@Tarhiel (20.02.2026 13:45): Podle mě by si ho po hodině hraní nepotřeboval :)). Třeba zkusit, jak zde psal Bodkin "Vždyť je to takový nepovedený bratříček System Shocku." úplně neplatí, a naopak to je podle mě pro fanoušky Thiefa, Dues Ex a SS skoro povinnost.
Diskuze
@Drolin (komentář): Ako to tak čítam, tak obe ultimy by boli ultimátni kandidáti na citlivý remaster (prípadne remaster ako nedávny SS1 od NigtDive), najmä čo sa týka GUI a ovládania.
@Isair (20.02.2026 07:44): Jo jo, tak to ji určitě dej po UU2. Já mám na Paganu v oblibě main theme a tíživou atmosféru malého a uzavřeného světa. Má jistě své kvality.
Zatím asi hodina grindu včera, je to jednoduchá hra (loop nasbírat exp v dungeonu, vrátit se pokud životy klesnou pod 100, mít dostatek food, dokupovat lepší vybavení), a pak splnit nějaké ty úkoly a vzhůru do vesmíru :)). Jen u těchto her (dejme tomu pod roku 1990) mi také vadí absence "imerze", ale jednou za čas proč ne.
Zatím asi hodina grindu včera, je to jednoduchá hra (loop nasbírat exp v dungeonu, vrátit se pokud životy klesnou pod 100, mít dostatek food, dokupovat lepší vybavení), a pak splnit nějaké ty úkoly a vzhůru do vesmíru :)). Jen u těchto her (dejme tomu pod roku 1990) mi také vadí absence "imerze", ale jednou za čas proč ne.
@Drolin (20.02.2026 07:31): Někde na youtube jsem zhlédl docela i pochvalnou recenzi na 8, akorát tam autor recenze zmiňoval jednak ten sešup oproti 7, ale hlavně že když k tomu nepřistupujeme právě jako ke klasickému komplexnímu RPG, tak je to vlastně dost fajn akční adventura s RPG prvky, byť tam občas je znát uspěchaný vývoj. Ale osmičku bych rád dal asi první, už kvůli rozsahu (na sedmičku si to jistě bude chtít vytyčit více času) + jak jsem psal níže, mám k ní takový specifický vztah z dětství :).
Ale pokud se plánuješ nějak více věnovat jedničce, tak klobouk dolu, na to bych si asi netroufl :). Obecně pod devadesátky jdu málokdy, i když je fakt, že to začínám čím dál více posouvat a začínají mě lákat i kousky, které bych dříve míjel velkým obloukem. Viz. třebas takový Pool of Radiance (a další SSI DnD kousky) .
Ale ty Ultimy 1-5 zatím příliš nelákají, možná ta pětka už vypadá o fous hratelněji... ale tak třebas časem, kdoví.
@Richmond (20.02.2026 07:40): Á to zase tak neřeším :). Rád bych si zahrál Underworld dvojku, dokud mám v čerstvé paměti jedničku (a dokud je na ní to správné rozpoložení). To je rest jak prase, na ní se chystám už hrozně dlouho :). Klasické Ultimy mám přeci jen o něco níže v "must play" listu.
Ale pokud se plánuješ nějak více věnovat jedničce, tak klobouk dolu, na to bych si asi netroufl :). Obecně pod devadesátky jdu málokdy, i když je fakt, že to začínám čím dál více posouvat a začínají mě lákat i kousky, které bych dříve míjel velkým obloukem. Viz. třebas takový Pool of Radiance (a další SSI DnD kousky) .
Ale ty Ultimy 1-5 zatím příliš nelákají, možná ta pětka už vypadá o fous hratelněji... ale tak třebas časem, kdoví.
@Richmond (20.02.2026 07:40): Á to zase tak neřeším :). Rád bych si zahrál Underworld dvojku, dokud mám v čerstvé paměti jedničku (a dokud je na ní to správné rozpoložení). To je rest jak prase, na ní se chystám už hrozně dlouho :). Klasické Ultimy mám přeci jen o něco níže v "must play" listu.
