Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas 2

18.03.2008
15.04.2008
15.11.2015
74
89 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Rainbow Six: Vegas 2 navazuje na úspěch prvního next-gen dílu série. I z tohoto důvodu byla použita dvojka v názvu za Vegas, hra na Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas přímo navazuje.

Oproti jedničce se toho moc nezměnilo. Coby velitel speciální jednotky máte za úkol bojovat s terorismem na půdě Las Vegas (ale jak se ukáže, druhý díl nás zavede i na různá jiná místa). Tak jako dříve, máte při ruce dva parťáky, kteří plní na slovo každý váš rozkaz. To, že je toto velice zjednodušené přispívá k akčnímu náboji hry, takže si pro příkazy vystačíte v drtivé většině s mezerníkem, kdy někam namíříte, zmáčknete mezerník a parťáci udělají sami to, co se od nich očekává. V multiplayeru, komunikace probíhá přes mikrofon.

Můžete se také kompletně přizpůsobit svoji postavu. Bylo to sice již obsaženo v předchozím díle, ale zde se vaše postava prolíná celou hrou, jak singleplayerovou částí, tak multiplayerem. Jako člen speciální jednotky byste měl mít od začátku to nejlepší vybavení, ale hra je postavená na zkušenostních bodech, které vám uděluje za různé činnosti (zabití protivníka přes dým / překážku, headshot, zabití protivníka granátem atd.) a ty následně sdružuje do třech částí. Podle toho, jak v které získáváte zkušenosti, odemykají se vám zbraně, vesty, maskování, ale i věci jako čepice, brýle atd.

Nechybí také systém krytí. Při zmáčknutí pravého tlačítka myši vaše postava okamžitě kryje sama sebe a to vždy při pohledu z třetí osoby. Též není nouze o slaňování, proskakování okny, flashbangy, sniperování či pumpování protivníka brokovnicí.


Poslední diskuzní příspěvek

Zeptam se narovinu. Dá se tahle hra hrát nějak rozumně v multiplayeru po LANU a nebo to jde pouze přes oficiální online servery?

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Doba dohrání: cca 6 hodin

Pokud jste zvyklí z předchozích a myslím těch starších titulů Rainbow Six, které jsou zaměřené především na taktizování nad přehledovou mapou, utvářením, rozmisťováním a ukládáním úkolů pro vaše jednotky ... tak tato hra Vás nejspíše zklame. Pokud ovšem ani nevíte, že nějaká mapa v těch hrách byla a rovnou jste šli do akce, ideálně ještě sólo, tak tato hra je přesně pro vaše hráčské buňky.

Vegas 2 již po spuštění Vás překvapí výběrem postavy. Vůbec celkově na Vás dýchne moderní závan podobných titulů jako Call of Duty, Gears of War apod. a to hned v začátku, kdy se spustí akce již po krátkém úvodu.

Všiml jsem si, že systém krytí je kritizován jako zabugovaný, nicméně po aplikování posledního patche jsem v průběhu celé hry na tento jev nenarazil. Co ovšem nejvíce drásalo mé nervy byl můj team. Čekal jsem daleko lepší spolupráci, konkrétně ve formě automatického krytí. Vaši drazí kamarádi se totiž schovají za překážku, pokud jim tak přikážete, ale nestane se už, že by zpoza ní vykoukli.

Co se dále Singleplayeru týče, tahá Vás striktně za nos z místa A do místa B, ale nepřijde Vám to, protože vždycky máte více možností jak se do místa B dostat ač již ve formě více dveří, oken, slanění ze střechy apod. Systém ukládání je zde ve formě chackpointů. Až na pár výjimek, kdy Vás to hodí poměrně daleko, zde není moc na co si stěžovat.

Hra se vydala jinou cestou, je modernější, má značnou škálu nových ač pro některé zbytečných prvků a vytěžila ze svého zdroje hodně. Co ovšem zarazí je konec hry. Po sérii misí, které proumíráte se svým teamem, kde Vás občas budou a nebudou ohlušovat/oslepovat flash granáty, kde Vás budou dokola štvát kamikaze v podobě teroristy se štítem a kde se budete dostávat do situací, kde budete nadopováni adrenalinem a testosteronem jako Schwarzenegger ve filmu Commando a neohroženě budete zdolávat nepřátele se prostě čas od času stane, že Vás zabije někdo zezadu nebo ze shora. Vinit Vaše kolegy je sice na místě, nicméně bezpředmětné.

