Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier

73
68 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 3rd person akce *
akce > taktická akce
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
22.05.2012 PS3X360
26.06.2012 PC
13.03.2018 XOne
Vývojáři:
Ubisoft Paris, Ubisoft Red Storm (sekundární)
Oficiální stránky:
http://www.ubisoft.com/en-GB/game/ghost-re…
Ghost Recon: Future Soldier se odehrává v blízké budoucnosti. Tým Ghost je pověřen s pomocí těch nejmodernějších technologií vypátrat zdroj špinavé bomby. V rámci této protiteroristické kampaně Ghosti postupně navštíví sedm zemí v Evropě, Asii, Africe a Latinské Americe.

Na rozdíl od předchozích dvou her ze série, konkrétně Ghost Recon: Advanced Warfighter 1 a 2 (2006, 2007), je Future Soldier téměř čistou 3rd person střílečkou, vyjma případů pohledu do mířidel, kdy se hra přepíná do 1st person pohledu. Kryty lze částečně zničit, což má donutit hráče i protivníky, aby často měnili polohu na bojišti. Do hratelnosti přibyly určité prvky realismu. Když se například ocitnete pod palbou nepřátel, tak i přes bytelný kryt se kamera bude třást. To samozřejmě ztěžuje, až znemožňuje palbu.

Zásadní novinkou je "optické maskování", forma aktivní kamufláže, která udělá Ghosta částečně neviditelným. Tato kamufláž umožňuje hráči zůstat nenápadným, dokud se pohybuje pomalu a nestřílí. Jakmile něco z toho udělá, částečná neviditelnost se deaktivuje. I s touto vymožeností mohou nepřátelé na určitou vzdálenost Ghosty zahlédnout a začít se bránit.

Místo propracovaného velení četě nastupuje arkádovější označování cílů. Během přestřelky může hráč označit jeden cíl s vysokou prioritou, na který následně zaměří zbytek týmu palebnou sílu. Označit lze takto až čtyři cíle, Ghosti si jinak cíle vybírají samostatně. Když však vydá příkaz hráč či přímo vystřelí jako první, ostatní Ghosti jej zpravidla podpoří sami od sebe.


Poslední diskuzní příspěvek

vodkasesemtexem: "mix akční a stealth hry, nabízí taktické využití víc než předchozí hry? já myslel, že taktika je někde mezi akcí a stealth.…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Od teto hry jsem skoro nic nečekal je že to bude dobrá hra tak za 70% ale to se nestalo dočkal jsem se dobrých akčních přestřelek a taktického plížení kterého bylo ve hře dost a někdy bylo otravné to že našli mrtvolu a já tu pasáž dělal od posledního kontrolního bodu. Velmi dobře udělaný mi taky přišel systém krytí a přesouvání se k jinému krytu, jako další klad je úprava zbraní před každou misí a plnění výzev. Příběh je takový hezký průměr který je doplně o slušní humor. Jako zápor hry a dost velký je divná optimalizace ve většině misí hra běží na 60 fps ale v par misích se i stalo to že fps klesla i na 25. Samotná grafika je slušná ale zamrzí že v misi v poušti nebo na Sibiři vaše postava nedělá stopy v písku nebo ve sněhu. Jedna nejhorších věcí na hře je to sprint pane bože spatně se ovládá a kamera se divně nakloní a vůbec nemáte přehled o bojišti. Ale jinak hra dopadla výborně a můžu ji s klidným srdcem doporučit.

Pro: Slušný příběh, grafika, prostředí. úpravy zbraní, krycí system, efektní přestřelky, stealth pasáže.

Proti: Divná optimalizace, příšerný sprint postavy.

+10
  • PC 75
Překvapivě zábavný mix akční a stealth hry. V rámci série Ghost Recon se jedná o další posun směrem k lineárnější a plynulejší hratelnosti, nejde však o nějaké velké překvapení. Tímto směrem se série vyvíjí už delší dobu a Future Soldier paradoxně nabízí větší taktické vyžití než předchozí díly z minisérie GRAW.

Zaměření na technologie budoucnosti hře prospívá, stealth pasáže se synchronizováním výstřelů jsem si vyloženě užíval a tolik diskutovaná neviditelnost je především technickým okecem toho, proč AI vidí zhruba na stejnou vzdálenost jako v jiných stealth hrách. Zamrzí pouze vynucené akční pasáže, občasné technické problémy a tradičně idiotský pokus o příběh.
+7
  • PC 80
Asi to bylo ode mě hodně naivní, ale po nadšení z původního Ghost recona jsem čekal od GRFS taktickou akci, kde bude plánování na mě. A ono je to naskriptované od začátku do konce. FUJ! Někde jsem četl, že se chtěli tvůrci trochu přiblížit CoD, když je to tak oblíbené. Tak za sebe říkám: Už to prosím příště nedělejte! Když si budu chtít zahrát CoD, tak si zahraju CoD.

