jste tu předtím udělali. Osobně nechápu, co tu ty dva úkoly dělali, když to očividně šlo i bez nich.
- strom dovedností bojovníka nabízí prima průzkumné perky, ale abych získal dostatek dovednostních bodů, tak bych musel plnit vedlejší úkoly = nezáživná rutina.
- Doom counter je konečně dobře vysvětlený - je součástí úkolu.
- ekonomika docela hapruje - nejprve budete trpět nedostatkem peněz a tím pádem i nemožností koupit lepší gear, ale to se změní s návštěvou nižších pater Propasti, kde ten gear padá přímo z potvor a rázem bude i po problému s penězi.
- další frakce Propasti byly přidány skrze NPC, které zachráníte po odvodnění řady lokací skrze Materia Modus - jde o jednotlivce, ale holt vlk se nažral, a koza zůstala celá ;)
- bugy ve hře jsou, ale nic kritického. Mnohem větší problém je save! Ukládejte často a na více pozic! Save má tu blbou vlastnost, že resetuje nastavení pák a plošinek, což může za určitých okolností znamenat death end. Hra sice kolikrát umožňuje alternativní postup, ale na to potřebujete klíč z příběhu dále nebo speciální dovednosti.
- dovednosti se odemykají jednak skrze investici bodů do předchozí dovednosti stromu, ale krom toho se některé z nich odemykají skrze úlomky paměti (během zhruba 10 hodin ve hře to lze splnit na 100%) a další se odemykají na základě dnů strávených v Propasti ... pokud půjdete jen po hlavní lince, tak vás to celé vlastně nemusí ani zajímat ;)
- jídlo lze ignorovat
- generický loot z truhel/nepřátel ... občas je to doslova brak.

Obsah hry se mnoho nezměnil, ale změna struktury s tím provedla doslova divy. Je to mnohem lepší jak při release, ale pořád nejde o nástupce Ultimy Underworld. Pokud od toho odhlédnete, tak to bude celkem průměrná 3D akce s nádechem kobkařiny. Chtělo by to ještě poladit, ale každopádně tohle je cesta, kterou by se hra mohla ubírat - smekám před programátorem, který tohle celé zachránil, ale bohužel to OSE asi docela finančně zabolelo, takže Update 4 vypadá jako konečná :/ Za současné situace bych zvedl hodnocení na 50%, ale neudělám to. Jako backer jsem čekal od hry něco jiného, takže ani její současný stav nenaplňuje moje představy ;)
Mě to nakonec nedalo a musel jsem se podívat dále :) Pořád mi totiž pár drobností vrtalo hlavou a jde opět o systém úkolů, protože mi došla jedna významná souvislost. Po Upper Erebus následuje cesta do Underswamp, což byla první významná lokace, kde se dal "smysluplně" použít tzv. Modus. Princip spočívá v tom, že některé lokace jsou zčásti zatopené, ale s pomocí Mana Core a Modusu je lze odvonit. Původně to fungovalo dost podivně, no vlastně to nefungovalo vůbec, ale nyní už je to v pořádku. V Underswamp spočívá hlavní linka v pouhých dvou úkolech, poté se pokračuje do Titan's Folly a v Underswamp se objeví tabule s frakčními úkoly pro tuto oblast.

Nj, jenomže dovednostní body dostáváte jen za splněné úkoly, takže jít jen po hlavní lince znamená, že postavu nebudete moci lépe vycvičit. A tím se dostávám na úplný začátek. Nový systém přidělování úkolů je fajn, ale kvůli rozvoji postavy je beztak nutné podstoupit i tu repetitivní rutinu úkolů dones/zabij. Tentokrát si však lze cíleně vybrat lokaci, předtím to záviselo na tom, co hra na tabuli s úkoly namíchala. Trochu se obávám toho, že cesta jen skrze hlavní linku úkolů je pro dosažení cíle dostatečná, což by znamenalo, že cvičení dovedností stále nemá význam. V Underswamp jsem se totiž opět uchýlil k lukům, protože i přes jejich oslabení jsou pořád daleko větší jistotou v boji. Přijde mi, že s mečem jsem na tom stále stejně a to už v něm mám první perk. Podobně jsem si nevšiml efektu léčení v boji.