@Isair (20.02.2026 06:56): No to by chtělo dát právě U7 před UU2, teď máš jedinečnou možnost. Z hlediska příběhové a časové osy naprostý ideál.
@Isair (20.02.2026 06:56): Díky! Tak to máme podobně. První Ultimu jsem právě začal po dohrání UU2, tedy v úvozovkách - spíš jsem ji jen testoval (a je to hratelné, ale je to zatím simulátor grindu :)). A včera jsem znovu zprovoznil Ultimu VI v Exult enginu sedmičky. To bych někdy rád také více zahrál. Od začátku roku jsem také přemýšlel, že bych Divine Divinity měl už pořádně také zkusit. Je toho dost. Mám takový pracovní "seznam" toho hlavního, co bych rád zahrál (dokončil), ale vzhledem k tomu že mám nainstalováno 50+ her jen na PC (plus PS5, Anbernic a emulace), tak to může být cokoliv. Zatím to ale vypadá na březnový Kingdom Come: Deliverance II a nějaké menší hry jako právě Ultima I: The First Age of Darkness a Sniper Killer a pokračování v Mother 3... největší rest je ale Ambermoon, od kterého čekám nejvíce a zaroveň se obávám rozsahu.
Ultima VII: The Black Gate určitě dej, jeden z nejlepších herních zážitků za mě. Naopak Pagan byl velké zklamání (v kontextu skvělého sedmého dílu), tam je vidět, že to bylo narychlo vydané. A je to škoda, mohla to být velmi dobrá hra. Nicméně klidně bych být tebou 8. zahrál před 7., a možná by to bylo i lepší.
Ultima VII: The Black Gate určitě dej, jeden z nejlepších herních zážitků za mě. Naopak Pagan byl velké zklamání (v kontextu skvělého sedmého dílu), tam je vidět, že to bylo narychlo vydané. A je to škoda, mohla to být velmi dobrá hra. Nicméně klidně bych být tebou 8. zahrál před 7., a možná by to bylo i lepší.
@Drolin (18.02.2026 12:02): Gratulace :), já se na to pořádně vrhnu zítra, tak to jsme se v hraní těsně minuli :).
Co máš v plánu teď?
Mě docela hraní Underworldů nalákalo i na původní Ultimy, ale 1-5 už je solidní retro i na mě (i když možná časem...). Ale určitě chci dát 7 a hlavně Ultimu 8, o které jsem kdysi četl recenze a návody v nějakém starém čísle Excaliburu a strašně jsem si to chtěl zahrát, ale tehdy jsem to prostě nesehnal. Ale dodnes (ať má kvality jaké chce) mám k osmičce pozitivní vztah, páč je to určitá "vysněná" hra z mého dětství, kterou si snad v dospělosti konečně zahraji :). Ale samozřejmě od sedmičky (a možná i šestky) čekám kvalitnější zážitek.
Nicméně až teď mi došlo (po shlédnutí různých gameplay videí), jak moc je Divine Divinity (krom Diablem) inspirován právě Ultimou (inventář, možnost přesouvání objektů atd.).
Co máš v plánu teď?
Mě docela hraní Underworldů nalákalo i na původní Ultimy, ale 1-5 už je solidní retro i na mě (i když možná časem...). Ale určitě chci dát 7 a hlavně Ultimu 8, o které jsem kdysi četl recenze a návody v nějakém starém čísle Excaliburu a strašně jsem si to chtěl zahrát, ale tehdy jsem to prostě nesehnal. Ale dodnes (ať má kvality jaké chce) mám k osmičce pozitivní vztah, páč je to určitá "vysněná" hra z mého dětství, kterou si snad v dospělosti konečně zahraji :). Ale samozřejmě od sedmičky (a možná i šestky) čekám kvalitnější zážitek.
Nicméně až teď mi došlo (po shlédnutí různých gameplay videí), jak moc je Divine Divinity (krom Diablem) inspirován právě Ultimou (inventář, možnost přesouvání objektů atd.).
A nějaké screenshoty ze hraní.
Tak, po intenzivních dvou týdnech hraní dokončeno. Návykové, skvělé a po stránce designu nadčasové. Ale jsem rád, že je to za mnou, velký žrout večerních hodin...!