Grafika je (až na obličeje) na velmi vysoké úrovni (i na nejnižší detaily) a je vidět, že se tvůrci snažili v rámci možností dodat dobrou hru. A ono to celkem funguje a místy probleskuje zábava a dobrá hratelnost. Mě bohužel hra docela znechutila některými logickými kixy (nejsem velitel skupiny, ale dávám rozkazy ke střelbě; když sejmu nepřítele při zamaskování, najednou začnou všichni střílet i když by spíš měli vyděšeně zjišťovat, co se stalo...). Nepomohl tomu ani input lag, kvůli kterému se mi dost špatně mířilo (musel jsem se obrat o detaily, abych měl víc fps, i když i na max se mi zdála hra plynulá - ale nedala se ovládat).

Plíživé mise jsou asi tisíckrát lepší, než velké přestřelky. Právě v akčních pasážích mi hra přijde zbytečně nacpaná zvraty. Když se za půl minuty stihne třikrát změnit situace díky příjezdu posil, výbuchům, překvapení v podobě těžkého kulometu apod, tak je to dost nepřehledné a měl jsem chuť dát ruce za hlavu a jen se dívat. Výborně dodávají atmosféru komentáře členů týmu, kteří upozorňují na nepřítele a dá se tak odhadnout, jak se nejlíp zachovat. Technické hračky (např. magnetické brýle) už jsou jen třešničkou na dortu.

Více taktiky a méně akce a byl bych spokojenější. Ale i tak se to dá :) Když se přemůžu, zapomenu na to všechno, co mě na GRFS štve, tak je to docela našlapaná zábava, u které si člověk může na chvíli zablbnout. Má svou atmosféru, která mě oslovila a vlastně jsem ve finále docela spokojen. Díky Ubi.

Spoiler o konci hry (byli jste varováni).
Konec není pitomý. Je superpitomý. Pokud hra končí tím, že zabiju jako hlavního bosse člověka, o kterém jsem ještě před pěti minutami neměl ani tušení, je to podle mě designérský kix jako prase.

Pro: Grafika, zajímavé lokace, komentáře členů týmu, hudba

Proti: Skriptovaný průchod hrou, plytký příběh

+5 +7 −2
  • PC 80
Po několika letech čekání jsme se dočkali nového dílu série Ghost Recon s podtitulem Future Soldier. Jak už tedy název napovídá, ocitnete se v kůži vojáků budoucnosti a k dispozici budete mít všelijaké futuristické pomůcky pro splnění misí, jako například speciální průzkumnou sondu schopnou létat i jezdit po zemi, speciální taktické brýle, speciální maskování a mnoho dalšího. Ve čtyřčlenném týmu „ghostů“ se vydáte do všech koutů světa za účelem rozprášit teroristickou síť a její pohlaváře, především tedy v Rusku a na blízkém východě. Pár misí se odehraje také v jižní Americe, ale postupně se budete více a více dostávat až do Ruska.

Po krátkém úvodu bych chtěl vlastně říci, že je toto moje první hra ze série Ghost Recon, proto nemohu moc porovnávat s předchozími díly. Jediným předchozím dílem, který jsem hrál, byl Advanced Warfighter 2, který mě však příliš nenadchl a proto jsem s ním po cca 30 minutách hraní sekl. Avšak i z těch prvních 30 minut musím podotknout, že nový Ghost Recon se vydal úplně novou, a dle mého názoru lepší, cestou. Pohled první osoby vystřídal pohled ze třetí osoby, což si myslím hře velmi prospělo, avšak taktické prvky z GRAW 2, které by pro „third person“ byly jako stvořené, jsou bohužel ty tam. Přičítám to hlavně třem věcem; např. zjednodušení hry pro masové publikum hráčů, celkový trend posledních let, kdy jsou hry zjednodušovány a také v neposlední řadě i faktu, že oproti GRAW 2 zde již nejste velitelem mužstva.

K úvodu by toto stačilo, k příběhu toho nemám co říct, jelikož ten je kontinuální a nemá cenu mluvit o jedné misi, neboť by to nic neřeklo. Lepší bude, když se do hry vnoříte a dohrajete ji nejlépe bez větších přestávek, abyste příběh pochopili.
A že mě hrací doba velmi mile překvapila. Hra se sestává z 13 misí, přičemž jako herní dobu mi xfire ukázal hodně solidních 18 hodin, jelikož však xfire počítá dobu, kdy je hra zapnuta, reálná doba by se dala určit přibližně na 16 hodin, což je i tak v dnešní době nadprůměr, kterého dosahuje snad třetina dnešních her.

