Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The Room Two

12.12.2013
13.02.2014
05.06.2016
78
27 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Hra je volným pokračováním úspěšné logické adventury The Room od studia Fireproof Games. Poprvé vyšla v roce 2013 na iOS, v roce 2014 na Android a o dva roky později i na Windows, kde se hra dočkala kvalitnějšího grafického provedení.

Stejně jako v prvním díle zde řešíte nápadité hádanky a hlavolamy, které ale nejsou přehnaně komplikované, aby si je bez pomoci návodu mohl užít i občasný hráč logických her. Hledáte chybějící komponenty, které poté vkládáte do různorodých strojků a mechanismů. Na rozdíl od prvního dílu se zde objevují konkrétnější místnosti a hráč se po nich může volně pohybovat. Také přibyly hororové prvky, které hře dodávají specifickou atmosféru a vyvolávají mnoho otázek. Po celou dobu hry si můžete číst i dopisy dokreslující příběh, který bez nich není úplně čitelný.

Do herní série přibyl v roce 2015 i třetí díl The Room Three.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Druhý díl jsem dohrála brzy po tom prvním, takže mám čerstvé srovnání. První díl byl komornější, kdežto v tomhle jsem se jako hlavní postava přesouvala mezi různými místy a hra se tak neodehrávala v jedné místnosti jako v případě dílu prvního. Já osobně dávám přednost komornějšímu pojetí hry, neboť mi to více k její atmosféře pasuje. Navíc v prvním díle jsem měla před sebou jednu věc, na kterou jsem se musela soustředit, ale zde byla moje pozornost více rozptýlená mezi předměty v místnosti, a to mi také moc nevyhovovalo.

Co jsem také vypozorovala, tak u tohoto dílu jsem častěji vykřikovala, že na takovou blbost bych fakt teda nepřišla. Je zde o něco více nutné hledat nesmysly, které spolu zdánlivě nesouvisí, a pátrat centimetr po centimetru, jestli někde není nějaké skryté tlačítko nebo plíšek, který se dá odsunout.

Ale druhý díl dělá věci i dobře. Ve srovnání s prvním dílem jde zde více nápadů na hádanky a člověk při nich využívá i méně typické předměty, než jsou klíče, šroubovák či speciální čočka, dobře známé z minula. Pochválit chci také hudbu, která mi více utkvěla v paměti a přišla mi tajemná, což se skvěle hodilo ke hře.
+17
  • PC 75
Řekl bych, že brát The Room jako hru s nějakým kdovíjakým příběhem je zbytečné. Pro mě jde v každém případě o logickou hru, kde člověk v jedné místnosti za druhou řeší různé rébusy, hledá předměty. Tak to bylo u prvního dílu a tak je to i ve dvojce.

Náročnost není kdovíjaká, když veškeré předměty můžete najít na omezeném místě, ale celkově jde o graficky příjemnou odreagovačku na 3-4 hodinky. Co je mi zde však sympatické je to, že k aktivaci nebo otevření té které součástky je potřeba naznačit pohyb a nestačí pouze poklepání. Jde možná o kravinku, ale celkově to působí vše tak nějak dynamičtěji.

Když jsem říkal, že The Room nemá být brána jako příběhová hra, neznamená to, že tam "něco" v pozadí není. Postupně si pročítáte dopisy a psaní, která najdete jednu tu a druhé onde. Když se navíc přidá temná a místy až hororová atmosféra, hned mi je tento titul sympatičtější.

Prostě a jednoduše - nečekejte kdoví co, ale vakuum to občas potrápí.

Pro: hádanky, atmosféra, grafika

Proti: kratší herní doba

+15
  • PC 60
Četl jsem nějaké pomluvy, že je snad Room dvojka nějak delší a složitější než jednička. Není to pravda! Zabrala mi úplně stejné tři hodiny. Ona se jen tváří delší, že má víc kapitol, jenže jedna z nich zabere asi deset vteřin. Ale je fajn!