@Isair (15.02.2026 12:40): Je to tak. Pamatuji jak jsem byl zklamán, že u Score 120 bylo promováno 50 (!) her, ale pak když jsem zasunul disk, byly tam jen tyto staré a nevábné vykopávky, které by Cpt. Vlada rozcupoval. Od té doby ale uběhlo hodně času :)).
@Isair (15.02.2026 12:40): Je to tak. Pamatuji jak jsem byl zklamán, že u Score 120 bylo promováno 50 (!) her, ale pak když jsem zasunul disk, byly tam jen tyto staré a nevábné vykopávky, které by Cpt. Vlada rozcupoval. Od té doby ale uběhlo hodně času :)).
Ale je zajímavé sledovat, jak hraní podobných "vykopávek" (:)) za ta léta člověka do jisté míry zocelí. Pamatuji si, že poprvé jsem Ultimu Underworld odložil, protože mi přišla v podstatě neovladatelná. Když jsem se k ní později vrátil, sice už jsem jí zvládl dohrát, ale neustále jsem s ovládáním celkem zápasil. No a nyní se mi dostalo pod kůži vlastně celkem rychle a přijde mi i docela přívětivé (ne ideální, ale vůbec mi nevadilo). To mi nedávno přišlo horší ovládání Black Cryptu, které je sice poměrně jednoduché, ale jak je všechno otočené či jinak než v klasických dungeonech (a poměrně neintuitivní), tak jsem kolikrát místo útoku zbraň z ruky sebral apod.
Ale až při tomhle hraní UU 1 jsem zjistil, že na sebrání maximálního množství itemů ze země stačí znovu zmáčknout pravé tlačítko myši, což taky trochu ulehčilo :). Dříve jsem otrocky vypisoval to konkrétní množství (popřípadě napsal 99, aby to sebralo maximum).
Ale až při tomhle hraní UU 1 jsem zjistil, že na sebrání maximálního množství itemů ze země stačí znovu zmáčknout pravé tlačítko myši, což taky trochu ulehčilo :). Dříve jsem otrocky vypisoval to konkrétní množství (popřípadě napsal 99, aby to sebralo maximum).
@Richmond (15.02.2026 09:25): Jo celkem o dost, to GUI se celkově hodně scvrklo, třebas i ten "gem" na sílu útoku je nyní společně s kompasem. Jen je nezvyk teď šmátrat po těch ikonkách akcí napravo dole, mám neustále tendenci lítat kurzorem doleva :), ale na to si za chvíli snad zvyknu.
@Isair (14.02.2026 20:55): Ono i to výhledové okno je trochu větší.
@Drolin (13.02.2026 17:55): Yop, takhle když zapneš UU 2 hned po jedničce, tak to úplně bouchne do očí, o kolik jsou lokace detailnější. A i zvuky doznaly solidního zlepšení (a je jich více). Právě jsem to nainstaloval, ale pořádně to rozehraji asi možná zítra a nebo až příští týden v pátek.
@Richmond (13.02.2026 10:36): Jo jo, jsem si před pár dny četl celou diskuzi zde, a narazil jsme na to, a pak i ve hře, ten smysl pro detail je skvělý. Ještě když beru ten šibeniční termín (paralera s Fallout a Fallout 2), a po zhlédnutí skvělé recenze @Hellrampage: i ten grafický update (zapomenul jsem trochu, že UU1 byla přeci jen méně detailní), tak je to opravdu velký počin.
Těším se na další průzkum! Opravdu návykové.
Těším se na další průzkum! Opravdu návykové.
@Drolin (13.02.2026 10:13): V Akademii mě zaujalo, že tam můžeš řešit některé úkoly jinak dle povolání a výbavy. A nejvíc pobavil lístek na konci, kde Ti říkají, abys pamatoval na další uchazeče o zkoušku. :)
Další úroveň za mnou, Akademie, a strávil jsem s tím včera večer dobrých pár hodin. A zatím asi nejzábavnější část, jako vystřižená z FF gamebooku. Je to opravdu výborná hra.
