Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Dlaha1 (18.11.2020 18:37): Jo, už si vzpomínám! Pravda, taky jsem čekal trochu víc, nebo že to aspoň půjde vyřešit nějak jinak. Na jednu stranu je to takové to trochu laciné "Musíš volit mezi dvěma zly!", na druhou stranu to tak prostě občas v životě je, člověk něco udělá a má to nějaké následky, které nemůže předvídat.

Ale chápu tě, taky mě to docela naštvalo a vnímal jsem to spíš negativně.
@mazar1234 (18.11.2020 18:53): Tak i tak. Já jsem na základě historie lidstva k budoucnosti spíše optimista. Vidím dějiny jako vývoj schopnosti koexistovat ve stále větších skupinách. Ale speciálně u nás historie vytrvale padá ze svého piedestalu. Odborné knihy o historii se čtou (deseti)násobně méně než pár dekád zpět. Historici se honí za zbytečnými granty a vydávají publikace, které si přečte pár lidí a zbytek navždy mizí v archivech a knihovnách. Asi s tím sám praštím a budu laikem s vhledem do tématu. :) Sliboval bych si od toho, že budu mít sám větší zájem si zajímavé knížky o historii přečíst (takhle čtu jen pár ročně, páč mám dost z práce). Ono stejně nikomu ty dnešní zrůdné dezinterpretace historie nevyvrátím a to i kdybych mu přinášel fakta po tunách. To je jen taková tématická odbočka, že asi minimálně na nějakou dobu z oboru vypadnu, páč také existuje trochu mimo realitu (jakkoliv mi dává víceméně jistotu zaměstnání). Granty jsou na pár let a monografie, která přetrvá test časem (jako třeba nedávno Žižka od Petra Čorneje) zabere dekády. Sám se pak nedivím, že ty publikace vyšlé z takových grantů ani nikdo nečte.

@Ria Kon (18.11.2020 19:07): ;)
Právě sem dohrála posledního Zaklínače.... well, I f*cked up. Royally.
To je snad první hra, kde sem to na poprvý nevědomky dojela na nejhorší možný konec. Sakra... ale za to sem si hezky poplakala T_T

Každopádně tohle se NESTALO... *LOADING*
@mazar1234 (18.11.2020 18:21): Já ještě nevím. Spíše počkám a tím i posunu investici do nového hardware. Pokud bych to bral teď, tak bych asi bral k tomu nový xbox místo nového počítače. A to bych pak zase asi kupoval nějaký ten LG OLED. Čili tak či tak celkem darda investice. Tak to musím promyslet. :)

@mazar1234 (18.11.2020 18:28): Jo, ta absence mapy v podzemích... Tam zůstával rozum stát, proč to ve hře není.
@John Mirra (18.11.2020 18:21): Zajímavá a slibná premisa, pěkně se to rozvíjí a najednou to hráče postaví před rozhodnutí, které nedokáže kompetentně rozseknout. Jen dvě (nebo kolik, už nevím) volby, z nichž je každá black box. Běhal jsem po tom světě půl hodiny a snažil jsem se zjistit o tom stromu něco víc, nějak ho zanalyzovat, odhalit historii. Cokoliv. Nic tam ale není. Ani jeden dialog, kde bych se mohl někoho zeptat (ani blbých vesničanů hned vedle, kteří mi o tom stromu původně řekli). Tak jsem se snažil alespoň sehnat mu jiné zvíře než koně, třeba ovci, nebo něco trochu neškodného. Prdlajs, na nic takového nemysleli. Dostal jsem nabídku A nebo B, musím si vybrat, žádný role-play a možnost plánovat. Ten kdo to psal očividně nepochopil, v čem je herní médium tak skvěle a jaké jsou jeho silné stránky.
Pre mňa bola najhoršia vlastnosť hry automapa v podzemí/jaskyniach, zlatý Descent tu vidíš prd makový.
@Jab (18.11.2020 18:14): Dôkaz, že všetko zlé je na niečo dobré, tak ako vojny vždy megaurýchlili vývoj technológii , lebo bolo životne nutné do nich investovať, lebo nikto v okolitej európe netúžil učiť sa nemčinu alebo ruštinu.

Tak sme aj dnes zistili, akým nezmyslom sme prikladali dôležitosť.

Ale asi si to predobjednám, robím to tak priemerne 1x za 2 roky, alebo ako hovorí klasik 3x za deset let.
Já to beru pozitivně, CDPR už několikrát naznačili, že Cyberpunk půjde trochu jiným směrem než jejich dosavadní hry. Chtějí tam mít skutečnou volnost v řešení úkolů a dopřát hráči pořádný role-play, nechat ho vybrat kým chce být (až to někdy skoro přehánějí, zdá se mi). Ne všem scénáristům může takový styl psaní vyhovovat. Je to něco dost jiného, mít při psaní tak široké mantinely. Může to být důvod, proč jim tolik scenáristů odešlo. Třeba The Whisperring Hilloc byl snad nejvíc frustrující quest, co jsem kdy hrál. Ale jako povídka by to bylo víc než dobré dílo.
@Jab (18.11.2020 18:01): Je to OT , ale týka sa to toho manažmentu, firmy zistili globálne, že ten tzv. "stredný manažment" je dosť nepotrebný žrút peňazí, rovnako ako predražené prenájmy v tých sklenníkoch....
@Paul (18.11.2020 17:33): Jako jeden člověk dobrou hru nedělá. Asi ani dva tři. Ale každopádně takové nástřely do současného CDPR nezní zrovna optimisticky. Přirovnal bych to asi k věčnému souboji "kreativita vs. management". S tím, že management časem vyhrál třebas u Bioware a na výsledcích se to projevilo. Ne že by nebylo potřeba věci manažovat. Nicméně management je taková byrokracie soukromých firem. Má obdobné sklony neefektivně bobtnat a odtrhávat se od každodenní reality. A přikazovat tak bez reálné znalosti o stavu hry a jejích možnostech a tím v posledku i dusit kreativitu zaměstnanců.

Díky bohu pak za takové nápady, jako má třebas Disco Elysium. A znovu třeba poukázat na Bioware, proč takovou hru dnes nejsou schopni vydat. Zachrání je snad jen Crimson Permanent Assurance. :)
Tak to Karolina i potvrdila, v Techlandu fakt pracuje na fantasy RPG a není na to sama, má v týmu i některé lidi zodpovědné za nejlepší questy v TW3:

Karolina Stachyra
Yes, you are right about new IP :) Natural Movement will still be there, but within a fantasy souse and rich storytelling with many difficult choices and ambigious charackters :)

A proč odešla z CDP:

Well, when I was working on W3 it was a really cool place. But you know how it is - times change, people change. At some point, I felt it was my time to move on. Besides, my master writer Arek Borowik (we created Dead Man's Party together, he is also - among many others - an author of Ladies of the Wood, The Whisperring Hillock, The Nilfgaardian Connection or Pyres od Novigrad) went this way with me, Stanisław Święcicki from CPDR is also in my current team. A good atmosphere at work is very important to us, and Techland is currently providing it for us. In turn, Paweł Marchewka, the owner and CEO, believed that we could come up with a completely new IP RPG, so it would be a shame not to use it, don't you think? ;)
@John Mirra (17.11.2020 20:21): no vidíš, a stejně to máš blbě, protože nakonec Avellonova náhradnice taky není :) Pod komentem na youtube mi odpověděla, že na DL2 nedělá, pracuje v Techlandu na nějaký nový neoznámený IP. Což by teoreticky mělo být nějaké fantasy RPG, takže..odbornice na slovo vzatá.
Já bych si dal znova některé příběhové adventury jako The Longest Journey nebo Broken Sword. A nebo opětovné poznávání Dark Souls, to bych si taky hodně užil. :)
@Jab (10.11.2020 13:46): mas pravdu ... dyk on je skoro konec roku ... to me nenapadlo .. mam v tom uz odehrano asi 10 hodin, nekoukam na zadne spoilery na nic a jedu svuj prvni playthrough se svym prvnim (dobre, druhym, ten prvni jsem opustil asi po hodine hry) buildem ... jestli jsem v pulce nevim, ale uz jsem asi ve 4te lokaci :D
@ntz (10.11.2020 13:22): Disco má asi dvacet hodin herní doby. Neblázni, to budeš hrát ještě celý příští rok. Čeká nás spousta tvých powergaming "buildů" Disco Elysium hlavního hrdiny. O to nás nemůžeš ochudit. ;)
kdybych si mel vybrat na co to aplikuju, rekneme na 3 hry, tak by to bylo:

