Ve vesnici Lhant žije malý kluk Asbel, syn místního šlechtice. Se svými kamarády jednoho dne v okolí vesnice naleznou dívku se ztrátou paměti a pojmenují ji Sophie. Stejný den Asbelův domov navštíví i mladý dědic trůnu Richard. Rychle se spřátelí a Richard pozve Asbela s ostatními do svého hradu skrz tajnou chodbu. Jenže cestou narazí na neznámé monstrum, které všechny vážně zraní. Přežijí pouze díky sebeobětování Sophie. Asbel se viní za její smrt a rozhodne se utéct z vesnice, Vydává se akademie pro rytíře. O sedm let později dostává zprávu o smrti svého otce. Po návratu se znovu setkává se Sophie, která navíc ani o den nezestárla ode dne její údajné smrti.
Real time souboje ctí sérii svou akčností. Hráč ovládá jednu ze čtyř postav, zatímco o ostatní se stará AI nebo druhý hráč. Každý z bojovníků může provést určitý počet akcí stanovený jejich Chain kapacitou, která se průběhem boje doplňuje. Schopnosti získávají pomocí titulů udělovaných postupem v příběhu nebo vykonáním speciálních akcí na bojišti.
Pro Wii hra vyšla pouze v Japonsku, zatímco rozšířený port Tales of Graces f pro PS3 je dostupný celosvětově. Obsahuje navíc zhruba dvacetihodinový epilog zvaný Lineage & Legacies.
@jones1240 (07.04.2025 18:22): Jo, jak jsem psal, vůbec ta hra není epická, i když se o to snaží. "Válka" je jenom pár panáků proti sobě. A ten útok monster ve druhé půlce pak vlastně skoro vůbec není ukázaný.
Richard, jako záporák, mi přišel směšný a imho se vůbec nedá brát vážně.
Zase ale osobní příběhy jednotlivých postav v partě se povedly, jen mi přišly nevyužité. Dalo se s nimi určitě pracovat lépe.
Docela jsem si druhým dohráním zkazil hezké vzpomínky, které jsem na Graces měl...
Richard, jako záporák, mi přišel směšný a imho se vůbec nedá brát vážně.
Zase ale osobní příběhy jednotlivých postav v partě se povedly, jen mi přišly nevyužité. