Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Ria Kon (27.10.2020 20:33): Pokud dáváš Zaklínače tak fakt nechápu, proč bys neměla dávat KCD. Sice má detailnější/hlubší herní mechaniky, souboják není tak jednoduchej, ale není to nic nezvládnutelnýho, ta hra je dobře vyvážená po RPG stránce a počítá s tím, že se jí hráč musí trochu učit (stejně jako se učí samotnej Jindra). Rozhodně zkus a bráchu kopni do zádele :)

Jinak v Zaklínači jsem při druhém hraní (s oběma datadisky) nechal 260 hodin, takže máš ještě na dlouho co dělat.
@Ria Kon (27.10.2020 18:25): když tě takhle baví roleplay v Zaklínači, tak doufám že časem dáš i Kingdom Come s hardcore mode, protože to je hra na tenhle styl hraní stvořená a stejně kvalitní :)
@Charllize (27.10.2020 18:23): Tíško sváko. :)

Keby niečo také ntz napísal prvý raz, tak to beriem, ale on ako bojovník za slobodu a za to, aby si hral každý čo chce, ako chce, kým mu to vyhovuje, chodí do tejto diskusie na svoje pravidelné vystúpenia o tom, aký je witcher na figu, arkádový, kažuál a ako sa nedajú vycraftiť zbroje bez grindu. A čítať to xtý raz je už otravné.
@ntz (27.10.2020 11:40): To vážne? To ešte budeš ľuďom brblať do toho, ako majú hrať hry? Niečo, čo robia vo voľnom čase pre zábavu? Na jednej strane napíšeš, že to nemyslíš zle, ale v tom prípade na čo do toho kecáš? Aj to tvoje neustále podpichovanie Witchera do "arkády". Napísal si to tu už x-krát a fakt na to nie je nikto zvedavý.

@Ria Kon (26.10.2020 19:39): Witcher 3 je presne super v tom, čo píšeš - je tam veľa čo robiť a sama si určíš tempo. Enjoy. :)
@Ria Kon (26.10.2020 19:39): nechci teda bejt votravnej ani monotematickej :D ale roleplayovat 105% arkadu witchera je jako roleplayovat sex s nafukovaci pannou :D .. ale ja to samozrejme na druhou stranu chapu .. ja treba v takovem diablu taky chodil pomalu pac to bylo vic cool a vypadalo to hustejc

prosim nezlobte se na me, nemyslim to zle, hlavne si to prosim neberte nikdo osobne .. :D
@Ria Kon (26.10.2020 19:39): Taky mam tendence takhe hrát a vychutnávat si každý detail. Což je u her jako W3 někdy trochu peklo, protože kvůli tomu v tom zabiju o mnoho víc hodin, než bych tak úplně musel. Ale pravda, že konkrétně u W3 je každá taková hodina radost a stojí to prostě za to. :)
@Ria Kon (26.10.2020 19:39): Hehe, zajímavý přístup. Takhle jsem si hru procházel tak před 15 lety u Gothicu. :) Ale od té doby mám hodně her a málo času, takže můj Geralt je spíš tím pomatencem. :D

Se vzhledem to pak mám přesně naopak. Obvykle nechávám ten originální, prostě přesně tak, jak to navrhli tvůrci (stejně tak třeba v GTA, apod.).
@Moryart (25.10.2020 20:05): To teda. Strašně mě baví ta vyváženost, kdy jednou strávím večer blouděním po lesích a loukách, zabíjením potvor a pomáhám náhodným kolemjdoucím ve stylu "máte štěstí, že jdu kolem". A jindy řeším celý večer spletitý příběhový úkol/úkoly a rve to ze mě emoce, co to jde (např. Whoreson Junior nebo quest pro Dandeliona). Prostě pecka :)

