Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands

07.03.2017
77
49 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands je dalším dílem série taktických akcí z pohledu třetí osoby tentokrát s plně otevřeným světem. Příběh se odehrává v blízké budoucnosti, kdy jste jako člen tajné jednotky The Ghosts povolán do Bolívie, která je největším producentem kokainu na světě. Nemalou zásluhu na tom má drogový kartel Santa Blanca, který je třeba v této činnosti co nejdříve zastavit.

V otevřeném světě, kde dochází ke střídání dne a noci, narazíte na více než šedesát různých vozidel, které budete moci prohnat po moři, lesích či pouštích a nechybí ani létající stroje. Oproti Advanced Warfighter a Future Soldier jsou zde k dispozici namísto futuristických zbraní ty reálné, podobně jako v původním Ghost Recon.

Za plnění hlavních a nově i vedlejších misí získáváte zkušenosti, díky nimž dochází ke zvyšování úrovně postavy, čímž se zlepšují její vlastnosti. Mise lze plnit vícero způsoby a je jen na vás, zda zvolíte stealth postup nebo klasickou přestřelku. Hra je primárně určena pro kooperaci čtyř hráčů, ale obsahuje i singleplayer, kde zadáváte rozkazy ostatním třem spolubojovníkům ovládaných AI.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Wildlands jsme začali hrát před rokem a něco s tátou. Přišel s tím, že našel taktickou střílečku, možnou hrát v kooperaci, která zabaví na hodně dlouho a skvěle vypadá. Jelikož jsme tou dobou už hráli The Divison, s kterým jsme problém neměli a bavil nás, očekával jsem, že tento kousek od Ubisoftu bude neméně zábavný. Přátelé, jak já jsem se mýlil.

Pravda, neměl jsem ani tušení, do čeho se pouštím. O sérii Ghost Recon jsem měl povědomí, ale přesně jsem netušil, o co šlo. Velmi dobře si pamatuji, že ihned po spuštění a bez problémového připojení (a po úvodu) jsme byli doslova uchváceni rozlohou a pestrostí mapy, na které se hra odehrává. Bolívie vypadala úžasně a z širokého výběru zbraní, upgradů a oblečení mi rychle na ústech vyletěl veselý úsměv. Jednoduché herní mechaniky jsme si rychle osvojili a ihned se vydali na průzkum okolí a do akce. Přirozeně jsme koukali jak dva sysli, když nás po chvilce potkala smrt rukou nepřátel. Byl tedy čas na styl hraní z The Division rychle zapomenout a přizpůsobit se něčemu jinému. Nedlouho potom jsme začali s misemi různých druhů, hezky pěkně jednu po druhé, vždy k vůdci současné provincie, až na konec k hlavnímu zlounovi El Sueňovi. S velkými a malými přestávkami nám to trvalo asi tak rok, v reálných číslech pak něco kolem 180 hodin i s vydanými DLC. A to je za mě teda pecka.

No a tedy ke hře samotné: jistě, dalo by se říct, že je to klasická šablonka od Ubisoftu: velká, pěkná mapa se spoustou otazníků k odhalení a různými předměty k sebrání, sem tam do toho příběh. Inu, ano, v rámci mezí by se s tím dalo souhlasit, ale když to funguje, tak v čem je problém? No asi takhle, stojí-li hra na hratelnosti, což Wildlands bezesporu stojí, plní i béčkový scénář roli nezbytného příběhového pokrytí. Máte-li někoho, s kým můžete hru projít, nedovedu si představit, v které části byste se mohli nudit. Samozřejmě, je možné, že sólo hraní může být o poznání chudší, neb je ochuzeno o složité plánování vašich operací a sdílení úspěchů s vaším wingmanem, já si to osobně bez toho nedovedu představit.