Titan's Folly byla první krizovou oblastí původního release hry, kde se začaly objevovat problémy s optimalizací a častěji něco nefungovalo, takže zkusím pokračovat a uvidím. Když už jsem tomu ten čas věnoval, tak už to dotáhnu :) Škoda, že se nikdo další nepřidal. Docela rád bych slyšel názor někoho jiného.
@Richmond (21.06.2019 15:58): Já chtěl, ale jak jsem se snažil kliknout na zástupce, tak mi ujela ruka a odklikl jsem Steam, a jak jsem ho chtěl rychle zavřít, ujela mi ruka ještě jednou ... :D

Jenom jsem chtěl kouknout, a když už jsem byl tedy u toho, tak jsem dojel celé patro. Přijde mi, že do hry přidali více odkazů na Ultimu, ale jinak je to herně pořád to samé. Už to ale alespoň funguje jako dungeon. Pořád ovšem chybí pořádná NPC a dialogy.
@Elemir (21.06.2019 10:56): Nemáš náhodou hrát Ishar?!?! :-D
Je to už trochu víc "Ultima" nebo prostě to s tou sérii nemá aboslutně nic společného? Já to asi pořád i po tvém novém rozboru budu mít v kategorii "až fakt nebudu vědět, co hrát"...
@Charllize (21.06.2019 09:48): No, tak o aktuálním stavu PC verze už mám jasno, viz dále :D

4 hodiny za mnou a Upper Erebus mám komplet. Byly to celkem 3 úkoly, které mě protáhly po celé lokaci, přičemž poslední úkol spočíval v nalezení klíče do patra níže. Uzlem tedy není přímo Upper Erebus, nýbrž samotné Grand Stairs (vede z Marcaulu až na dno propasti). Poté se moje průvodkyně Haprukala a nový obchodník přesunuli níže, kde pokračuje hlavní linka. V táboře v Upper Erebus se mezitím objevila známá tabule s úkoly pro frakce (týkaly se ovšem jen Upper Erebus). Zřejmě jde nyní o volitelný bonus, který se posléze otevře i na dalších patrech. Jsou to jinak ty samé úkoly jako v předchozích verzích hry.

Změna ve struktuře zadávání úkolů a postupné odemykání pater je plus, je vidět, že i přes tu bídu šlo vymyslet něco smysluplnějšího. Pokud by frakční úkoly byly nyní opravdu volitelné, tak odpadne původní šílená rutina, kdy se do každé lokace chodilo i více jak 5x, přičemž se lokace pokaždé kompletně resetla. Horší je to s bugy!

Původně jsem si myslel, že AI nepřátel funguje podstatně lépe, ale bylo to jen zdání. Nepřátelé se můžou klidně vymlátit mezi sebou, což bych ještě bral, ale když vás mine kostlivec v těsné blízkosti kolem vás a vy přitom stojíte u ohně ... Kostlivce sebevrahy vynechám, jeden před mými zraky dobrovolně skočil do hluboké vody :) Je to lepší jak na počátku, to musím říci, ale stále žádná sláva.

Dříve popsaný reset mříží a pák po loadu je zřejmě taky bug, protože někdy k tomu dojde a někdy ne. Po splnění úkolu se v lokaci můžou a nemusejí respawnout potvory - někdy se respawnou dokonce jen někde. Splnění úkolu se jinak zapíše ve chvíli, kdy opouštíte cílovou lokaci, takže pokud se potvory respawnou, tak cesta do tábora může být celkem veselá. Bedny, nesebraný anebo pohozený loot zůstávají beze změny - pokud bednu vyberete, tak už zůstane vybraná. Pokud jde o manu, tak tady se musím opravit. Mana neregeneruje sama od sebe, ale v jednotlivých lokacích se nacházejí místa s volnou manou, kterou lze automaticky zachytit. Záleží tedy na štěstí při volbě cesty, ale funguje to taky divně.