@adam.kulhanek (25.10.2020 20:13): Mě ve hrách vždy zabere strašně času role-play. Prostě odmítám běhat po městě jak pomatenec, takže hodně chodím běžnou chůzí, či se po nových lokacích projíždím na Roachi max klusem, abych si vychutnala krajinu a zapamatovala nějaké orientační body. Pak si taky musím na určité události nechat upravit vousy a tak podobně :D
Hraju Zaklínače poprvé a musím říct... vykopat se z Velenu mi trvalo "jen" 80 hodin O.O
Jen takový malý tip pro fanoušky soundtracku ze Zaklínače. Poslechněte si hudbu z chystaného Hellish Quart od Adama Skorupy, skladatele hudby z prvních dvou Zaklínačů. Nicméně to hodně evokuje spíš trojku.
@Charllize (30.09.2020 20:01): Je to strasne nafoukly no. Zaprve je to jen na par tydnu, za druhe maji podle platnych polskych zakonu vsechny prescasy proplacene. Crunchovat se bude vzdy, vyvoj her se proste neda casove rozvrhnout tak dokonale aby k tomu nedochazelo. Jedine reseni je oznamit datum vydani tyden predem a to je zase z obchodniho hlediska trochu sebevrazda. :)
To jsou zase kecy. Chudaci vyvojari. Musi do prace o vikendu. A internet vzhuru nohama. Vite kolik lidi chodi do prace o vikendu? A jsou tam i od pondeli do patku? a nikoho to nezajima? Poserme se kvuli vyvojarum z polska..
@adam.kulhanek (30.09.2020 09:04): Ja hrávam tiež na gamepade pri stole a sú hry, kde nedám na gamepad dopustiť, ale pri hrách s komplexnejším mikromanažmentom preferujem predsalen efektivitu k+m. Tiež som sa pred hraním Witchera 3 rozhodoval, či to hrať na gamepade alebo k+m a práve ten dôvod u mňa rozhodol a hru som si na k+m užil so všetkým, ale tak uvidíš sám.
Ještě jednou díky všem za info.

Já jsem to nakonec zkusil rozjet znova na pochod smrti a první souboj s ghouly jsem skoro nepřežil. :D No musím se do toho soubojového systému ještě nějak dostat. Jinak zatím hraji čistě jen K+M a až na ovládání jízdy na koni to bylo v pohodě. Dnes to zkusím s gamepadem a uvidím. :)

@Tulareanus (29.09.2020 22:12): Zajímavá připomínka. Každopádně já hrávám i na gamepadu u stolu, takže nemám problém v případě potřeby rychle přepnout na K+M, takže to bude asi v pohodě.
@adam.kulhanek (29.09.2020 18:14): Väčšina ľudí tu rozpráva o boji, ale pre mňa bola k+m lepšia jednoducho preto, že hra má veľké množstvo rôznych menu - inventár, skill tree, bestiary, quest log, map atď atď... čiže je tam dosť mirkomanažmentu a osobne mi vždy mikromanažment vyhovoval riešiť klávesovými skratkami v kombinácii s rýchlym klikaním myšou, aby som nemusel na gamepade prechádzať neustále cez tie isté položky.
@Adieu (29.09.2020 19:42): muj drahy priteli, bylo by fer rict, ze cela obtiznost ve hre je level based ... takze kdyz delas prelevlovanej questy pro nizkej level, tak na velikosti (prisery a jeji obtiznosti) skutecne nezalezi ani na pochod smrti ..

pokud jsi 100% completionist, tak je skoro implicitni, ze ty questy budes za chvili (nekde ve velenu to zacne) delat kompletne prelevlovanej az do konce hry a s obtiznosti nastavenou v nastaveni to ma mene spolecneho ..

taky bych zvazil tenhle mod: https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/2788?tab=description
@Mendoza (29.09.2020 18:20): To jsem právě měl na mysli, že člověk je buď locklý, nebo tuším páčkou ovládá kameru, což je prostě aktivní mačkání tlačítka, zatímco myší člověk víceméně pasivně posune a výsledek je přitom efektivnější, neboť preciznější. Jakože já neříkám, že se to na gamepadu hraje blbě, ostatně je ta hra vyloženě dělaná i na gamepad, ale prostě se mi to hrálo jako skoro vše K+M lépe a neodpustil jsem si v nadsázce trochu potrollit. :)

Co se obtížnosti týče, jsem hater hitpointových systémů a také mě nebaví pižlat někoho jak příborem, ale ta druhá nejvyšší obtížnost je na můj vkus už příliš jednoduchá, takže se člověk ani nemusí soustředit. :/

@Azure (29.09.2020 18:31): Mně dvojka na hard také nepřišla vůbec těžká, ale hrál jsem ji tedy trochu powergamersky. Vlastně jediný obtížnější souboj je imho ten s Lethem v elfích ruinách, kdy jsou špatně pořešené zásahy, takže hráče kolikrát viditelně sejme úderem na dálku. A možná ta nepovinná aréna z tutorialu, ale tu si už nějak nevybavuji.