Musím říct, že i po dlouhé době, mě (nás) ta hra neskutečně bavila. V plnění misí máte absolutní svobodu a nikdo vám neříká, jak a co máte dělat. Máte zavraždit cíl, ukrývající se uprostřed opevněné základny a kolem se nachází nepřátelské jednotky? Nuže dobrá, zvolíte pomalý postup, kdy budete odstraňovat pistolí s tlumičem jednoho nepřítele po druhém, až se dostanete k vašemu cíli? Nebo budete trpěliví a raději to vyřešíte z dálky jedním výstřelem z odstřelovací pušky? Nebo snad máte rádi ohňostroje a zasypete celou základnu minometnou palbou? Či snad zvolíte styl Stallone-Schwarzenegger a prostřílíte se, kam to půjde a budete doufat v pozitivní výsledek? Vše je možné! A příležitostí k vyzkoušení různých postupů je hra plná. Na místo mise se dopravujete, čím chcete. Opět je na vás, jestli budete jezdit autem či na motorce (uznávám, že jízdní model by stále potřeboval péči), poplujete lodí, nebo zvolíte helikoptéru, letadlo....nebo prostě půjdete pěšky a budete se kochat nádherným prostředím a sledovat, jak si žije svět okolo. Hra vám nenařizuje, jak máte pokračovat a nechává vše ve vaší režii.

Technická stránka je hry je v tuto chvíli na slušné úrovni. Vím, byly zde pravdivé zvěsti, že Ubisoft vydal hru nedodělanou a že bylo potřeba ji ještě trochu poladit, což je samozřejmě velmi nešťastná skutečnost, netýkající se však pouze Ubisoftu, ale i jiných dnešních vydavatelů. Nicméně, nyní s příchodem Breakpointu mohu říct, že Wildlands běží dobře a byť jsme se při hraní také setkali s podivnými bugy, nešlo o nic, co by nám nějak brzdilo postup hrou nebo se opakovaně objevovalo a kazilo hraní. Pro příklad: potřebujete si zavolat vrtulník, abyste mohli odněkud odletět a vrtulník se vám spawnuje přímo u stromu či skály, což má za následek totální destrukci vrtule a zneschopnění letu vašeho stroje. Avšak, podobné patálie občas dodají vašemu hraní nechtěný komický prvek a tak někdy místo frustrace a naštvání, pociťujete humornou zmatenost a nestačíte kroutit rameny. Co se poté týká například problémů s připojením, či jiných podobných blbostech, potkaly nás za celou dobu hraní všehovšudy jednou, tedy opět nic převratného.

O Wildlands bych toho mohl psát opravdu hodně, takže bych to rád zkrátil a sdělil, že pakliže máte někoho, s kým budete hrát hru v kooperaci a zajímají vás taktické-akční střílečky, čekají vás desítky hodin zábavy v parádním audiovizuálu, na kterou po dohrání budete s úsměvem vzpomínat a třeba ji časem budete chtít i zopakovat. Myslím, že teď v době, kdy vychází další díl, by to mohl být skvělý způsob, jak zabít nějaký ten čas, než Ubisoft novou hru doladí, neboť zjevně vychází v témže podivném technickém stavu, jako Wildlands.

Hru mohu tedy s radostí doporučit a popřát všem hodně zábavy.

Pro: systém kooperace, obrovský otevřený svět, výborný audiovizuál, volba stylu hry, tvorba postavy s možností úprav, české titulky

Proti: stereotypní mise, slabší scénář, jízdní model, sem tam menší bugy, výkonný pc nutný

+17
  • PC 90
K Wildlands jsem čuchnul během free víkendu v říjnu a od té doby mě hra nepustila. Obrovská mapa 25x25 km skýtá mnoho možností k vyřádění. Jako super tajná jednotka zvaná Ghosts (duchové) jste nasazeni do Bolívie, abyste zatopili místnímu drogovému kartelu, který vede nemilosrdný El Sueňo. Musím říct, že zpočátku mě vyloženě děsila rozloha a neskutečné množství vedlejších misí, za které získáváte zdroje jako benzin, lékařské a zdravotnické zásoby nebo komunikační nástroje. Ty pak následně s dovednostními body vkládáte do postavy a vylepšujete si tak její atributy. Po mapě jsou rozmístěna místa, která musíte nejprve objevit a získat informace ať už nafocením materiálů nebo výslechem pohlavárů. Pak se vám na mapě zobrazí například bedny se zbraněmi, jejich vylepšeními nebo zásobami a medailemi. Medaile slouží jako bonusové vylepšení pro konkrétní vlastnost. Velmi mě potěšila tvorba postavy a že je nadabována. Nehrajete tedy za mlčocha jako v Division. Osobně tuhle hru považuju za dokonalý mix Far Cry, GTA a Just Cause.