@Richmond (10.02.2026 08:55): Jo Talorus je absolut bizar. A počkaj si na akadémiu, to ťa vycvičí, ale to je vlastne jej účel. Vycvičiť mágov.
@Richmond (10.02.2026 08:55): Jo jo, výborný předvoj System Shocku :). I když taková obíhačka, a zjištování kde co a jak. A ty bloby byly skoro neškodné.
Nicméně první soupeř, který úplně nejde porazit, je strážce za secret doors v Killorn Keep. Na něj si asi ještě počkám, po průchodu dalších světů.
Nicméně první soupeř, který úplně nejde porazit, je strážce za secret doors v Killorn Keep. Na něj si asi ještě počkám, po průchodu dalších světů.
@Drolin (10.02.2026 07:36): jo po návštěvě ze světů je potřeba vždy prokecat ideálně všechny na hradě. Talorus je neuvěřitelný bizárek, mám ho v TOP3 lokací. Tam mi mozkové závity pracovaly naplno :)
@Drolin (10.02.2026 08:05): Jako když jsem kdysi chvíli procházel ten hrad a jeho podzemí, tak mě to taky zaujalo asi více jak jednička. I když on asi každý díl bude mít svoje, zase u jedničky je fajn ta uzavřená, klaustrofobní atmosféra jednoho rozlehlého dungeonu (plus klasické sestupování stále níže), dvojka je sice klaustrofobická také dost (už jen to uzavření v bariéře... :)), ale už je taková více rozmáchlá právě tím cestováním mezi světy atd. a asi jí bude chybět určitá "čistota"/"tradičnost" prvního dílu :). Ale neříkám, že je to špatně, jen že asi každý díl má svůj osobitý styl, třebaže si jsou v mnohém dost podobné.
@Isair (10.02.2026 07:57): Asi 9? Nebo nevím, viděl jsem všemožná videa (kritiky), ale na počet světů bych si nevsadil :). A určitě, ale nějak jsem stále klikal na trening sword, dokud to jde (nyní nějak 25?), a myslel jsem si, že načtu pozici, ale už jsme to tak nechal a řekl si, že další body půjdou právě i do attack, kouzlení a ještě něco.
Ale myslím, že UU2 bude opravdu ještě o fous lepší jak UU1. Možná jen ta hudba už začíná být trochu ohraná (ač je velmi dobrá), a musím ji někdy ztišit.
Ale myslím, že UU2 bude opravdu ještě o fous lepší jak UU1. Možná jen ta hudba už začíná být trochu ohraná (ač je velmi dobrá), a musím ji někdy ztišit.
@Drolin (10.02.2026 07:36): Docela se na to začínám už těšit :). Už mi zbývají jen necelé 2 patra v jedničce, takže bych se k tomu mohl dostat co nevidět.
Jinač ono to chce s těmi "Swords" asi zlepšovat i "attack", mám dojem, že jedno bez druhého moc dobře nefunguje a nejideálnější je asi zvyšovat průběžně obojí.
Btw, kolik těch světů tam vůbec je?
Jinač ono to chce s těmi "Swords" asi zlepšovat i "attack", mám dojem, že jedno bez druhého moc dobře nefunguje a nejideálnější je asi zvyšovat průběžně obojí.
Btw, kolik těch světů tam vůbec je?
Richmond nelhal, je to opravdu skvělá hra.
Vlastně nemám chuť zapínat něco jiného (z desítek instalovaných her).
Ledový svět a ztracené město zatím nejvíce zajímavé (UU mi stále připadá jako dokonalé převedení gamebooků na PC), následně mě ale čekal menší zásek. Tři nevyužité blackrocky jsem použil, ale nové světy se neotevřeli. Vyřešilo to až prokecání celého hradu. Zatím jsem všechny skill pointy využil na cvičení umění meče, tak uvidím, jak (ne)dobrá volba to bude - ale nevím, zda to má takový vliv: souboje jsou i tak na 8+ zásahů (yeti, pavouci, headless atd.). Nyní vzhůru do Talorusu.
Vlastně nemám chuť zapínat něco jiného (z desítek instalovaných her).