1) JA2
2) Diablo 1 a 2
3) Disco Elysium (a to ho jeste ani nemam dohrany - to bude moje nejlepsi letosni recenze :))

sakra, proc tam mam vsechny ty hry izometricke ...
@Radecker (10.11.2020 12:37): Ono je to možno zvláštne, ale pre mňa nie. Ale vo všetkých mnou spomínaných hrách alebo aj Witcherovi 3 som mal vždy najkrajší pocit, keď som objavil novú oblasť (to lákadlo v podobe zelených krúžkov na Fallout mapách bolo veľké) a tešil sa na ten prieskum, čo tam budú za dialógy, ako to bude vyzerať, aké dostanem questy. To je asi to najviac z toho, čo sa dá zažiť len raz.
@Jab (28.10.2020 12:23): V zásade platí, že už len tvrdenie, že "abys ukraftil byt jeden jedinej mastercraft set, tak tomu proste musi predchazet naprosto ukrutnej arkadovej megakrutoprisnej farming" je odtrhnuté z reality :D
@ntz (28.10.2020 12:09): Já ty peníze měl. V new game plus ještě více. Všechny sety a půl mega k tomu. Prostě zkus něco jednoduššího. Witcher 3 na tebe byl moc.
Nechci Vám do toho moc mluvit, tedy do té debaty o tom co je pravé RPG ale taková Dračí Hlídka je více RPG než cokoliv co na PC/Amiga, atd. kdy vyšlo nebo vyjde. :)
@Jab (28.10.2020 00:44): Jabe, ty ulicniku !!! ja se nikdy nepriznal a nikdy jsem nebyl usvedcen :D ... mozna ze jste me usvedcili vy (snad te jako historika neurazi nasledujici prirovnani), tak jako usvedcili dr. Horakovou a mozna jsem se jako ona i priznal (ackoliv to vse hali opar tortury, ktera na me byla pachana) ... abys ukraftil byt jeden jedinej mastercraft set (o tom jsme se bavili - sety z BaW), tak tomu proste musi predchazet naprosto ukrutnej arkadovej megakrutoprisnej farming - howg

(no inventory weight limit - alespon na ingredience, i kdybys udelal **vsechny** zaklinacske zakazky tak na to mit prachy nebudes !!! naprosto arkadovite sbirani (skoro - hrnky ne) vseho a vsude je jeden ze zakladnich konceptu witchera .. jak muze nekdo chodit chuzi po meste a roleplayovat witchera kdyz ma po kapsach vic potravin nez prumerna vietnamska vecerka a vic matrose nez Bauhaus ??? :D .. a ted ano, priznavam se soudruzi - pracuji v zoldu vesmirnych jesteru abych podryval jediny pravdivy a uprimny RPG svet ..)

@Tulareanus (28.10.2020 00:36): nemas to s prominutim v poradku v ty svy fazoli ... hlaska s oblecenim a vousama byla pro pobaveni .. tebe se dotkla a mas potrebu ji resit ... smutne ..
@Tulareanus (28.10.2020 00:36): Člověk občas uvažuje, zda vůbec zkusili třebas jeden a ten samý quest ve W3 splnit vícero způsoby. A zda i pochytili, že to má efekt i o sto padesát hodin později. Nebo dokonce i v samotném závěru. A když něco děláš i úplně mimo logickou posloupnost, tak je na to hra stejně připravena a NPC reagují. Lockpick a účesy prý. Haha.

@ntz (27.10.2020 23:23): Moc nevím, proč se v tom vrtáš. Už si tu byl vícekrát usvědčen a sám ses přiznal, že tě hra "porazila", anžto si nepobral elementární herní mechanismy. Že si pak sbíral každý hrnek po chalupách je tvůj boj.
@Dlaha1 (27.10.2020 23:34): No nezhodneme sa. RPG nie je definované tým, ktoré hry máme obľúbené a ktoré sa rozhodneme hejtovať. Vyberať si stealth a lockpicking ako jedny z definujúcich prvkov tiež svedčí o tom, ako veľmi odtrhnutý od reality vo vnímaní RPG si a nielen preto koľko času takou činnosťou reálne strávi človek povedzme z 80-hodinovej hry. Ako som napísal, je legitímne, že sa ti tá hra nepáči, ale to, že na reddite, sú hejteri z toho nerobí menej RPG. A nejde ani o to, ako si to osobne definujeme.