Ve hře lze nyní v klíčových lokacích najít a zachránit ještěrácké NPC, které vám může pomoci v boji. Je to docela výhoda, protože jde o silné mágy, ale bohužel neoplývají přílišnou inteligencí, takže během útoku jsou schopní podpálit dřevěné konstrukce a tím vás odříznout třeba od možnosti získat memory crystal z vyvýšeného místa :)

No, hraje se to o něco lépe, ale jinak je to pořád ta samá hra, takže už mě nijak neláká pokračovat. To podstatné ze změn jsem viděl a zbytek už znám.
@Elemir (21.06.2019 08:13): tak samo když se něco vydává na konzole ta kontrola kvality je vyšší, ale zas bych to nepřeceňoval. Teoreticky by to opravovat mohli dal, když budou mít nějaký prodeje, což je u tohohle žánru na konzolich dost otázka. Ale ten patch by mohl zlepšit i prodeje na pc.
Osobně spis ale vyhlizim upgradnutou verzi Bards Tale.
@Charllize (20.06.2019 22:23): Jestli jim to tedy prošlo přes schválení, tak to už vypadá docela nadějně. Na druhou stranu to taky může znamenat, že další úpravy hry už nebudou ... jaksi už nemají důvod je dělat :D
@raisen (20.06.2019 12:50): Vypadá to, že najmuli někoho schopného, kdo opravdu ví, co dělá :) A k tomu zřejmě konečně začali poslouchat připomínky hráčů. Pokud budou tímto směrem pokračovat, tak by to za rok mohlo opravdu vypadat lépe.

Nakonec jsem se do Upper Erebus vrátil a strávil tu nějaké 3 hodiny. Prošel jsem až na jednu oblast všechno. Nepřátel v lokaci celkově ubylo, přibyla jedna nová potvora a loot je taky vybalancovanější. Luky jsou pořád dobré řešení, ale už nejsou ultimátní zbraní. Boj nablízko a na dálku má nyní zhruba stejnou sílu Pár prvků v levedesignu patra bylo změněno a něco zmizelo zcela. Působí to teď mnohem kompaktněji.

První úkol mě totiž hnal jen kousek od tábora, takže zbytek patra jsem si prolezl čistě dobrovolně. Každý z dalších úkolů mě zřejmě protáhne dalšími oblastmi patra a nakonec mě to posune o patro níže. Cíle úkolů jsou pestřejší, ten první se třeba týkal záchrany NPC, čímž do hry přibyde další obchodník, který zůstane v táboře. Klasické dialogy stále chybí, ale krom monologu se vývojářili pokusili o implementaci info oken s popisem situace. Potvory se zatím nerespawnovaly, což vypadá taky nadějně, protože zkušenostní body neplynou z bojů, ale stejně jako dříve z aktivit, které s postavou provádíte (počítá se jejich četnost).

Lehký průšvih jsou pořád savy, protože load si nepamatuje stav interaktivních prvků - zatažená páka, otevřená mříž apod. Zůstal jsem díky tomu zaseklý v jedné lokaci a nešlo se z ní dostat pryč. Naštěstí se to dá vyřešit přes checkpoint ze Silver Seed. Prostě jsem se zabil a hra mě spawnula u stromku, který jsem zasadil ve volně přístupné chodbě poblíž tábora.