Ledový svět a ztracené město zatím nejvíce zajímavé (UU mi stále připadá jako dokonalé převedení gamebooků na PC), následně mě ale čekal menší zásek. Tři nevyužité blackrocky jsem použil, ale nové světy se neotevřeli. Vyřešilo to až prokecání celého hradu. Zatím jsem všechny skill pointy využil na cvičení umění meče, tak uvidím, jak (ne)dobrá volba to bude - ale nevím, zda to má takový vliv: souboje jsou i tak na 8+ zásahů (yeti, pavouci, headless atd.). Nyní vzhůru do Talorusu.
Zvyknutí si na GUI bylo rychlé, a už se velmi dobře bavím. Kobky pod hradem Lorda prozkoumány, hláska goblinů taktéž, boj i managment inventáře jsou zvládnutelné (i když síla 20 je asi málo v otázce nosnosti?), zatím je to takové adventurní, což je vždy plus. Nicméně jsem rád, že jsem se rozehřál na Arx Fatalis a UU2 jako hra února je perfektní volba!
@Isair (25.01.2026 20:16): To já si při současném backlogu vůči dostupnému času nemohu dovolit hrát něco znovu, respektive by to za mě byla škoda (za mě vede kvantita s kvalitou, tedy hraní klasik a legend, které jsem minul nebo nemohl zažít :). Ale ty revize v minulosti trochu hůře vnímaných her jen kvituji, zvláště u UU kde bylo tvých 7/10 opravdu málo :)).
@Isair (25.01.2026 20:16): To já si při současném backlogu vůči dostupnému času nemohu dovolit hrát něco znovu, respektive by to za mě byla škoda (za mě vede kvantita s kvalitou, tedy hraní klasik a legend, které jsem minul nebo nemohl zažít :). Ale ty revize v minulosti trochu hůře vnímaných her jen kvituji, zvláště u UU kde bylo tvých 7/10 opravdu málo :)).
@Drolin (25.01.2026 20:13): Jak jsem psal u UU 1, prvně si chci zopakovat jedničku, jednak si chci zkusit slabší postavu, abych něco tentokrát měl i ze soubojů a za druhé si z jedničky beztak už nic moc nepamatuju, páč jsem jí hrál cca před 11 lety. Čili takto to bude ucelenější a tím pádem, věřím, že i lepší zážitek.
Restů mám dost, ale nesnažím se hrát na kvantitu, raději si čas od času klidně zopakuji kousek, o kterém vím, že je kvalitní, ale často si z něj pamatuji pramálo a při opětovném hraní si častokrát odnesu ještě silnější zážitek než napoprvé (což dost věřím může být právě i případ té UU 1).
Restů mám dost, ale nesnažím se hrát na kvantitu, raději si čas od času klidně zopakuji kousek, o kterém vím, že je kvalitní, ale často si z něj pamatuji pramálo a při opětovném hraní si častokrát odnesu ještě silnější zážitek než napoprvé (což dost věřím může být právě i případ té UU 1).
@Isair (25.01.2026 14:49): A nepůjdeš rovnou do UU2? :))
Přeci jen, UU už si jednou dohrál (i když ta by si asi zasloužila revizi vzhledem k hodnocení), a máš 761 her v chci si zahrát.
Přeci jen, UU už si jednou dohrál (i když ta by si asi zasloužila revizi vzhledem k hodnocení), a máš 761 her v chci si zahrát.
@Drolin (25.01.2026 14:35): Jo, já se taky ještě k té UU 1 pořádně nedostal, nejdřív se k ní dostanu až v pátek, pak už snad bude více času. UU 2 bych také rád zahrál hned po jedničce, tak snad nebudu "přeUltimován" jako minule.
@Isair (24.01.2026 21:39): Asi nakonec ano :)). Původně jsem chtěl nainstalovat a připravit (UU Portable s mouse lookem), ale asi bude lepší zahrát ihned než zase odkládat. Zatím třetí level (druid) a průzkum pod hradem, tak uvidím, i když další týden bude méně času, takže to bude hlavně "hlavní" hra na únor.
@Richmond (25.01.2026 13:30): Co jiné než UU2!