@adam.kulhanek (29.09.2020 18:32): Základem je ten kratší úskok na altu a jde to s trochou načasování samo. A hlavně obtížnost strmě klesá od nějakého cca desátého levelu.
@adam.kulhanek (29.09.2020 18:32): krev a zlomene kosti mi pripada takova primerena obtiznost ... ten pochod smrti je uz moc .. nebavi me mit minutovej souboj se dvema topivcema v kanale, co ti jednou ranou seberou 20% zivota a sam je musis orezavat jako tuzku, nez padnou ...
@Mendoza (29.09.2020 18:24): Dík za info. Tak já to zkusím, ale "běda vám, jestli mi to nepůjde" :D Při nejhorším to pak během hry zase snížím a achievement nezískám. No každopádně asi budu mít do konce roku co dělat. :)

@Radecker (29.09.2020 18:21): To byl přesně případ mé ženy, nezná knihy ani hry. Musel jsem často pauzovat a vysvětlovat.
@adam.kulhanek (29.09.2020 18:14): Trojka je strašně ez, to se s dvojkou vůbec nedá srovnat. Vždyť já snad od třetího průchodu (jsem na šestém) jedu stabilně na Pochod smrti se zapnutým zvyšováním sil enemáků, a stejně stačí mít zaplou mutaci Vytržení, dva tři odvary a nepřátelé padají po jedné ráně.

Dvojka to je jiný kafe. Dvojku jsem dohrál na dark a byla to faakt výzva. Ale pokud si dám někdy znovu tak už jen na dark, protože ty bonusy v podobě legendárních zbrojí (jsou k dispozici jen na dark) vážně stojí za to
@adam.kulhanek (29.09.2020 18:14): Klidne hraj na nejtezsi, je tam jen nekolik tezsich souboju a i ty se daj bez problemu zvladnout. Jen bacha na bug, kdy si nastavis, ze enemy levelujou s tebou, tak v kanale jsou pak nesmrtelny vrazedny krysy.
@adam.kulhanek (29.09.2020 18:14): Je to docela lehké i na Pochod smrti. Já jsem ale taky přepnul na Krev a zlomené kosti, protože mě nebavilo každého banditu minutu osekávat, než konečně padnul :-)