Jo a ten konec, málem bych zapomněl. Konec je ... jak to jen říct. Znáte takový ten pocit, kdy po Vás střílí vrtulník, běhá na Vás bezpočet nepřátel a vy se schováváte za zdí 1x1 metr? A když vše utichne, zastřelíte známého z jednotky, protože mu přeskočilo? Tak tady Vám to hra přesně znovu připomene :)

Multiplayer, jak již sama hra napovídá v úvodu "Game Experience May Change During Online Play" je jiná záležitost. Takový Terorist Hunt s kamarády nebo i s jinými lidmi online je opravdu velká zábava. Zde ovšem Vás nejspíše zarazí, že se nepřátelé chaoticky spawnují průběžně po mapě. Sice je to dynamičtější, ale velice často se někdo spawne i za Vámi.

Tuto hru velice doporučuji lidem, kteří si chtějí s někým zahrát, pobavit se u toho a trochu (nebo více) i taktizovat, protože hra tu nabízí kromě multiplayeru i kooperační mód a sami víte, že takových her zase moc není. Hodnocení mám vysoké právě za inovativní přístup, kterého se autoři ujali velmi dobře.

Pro: Fresh akce, systém krytí, vaše hlášky v průběhu hry, možnost tvorby charakteru (vzhled, výbava, zbraně, upgrady), kooperace, terorist hunt

Proti: Váš team, příběh (především konec), hlas vašich kolegů (neni téměř slyšet), spawn nepřátel, flashe, štíty

+14 +15 −1
  • PC 75
Dlouho jsem se snažil odolat téhle hře, ale nakonec mě kamarádi přemluvili, za což bych jim měl nejspíš (ne)poděkovat. Tahle hra je totiž plná paradoxů a věcí, které jdou proti sobě.

První věc, která mě upoutala je samozřejmě tvorba charakteru, kterou bych u hry tohoto typu zrovna nečekal. Není sice moc z čeho vybírat a pokus o vytvoření tváře pomocí webky taky zrovna nevyšel, ale jako převážně RPG hráče mě to potěšilo. Výběr zbraní je taky velký a každý si pravděbodobně najde tu svou, což platí vlastně i o výzbroji.

Příběhovou kampaň jsem hrál v coopu, ale nijak zvlášť mě nenadchla. Rádoby taktizování s kamarádem sice působilo stylově, ale pokud druhý hráč ví, co má dělat, není to potřeba. A radši ani nezmiňuji, že celou zápletku jsem jaksi nepochytil.

Terrorist Hunt už je jiné kafe. Pokud se sejde partička dobrých kamarádů, dá se zažít hodně srandy, která taky nějakou tu hodinu vydrží. Líbilo se mi především, že na mapách je mnoho možností postupů a záleží už jen na fantazii týmů, jak s tím naloží. Obzvlášť Calypso Casino bylo v tomhle mistrovské. Mnohem horší je to s Versusem, který prakticky nenabízí nic extra a je to nekonečná nuda.

Ještě dvě zásadní věci se zaslouží zmínit, hodnosti a systém krytí. Hodnosti začínají být pomalu všude, ve Vegas 2 jsou ale zbytečné. Zbraně za ně nedostanete a výzbroj začne být potom odlišná jen kosmeticky. Pokud tedy nelpíte na taktických brýlích a baretu... Systém krytí je asi hlavní důvod, proč už tato hra nezabírá posvátné místo na mém HDD. Přechod do třetí osoby a zase do první není tak hrozný, jak jsem očekával, ale celý systém krytí je příšerně zabugovaný. Míření do zdi, nemožnost vyklonit se, "teleportování" mezi stranami dveří atd. Ostatně celá hra je hodně zabugovaná, a když vystřílíte celý zásobník zblízka do nepřítele, tak aspoň já očekávám, že se sesune k zemi a nebude umírat stářím.

Dobrá oddychovka, ale znovu už se k Vegas 2 nevrátím. Za vyzkoušení to stojí, ale to je tak vše.

Pro: výběr zbraní, coop, tvorba charakteru

Proti: bugy, stereotyp, Versus

+13 +14 −1
  • PC 70
Jedničkou jsme nedávno oživili starej team. Dvojka teda byla jasná volba především z důvodu kýžené kooperační hry.