U tebe bych možná ještě čekal W7, SS, Ambermoon a Fate: GoD :)).
@Richmond (25.01.2026 13:30): Co jiné než UU2!
U tebe bych možná ještě čekal W7, SS, Ambermoon a Fate: GoD :)).
@Drolin (24.01.2026 21:15): Tak bacha na to, je to jediná hra na DH, která ode mne dostala 100% :)
@Drolin (24.01.2026 21:15): Ty jdeš na to hned jo? :) Tak super, jsem zvědav, jak zaujme. A gratulace k Arxu :).
Adaptace na rozhraní šla snadno, a dokonce i ten proklatý "stuttering" myšky je v rámci možností (prý byl špatně naprogramován) opraven. Tak se těším jak to (ne) půjde dále.
@Fingon (26.06.2012 20:34): To zní extra kriticky a pak 7/10! :))
@Fingon (26.06.2012 20:34): To zní extra kriticky a pak 7/10! :))
@Drolin (20.01.2026 13:40): osm měsíců může být rozdíl mezi 15kou a 14kou
@Longin (20.01.2026 13:27): Těch cca osm měsíců zvládneš :D
První díl je určitě lepší vstupní bod do série.
První díl je určitě lepší vstupní bod do série.
@Drolin (20.01.2026 12:09): Jednička mi přijde už moc old. Jsem holt pedofil...
@Longin (20.01.2026 10:42): Proč by si to dělal?!
@Longin (20.01.2026 10:42): Samozrejme. Ale durazne doporucuji precist vsechny dokumenty kvuli kontextu s Ultimou 7.
Dá se to hrát bez znalosti jedničky? :D
(System Shock 1 je moje quilty pleasure)
(System Shock 1 je moje quilty pleasure)
@Drolin (20.06.2025 10:26): Je tam! :)
@Richmond (20.06.2025 09:34): Ta 100ka už tam dávno měla být!!!
Videa a rozbory má jinak autor skvělé.
Videa a rozbory má jinak autor skvělé.
@Drolin (19.06.2025 08:45): Paradoxně mě stála krabice UU2 (americká disketová verze) ve skvělém stavu pouhých 1300 Kč :)
Včera jsem dokoukal celé video a musím autora pochválit. Dokonce jsem se byl zarmoucen, že jsem do svého komentáře zde některé skvělé postřehy. A souhlasím i s jeho hodnocením negativních stránek. Měl bych konečně dát tu svou první stovku...
Včera jsem dokoukal celé video a musím autora pochválit. Dokonce jsem se byl zarmoucen, že jsem do svého komentáře zde některé skvělé postřehy. A souhlasím i s jeho hodnocením negativních stránek. Měl bych konečně dát tu svou první stovku...
@Richmond (19.06.2025 08:35): Těším se!
A překvapila mě dobová cena. Osmdesát dolarů. Na dnešní peníze skoro 180 dolarů a tedy 3900 Kč :)). A pokud jsem dobře viděl tak u Ultima VII: The Black Gateto bylo skoro rovných sto dolarů.
A překvapila mě dobová cena. Osmdesát dolarů. Na dnešní peníze skoro 180 dolarů a tedy 3900 Kč :)). A pokud jsem dobře viděl tak u Ultima VII: The Black Gateto bylo skoro rovných sto dolarů.
@Drolin (18.06.2025 17:23): "The result is an exhibition of creativity and diversity of game design" S tím bych rozhodně souhlasil :)
Konečně, retrospektiva i ke druhému dílu,
Ultima Underworld II Retrospective | Thinking Bigger, Digging Deeper
Ultima Underworld II Retrospective | Thinking Bigger, Digging Deeper
Mne sa práve páči Goblin Tower, tie možnosti ako to prejsť. Killovačka, oklamať ich, že si vyslanec Guardiana a potom vypustiť Trolla a vyzbierať loot.... krása
@Richmond (02.05.2024 07:38): 1. Ledové jeskyně, 2. Pits of Carnage, 3. Tomb of Praecor Loth
@Ringo (01.05.2024 21:00): Mě právě napadlo, jestkli s tím není spojený nějaký miniquestík. Mimochodem, jaké máš TOP3 světy z UU2 mimo hrad)? Já bych asi dal pořadí Ledové jeskyně, Talorus, Pits of Carnage. Ethereal Void je sice krásné LSD, ale tyhle tři mám přeci jen raději :)
@Ringo (01.05.2024 08:20): Ono to pôjde, ale nepamätám si čo to triggerne. Myslím, že rozbiť sa nedá, jedine EY.