Jezdit se dá opravdu pomalu ve všem od motorek, přes čluny, nejrůznější auta, bagry až po letadla a smrtonosné útočné vrtulníky. Jízdní model je věru nešťastný a nazvučení vozidel klasicky hrozný, ale taková naháněčka konvoje s bagrem, na kterým sedí vaši kámoši a kropí to o sto šest...to dokáže sakra rozesmát. Pokud nehrajete v kooperaci (až další 3 hráči), máte k dispozici 3 boty, kterým můžete dávat pár rozkazů jako střílet, držet pozici atd. Trochu zamrzí, že pokud se k vám připojí nějaký kamarád, ostatní dva boti prostě zmizí. Potěšila by možnost, že by zůstali a řídil by je hostitel hry. No nic. Jak plníte mise je čistě na vás. Můžete se proplížit nebo zvolit Rambo styl. Ten bych ovšem na vyšší obtížnost nedoporučoval, protože zvláště Unidad (speciální vojenské jednotky) se s vámi vůbec nemazlí. Co se týče grafického nastavení, je tady opravdu dost věcí, které vám mohou ubrat na výkonu. Ani na GTX 970 nebylo snadné nastavit co nejlepší grafiku, aniž by fps nepadaly pod 40.
Hodně mi pomohl tento článek:
https://pctuning.tyden.cz/component/content/45871/45871?task=view&start=1

A čím mě Ubi opravdu velmi potěšil, bylo přidání predátorské mise na poslední dva týdny v prosinci, kdy bylo vaším cílem jej ulovit. V misi byla použita i původní hudba z filmu a několik hlášek. Díky, Ubi, zadařilo se. Predátor už spí s rybami. Divoká země určitě není dokonalá, co chvíli se objeví nějaký ten bug, a servery Ubi taky nepatří k těm nejstabilnějším, ovšem je to hra, která nabízí opravdu nádherně zpracovaný obrovský svět, ve kterém se s bandou kámošů můžete neskutečně vyřádit.

Pro: otevřený svět 25x25 km, nádherná grafika, tvorba postavy, hraní v kooperaci

Proti: horší optimalizace, občasné pády hry (nestabilní servery)

+12
  • PC 80
Déšť bičoval přístřešek pozorovací věže s urputností tak typickou pro oblast severovýchodně od Laguna Colorada. Nikdo z celého tábora Unidad netušil, že kousek od nich číhá jistá smrt. Jednotka Ghost Recon, trpělivě vyčkávající v lese na kopci nad táborem, měla v tento okamžik tábor již kompletně zmapovaný. Znali přesně trasy jednotlivých stráží, tak jako věděli, kde jsou umístěné strategické body, jako jsou alarmy, či minomety. Výcvik jednotky Ghost Recon byl bezchybný, úroveň výbavy nekompromisní.
Blesk proťal oblohu a na moment tak ozářil celou základnu i s lesem na vrcholu za ní. Voják Unidadu na hlídce odložil dalekohled a vydal se dolů po schodech, aby ho na hlídce vystřídal kolega. Přesně v tento okamžik se také dala do pohybu jednotka Ghost Recon, dosud trpělivě čekající v lese právě na tento okamžik. Osud všech v táboře Unidadu byl zpečetěn. Pouze o tom ještě nevěděli...

Ghost Recon: Wildlands navazuje na sérii taktických her právě ze série Ghost Recon. Předchozí díl - Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier z roku 2012 byl v podstatě přímočarou střelnicí, která protáhla hráče po různých koutech naší planety. Už Future Soldier se ve velkém zřekl původní myšlenky série Ghost Recon - tedy pečlivého plánování waypointů jednotlivých teamů, zranitelnosti ve stylu 1 střela, 1 život. Ale zase byl přístupnější většímu počtu hráčů. A Wildlands jde ještě dále. O hodně dále...