Opravena byla i část bugů. Bug se šípy jsem třeba už nezaregistroval vůbec a dveře už nejde nyní náhodně podpálit tím, že je otevřete a na stěně vedle nich je zrovna louč. Takhle jsem si jednou podpálil komplet ústupovou cestu přes dřevěné můstky :) Ale jak už jsem psal, začátek hry byl celkem odladěný už předtím. Na jednu stranu mě to láká jít dále, ale na druhou stranu moc důvěry ve hru nemám. Podle mě se to nakonec opět něčím zvrtne.
Předevčírem vyšel Update 4, tak jsem si dneska řekl, že bych se mohl podívat, v jakém stavu hra pod té trojici updatů je. Vzal jsem novou postavu a vyrazil s ní do Marcaulu.

K mému překvapení ze hry zmizela komplet jedna lokace tutorialu, takže začátek hry je rychlejší a cestu do Marcaulu je potřeba si nyní doslova probojovat. V souvislosti s tím mě (mile) překvapila jedna věc - boj na blízko je konečně použitelný! Nicméně ještě bych nejásal ;) Podle ohlasů z předchozích updatů jsou tu stále problémy s funkčností dovedností a něco určitě bude blbnout i v Update 4. Pocit z boje je ovšem opravdu lepší, akorát to ovládání (pohyb), není pořád ideální. Mana se nyní průběžně regeneruje, takže odpadlo i dříve tolik problematické léčení.

Lokace jsou nyní propojeny nikoliv skrze Marcaul, ale skrze Upper Erebus a zřejmě se odemykají dle postupu ve hře. Ze hry totiž zmizela tabule úkolů pro frakce v Midnight Forum v Marcaulu. Namísto toho jsem narazil na "menší" tabuli v Upper Erebus a jen s jedním úkolem. Vypadá to tedy nadějněji, ale více času už hře zrovna věnovat nechci. Na obsahu hry jako takovém se nic nemění (výhrady mám pořád stejné), ale změněná struktura úkolů a vylepšení balancingu z toho začíná dělat hratelný kousek. Teď je spíš důležité, jestli se zlepšila i optimalizace v dalších lokacích hry.

30 EUR bych za to určitě nedal, ale pokud hru někdo zakoupil a jen čekal, tak teď už bych se to asi nebál spustit.
[neexistující komentář]: Hrál jsi to s Update 3 nebo ještě s Update 2 (nemá to pochopitelně vliv na design, jde mi o množství a závažnost bugů)?
[neexistující komentář]: Veľmi nerád dávam Tvojmu komentáru plusko, oveľa radšej by som si prečítal pozitívnu recenziu, no nie si sám, kto hru skritizoval a som si istý, že právom.

Obávam sa, že tomuto žiadne bugfixy nepomôžu, museli by do toho naliať nové finanice a hru dodizjanovať a dorobiť - a to temer určite nespravia.
Ja tiež čakám a čakám, ale uvidím, či sa dočkám. Zatiaľ mám toho aj tak oveľa viac dobrého, než stíham hrať a aj keby to fixli o dva roky, tak si počkám. Len zas chápem, že pri softwari je to tak, že čím neskôr od vydania, tým menšia šanca, že to fixnú.
[neexistující komentář]: Tak si zase hru mažu ze seznamu přání.. :D
Nainstalován patch 1.3

1) V hlavním menu se objevuje pro změnu číslo verze 0.3.28912 ... položka DLC obsahuje Underworld Map (tipuju základní hra) a 3x se v ní pod sebou opakují volby Ready a Info
2) Hláška s {[INPUT:INTERACT]:NEXT TIP} už se neobjevuje
3) Ukládání a loadování už fungují tak nějak jak by člověk logicky čekal

Už to vypadá o něco lépe, otázkou je, jestli se do toho putit hned nebo počkat na verzi 1.4
@ugraugra (15.02.2019 20:52):

1) Tak v hlavním menu se stále objevuje číslo verze 0.3.23299 ... ale zato je v něm položka DLC :-) (ve které jsou tři volby info a žádná z nich nic nedělá)
2) Při spuštění nové hry je v pravo dole {[INPUT:INTERACT]:NEXT TIP}
3) Uložím hru, zmáčnu F9 pro quickload a na monitoru se bez jakéhokoli promptu objeví volby OK a CANCEL

Závěr z prvních pěti minut ... zkusím to znovu za takové dva měsíce.
@Tarhiel (27.11.2018 18:55): Jasné, zajtra ju napíšem, už nemám čo viacej tam skúmať a skúšať. Ale treba ju zobrať ako opis súčasného stavu hry.

