Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

U trojky rozhodně doporučuji vypnout bilineární filtrování (ve hře pouze jako "filter") v menu hry, font se tím stane o dost čitelnější, navíc v pozdějších částech hry se některé objekty se zapnutým filtrováním špatně zobrazují (viz. ostnaté dráty v Nevadě například).

Taky se mi na konci prvního FMV filmečku (po Cave of Kaliya) sekne obraz i zvuk, stačí zmáčknout escape a hra pokračuje do dalšího levelu. Je to docela zvláštní, sekne se to vždycky v ten samý moment a přitom s ostatními FMV filmečky problém není (intro se přehrává úplně celé), nejdřív jsem si myslel, jestli není pouze poškozený soubor v GoG verzi, avšak když změním formát souboru například na .avi a přehraji jej normálně v přehrávači, přehraje se filmeček úplně celý, tak nevím co je za problém (kompatibilita nepomáhá), každopádně se nejedná o big deal, vzhledem k tomu, že jde asi o posledních 30 sekund videa a to si můžete přehrát zvlášť v přehrávači či na youtube, ale přijde mi to jako poměrně zvláštní chyba, vzhledem k tomu, že se všechny ostatní filmečky (včetně tohohle do toho konkrétního momentu) přehrávají normálně, ale což.
badassgamez se nám vypařil i se všemi videi (zřejmě nějaké osobní důvody / problémy):
https://www.youtube.com/c/badassgamez/
https://www.youtube.com/watch?v=z5UCLn1pEGc
https://www.tombraiderforums.com/showthread.php?t=225436

Každopádně videí je škoda.

EDIT: Tak prý

He basically left because he was unhappy with how little his channel was growing. He decided one day that he was gonna do Twitch full time, so he quit his old job to do so. Because of that, he was constantly under stress because he wasn't making a whole lot of money anymore. That's why he recently was quick to anger and kept lashing out on certain people in chat and ending streams early. I guess he couldn't take the stress anymore.

https://www.youtube.com/watch?v=7DkTF990G5Q

EDIT 2:
https://www.youtube.com/watch?v=djjXMp3RsIQ
Neuvěřitelný, jak je tadle hra oproti svýmu předchudci horší, ačkoli je to téměř to samý. Asi špatnej level design, kterej se snažili dohnat paletou obskurních zbraní. Když jsem vytáhl na záda raketomet, tak jsem nevěřil vlastním očím!
Tak jo, začínám mít pocit, že to už nedohraju - jsem ve třetí mapě a vůbec nevím, kam mám jít a co tam mám dělat. Návody nejsou moc helpful a walktrought videa na TyTrubce to řeší většinou za využití různých bugů, což mi nejde :/
@TombSpirit (20.07.2014 12:21): díky za reakci. Tomb Raider pro mě není složitý v soubojích, nebo jednotlivých úkolech, typu přeskoč tam, vyhni se tomu a tomu, i když je to párkrát taky krušnější, tak to není nic hrozného. Pro mě je hrozně těžký v tom přijít na to, co má člověk vlastně dělat a kam jít. Proto jsem musel tak často ten návod použít (samozřejmě až poté, co jsem se na tom sám desítky minut natrápil.)

Mně ta hra taky řekla na konci, že jsem to hrál asi 22 hodin. Což je samo o sobě docela dost na 3D hru, co jde z levelu do levelu. Ale ono to počítá, pokud vím, jen čistý čas. Nepočítá to, když si naloaduješ pozici. Já jsem obecně s každým levelem strávil celý večer (vyjma těch s bossy), dejmetomu 4-5 hodin a na konci mi to vždycky napsalo jen něco přes hodinu. Takže skutečný čas mé herní doby se myslím blíží ke stovce hodin.

Pokud jde o grafiku, tak jakožto docela fanda starých her, mi o ní skutečně zas tolik nejde. Ale pokud mohu srovnat srovnatelné, tak třeba Trespasser ze stejného roku a v podobném tropickém prostředí na mě působil daleko lépe. Ani on nemá úchvatné rozlišení nebo detaily, ale to prostředí působí úžasně reálně a věrohodně. Design Tomb Raidera na mě působí dojmem jakési lokace logické hry, která je násilně naroubovaná do jakéhosi pseudoreálného prostředí.

Co se týče datadisků, mám v plánu projít především základní hry (dohrál/hrál jsem jen první tři díly) a pak možná přijde řeč na ty datadisky :-)

A pokud jde o hudbu. Ta tvoje je dobrá, ale na mě moc krátká :-) Pro mě je ve trojce top Main Theme (jo je to trapný :-) ), respektive tohle https://www.youtube.com/watch?v=Coxjx8VU_ow, což je na hlavním tématu postavený. Vždycky když to ve hře hrálo, tak jsem vlastně přestal hrát a poslouchal :-)