Mapa ve hře čítá čtverec o rozměrech 25 × 25 km. To je více jak 600 kilometrů čtverečních plné vesnic, městeček, hor, údolí, řek, jezer, silnic, lesů, solné pouště apod. Na začátku hry, po povinném úvodu, jste vrženi do této obrovské herní plochy a dělej hráči, jak uznáš za vhodné. Přiznám se, že první hodina, dvě, ve Wildlands pro mě byla dost zmatečná. Možnost jít, či jet, kamkoli mě napadlo v kombinaci s nepochopenými herními mechanikami a nedostatečně vybavenou postavou, pro mě z počátku často představovalo jízdenku směrem k smrti mé herní postavy. Ať jsem ve vydal kamkoli. Postupně jsem ale hře začal přicházet na chuť.

Ve hře máte několik povinných misí, řekněme příběhových, které posouvají vyprávění vždy o kus dále. Hra hráče ale nenutí aby procházel těmito příběhovými misemi postupně dle nalinkovaného scénáře, ale nechává volbu zcela na něm. Je jedno odkud začnete, je jedno kterého bosse místní drogové mafie se pokusíte zastavit jako prvního, je jedno jestli mezitím budete plnit i vedlejší mise a je také jedno, jestli se na hlavní příběh vykašlete a pojedete pouze boční úkoly. Svoboda volby je zcela maximální.

Příběhové mise se občas blíží svým pojetím filmu. Někoho unést, odposlouchat, vyfotit, či přepravit vozem do chráněné lokace svým pojetím připomíná pasáže ze zmiňovaných akčních filmů. Boční mise se většinou sestávají z ničení rádií, vypínání rušiček, ničení konvojů apod. Problém všech bočních misí je použití funkce CTRL+C a CTRL+V. Mění se pouze okolní prostředí a případné počasí. Ale ničení konvojů je zcela stejné na začátku hry, tak jako na jejím konci. To samé likvidování rádií, které jsou zcela identické a vždy čekáte identický útok sotva ho vypnete apod. Bočních aktivit je ve hře na první pohled spousta, ale po několikerém opakování se z nich stává výplň, která hráči pomůže především zkompletovat slušnou sbírku zbraní, které se ve hře nacházejí, tak jako dotáhnout si svojí postavu do maximálního vylepšení.

Lehké RPG prvky, kterými vylepšujete svojí postavu, tak umožňují, alespoň z počátku, soustředit se na to, co se vám ve hře nejvíce hodí. Hráč tak může investovat třeba do svého dronu, který se postupně stává z prodlouženého oka smrtící zbraní. Nebo může hráč vylepšit své míření, rychlost přebíjení, či účinnost střelby do vozů. Případně se soustředit na svojí výdrž v běhu, či odolnost vůči fyzickému zranění. I když jsme z počátku váhal do čeho cenné body zkušeností investovat, časem stejně získáte všechny. Na konci hry tedy vaše postava nebude specialistou, ale Ferdou mravencem, který zvládne práci všeho druhu. Toto je škoda, v kooperaci s kamarádem jsem se soustředil na vylepšení dronu, přičemž on mezitím piloval schopnosti důležité pro střelbu. Časem se rozdíli setřeli a oba jsme si byli rovni. To je fajn pro hraní stylem teď tam dron pošlu já, pak Ty, ale mizí tím ze hry ta odlišnost postav a nutnost spolupráce.

Kooperace ve hře je přitom špičková. A musím říct, že kdybych hru nehrál se svým kamarádem, asi bych jí nehrál vůbec. Tupost třech UI parťáků, které hráči hra přidělí ať chce nebo ne pokud hraje sám, je občas do nebe volající. Nepřátelé na tom nejsou o moc lépe a obecně tak považuji umělou inteligenci spíše za umělou demenci. Na druhou stranu, při hraní s živým člověkem, kdy vám zmizí ze hry počítačem ovládáni parťáci (konečně) se hra posouvá svojí zábavností neskutečně vysoko. Ten pocit když pilotujete helikoptéru a váš živý parťák mezitím kropí základnu pod vámi zatímco vy kroužíte okolo, nebo když si označíte, společně ležící za deště v trávě, dva nepřátele a posloucháte jak vám parťák do ucha odpočítá 3-2-1-pal a sejmete dva zmetky najednou, či když slyšíte svého parťáka jak řve že je v kleštích, vy vezmete nejbližší stojící auto a do nepřátel kropící vašeho kolegu najedete zezadu smykem, vyskakujíc u toho ze dveří vozu elegantním kotoulem ven a poté za řevu "Kreju Tě voe, dělej, zmiz...", tak všechny tyhle situace jsou k nezaplacení. Velmi návykové, velmi zábavné. Tohle je přesně ten moment, kdy si řeknete že Wildlands za to stojí. Já celou hru prošel takto se svým kamarádem ve dvou a bavili jsme se, přes neustále se opakující boční obsah, královsky.