A těžší to není vůbec. Možná ta kapitola s loďkou byla trochu tužší. Jinak je to vlastně lautr to samé. Jsou tu ale dvě věci, které z dvojky činí lepší hru. Příběh to bohužel není, ten potenciál by tu byl, ale to by se museli autoři trochu snažit. Je tu ovšem přeci jenom více tajemná atmosféra s lehkými hororovými motivy. On stačí povlávající závěs nad pootevřeným oknem, sem tam nějaká lebka nebo mrtvolka. Je tu více "záhadných" videí, záblesků, animací. A ono se to hraje hned s větší chutí.

Navíc je možno/nutno se v rámci jedné kapitoly pohybovat po o něco větším prostoru. Je to tak možná náročnější v tom smyslu, že je potřeba si pamatovat více věcí a více se přesouvat, než v jedničce. Samotné postupy či nedejbože hlavolamy ale zůstaly na úrovni causal game.

K plusům musím ještě přiřadit nečekaně propracované outro.

Toť asi opravdu vše, co se dá k Roomu dvě říci a nebylo řečeno u Roomu jedna.

+12
  • PC 80
Herní výzva 2017 - 1. "To je člen!"

Zbožňuju logické hry, a to i přes to, že si u nich mnohdy připadám jako naprostý debil. O to pěknějsí jsou pak momenty, kdy mi svitne a onu hádanku vyřeším. O prvním díle The Room jsem slyšela ještě když byla pouze na mobilních zařízeních a já se svou starší Nokií a symbianem kamarádovi záviděla android a všechny ty možnosti s tím spjaté. Nakonec jsem se však dočkala a The Room se dostala i na počítače. A víte co nejhoršího můžete u logických her udělat? Neodolat a podívat se, jak si s nimi láme hlavu a ztrácí nad nimi nervy někdy jiný. A přesně to jsem udělala. Vyzradila jsem si tak většinu postupů a první díl tímto uložila do šuplíku, ze kterého ho snad jednou vytáhnu, až budu přesvědčená o tom, že si ze hry už skoro nic nepamatuju.

The Room Two jsem si naštěstí nevyzradila. Poučila jsem se, odolávala a když mi pak byla věnována do Steam knihovny, bylo jasné, že nad tímto kousknem se už potrápím sama. Většinu času ve hře neztrávíte ani tak plněním logických úkonů, jako spíš hledáním. Hledáním všemožných tlačítek, hejblátek, nápisů a symbolů, které by vám mohli napovědět co dál. Na hru se díky grafickému zpracování moc příjemné dívá. Ozvučení a osvětlení hře dodává pěknou atmosféru a občas narazíte na lísteček, nad kterým si můžete lámat hlavu a nemusíte. Jste-li tvor zvídavý a trpělivý a rádi trávíte dlouhé hodiny důkladným prohlížením předmětů lupou, nezbývá mi, než vám The Room Two jednoduše doporučit.

Pro: Atmosféra, grafika, hádanky, zpracování prostředí

Proti: Možné záseky

+8
  • PC 70
Příběh hry The Room Two přímo navazuje na konec prvního dílu, kde hráč zůstal uvězněn v null dimenzi. Na začátku vidíme stůl s dopisem od někoho s monogramem A.S. Hráč má stále k dispozici kukátko z prvního dílu, jenže došlo k rozbití jeho čočky. A.S. však v dopise naznačuje, že nám nechal v místnosti něco, díky čemu zase uvidíme. A tím je nová červená čočka, která je schovaná v krabici na druhém stole. Prostřednictvím vylepšeného kukátka a dalších předmětů pak hráč časem nalézá tajné dveře (musí se na ně podívat pod správným úhlem), kterými se dostane do další místnosti.

Takhle začíná druhý díl povedené logické hry, spočívající ve zkoumání a zdolávání jednoduchých hlavolamů a trezorů. Oproti jedničce, kde se vše odehrávalo v jedné místnosti je nyní hra rozdělena do kapitol. Každá z nich reprezentuje samostatnou místnost, ve které nalézáme dopisy od tajemného A.S. a hlavně další a další puzzly. Cílem každé kapitoly je najít dveře do další místnosti.

Hra je prakticky totožná s jedničkou, je intuitivní a nikterak složitá. V případě problému s řešením je pro hráče opět připravena několika fázová nápověda. Obecně lze říci že ten, kdo se bavil u jedničky, se bude jistě bavit i dvojky.
+7