Celý to vypadá jako předchozí díl. Stejně se to i hraje. Co se zlepšilo je prostředí, který mi tentokrát přišlo jaksi víc atraktivní a taky se podařilo mírně minimalizovat HUD. I kampaň ujde. Příběh Toma Clancyho však vnímám jen jako pouhou kulisu pro přísun nepřátel, ne jako klad. Velmi zajímavý potom je získávání hodností a zkušenostních bodů, za který člověk postupně odemyká vybavení, oblečení a různý jiný serepetičky a tak.

Co se týče obtížnosti, tak na realistic mi dala předposlední kapitola (sám bez teamu) celkem zabrat a celkově by se dala označit za ucházející. UI dovede i překvapit.

Co mě naopak moc zklamalo je fakt, že se dá hrát story-mode pouze ve dvou lidech. Proč kampaň nemá podporu hry pro čtyři hráče jako v díle předchozím je mi záhadou. (Když se hraje ve dvou dostanou hráči navíc k sobě 2 boty).

Náhražkou kooperace pro 4 se tak stává "terorist hunt", jehož kvality pokulhávají, především z důvodu postupného respawnu (pokud jsem si dobře všiml) nepřátel a tak místo postupu vpřed stačí v podstatě své bránit jedno místo. Co potom hraničí s drzostí je prachsprostý okopírování mnoha multiplayerových levelů (aspoň že těch povedených) z dílu Raven Shield a jeho datadisků.

To si autoři řekli, že generace, co si to dávala v roce 2003 již odrostla a nepozná se to?

70% Svižná akce, která neurazí. Škoda toho odfláknutí multiplayeru.

Pro: Zpracování střelby a zbraní, možnost kooperace, hodnosti a postupné odemykání vybavení

Proti: Příliš stejné jako předchůdce, okopírování starých multiplayerových map, kampaň max ve dvou, systém krytí, terrorist hunt

+11
  • PC 70
Splnené v rámci HC módu hernej výzvy 2018 - 1. "Tehdy to začalo"

Ak by som bol dlhoročným fanúšikom Rainbow Six série, ktorý mal rád taktizovanie a nepozorovaný postup, asi by som bol z Vegas 2 znechutený. Keďže som sa však hraniu série vyhýbal, ostal som v podstate len mierne sklamaný.

Moje osobné očakávania pri voľbe tejto hry do hernej výzvy vychádzali z toho, že som si predstavoval hranie podobné, jednej z mojich obľúbených hier, SWAT 4. Čiže first person pohľad, avšak akcia s (Taktickou) rozvahou, rozdelovanie príkazov svojim spolubojovníkom proti zločinu a opatrnému postupu vpred, keďže pár výstrelov ma dokáže zabiť. Taktiež som sa tešil na zachraňovanie rukojemníkov a zneškodňovanie protivníkov rôznymi spôsobmi, hlavne tým nesmrtiacim. Tieto veci nájdete vo vyššie spomínanej SWAT 4, ako je však na tom Vegas 2?

Príkazov pre spolubojovníkov je pomerne málo a sú primitívne - vyhodiť do vzduchu dvere, vybrať typ granátu a hodiť ho, prípadne, ktorými dverami vstúpiť do miestnosti. Žiadne zatýkanie ani reálne zachraňovanie rukojemníkov sa nekoná. Taktiež pomalý opatrný postup, ak už nie taktický, veľmi rýchlo vystrieda frenetická akcia, kde hráč postrieľa stovky gangstrov, teroristov a podobne. Samozrejme, väčšinu hry sa nedá prejsť rambo štýlom (niektoré pasáže však hej), ale i tak sa jedná o veľmi akčnú hru. Plusom aspoň ostáva neotrepané prostredie a zlaňovanie hotelov, prestrelky v posilňovni a priestoroch umelej lezeckej steny - jednoducho v rôznych komplexoch prevažne voľného času (aj počas MLG eventu) pre civilistov.

Príbeh je po väčšinu času pomerne jednoduchý, avšak realistický, treba zneškodniť operáciu bratov teroristov/gangsterov. Hra tak pripomína (pozitívne) typické americké béčkové akčné filmy a to je po istý čas celkom zábava. Príbehový záver hry je síce prestrelený a nezmyselný, ale keďže je to až na konci, tak Vás to ani nestihne naštvať a skôr sa tomu zasmejete. Veľký kontrast je však v snahe podávať realistický príbeh počas hry, zatiaľ čo naozaj strieľate nepriateľov po desiatkách až stovkách. Hra v tomto prípade nie je našťastie ani veľmi dlhá a zaberie nejakých tých 5-6 hodín a nestihne tak nudiť. Multiplayer som neskúšal.