Grafická stránka hry je velmi dobrá. I když se jedná o titul z roku 2017, dokáže být slušně náročnou i dnes. Velmi povedené jsou zejména efekty počasí, tak jako zobrazení tropických lesů, či fantastický dohled. Daní jsou nároky, které na Ultra nastavení byli ve své době krvavé, dnes (2020) jsou stále dosti vysoké. Intel i7 8700K a grafickou kartou nVidia RTX 2060 bude v 1080p v Ultra detailech pohybovat generovat 40 - 50 fps. Na mém AMD Ryzen 5 3600 s AMD Radeon RX 5700XT jsem ve v 1440p pohyboval většinou kolem 70 - 90 fps, dle situace. Kamarád s zcela identickým PC až na grafiku (GTX 1070) hrál v 1080p v cca 60 fps. Pokud ale máte železo aby vám Ultra nastavení běželo plynule, hra se vám odmění opravdu skvělým vizuálem.

Kromě stále dokolečka se opakujících bočních misí bych hře ještě vytkl řízení vozidel, které sice není tak tragické jak jsem se všude dočetl, ale do ideálu má stále daleko. Rozdíly mezi jednotlivými auty jsou minimální, skoky na motorce desítky metrů daleko, či nárazy v plné rychlosti do překážek, kdy se vůbec nic nestane, se stanou běžnými prvky hry. Ve hře také zcela nelogicky chybí odstranění zabitého nepřítele tím že mrtvolu odnesete, což často bude důvodem poplachu v táboře nepřátel. Té mrtvoly na cestě si prostě všimne i jinak nepříliš chytrá umělá inteligence. Škoda, Tohle mi ve hře chybělo od začátku do konce. Taktéž příběh hry není podaný zcela ideálně, což je ale částečně daní za otevřený svět a ponechání na rozhodnutí hráče, jak se bude "příběhem" prokousávat. Přesto si dokážu představit lepší podání, než většinou úryvky z nalezených novin, nahrávky, mobilní telefony apod. Příběh mě tak na hře příliš neoslnil, byť potenciál má.

Pokud hledáte hru s partou lidí, či s jedním kamarádem, kterým nevadí nepříliš dobře odvyprávěný příběh, ale hledáte naopak obrovský svět, ve kterém se můžete v kooperaci vyřádit do maxima, určitě Wildlands doporučuji. Hra vás bude bavit. V jednom, s počítačem ovládanými parťáky je to již o dost horší, tak jako s hraní s náhodně připojenými hráči, kdy většinou každý jde jinam a kouzlo hry se zcela vytrácí. Tahle hra je prostě stavěná na coop a v něm také ze sebe předvádí to nejlepší. A v takovém případě doporučuji.

Pro: Obrovský svět, perfektní audiovizuál, skvělý systém kooperace, uspokojivý pocit ze střelby, možnost ovládat libovolný dopravní prostředek, možnost přizpůsobení postavy i zbraní, slušně zpracované RPG prvky

Proti: Nevýrazné a zmatené vyprávění příběhu, neuspokojivý pocit z ovládání vozidel, často se opakující mise,

+11
  • PC 60
Přemýšlím, zda s hraním pokračovat. Ghost Recon: Wildlands se stává králem těch nejstupidnějších her, se kterými jsem se kdy setkal. Nechápu, že ani jeden komentář nezmínil něco kolem toho, jak katastrofální AI je. A nejen to. Mikrotransakce, naprosto zbytečný Tier mode, mizerná dynamika hry, otřesná mapa..... mám pokračovat? Ale rozebereme si to trošku podrobněji.