@Richmond (01.05.2024 11:10): To měl Nystul, Byly to "sledovátka" do trůnního sálu a do rytířského sálu. V podstatě šlo jen o to, že bylo jasné, že to tam má Nystul pod kontrolou. A sám ses mohl koukat, kdo se tam aktuálně zrovna pohybuje.
@mazar1234 (01.05.2024 06:20): Mám pocit, že v jedné z těch místností mágů na hradě bylo možné sledovat, co se ději někde jinde, taková skrytá kamera. Tušíš, jestli to k něčemu bylo?
@mazar1234 (01.05.2024 06:20): Tak to nevím, Nystulovi jsem do zamčených truhel nelezl :-) V hradě nešlo kouzlit open a rozbíjet se mi tu truhlu nechtělo.
@Ringo (30.04.2024 23:57): Nystul v hrade.
@mazar1234 (30.04.2024 22:46): Jo, je na tom super, že level cap je sice na 15 levelu, ale experience points lze získávat dále, díky čemuž přibývají skill points.
ad kniha mága - to popravdě nevím, co tím myslíš.
ad kniha mága - to popravdě nevím, co tím myslíš.
Jo, to je na recenziu ja mám tiež 100, zvláštnosť hry je levelcap ale nie EXP cap
BTW vieš ako sa volá kniha v truhlici toho Mága?
BTW vieš ako sa volá kniha v truhlici toho Mága?
Tak jedna z nejlepších her vůbec opět dohrána a byl to opět neskutečný zážitek. Ke konci jsem měl postavu vypiplanou takřka do neporazitelnosti:-) I tak obtížnost celkově krásně gradovala a ke konci to byl opravdu až adventurní puzzle.
@Drolin (08.03.2024 16:43): Tak u SS to opravdu pomohlo, protože to místy byla zběsilá střílečka. Jinak UU2 taky umí WASD, akorát je to spojeno ještě s X, protože W je běh S je chůze.
@Ringo (03.03.2024 15:57): To chápu, ale podobně jako u SS a UU1, mouselook je přeci jen výhoda :).
Nakonec tedy (tak trochu) funguje tento hack, přidavající rozhlížení myškou a WASD. Takže v brzké době se pustím i do UU2.
Nakonec tedy (tak trochu) funguje tento hack, přidavající rozhlížení myškou a WASD. Takže v brzké době se pustím i do UU2.
@Drolin (03.03.2024 09:12): Popravdě tohle k UU vůbec nepotřebuji, ono to není zase tak akční hra. To pozvolné rozhlížení mi k tomu adventurnímu charakteru hry tak nějak sedí více.
Nezkoušeli jste mouselook u UU2? První díl s Unity portem fungoval báječně, druhý díl ovšem tuto podporu (v dohratelné podobě) nemá. Nicméně očividně něco k dispozici je i k Labyrintu.
@Ringo (02.03.2024 13:04): Ja ho cpem Druidom :-D
@mazar1234 (02.03.2024 12:45): Co mi padlo to mi padlo a to jsem si vzal :-) A kouzelníkovi nevím, jestli bych cpal full plate.
@Ringo (01.03.2024 23:19): OU DEX 19 také plýtvanie statmi..... STR 15 = žiadne Full Plate, to by som nedal :-)
Aspoň si si mohol namaxovať INT (viac many), ale chápem.
Aspoň si si mohol namaxovať INT (viac many), ale chápem.
@mazar1234 (01.03.2024 19:04): Opět, jako před 30 lety, jsem si zvolil kouzelníka :-) Satistiky jsou STR: 15, DEX: 19, INT: 26, VIT: 33, MANA: 33.
@Ringo (29.02.2024 16:48): Akú máš postavu a base staty? Tým nemyslím ideálnych 140/40/120 ale v rámci UUW.
