Kontinent Rowetale nezažívá zrovna nejšťastnější období plné prosperity. Zdejší národy spolu bohužel nevychází a ambiciózní říše Schoevian Empire má tendence rozšiřovat své působení. Zbylé utlačované národy se tak jednoho dne spojí a rozhodnou se vzdorovat mocnému nepříteli pod uskupením zvaným Rowetale Alliance v čele s republikou Vherman, která disponuje nejsilnější armádou. Krvavé boje se tak točí hlavně kolem magie, která je možná díky jejímu zdroji nazvanému Jade. A právě zde přichází na scénu neutrální království Alletain, sídlící na ostrově DioField, který je práva na Jade velmi bohatý. Alletain je tak navzdory neutralitě vtaženo do války...
The DioField Chronicle je poměrně nezvyklé strategické RPG, neboť oproti jiným zástupcům žánru nedisponuje tahovým soubojovým systémem na čtvercové síti, ale funguje v reálném čase s možností pauzy. Sami tvůrci jej tak nazývají jako Real-Time Tactical Battle (RTTB). Hráč se zde ujme skupinky žoldnéřů zvaných Blue Fox, přičemž každý člen má samozřejmě své vlastní schopnosti, kterými na bojišti přispívá. Další změnou na poměry japonských SRPG jsou i animované 3D cutscény, ačkoliv samotná hratelnost nabízí isometrický pohled.
Za projektem stojí vývojáři z Lancarse s pomocí vývojářů ze Square Enix. Najdete tak mezi nimi tvůrce, kteří se v minulosti podíleli například na sériích Kingdom Hearts, Romancing Saga nebo Lord of Vermilion. Výrazným členem je však Kamikokuryo Isamu, designér postav z některých dílů Final Fantasy. O hudební doprovod se pak postarali západní skladatelé Ramin Djawadi a Brandon Campbell (Medal of Honor: Warfighter, Gears 5).
Tak třetí kapitola a zatím docela dobrý. Příběh a hlavně zasazení jsou fajn, vedlejších úkolů není přehnaně moc a většina je zajímavá. Strategická část sice nevypadá nejlépe, ale hraní a taktické možnosti baví. Výběr ze slušného množství postav možná až moc široký, budu se muset už nějak vyprofilovat a nesnažit se levelovat všechny.