Z příběhu nemám odehraný vůbec nic, ten hodnotit nehodlám. Prostě jsem si vypnul AI mejch kolegů a vydal se hrát na extrémní obtížnost tuhle "STEALTH" akci. Jo, stealth v téhlé hře je pouze iluzí. Tohle slovo slouží pouze a jenom jako pomocná berle, kam vlastně tuhle hru zařadit. Jedna věc, které též nerozumím: Ubisoft už dávno udělal Breakpoint a stále neopravil tenhle křáp. Ale hlavně že Breakpoint též přetéká mikro-transakcemi. Má to každá hra dneska pomalu? Možná, ale u GR mě to normálně frustruje, protože herní mechanismy jsou totálně rozbité. Mám i spoustu fotek, kterými chci poukázat na precizní nefunkčnost hry a hlavně spousty úžasných příběhů, co jsem v Bolívii zažil.

Miluju taktické střílečky. Armádní techniku, bojová umění, tlumiče na bouchačkách, kamufláže, prostě tahle hra by mohla být tou nejlepší, která splnila veškeré prvky, které vyhledávám nejen co se týče her, ale i filmů. Ovšem pozor! Já nechci stoprocentní vojenský simulátor. Troška arkády neuškodí. Wildlands však neví, čím chce být. Střílečkou? Tak si koukejte nastavit nízkou obtížnost, jinak nemáte šanci. Stealth akcí? A co ty rozbité mechanismy kolem toho? Tak začneme:

odkaz
- Tomuhle někdo říká profesionální jednotka? V praxi; někdo mě odhalil v Unidad základně. Tak jsem se schoval na jednu lokaci a AIčko mi neustále nabíhalo na jedno a to samé místo. Tohle se ve hře děje úplně běžně. Vždyť to je totální idiotství. Ale největší problém je ve skutečnosti, že máte takový ty "hvězdičky". 4 stupně a k tomu, aby jste se jich mohli zbavit - musíte utéct. Jenže co když jste zaseknutý na jednom místě a skrz vysílačku zazní "už tu není, můžete se vrátit na pozice", mezi tím co vám furt bliká, že vás pronásledují? Pár drobných pohybů a jdou zas po vás, gratuluju.

odkaz
- Takže; vlastně dost podobná situace, ALE mezi tím co ostatní z hlídky, se vrátili zpět na svojí pozici - tenhle cápek přesně věděl kde jsem. Oddělal jsem ho tichou likvidací - SCRIPT, najednou se všichni začli sbíhat na jedno místo. Další obrázek:

odkaz
- Mám tři další obrázky. Stejné, z optiky na tu samou pozici. Jakože, postupně tam nabíhali po jednom a nechali se odstřelovat. Naprosto perfektní taktika, opravdu. Tomu říkám challenge. Ještě jednou upozorňuju, hraju to na nejvyšší obtížnost!!! Nebo hrál jsem vlastně. Proč hrát takticky, když můžu kempit tady a kosit jednoho po druhým, že?

odkaz
- V tuhle chvíli se mi hra kompletně rozbila. NĚKOLIKRÁT UŽ BĚHEM MEJCH DESÍTEK HODIN!!! Prostě hlídka se nevrátí zpět na své pozice, neodjedou. Budou tady jak banda volů sedět v autě. Když už odjedou, napálejí to do zdi a zůstanou v autech sedět. A když už tohle ne, tak mám další skvostnej obrázek! Při tomhle momentu mi však došla trpělivost a seslal jsem na ně drona s výbušninou. VĚDĚLI MOJÍ PŘESNOU POZICI, JAK JE TO MOŽNÝ???

odkaz
- Vidíte ty auta? Postupně do sebe bourali dokud každé z nich neexplodovalo. Co následovalo.... přece jsem byl pronásledovaný a šli na mojí lokaci. JAK JE TO MOŽNÝ. Nebo, udělal jsem zátah na jejich základnu - skrz vysílačku slyším neustále otravnou smyčku "stáhněte se zpět na svojí pozici, není tu", mezi tím co banda třiceti cápků křičí na mě z krytů nesmysly. Jednoho po druhým jsem kosil z různých úhlů - pokaždý když jsem se přesunul na jinou lokaci, věděli o mě.

