Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Thomas Was Alone

71
57 hodnocení Platformy
Žánr:
logická > nezařazeno *
akce > plošinovka
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
30.06.2012 PC
23.04.2013 PS3Vita
21.11.2014 XOne
25.11.2014 PS4WiiU
Vývojáři:
, (PS3 verze, PS4 verze, Vita verze, WiiU verze, XOne verze)
Oficiální stránky:
http://www.thomaswasalone.com/
Thomas je červený obdélník, který rád skáče, je to pro něj smyslem života. Naneštěstí však nemůže skákat všude, kde by chtěl. Na některá místa se Thomas zkrátka sám nedostane. Jeho samota však netrvá příliš dlouho, protože se k němu přidávají jiné čtyřúhelníky s osobností. Jmenovitě vodomilná Claire, pružná Laura, skokan do dálky John a prcek Chris. Společně pak poznávají krásy a tajemství světů za portály a přátelství.

Thomas Was Alone je nezávislou 2D logickou plošinovou od Mikea Bithella. Předlohou hry je stejnojmenná flashová hra od stejného tvůrce. Thomas Was Alone má minimalistickou grafiku, uklidňující hudbu od Davida Housdena a namluvení od Dannyho Wallace. Herní kritikou byla hra velebena. Hra je distribuována pouze digitálně.


Poslední diskuzní příspěvek

Maximus: Yeah, doporučuju soundtrack z Volume. Od stejného skladatele.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC --
Tuctová a jednoduchá logicko/skákačka s primitvní grafikou, s kostičkama za postavy a s přesným ovládáním. Na první pohled meh. Na druhý pohled do toho hraje krásná hudba a výborný hlas vypravěče hráče seznamuje s tím co si kostičky o sobě a jiných kostičkách myslí a najednou mají ty hranaté potvory tolik charakteru, že vám na nich začne záležet a jste zvědaví, koho a co potkají příště. Hra má vážně pěknou atmosféru, která na mě i přes slabší chvilky postupně rostla, a teď, když skončily závěrečné titulky, poslouchám příjemnou hudbu, která dál hraje na pozadí a mrzí mě, že už je konec a že mi unikly některé kousky z vyprávění.
+23+23 / 0
  • PC 65
Herní výzva 2018 č. 3 - Lidem vstup zakázán (hardcore)

Skákačky. Nemám na ně nervy, vždycky se u nich naštvu tak, že je musím v záchvatu hněvu vypnout, a stejně je z nějakého záhadného důvodu pořád hraju. I u Thomase na rage quity došlo a to jsem si ještě v první třetině říkala, jak je to odpočinková, nenáročná hra a pak jsem si v půlce musela dát na měsíc pauzu. Pravda, čekala jsem spíš něco logického, ale tady k vyřešení jednotlivých levelů moc přemýšlet nemusíte a daleko častěji jde spíš o to, jak umíte přesně skákat. Aspoň grafické a hudební zpracování je příjemné, postavy jsou zajímavé a (v rámci mezí) překvapivě pestré a i vypravěčův hlas se dobře poslouchá.

Pro: Audiovizuál, vypravěč, postavy a schopnosti

Proti: Jednoduchost, potřeba přesných skoků, občas monotónnost

+17+18 / -1
  • PC 55
Asi nikoho nepřekvapí, že tato hra byla původně flashovka. Jedná se o jednoduchou skákačku s čtyřúhelníky rozdílných velikostí a schopností, které musí spolupracovat, aby se dostali do dalšího levelu.

Kostičky mají vlastní jména, schopnosti a charaktery. V průběhu hry nám hlas vypravěče povídá, co si která kostička myslí a jaký má názor na ostatní kostičky, což je sice příjemné zpestření, ale na hru to žádný vliv nemá.

První se seznámíme s Thomasem, který jen chce, aby nebyl na světě sám, následně s malým záprdkem Chrisem, který sice neumí skákat tak vysoko jako Thomas, ale pak si pěkně zaskáče na Lauře, do které se kvůli tomu zamiluje, čí s Claire, která si myslí, že je superhrdinka, jen proto, že je tlustá a voda jí nadnáší.

Nečekejte žádné logické levely, u kterých budete muset přemýšlet, celý princip hry je spíš stavěný na tom, poskládat čtyřúhelníky podle velikosti vedle sebe, aby po nich nejslabší mohly vyskákat. Zezačátku se to dá, postupem času se levely stanou zdlouhavé a nudné.

Asi v půlce hry, jsem se váhal, zda jí vůbec dohrát, protože nejspíš nemá cenu hrát hru, která vás ani nebaví. Nakonec jsem jí ještě šanci dal a v druhé polovině se hratelnost s příchodem pár nových kostiček mírně zvedla, takže už se dohrát dala. Každopádně hra nepřekvapí a je to jen trošku lepší „flashovka“ vhodná spíš pro nenáročné hráče.

Pro: Charaktery a rozdílné schopnosti kostiček

Proti: Jednoduché, zdlouhavé, často nudné levely

+16+19 / -3
  • PC 75
Příjemná plošinovka, který mě ale spíš něž samotnou hratelností (která je prostá, leč poměrně zábavná) zaujala originální myšlenkou a zpracováním a zejména povedeným dabingem. Ten svou energičností a zápalem dodává nešťastným putujícím čtverečkům a obdelníčkům větší hloubku a dělá z nich neskutečné sympaťáky, kterým budete na jejich cestě s chutí fandit. Ještě nikdy neměla geometrie takovou šťávu. TWA by mohlo sloužit jako dobrá motivace pro prvňáky. Po tomhle už čtverec bude jedině Claire a obdélník Thomas. Když je řeč o Claire, tak při příchodu této obtloustlé neohrabané čtverečice (ehm, jak je samice od čtverce???) na scénu snad i uroníte slzu. Dosti sentimentu, po zvážení dávám 75%.

Pro: Originální myšlenka, energický dabing

Proti: jednoduchá hratelnost

+13+13 / 0
  • PC 70
Herní výzva 2018 - číslo 3 - Lidem vstup zakázán

Thomas Was Alone je taková krásná oddechová plošinovka, při které se příliš nezapotíte. Ovládáte několik geometrických tvarů, konkrétně čtverců a obdélníků různých velikostí, se kterými se musíte dostat do předem určeného místa, kde je vyobrazen jejich tvar do kterého patří. Jenomže každý z těchto "tvarů" umí nějakou speciální činnost. Jeden například umí plavat jako ponton, jiný zase proleze úzkými prostory, ale zase nevyskočí příliš vysoko. Takže k dokončení daného levelu je potřeba správně zkombinovat jejich vlastnosti, abyste je všechny dostali do cíle.

Každý level v této hře je úplně jiný. Jeden je zaměřený na logické myšlení, další zase na přesnost ve skákání. Ke všemu máte v každém levelu jiný počet různých čtverců, které je potřeba dostat do cíle.

Hra mi vcelku rychle ubíhala a ani mě nezačala nudit. Ke všemu hrál pěkný soundtrack, který vylepšoval atmosféru a pocit ze hry. Hra není ani příliš dlouhá, takže tak rychle nenastane stereotyp z toho, že děláte pořád jedno a to samé.

Pro: Každý level je unikátní, soundtrack, nepříliš složité

Proti: Po určité době může nastat stereotyp a nastoupí nuda

+13+13 / 0