@jvempire (29.02.2024 11:19): Je to jedna z nejsilnějších lokací v dungeonech vůbec :-)
@Ringo (29.02.2024 10:08): Na ty ledové jeskyně má vzpomínku snad každý :-)
@Richmond (29.02.2024 08:13): Po 30 letech jsem toho ze hry hodně zapomněl, takže vlastně budu tápat a hledat co kde udělat vlastně nanovo. V paměti mám jen několik zásadních míst. Vzpomínám na hrad v poušti a taky na koulovačku v ledových jeskyních, jak to tam klouzalo :-)
@Ringo (28.02.2024 22:47): Konečně! Hlavně si to užij, nikam nespěchej, típej screeny pro budoucí vodítka...Ale to už stejně znáš. Už teď se těším na review na blogu!
Bude to už nějakých 30 let, co jsem tuto hru dohrál. Mnohé si vzpomínám stále, jako kdyby to bylo včera, ale když jsem se zamýšlel, jak bych hru třeba blíže popsal, zjistil jsem, že by to chtělo opáčko, k tomu pořídit hromadu screenu a taky poznámek. Takže dnes to rozjíždím znovu, procházím se po úvodním hradě a připomínám si, jak byly obě Ultimy Underworld vlastně dokonalé a neřadím je k absolutní TOPce jen tak z nostalgie. A cíl je jasný, konečně si tuto hru zase zopakovat. Ostatně takový byl plán poté, kdy jsem ji dohrál kdysi poprvé, jako u spousty dalších her. U mnohých jsem to splnil, Ultima Underworld 2 na to teprve čeká a je konečně na čase.
Když tak čtu poslední příspěvěk crpgaddicta, kdy už navštívil Ethereal Void, tak se znovu utvrzuju, jako moc si cením téhle hry. Chester tam dokonce ověřoval následky jeho rozhodnutí a byl překvapen grafickým ztvárnění (Killorn Keep), jak to dobře funguje. Fakt pořád čekám, jestli někdo vyjmenuje jru, která má takovou adventurní bohatost a přitom je to cRPG. Fakt neznám ani vzdáleně žádnou takovou. Z toho posledního příspěvku jsem si vzpomněl na své trable se sháněním materiálů pro chycení toho vzdušného démona! to jsem také řešil snad třetinu hry :) Geniální.
@mazar1234 (26.04.2022 22:12): Určitě dojde na druhé třetí hraní v mém případě.
@Richmond (24.04.2022 21:42): Ále, tú hru treba spoznať a masterovať, napr, že v tom ľadovom meste je Mace of Major Damage..... "VOY" ho premení na Rocca The Mace, UUW-čka sa nehrajú iba raz, niečo ako System Shocky.. oh wait Origin?
Axolotlíci herného priemyslu Srdiečko
Axolotlíci herného priemyslu Srdiečko
@mazar1234 (24.04.2022 21:38): Pozor na kontext :) Viz ta moje diskusze s Cebrkem.
@Richmond (24.04.2022 21:15): Netrénoval správne skilly.....
@CeBrk (24.12.2018 10:10): Ty jo, tak crpgaddict hraje taky UU2 a světe div se, ani on nezabil tu obří krysu s jejíma zásobama :) Svět je ještě v pořádku!
@Richmond (05.04.2021 21:32): Jo, to jo. Já jsem spíš hráč pro dungeony. Průzkum, řešení logických hádanek a když se objeví někdo v dohledu, tak se s ním nevybavuju ale pošlu jeho směrem sekeru a fireball. UU1 se tomu blíží. Druhý díl už vůbec.
@hanak_v_exilu (05.04.2021 20:20): Tak stane se :) Trochu jsem to čekal po tom první díle. Tady ale je vidět, jak jsme hráči byť jednoho žánru rozdílní, pro někoho modla k uctívání, pro druhého nic moc kousek. Ale je to tak asi správně.
88 je stejně takové podezřelé číslo. :-D
@H34D (05.04.2021 20:26): No tak těch hodnocení je u těhle her málo, takže váha každého z nich je celkem slušná :)