Hele takhle - AI používá tzv "hivemind", něco v tom smyslu, že když vás uvidí jeden, ví o vás všichni. A mixují to s aimbotem. Je úplně jedno, jaká vzdálenost apod. prostě to schytáte. Pamatuju si vtipnej moment, kdy jsem střelil řidiče do hlavy - cápek s dvouma Uzinama vyskočil v plné rychlosti z auta, na obě nohy a dal mi headshot. Jo, tihle Kartelový frajeři s uzinama, co nemusejí nikdy přebíjet, vás insta-killnou. Luxus. A to nemluvím ani o tom, že střílej skrz kameny a podobné překážky. Ta noční akce co vidíte z obrázků, Unidad mě trefofal skrz šutry. JAK JE TO MOŽNÝ, ptám se znova.

Nyní stealth: něco v tom smyslu, že tlumiče netlumí zvuk, AI i tak slyší ten výstřel uprostřed základny. Ale stačí chvíli vyčkat, oni se vrátí zpět na hlídku. Hra vám radí v tipech, vypnout generátory. Na co, když mě AIčko vidí i v úplné tmě, pro kterou já musím použít noční vidění, pro lepší viditelnost?! To je challenge? TO JE BULLSHIT. A pak tu existuje můj oblíbený script - když AIčko trefíte kamkoliv, do nohy například a neví o vás, je mrtvej. Uprostřed šílený přestřelky, zkuste někoho trefit do hlavy. PŘEŽIJE TO. Jako kdyby se vždy aktivoval script a museli jste víc nábojů do nich kropit. Co to je za logiku???????? Nebo ty rakety, země-vzduch - leť s vrtulníkem nízko, nebo tě sejmou. Kámo, já tu helikopotvoru drhnu po silnici, jak mám letět nízko???????? A je jedno, co budete nosit za oblečení. Myslím, že Ubisoft přidal z Future Soldier pack při kterém se můžete zneviditelnit. Ale AI vás i přesto uvidí!!!! Wow. Wow, opravdu.

No a pak je tu tier mode, naprostá zbytečnost. Žádné zajímavé odměny, pouze kosmetické kraviny, co nemaj žádnej benefit. Hlavně, že AI bude víc cheatovat, skvost. Tahle hra je totálně rozbitá, protože tyhle akcičky se mi dějou neustále, neustále furt dokola. Najednou SCRIPT že týpek našel tělo - našel tělo a vědí o mé přesné pozici. JAK JE TO MOŽNÝ?????? Jak můžou znát mojí přesnou pozici???? A k tomu se mi stalo, že se mi třeba dron nechtěl vrátit zpátky, nebo nešel použít, moje postava se furt někde zasekává a mohl bych pokračovat, napadá mě toho tuny.

Důvod, proč hru budu hrát asi dál, je kvůli pocitu ze střelby, kterej je suprovej, zbraně, zvuk a tak podobně. Baví mě lovit tu dementní umělou inteligenci. Opravdu..... vývojářům bych doporučil zahrát Splinter Cell: Blacklist, aby mohli pocítit jak vypadá realisticky působící, chytrá umělá inteligence, nebo Chaos Theory. No uvidíme, co Breakpoint, těším se na další bizardní akcičky. Tolik bugů, co jsem zažil na PS4 při asi dvou odehraných hodinách tý hry, bylo určitě nic v poměru s tím co mě čeká. Hlavně do těch her cpát mikro-transakce, to je asi podstatnější, než základní herní mechanismy doladit ;-) Vadí mi, že čím vyšší obtížnost, tím víc je AI nadlidské a dementnější zároveň.

Bolívie je jinak nádherná, ale sakra.... proč ta hra nemůže být menší. Vždyť to je vyprahlé po všech stránkách a mrtvé. Ta hra má fakt nulovou dynamiku díky tomu. Jsou pak i jiné prvky, co mě napadají ale nechci si tu hru tolik znechutit. Tohle je asi nejvíc podstatné.
+2