Ale ve dvojce tam byly taky klenoty jako třeba Classical Lara https://www.youtube.com/watch?v=S_e54fja8tw nebo tuc tucárna Lara Plays In The Snow https://www.youtube.com/watch?v=ALXgyclMge4
@Dan9K (komentář): Přílišná délka? Závidím ti, já mám dojem, že po pár hodinách je konec. :-) (Variabilita levelů, i ve stejném prostředí, je podle mě taky docela dobrá.)
Ještě ad délka:
https://www.youtube.com/playlist?list=PL3F63630D6F05A43A
(11 hodin). :-)
Jo, je fakt, že některé složité levely (Aldwych) jsem hrál 3 až 4 hodiny. Paradoxně ale právě v tomto levelu jsem měl docela problém se vyznat, takže jsem musel občas kouknout do návodu. Jinak ale to nebylo skoro vůbec nutné (a když už vím, kam jít, tak žádný problém není, obtížnost soubojů není podle mě nijak moc vysoká, takže jaká vysoká obtížnost?). Je ale fajn, že se shodneme na nejlepších levelech (Aldwych, Tinnos).

Grafika je zastaralá, to ano a podle mě je to nejvíc vidět ve venkovních prostředích (South Pacific, částečně i ta Nevada), uvnitř už to problém není. Ale holt taková byla doba, počítače byly relativně pomalé. Osobně mi to moc nevadí, aspoň je tu trochu prostor pro fantazii. :-)

Co se týče hudby, tak tady si nejvíc pamatuju následující:
https://www.youtube.com/watch?v=EujW2hz510Y
(Tomb Raider 3 Level End Theme). To je prostě úžasné a zvlášť je to "účinné" po několika hodinách strávených v levelech typu Tinnos.

Být tebou zkusím datadisk, je krátký (plus minus pět levelů) a každý level je úplně jiný (a jsou výborné).
no nevím, když si dám vedle sebe všechny (první) tituly, tak druhá Lara byla pořád o něco "lepší" než ostatní. tohle mi přijde až nehratelné, jednoduchost se vytrácí a s ní i tempo. už si nepamatuju, jestli tehdy zážitek stál za šestnáct stovek, za kolik se prodávala, ale dnes kolekce 9ti her za nějakých 90,- plus poštovné se určitě vyplatí, i kdyby jenom kvuli tomu srovnání.
@TombSpirit (25.08.2013 12:46): Původně jsem si chtěl tu Ultimate Edition koupit, ale najednou měli na Steamu všechny Tomb Raidery za pár eur a že tam nejsou datadisky jsem si všiml až později. Ale ano, pokud se k nim někdy dostanu, určitě si je střihnu taky :)
@JohnCZ (25.08.2013 12:11): Proto jsem tu někde propagoval tu Ultimate Edition na DVD. :-) Ale chápu. Každopádně kdybys na ten datadisk někdy narazil, tak vyzkoušej. Jak říkám, levely to má originální a bavilo mě to o moc víc než datadisk ke dvojce.
@JohnCZ (24.08.2013 20:09): Doporučuju nezapomenout na datadisk ke trojce - jenom pár levelů (6, z toho poslední je krátkej boss level), ale zato hodně variabilní a zajímavé.

@Fatality (24.08.2013 21:15): Zase trojka nemá něco tak otravného jako Káhira - spleť temných, nepřehledných a depresivních levelů. Fuj. :-) Ale souhlas, že Karnak a hlavně celá Alexandrie jsou super. Naopak moc nemusím tmavé hrobky (trochu paradoxní vzhledem k názvu série).
Tomb Raider IV je nejlepší tomb raider právě kvůli volnosti pohybu a backtrackingu + výborně vykreslené prostředí a nejradši mám kuši se zaměřovačem :D naproti tomu TR III mi přijde nejhorší z prvních čtyř dílů.
@HolyMeatball (24.08.2013 20:04): Oujé, backtracking já nerad, ale pokud budu aspoň vědět, co mám vlastně udělat, tak to bude dobré. Ale ten návrat do Egypta oceňuju, ten mě v jedničce bavil víc, než ty moderně laděné lokace v dalších dílech. Prozatím jsem projel tutoriál a dokončil první misi a líbí se mi to - lokace jsou prozatím menší, ale zajímavější a má to víc cutscén. Uvidí se, jak to bude dál.
@JohnCZ (24.08.2013 19:46): Tak se čtyřkou se už snad dočkáš toho posunu. Taky se obtížnost zase vrací do přijatelnějších mezí. Aby tě tam ale zas nevyžral fakt, že se celá hra odehrává v Egyptě, je v ní nadbytek backtrackingu a je ještě delší. ;D
@JohnCZ (komentář): Nastavení kláves lze změnit. Pokud v Controls stiskneš šipku vlevo či vpravo, dostaneš se k User Keys, které si můžeš libovolně upravit.
Tento díl už neměl novinky k nabídnutí. Pořád ale zůstala osvědčena koncepce která bavila. Vzpomínám si, zže tady už byly velmi těžké "prostorové" hádanky.
Rád bych si třetí díl Tomb Raidera zahrál. S žádným jsem neměl dousd tu čest. Nepočítám-li krátké seznámení s dílem šestým v prvním levelu.
Jsem už asi nějak zapoměla, možná proto, že už je to nějaký ten pátek co jsem hrála dvojku :) Dík za připomenutí :)
Mili: Už ve dvojce Lara jezdila v motorovém člunu a na sněžném skútru.