Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The DioField Chronicle

80
1 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Kontinent Rowetale nezažívá zrovna nejšťastnější období plné prosperity. Zdejší národy spolu bohužel nevychází a ambiciózní říše Schoevian Empire má tendence rozšiřovat své působení. Zbylé utlačované národy se tak jednoho dne spojí a rozhodnou se vzdorovat mocnému nepříteli pod uskupením zvaným Rowetale Alliance v čele s republikou Vherman, která disponuje nejsilnější armádou. Krvavé boje se tak točí hlavně kolem magie, která je možná díky jejímu zdroji nazvanému Jade. A právě zde přichází na scénu neutrální království Alletain, sídlící na ostrově DioField, který je práva na Jade velmi bohatý. Alletain je tak navzdory neutralitě vtaženo do války...

The DioField Chronicle je poměrně nezvyklé strategické RPG, neboť oproti jiným zástupcům žánru nedisponuje tahovým soubojovým systémem na čtvercové síti, ale funguje v reálném čase s možností pauzy. Sami tvůrci jej tak nazývají jako Real-Time Tactical Battle (RTTB). Hráč se zde ujme skupinky žoldnéřů zvaných Blue Fox, přičemž každý člen má samozřejmě své vlastní schopnosti, kterými na bojišti přispívá. Další změnou na poměry japonských SRPG jsou i animované 3D cutscény, ačkoliv samotná hratelnost nabízí isometrický pohled.

Za projektem stojí vývojáři z Lancarse s pomocí vývojářů ze Square Enix. Najdete tak mezi nimi tvůrce, kteří se v minulosti podíleli například na sériích Kingdom Hearts, Romancing Saga nebo Lord of Vermilion. Výrazným členem je však Kamikokuryo Isamu, designér postav z některých dílů Final Fantasy. O hudební doprovod se pak postarali západní skladatelé Ramin Djawadi a Brandon Campbell (Medal of Honor: Warfighter, Gears 5).


Poslední diskuzní příspěvek

Tak třetí kapitola a zatím docela dobrý. Příběh a hlavně zasazení jsou fajn, vedlejších úkolů není přehnaně moc a většina je zajímavá. Strategická část sice nevypadá nejlépe, ale hraní a taktické možnosti baví. Výběr ze slušného množství postav možná až moc široký, budu se muset už nějak vyprofilovat a nesnažit se levelovat všechny.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Po delší době jsem hrál nějaké strategické RPG a nebylo to vůbec špatné. DioField mě od začátku zaujal prostředím a stylizací. Příběh stále se rozrůstající skupiny bojovníků nabízí méně i více překvapivé zvraty. Je zajímavý i na obecné úrovni historie celého ostrova, ale především osudů jednotlivých postav. K většině z nich je obtížnější najít si vztah, ale pár oblíbenců nakonec vykrystalizuje. Příběh je podáván formou pěkně stylizovaných animací, ale větší podrobnosti obsahují spíše četné rozhovory.

Hlavní část hry tvoří boje ve strategickém režimu. Ten je graficky nejslabší částí, jinak celkem povedené hry, ale herně je vše v pořádku. Boje v reálném čase pěkně plynou, ale při každém zadání nových příkazů se vše zapauzuje. Pro taktizování je tak prostoru dost. Důležité je jak správné manévrování s čtveřicí ovládaných postav, tak využívání speciálních schopností. Obtížnost je od počátku spíše nižší, až v pozdějších fázích přituhne. Pokud ovšem pečlivě plníte všechny vedlejší mise a ještě k tomu občas nějakou zopakujete, budete od poloviny hry na vyšším než doporučeném levelu. Mise má smysl opakovat kvůli získání všech odměn - například z minuté truhly, za dodržení časového limitu nebo projití bez smrti postavy. U opakování misí mi vadilo i znovu-přehrávání všech animací a rozhovorů.

Hra je rozdělena do sedmi kapitol z nichž většina obsahuje kolem pěti příběhových misí. K tomu připočítejte zhruba stejné množství vedlejších. Ty jsou obvykle celkem zajímavé, sice často kratší, ale také náročnější. Podle zadávaných úkolů vypadá hra větší, ale často jde pouze o rozhovory. Čas mezi misemi trávíte obvykle v dvoupatrovém sídle. Zde se objevují jak postavy, které se k vám během hry přidávají, tak i NPC prodávající a vylepšující vaše vybavení a schopnosti. Část činností lze dělat přes menu, ale je zábavnější využívat pohyb po budově. Navíc alespoň neminete žádný úkol nebo rozhovor.

Možností zlepšování postav je dostatek. Každé ze čtyř povolání má svůj strom dovedností a navíc každá postava své specifické bonusy. Lepší vybavení dostáváte za mise, ale lze ho i vyzkoumat a následně koupit. Každá postava má tři sloty - na zbraň a dvě na vybavení. Jako bonus můžete vyvolávat summony s různými schopnostmi, které lze také vylepšovat. Grafika je až na mise spíše průměrná, ale stylizace se povedla. Hudba je fajn, oceňuji přítomnost japonského namluvení. Ve výsledku zde máme povedenou hru, kterou jsem si užil. Dokonce mám po dohrání chuť na další podobnou, což je vždy velmi pozitivní.
+17