Samotný systém hry je vážně povedený. Vaši spolubojovníci jsou opravdu elita, nejednou vám zachrání zadek a v boji s nepřítelem si vedou velmi dobře (což dávám za „vinu“ velmi povedené AI). Ale tak samo i nepřátelé jsou skvělými bojovníky, kteří Vám budou občas velmi zatápět, a často je budete proklínat, jak mohou být tak dobří. K tomu, abyste přežili, slouží krom vašeho umu i skvělý cover systém, který jistě poznáte z jiných her, avšak zde vylepšený o užitečné přebíhání z krytu do krytu. Samotná likvidace nepřátel může probíhat více způsoby. Například, když jste v režimu utajení, kdy o Vás nikdo neví, můžete vojáky likvidovat sami a vaši kolegové se do boje bez vašeho rozkazu nebudou míchat. Zajímavějším způsobem je však synchronizovaná střelba, kdy máte možnost označit až 4 nepřátele a po zaměření každým členem týmu je rychle zabít. Tuto možnost jsem používal velice často, například když jsem aktivoval sondu, označil skupinku nepřátel a vydal rozkaz je synchronizovaně zabít. Když jste však odhaleni, vaši spolubojovníci střílí automaticky po všem, co se hýbe a vy jim jen můžete označovat cíle, které mají zabít přednostně.
Když jsem se už dostal k zabíjení, je nutné si zmínit i ty věci, kterými se ve hře zabíjí. Ano, správně, zbraně. A že jich je. Asi kolem čtyřicítky, přičemž si je postupně odemykáte plněním misí a challengů. Každou zbraň jde také do detailů vylepšit, přičemž systém vylepšování a procházení zbraní je naprosto skvělý. Po vybrání zbraně se provede nádherná rozborka zbraně a vy si můžete každou součást prohlédnout, popř. vyměnit za jinou. Každá zbraň má těchto vylepšení požehnaně a systém otevírání doplňků funguje stejně jako s otevíráním nových zbraní. Avšak toto není vše. Jakmile si zbraň upravíte podlé svého gusta, můžete si zajít na střelnici a každou zbraň tam vyzkoušet na různou vzdálenost a sílu. Tento systém se mi neskutečně líbil a beru ho jako jeden z největších kladů této hry.
Posledním z kladů, který bych zde chtěl ještě zmínit, jsou krásné modely postav a zbraní, na které je radost se dívat. Taktéž prostředí vypadá skvěle a celkově hra působí hodně pěkným dojmem.

Co však kazí dojem u grafické stránky této hry, jsou textury s nízkým rozlišením, hlavně textury země a různých objektů. Když už je zbytek tak pěkný, mohli si dát vývojáři trochu práce i s přidáním kvalitnějších textur. Ale i přesto v tom nevidím nic hrozného a dá se to překousnout.

Co jsem však překousnout nemohl, byla veliká náročnost na PC. Hra, ač je graficky velmi pěkná, má až přehnanou náročnost. Celou hru jsem na své sestavě odehrál na střední detaily, při full HD rozlišení a s pár zapnutými efekty. Hra mi jela slušně bez trhání na hratelných 30 – 40 fps, avšak s občasnými pády až k 20 fps. Až do poslední mise však bylo toto vše jakoby nic. Poslední misi snad museli dělat horkou jehlou, jelikož mi zde klesly fps na 15 – 20 fps. Hra byla již velmi špatně hratelná a zabíjení nepřátel se stávalo těžším a těžším. Na jednom místě toto vše vygradovalo a při 7 fps jsem hru musel na chvíli vypnout. Poté jsem radši nastavil vše na nejnižší a hra již jela opět na 30 – 40 fps, místy i přes 40 fps. Naštěstí vypadá grafika i na nejnižší nastavení pěkně a prakticky jsem si ani větších změn nevšiml.

Předposlední vráskou na jinak dobré hře je pro mě samotná poslední mise, která byla zdlouhavá a konec velmi otravný a těžký, kdy jste se museli probíjet přes hordy nepřátel a přitom ještě pronásledovat 2 cíle.

No a posledním, asi nejmenším, záporem, je pro mně sprintování, které je velmi nepřehledné a špatně ovladatelné.

Tímto jsem myslím shrnul vše důležité, co jsem chtěl a mohu s klidem říci, že mě Future Soldier velmi překvapil, jelikož tak dobrou hru jsem rozhodně nečekal. Samozřejmě pár much má, ale jinak se mi velmi líbila a hraní jsem si užíval. Hodnotím 80%.