Ako môžem plnohodnotne hodnotiť napr. game design, alebo príbeh, keď nefungujú základné herné mechaniky?
Takže to pravdepodobne definitívne vzdávam. Fakt som sa snažil dohrať to do konca, ale jednoducho to nejde: v tej hre nefungujú v pokročilejších leveloch základné herné mechaniky. Napríklad bojujem s nepriateľom, dávam mu poškodenie, ale zrazu, z ničoho nič ho prestanem zasahovať. Môžem ho mlátiť koľko chcem a nič. Odrazu je nesmrteľný. Keď som to pár krát ukončil a znovu nahral, aby to nejako fungovalo, tak síce sa už dal zabiť, ale nefungovali poriadne tzv "hitboxy". Aj tie loadingy, to je úplne za trest. Proste táto hra skúša vašu trpezlivosť na tú najvyššiu možnú mieru a u mňa túto hranicu už našla.
@Tarhiel (22.11.2018 11:37): Keď mám byť teda optimistický, tak dúfam, že to dopadlo preto takto, lebo všetky svoje hlavné zdroje a najkvalitnejšie kádre vrhli na dokončenie System Shocku 3...:)
@ad142 (22.11.2018 07:54): Dúfam, že vyjadrenie smerovania žánru to nie je v žiadnom prípade :)

Čo ma však začína znepokojovať, je, že majú na starosti aj System Shock 3, dúfam, že nedopadne rovnako :/
Som gerój! Kostlivci hanebne zdrhajú predo mnou, hneď keď ma zbadajú, ako Žigmundovi križiaci pred husitmi a namiesto toho aby išli po mne, zdrhajú ako besní a zúfalo sa tlačia do steny, kde sa nechajú ubiť možno aj ich vlastnou kosťou. Až mi je ich, chudákov lúto. Ale oni vedia prečo! Som totiž pán smrti!!! Čím viac zomieram, tím viac mi pribúdajú veci a mnohé mám dvakrát. Čím viac postupujem hrou a do vnútra Stygianskej priepasti, tím viac sa zároveň prepadám do vývojárskeho ale aj recenzentského pekla.... Ja to totiž nemôžem len tak odložiť, ale musím hrať a dohrať... grr... Alebo že by som genialitu tvorcov nepochopil a je to zámer a symbolické vyjadrenie smerovania tohoto žánru?
Je to srágora, co k tomu dodat. Elmemir už to dohrál a při čtení jeho příspěvků jsem se musel někdy smát. On tomu dal 40%, a není to jen kvůli bugům.
@Paul (21.11.2018 18:54): Největší problém je to, že nejde jen o mrtě bugů, ty jdou většinou opravit.

Ale pokud máš špatně navržený save systém (z libovolného důvodu), pokud místo zkušeností dostáváš nějaké feat body (aniž by bylo jasné kdy a za co), pokud se ve hře objevují nepřátelé náhodně místo promyšleného placingu, pokud hra nepočítá s interaktivními dialogy, téměř všechno má špatnou fyziku, zbraním chybí popisky a používají jednu ikonu, zcela chybí UI nepřátel ...
V menu je číslo verze a je to 0.3 ? :D To už je fakt zoufalost nepřepsat ani tohle.
Je to tady, první "recenze". Uvozovky proto, že na RPS prostě dospěli k závěru, že se hra nenachází ve stavu, kdy by mohla být vydaná a tak jí neudělili hodnocení.
@ad142 (18.11.2018 15:23): Já jsem si to sice koupil hned jak to vyšlo, ale to jak jim nefunguje save, je jen jeden z důvodů, proč to mám zatím u ledu.