Vo výsledku je to taký FPS hit & miss s občas príjemnou atmosférou a zaujímavými lokáciami v realistickom prostredí, avšak neoriginálnym a frenetickým gameplayom. Nejedná sa tak o žiaden must play, ale ak nie ste skalný fanúšik Rainbow Six, ani Vás nemusí hranie uraziť.

Pro: miestami fajn atmosféra a pocit filmového akčného priebehu

Proti: je to jednoduchá FPS a nie taktická hra, stupídny dejový záver

+10
  • PC 70
Říkal jsem si: Má 2jka ještě co nabídnout, pokud se odehrává o5 ve Vegas? Ale ano! Lokace sic již nejsou to co v jedničce a tak neohromí, ovšem stále je to o skvělém gameplayi a hutné atmosféře, která se snad posunula o cosi dále.

Koncept fps a tps je vynikající nápad! Nevím, proč tohle není použito u více her, pro mne velice povedené. Velmi potěšila, ač to nemám rád, tvorba postavy - vytvořil jsem něco tak božiho totiž, že jsem se do svého "avatara" uplně zakoukal :). Lokace nejsou již striktně kosínovskyhotelové. Hra si mne hlavně získala misí ve škole, kde kluci z R6 vypadali úchvatně s těmi plynovými maskami. Tato mise se povedla - i třeba ta část v tělocvičně s umělými stěnami. Taky bych si tam rád polozil:). No a úplně skvělá mise přišla ke konci v té ropné rafinérii a hlavně příchod M4ky, celou dobu jsem totiž čekal na pořádný kvér a ten přišel, sic pozdě, ale byla to neskutečná jízda, jelikož jsem byl bez týmu. Jediné, co mne štvalo, byla ta siréna:X. Když už jsem se zmínil o zbraních - není jich málo, ale používat se moc nedají. Proto jsem stále chodil s MP5 a poté byla výborná i ta lepší/větší "MP5". Ty přestřelky získali jiné grády s takovým kanónem :). No a M4 - kapitola samo o sobě....

Naštvalo mne, že AI spolubojovníků, potažmo i protivníků se nezlepšila. Pořád se pletou pod nohy..... Obtížnost je taky sporadická. Někdy člověk stačí sám, někdy vás sejmou hned. Ovšem tým poslaný skrz dveře je neomylný a zabije vše co vidí. O5 se o taktice, jako v nejlepším díle R6 série Tom Clancy's Rainbow Six 3: Raven Shield se prostě mluvit nedá. Vegas se musí brát jako samostatná hra. Je škoda, že prostě není prostor si naplánovat postup vniku do budovy a následného vníkání skrz místnosti. Opět 2 členové týmu. Žádné 2-3 týmy, výběr a vybavení. Je vše dané. Taky mne už v 1dničce zarazilo, že interakci postava nedokáže. Jen členové týmu to svedou, ať jde o zneškodnění bomby či heknutí PC...

Trochu mne štvala jistá šablonovitost, kde se první dveře dali otevřít, projít, pak ve druhých už někdo býval. Takže stále dokola - první projít, pod druhé strčit kameru, označit cíle, poslat tým ke dveřím. Sám jít k jiným, nechat tým zaútočit a sám z jiné strany...poté to už tak nebaví, ale přestřelky s kratím to vynahrazují maximálně. Zvlᚡˇt jsem si oblíbil hodit smoke, zapnout termovizi a killovat :).

Přibylo pár novinek, jako oblečení a různé ochranné obleky. To bylo fajn....můj chlápek prostě byl strašně cool :). Kšiltovka, černé sluneční brýle - zkrátka borec :P. Kolikrát jsem ho nechal přilepit se k překážce a prohlížel si ho. Nehledě na přestřelky, kde změna z fps na tps fakt vynikajícně vyjímala, jak z filmu.

Příběh-hmm, něco jako minule? A Splinter Cell :D.

Tudle hru bych doporučil těm, kteří si chtějí pořádně zastřílet, zažít parádní přestřelky a o tom to celé je. Když to berete z tohoto hlediska, tak hra neurazí a je to kvalitní zábava na několik hodin, potěší mód Hon na teroristy, který dále prodlužuje herní dobu. Za mě 74%.
+9