Délka:
13 misí, herní doba asi 16 hodin na střední obtížnost

HW nároky:
30 – 40 fps, občasné pády na 20 fps, extrémní náročnost poslední mise (popsáno v textu).

Pro: + systém střelby + povedená AI + mnoho zbraní, mnoho vylepšení, rozborka, střelnice + různá futuristická udělátka + herní doba + nádherná grafika zbraní a postav

Proti: - Low res textury - vysoká náročnost na PC - poslední mise! - sprintování

+4
  • PC 60
Každou akční hru, ze které aslespoň trochu cítím nějaké taktické možnosti a přiblížení k realističnosti a rozvážnosti při postupu namísto svižných, leč nepříliš nápaditých a dlouhotrvajících zážitků z her stylu CoD:MW3, očekávám s nadějí, že si zase budu moci zahrát něco jako Hidden and Dangerous 2. Her, které si toto dávají za cíl, nebylo nikdy mnoho, ale dnes, řekl bych, je tendence k filmové akčnosti a přímočarosti ještě větší.

Když jsem se tedy dozvěděl o Future Soldierovi, přirozeně jsem očekával (vzhledem k předchozím dílům a hrám ze série Tom Clancy vůbec), že má touha po taktické akci by mohla být naplněna.

Již po chvíli hraní mi však bylo jasné, že Future Soldier takovou hrou zjevně nebude. Taktické povely, jaké známe třeba z HaD2 nebo GRAW2, ve hře vůbec nebyly, natož pak něco takového jako taktická mapa pro plánování akcí. Hra vás žene kupředu v podstatě předem stanovenou cestou a nepřátelé jsou až přiliš často ovládani skripty a předvídatelní jak centr na Kollera. Je pravda, že občas má hráč výběr postupu v tom smyslu, jestli obejde stan nebo budovu z pravé či levé strany, ale to má se svobodou pohybu asi tolik společného jako tatarský biftek se zdravou výživou. Mapy jsou malé, a když už si myslíte, že jste našli altenativní cestu, hra vás upozorní, ať se koukáte vrátit, nebo bude game over.

Taktické možnosti, abych ovšem hře nekřivdil, nevymřely tak docela; objevila se možnost synchronizované střelby, díky které je možné zabít až pět cílů, aniž by se člověk prozradil, a ta určitě patří k těm nejlepším momentům, které vám hra připraví. Neviditelnost, která od jisté doby začala být ve hrách nesmírně cool, je sice cool i tady, ale protože je aktivována při skrčení neustále, zákeřné manévry, se kterými se šlo vyblbnout v Crysis, se tady nekonají. Hra ani nijak nevybízí ke ctění zásad stealth (kromě pasáží, kde v případě spuštění poplachu následuje mission failed), postačí vybavit se třeba těžkým kulometem s nějakou tou optikou a za pomoci tří týmových kolegů si prasit cestu hrou.

Když už je řeč o optice, nemůžu nezmínit sice nevídaně zpracovaný, ale nevyužitý systém piplání a upravování kdejaké části zbraně, což zní sice skvěle, ale problém je, že část zbraní a vybavení se odemyká až po splění achievementů, což je zřejmě laciný (a podle mého názoru pošetilý) pokus autorů, jak vylepšit znovuhratelnost, a tak si zkrátka člověk najde mířidla, která mu vyhovují, otestuje sniperu či těžák, ale vzhledem k lineárnosti hry ani není třeba řešit různé druhy zbraní, munice, apod.

Pochválit je na druhou stranu potřeba systém krytí a přesunů, které působí velmi realisticky a jsou dosti užitečné, byť z nich dýchá jistá konzolovitost. Kampaň jako taková tedy není žádným mimořádným zážitkem, ale zahrajete-li si ji v kooperaci s kamarádem, je to přece jen o něco větší sranda, a stejně tak survival mód, kde se přesouváte mezi stanovišti, určitě stojí v koopu za vyzkoušení. Jinak jde ale o lehce nadprůměrnou záležitost, která je skvrnou nejen na sérii Ghost Recon, se kterou toho má po čertech málo společeného, ale i na portfoliu Ubisoftu, který by se podobných her měl pokud možno vyvarovat, nechce-li více poškozovat svou reputaci.

Pro: Sync shot, technické vychytávky (neviditelnost, drone, magnetické vidění), některé grafické aspekty hry (postavy, zbraně, obličeje), systém krytí a úhybných manévrů, kooperace s kamarády

Proti: Donebevolající lineárnost, hratelnost se přespříliš opírá o skripty, špatná optimalizace, hloupý systém odemykání výbavy, minimální důraz na taktickou část hry

+3