Mimochodem, zkus si někde ověřit, jak ten rozbitý save zachází s questovými předměty, ať se nedočkáš nepříjemných překvapení (mám takové tušení, že si hra minimálně v první verzi nepamatovala jejich použití, ale některé odmítala spawnovat znovu, takže dead-end).
@Richmond (18.11.2018 14:24): Ono ten save systém je celý divný. Prejdem časť levelu, vyzbieram tam všetky itemy, uložím hru, ukončím ju, zapnem znova a objavím sa na začiatku levelu. Všetky itemy mám v inventári, ale zároveň sa aj resetovali na miestach, kde som ich našiel. Teda ich môžem zobrať znova a mám ich dvakrát. Vraj nevedeli inak vyriešiť, takže to spravili takto.

Alebo respawnovanie nepriatelov; v takomto dungeone to nie je vôbec bežná vec a keby mi niekto povedal, že to tak bude, asi by som bol už vopred sklamaný. Ale zatiaľ to nevyzerá na škodu veci, ale uvidím. Podľa toho čo som čítal, by sa to malo neskôr zhoršovať. Dúfam že nie :)
@ad142 (18.11.2018 12:58): Nikdy jsem nebyl hladovější po crpgčkách! :) Jsem docela zvědavý na Tvoje dojmy z dalšího postupu. Elemir mě naprosto vyděsil, jeho poměrně komplextní popis 10 hodin stojí za to. Možná jako akční hra to bude solidní průměr, jako cRPG už asi těžko a jako nástupce UU, to si nedovedu už vůbec představit.
@Drolin (18.11.2018 13:46): Nevím, no, já co zkusím, tak po hodince dvou odhazuji s tím, že nuda. Akorát teď mě fakt chytly ty hry, co jsem jmenoval, protože byly fakt dobré, nicméně šlo tady v podstatě o sázku na jistotu, Ori je metroidvaniovka, velký předpoklad, že mě bude bavit a Stellaris je sco-fi 4x strategie od Paradoxu, což je velký předpoklad kvality. Jenže co dále? Já jak vidím ty různé Pillars a spol, tak si tak vždycky řeknu, další Baldurs v řadě.
@Ringo (18.11.2018 13:35): Imho je to o tom, co člověk sleduje nebo hraje, těch zajímavých her je řada - jen jim třeba dát šanci a nevracet se pouze k osvědčeným titulům nebo jejich napodobeninám. Jak píšeš, Stellaris, nebo třeba Factorio a RimWorld, z metroidvanie Hollow Knight atd.

A stejně to je u cRPG a jRPG, kde toho vzniká dostatek. A nové postupy stále vznikají, třeba Dear Esther se Stanley Parable :). A mnoho jiných. Právě bych řekl, že poslední roky je prostě škoda opomíjet nové hry když vychází tak dobré tituly jako myslím dlouho ne. Od 90. let asi nejsilnější období.
@Drolin (18.11.2018 13:08): Pro mě staré dungeony má cenu hrát vždycky. Faktem ale je, že za poslední řekněme asi dva roky se objevily hry, které mi sežraly opravdu spoustu času a zařadil bych je do TOPky, kterou je povinné si zahrát i pro starší hráče. Hodiny a nadšení, které jsem letos strávil u Stellaris a Ori And the Blind Forest hraničí s nadšením, které jsem zažíval ve zlatých pařanských časech. Akorát ten boom nevidím vůbec u klasických dungeonů nebo RPG (těch izometrických), ale spíše u Metroid žánru a u strategií různého druhu. Tam opravdu začíná být situace zajímavá, kdy si klade člověk otázku, zda tohle nepředstavuje pomyslný vrchol v oblasti zábava, user friendly, grafika, hudba. Otázkou ale stejně je, jak dlouho to vydrží, přijde několik duchovních zástupců, pak napodobenin a pak se v tom zase vývojáři začnou plácat, protože už nepůjde vymyslet nic nového a vsadí se zase na nějaký vizuální technologický posun, přijde hromada remaků atd.
@Richmond (18.11.2018 12:44): Máš Pillars I, II, Tyranny, Underrail, Balrum, Eschalon III, Torment, Divinity I, II, Elex, Shadowrun, The Age of Decadence... toto je prostě největší boom žánru od konce 90. let! :) I ty dungeony vychází, a člověk má na výběr od Grimoire po BT4. Pokud v nějaké době nemá cenu hrát staré cRPG, tak nyní!
@Richmond (18.11.2018 09:53): Niekedy sa mi zdá, že už niektorí sú z tých hier za tie roky prejedení a potom sú až prehnane kritickí..:)