@AlieN (29.09.2020 13:08): Ještě k tomu seriálu - já jsem si právě naopak říkal, že lidi co neznají knihy ani hru, musí být totálně zmatení. Nulová expozice, skoky v čase a místech jako prase a celé hrozně z rychlíku.
@Adieu (29.09.2020 17:48): Asi zaklad je si opravdu uvedomit, ze se hraje proste jinak, ne lip, ne hur, proste jinak. Ja jsem treba dost linej sedet u pocitace, tak preferuju gamepad, coz bych pred par lety neveril, ze se muze stat. Kdyz si na to clovek zvykne, tak zjisti, ze si treba muze v nastaveni nastavit citlivost na pacce, ze locknuti a unlocknuti je otazkou jednoho tuknuti a nemusim byt locknutej celej souboj, takze narazeni do cehokoli lze minimalizovat... Plus jsem si i k pc poridil joycony od switche, takze se i u bossu v dark souls muzu v zurivym boji poskrabat na koulich. Ale fpska bych s tim samoze nehral. S tim cover systemem i souhlasim a je to treba vec, co mi vadi na novy mafii.
Když jste tu zmínili tu obtížnost, skutečně je hra tak lehká jak tu naznačujete i na nejtěžší obtížnost? Já totiž rád sbírám achievementy a jeden z nich je právě dohrání hry na Pochod smrti. Dvojku jsem bez problému dohrál na hard, ale s vyšší obtížností bych asi měl problémy (hlavně insane). Zde v trojce sice není perma death (teda aspoň mi to tak z popisků přijde), ale i tak jsem se nechtěl pouštět hned do nejtěžší obtížnosti "na slepo" a zvolil jsem raději Krev a zlomené kosti.
@Mendoza (29.09.2020 17:24): Pravda, že je dost easy, no. :) Každopádně já mám rád, když nenarážím v kotoulech jako idiot do stěn a krápníků, protože jsem vždy locklý na enemákovi. Ne že by to mělo na tu hru většinou výrazný vliv, ale jaksi to hůře vypadá a ubírá na fortelnosti, eleganci i sugestivitě. A kvalitní a rychlý rozhled prostě nabízí myš. Ostatně se asi shodneme, že s gamepadem člověk hraje vše trochu jinak. Nejvíc je to pak tedy vidět na střílečkách, kdy třeba cover shooters jsou krásnou ukázkou designu poplatného gamepadu a lopotnému ovládání, jež kleští dynamiku akce a devalvuje vše na statický Moorhuhn.
@Adieu (29.09.2020 16:50): Zrovna hraju na nejtezsi obtiznost na switchi a ta hra je az na par souboju tak nehorazne lehka, ze nema cenu nejak machrovat, na jakou obtiznost to kdo hraje. Dohral jsem to i s km i s gamepadem a nikdy jsem nemel potrebu otravne uprostred souboje stelovat kameru. Mozna to bude tim, ze umim pouzivat tlacitkovej zelefon a i za komaru bych uvaril stejnej gulas jako dneska.
@adam.kulhanek (29.09.2020 14:00): Hrál jsem PC verzi na klávesnici a myši a PS4 na gamepadu. K+M mi přišlo několikanásobně pohodlnější, přesnější a efektivnější, na nejtěžší obtížnost jsem si dělal, co jsem chtěl. Pak jsem na gamepadu několikrát pomáhal partnerce a byl zděšen z toho, jak je to clumsy a otrava uprostřed souboje štelovat kameru, nedejbože jít do menu. Vlastně jedinou výhodu gamepadu shledávám v těch vibrujících efektech. Samozřejmě vždy se najde někdo, kdo řekne, že je to jen o zvyku, stejně jako někdo bude chválit potraviny za komunistů nebo považovat klasický mobil za pohodlnější smartphonu.
Díky za tipy, asi teda zkusím postupně oba přístupy a uvidím, případně to zkusím kombinovat, jak píše HolyMeatball.
Hrál jsem na obojím. Gamepad je pohodlnější. K+M přesnější. V posledku jsou zcela rovnocenné.
@adam.kulhanek (29.09.2020 14:00): Gamepad je rozhodně lepší pro soubuje už jen tím, enemy lock je s ním použitelnej. Celkově sám o sobě je v tý hře enemy lock stejně docela zbytečnej, ale když už člověk má pad, tak je fajn to používat už jen ať ty duely mají hezčí kameru. K+m zase nesrovnatelně lepší pro jízdu na koni, skrze mnohem lépe ovladatenou kameru.

Ideální dle mého je mít zapojený oboje a střídat to, pokud nemíníš s padem hrát na gauči. :)
Jelikož patřím k těm asi 10 hráčům na světě, co ještě třetího Zaklínače nehráli, tak jsem se rozhodl, že s tím něco musím udělat. No a chtěl bych se zeptat, jaké ovládání vám vyhovuje víc, klasicky K+M nebo Gamepad?
Jako je mi jasný, že správná odpověď je: "vyzkoušej si obojí a rozhodni se sám", ale mě zajímá, jestli má ten či onen přístup nějaké nevýhody oproti tomu druhému, nebo jestli není všeobecně známo, že je to lepší hrát tak či onak. Díky.
@ntz (29.09.2020 13:20): Mě ten seriál bavil až na docela dost pitomé poslední dvě epizody, ale na předlohu se při něm snažím intenzivně zapomenout.

A s tím Pánem Prstenů je to přesné - já filmy miluju, ale nejspíš právě proto že předloha mě nikdy moc neuchvátila (když už, tak Silmarillion), a mám pocit že první film jsem i viděl dřív než jsem ji četl.
@ntz (29.09.2020 13:20): Neubližuj si, závěr první sezóny Zaklínače je někde na pomezí fanfikce a Čarodějek. Čarodějky hází firebally a scénáristka a kostyméři lejna.