Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The Room Two

78
21 hodnocení Platformy
Žánr:
adventura > 3D adventura *
logická > nezařazeno
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
05.06.2016 PC
Vývojáři:
Fireproof Games
Oficiální stránky:
http://www.fireproofgames.com/games/the-room-two
Hra je volným pokračováním úspěšné logické adventury The Room od studia Fireproof Games. Poprvé vyšla v roce 2013 na iOS, v roce 2014 na android a o dva roky později i na Windows, kde se hra dočkala kvalitnějšího grafického provedení.

Stejně jako v prvním díle zde řešíte nápadité hádanky a hlavolamy, které ale nejsou přehnaně komplikované, aby si je bez pomoci návodu mohl užít i občasný hráč logických her. Hledáte chybějící komponenty, které poté vkládáte do různorodých strojků a mechanismů. Na rozdíl od prvního dílu se zde objevují konkrétnější místnosti a hráč se po nich může volně pohybovat. Také přibyly hororové prvky, které hře dodávají specifickou atmosféru a vyvolávají mnoho otázek. Po celou dobu hry si můžete číst i dopisy dokreslující příběh, který bez nich není úplně čitelný.

Do herní série přibyl v roce 2015 na mobilní platformy i třetí díl The Room Three.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Řekl bych, že brát The Room jako hru s nějakým kdovíjakým příběhem je zbytečné. Pro mě jde v každém případě o logickou hru, kde člověk v jedné místnosti za druhou řeší různé rébusy, hledá předměty. Tak to bylo u prvního dílu a tak je to i ve dvojce.

Náročnost není kdovíjaká, když veškeré předměty můžete najít na omezeném místě, ale celkově jde o graficky příjemnou odreagovačku na 3-4 hodinky. Co je mi zde však sympatické je to, že k aktivaci nebo otevření té které součástky je potřeba naznačit pohyb a nestačí pouze poklepání. Jde možná o kravinku, ale celkově to působí vše tak nějak dynamičtěji.

Když jsem říkal, že The Room nemá být brána jako příběhová hra, neznamená to, že tam "něco" v pozadí není. Postupně si pročítáte dopisy a psaní, která najdete jednu tu a druhé onde. Když se navíc přidá temná a místy až hororová atmosféra, hned mi je tento titul sympatičtější.

Prostě a jednoduše - nečekejte kdoví co, ale vakuum to občas potrápí.

Pro: hádanky, atmosféra, grafika

Proti: kratší herní doba

+14
  • PC 60
Četl jsem nějaké pomluvy, že je snad Room dvojka nějak delší a složitější než jednička. Není to pravda! Zabrala mi úplně stejné tři hodiny. Ona se jen tváří delší, že má víc kapitol, jenže jedna z nich zabere asi deset vteřin. Ale je fajn!

A těžší to není vůbec. Možná ta kapitola s loďkou byla trochu tužší. Jinak je to vlastně lautr to samé. Jsou tu ale dvě věci, které z dvojky činí lepší hru. Příběh to bohužel není, ten potenciál by tu byl, ale to by se museli autoři trochu snažit. Je tu ovšem přeci jenom více tajemná atmosféra s lehkými hororovými motivy. On stačí povlávající závěs nad pootevřeným oknem, sem tam nějaká lebka nebo mrtvolka. Je tu více "záhadných" videí, záblesků, animací. A ono se to hraje hned s větší chutí.

Navíc je možno/nutno se v rámci jedné kapitoly pohybovat po o něco větším prostoru. Je to tak možná náročnější v tom smyslu, že je potřeba si pamatovat více věcí a více se přesouvat, než v jedničce. Samotné postupy či nedejbože hlavolamy ale zůstaly na úrovni causal game.

K plusům musím ještě přiřadit nečekaně propracované outro.

Toť asi opravdu vše, co se dá k Roomu dvě říci a nebylo řečeno u Roomu jedna.

+11
  • PC 80
Herní výzva 2017 - 1. "To je člen!"

Zbožňuju logické hry, a to i přes to, že si u nich mnohdy připadám jako naprostý debil. O to pěknějsí jsou pak momenty, kdy mi svitne a onu hádanku vyřeším. O prvním díle The Room jsem slyšela ještě když byla pouze na mobilních zařízeních a já se svou starší Nokií a symbianem kamarádovi záviděla android a všechny ty možnosti s tím spjaté. Nakonec jsem se však dočkala a The Room se dostala i na počítače. A víte co nejhoršího můžete u logických her udělat? Neodolat a podívat se, jak si s nimi láme hlavu a ztrácí nad nimi nervy někdy jiný. A přesně to jsem udělala. Vyzradila jsem si tak většinu postupů a první díl tímto uložila do šuplíku, ze kterého ho snad jednou vytáhnu, až budu přesvědčená o tom, že si ze hry už skoro nic nepamatuju.

The Room Two jsem si naštěstí nevyzradila. Poučila jsem se, odolávala a když mi pak byla věnována do Steam knihovny, bylo jasné, že nad tímto kousknem se už potrápím sama. Většinu času ve hře neztrávíte ani tak plněním logických úkonů, jako spíš hledáním. Hledáním všemožných tlačítek, hejblátek, nápisů a symbolů, které by vám mohli napovědět co dál. Na hru se díky grafickému zpracování moc příjemné dívá. Ozvučení a osvětlení hře dodává pěknou atmosféru a občas narazíte na lísteček, nad kterým si můžete lámat hlavu a nemusíte. Jste-li tvor zvídavý a trpělivý a rádi trávíte dlouhé hodiny důkladným prohlížením předmětů lupou, nezbývá mi, než vám The Room Two jednoduše doporučit.

Pro: Atmosféra, grafika, hádanky, zpracování prostředí

Proti: Možné záseky

+7
  • PC 60
Pokud byste čekali opravdu puzzle hru, tak budete zklamáni. Většinu hry strávíte pouze hledáním dalšího mrňavého tlačítka nebo páčky, což otevře další z řady totálně absurdních skříněk a šuplíků. Obtížnost je redukována na "tady je klíč ve tvaru pětiúhelníku, teď si vzpomeň kde jsi viděl dírku o stejným tvaru". Těch pár dopisů snažících se o nastínění nějakého příběhu je tam spíš navíc. Na to jak to kdekdo vyzdvihuje to byl dosti slabý zážitek. Ale abych nekecal, otvírání všech částí velkého modelu lodi byl fajn zážitek pro moji levou hemisféru. A měl jsem to celkem rychle za sebou se všemi achievementy, takže dobrý!
+5