Ja sem hodím sem svoje terajšie dojmy z úvodnej lokácie: Po prvom hotfixe som na žiadne výrazné problémy nenarazil. Atmosférou to má blízko k Arx Fatalis (ešte aj prvá zbraň, ka ktorú som narazil je rovnako ľudská kosť), lore samozrejme vychádza z Ultimy Underworld: Silver Sapling, štatistiky elixírov a vecí sa zisťujú až po ich požití, knight Cabirus zo Stygian Abyss je tu tiež, nápisy na stenách a pod... Z Dark Messiah je tu použitá tá dôležitá fyzika a potom to obsahuje prvky napríklad Thiefa (plameň sa dá uhasiť vodným šípom). Engine Unity novému Underworldu celkom pasuje.

Hra bola v prvom leveli striktne lineárna, ale to sa pravdepodobne zmení, takže zatiaľ som celkom spojný, narozdiel napríklad od Bards Tale IV, ktorý bol po technickej stránke hrozný a už ho ani nehrám, zatiaľ čo toto ma celkom baví. Ten savovací systém mi trochu pripomenul Diablo II, som zvedavý ako zapasuje do dungeonu tohto strihu. No, ale uvidím ďalej...
@Drolin (18.11.2018 11:33): No BT4 a UA byly hry, kterým jsem dával šanci a tipoval je v té zdejší tipovačce. A ono prdlajs. Ten Tvůj cRPG boom ještě nedorazil k mým devřím zdá se. Dokonce ho nevidím ani za humny :)

@MickTheMage (18.11.2018 11:43): BT4 prý není úplně tragický (k dyž pominu bugy a šílenou ne-optimalizaci), v další části se to mnohem zlepší. Realms Beyond vypadá nadějně, ale takových nadějí bylo :)
@Richmond (18.11.2018 09:53): Ja som to prestal hrat a cakam na patche. Jednoducho, tak za par mesiacov az pol roka to mozno bude k niecomu :)

Ale zase by som to tak neprehanal. Pathfinder je naprikad dobry, akurat zabugovany. Fakt ma bavi, ked funguje. Bards Tale 4, uvidime - tiez tomu este necham par patchov. Pillars 2 je tiez fajn, v konecnom dolsedku, len tam zase ma rozptyluju pri hrani ine veci, ktore vychadzaju :) Ale svoje nadeje teraz vkladam do skonceneho kickstarteru Realms Beyond. Skoda, ze uz nebackujem hry, to goldbox balenie maju vymyslene pekne :)
@Richmond (18.11.2018 10:15): No, zrovna myslím, že u Underworld, Bards Tale IV a vlastně i u nové Ultimy se tak nějak čekalo, že to asi nebude nejlepší - minimálně dokud se to nevyladí. Spíše tu reputaci (kvality dungeonů) drží a bude držet MaM X a LoG II a snad Vaporum?

cRPG obecně ale zažívají po slabším období (2004-2014) boom a spíše to jen stoupá, takže rpgcodex a jeho komunitu lze označit jako věčné kritiky :).
Hm tak čtení příspěvků na rpgcodexu o UA je taky smutné čtení. Jsem myslel, že jsem osamocenej v názoru, že aktuální doba je na CRPG úplně v...(na toaletě), a tam těch podobných exotů je víc :)
Did anybody really think that an Underworld could be made in the current age of decline?
It won't end. We'll never stop declining.