@ntz (27.10.2020 23:23): Robím to isté ako ty? Chodím po diskusiach absurdne a pravidelne zhadzovať hry, s ktorými mám osobne nejaký problém? I don't think so. Možno je problém v tom, že ty nie si ten, čo sa nad tým moc zamýšľa, ale píšeš extrémne impulzívne a chaoticky. A na jednej strane hlásaš slobodu a nech si každý rieši po svojom, ale v momente ako sa ti niečo nezdá, tak útočíš. A ak si to človek dovolí kritizovať, tak začneš okolo seba kopať a hádzať svoje osobné pocity, nechápajúc, prečo to pre ostatní neberú ako jasné fakty. A keď to nevyjde tak ako decko "nad vecou" píšeš podobné absurdnosti o veciach, ktoré nikto ani nespomenul, ako teraz s tými účesmi.
kdyz muzes mit ruzne ucesy a ruzne strihy vousu a muzes se tam zajimat o modu, tak je to RPG ..
@Tulareanus (27.10.2020 21:38): Ono to není úplně z mé hlavy, řeší se to už dlouhé roky. Třeba zde jsou všechny argumenty řečeny, ať to neopakujeme.

Ale ať už má každý svá kritéria pro RPG žánr různá, tak se asi shodneme, že zmíněný Kingdom Come: Deliverance je víc RPG než tady Witcher 3. A to ať už z pohledu hráčovi volnosti, nebo herních mechanik typických pro žánr - stealth, lockpicking atd.
@Tulareanus (27.10.2020 18:33), @Tulareanus (27.10.2020 21:38): je to takovy kolorit a je pravda, ze bych si to mohl odpustit .. ackoliv kdyz se nad tim clovek zamysli tak:

1) ja proste reagoval na kolegyni Riu, uplne stejne, tak jak na ni reagujes ty, chces-li, nebo tvoji dalsi souputnici s nimiz sdilis nazor ..

2) ty delas uplne to same a dokonce to delas vcelku lstive s premisou, ze 100x opakovana **neco** (nevim, pravda, lez, blabol, nazor, pohled, nesmysl, fakt .. nazyvej to jak chces) asi nejak zvitezi nad mym zvracenym pohledem na dany aspekt

vim ze ti to nesvedci, je to zrejme z obsedantne kompulzivnich reminiscenci na toto tema, se kterymi sam prichazis, ale musim se opakovat: arcimegakrutoprisnej grind/loot/farming je jednim ze zakladnich konceptu witchera, kdyz uz jsi teda o tom sam zacal *zase* mluvit ..

@Ria Kon (27.10.2020 18:25): ja ve witcherovi take chodim zcela klidne ... ale vetsinou jen prvnich par hodin v belosadu, dokud nezjistim, ze mi v inventari chybi letka z prasosokola .. potom beham vsude jak silenec abych nejakeho prasosokola nasel a o tu letku ho pripravil ..

jinak souhlasim s tim, co rikali moji ostatni kolegove stran KC:D .. tam je proste ten roleplayovaci feeling asi o 5 levelu vyse .. jdi do toho, bracha by zaslouzil na zadek, kdyz rika takove strane veci ...
@Dlaha1 (27.10.2020 21:18): Ja chápem, že hra nebavila, ale tvrdiť, že W3 je "spíš akční adventura s jakýmsi větvením" chce buď veľmi malú alebo veľmi veľkú predstavivosť, keďže väčšina rpg kombinuje rozvoj postavy s prieskumom mikromanažmentom, bojovaním a komunikáciou s postavami a prostredím (ako adventúry)...
@Ria Kon (27.10.2020 20:33): Kingdom Come je skutečně vyšší level. W3 je spíš akční adventura s jakýmsi větvením. KC je mnohem blíž role-play, hlavně díky tomu, že hlavní hrdina není svázán předlohou a můžeš být Jindra jaký chceš ty být. Většina questů je hodně volná a můžeš je plnit skoro jak tě napadne (až občas člověk žasne).

Rozhodně to zkus a zažij.