Pobavil názor, že by se hra měla přejmenovat na Underworld Descendant :)
@Ringo (16.11.2018 08:05): Zatím nevím jestli lepší, ale je to doost podobné.


@Paul (16.11.2018 08:07): Přeskočil jsi jednu hru od arkane, které je to imo bližší než zrovna Dark Messiah - Arx Fatalis

A jako jo, ta fyzičnost všeho je taková... divná člověk si na to musí zvykat. Ale už tak mi to přišlo dost zajímavé a pro všechny fanouše žánru skoro povinnost.
@Phoenix (16.11.2018 09:25): Ono stejně tu atmosféru a grafický styl první Ultimy Underworld nemá šanci nic nahradit, možná je vlastně chyba očekávat, že přijde něco dalšího takového, něco jako Ultima underworld III ve stejném duchu jako jednička, nebo nějaký remake UU1, nic z toho prostě nepřinese stejný pocit jako klasická UU1, takže to očekávání nelze splnit. Ono by bylo asi prostě lepší udělat regulérní Ultimu Underworld III jako novou hru, nový díl, novou atmosféru a pak by záleželo na umu autorů, zda přinesou něco nového a povedeného. Třeba jako se to povedlo u série M&M s desátým dílem.
@Richmond (16.11.2018 08:27): Na Steamu se teď v diskuzi lidi dohadují, co tam mělo být a není. Problém je samozřejmě v tom, že v průběhu vývoje se běžně z různých důvodů vyhazují herní prvky, které z nějakého důvodu nefungují, narušují balancování hry nebo se z časových důvodů nestihnou dodělat (mapy na Měsíci v Deus Ex, celá planeta v KotOR 2, asi milion předmětů v Arcanum a tak bych mohl pokračovat dál). Problém samozřejmě nastává v momentě, kdy vývojáři slíbí, že tam něco podobného bude, nejlépe backerům.

EDIT: Hru jsem si včera natěšeně koupil (immersive sim vyjde tak jeden ročně), ale aktuálních 37 % na Steamu ve mě úplně důvěru nevzbuzuje, byť to může být důsledek review bombingu a chyb, které půjdou postupně odstranit (třeba celá záležitost s mechanikou ukládání je slušná blamáž, ale není to neopravitelné). Nicméně mi nezbývá než si povzdechnout, že aktuální móda vydávání betaverzí za plné hry už překročila rozumné meze. Ne že by se to nedělo i před lety (takový Daggerfall byl ukázkový příklad), jen mi přijde, že je toho dnes násobně více a tak nějak s tím všechny zůčastněné strany rovnou počítají (day 1 patch atd.).
@Paul (16.11.2018 08:07): Přesně tak. Jako nemusí to být špatná hra, ale určitě to nebude hra ve stylu obou UU. Někde jsem četl (to už trochu vařím z vody), že tam snad není ani jedna NPC.
Uf..., nechcem hovorit, ze som to hovoril, ale ja som to hovoril :) Nie, ze by to bola katastrofa, game breaking bug hned na zaciatku zatial ziaden, ale teda...videl som uz lepsie hry (vizualne), v prostredi maju mensie bugy, ovlada sa to nejako divne... a zvysok asi budem pokracovat cez vikend :)
Som normalne zabudol, ze to dnes vychadza. Ale po tych fuckupoch s BT4 a Pathfinderom sa obavam, ci aj tu nebude treba cakat na dve tony patchov :)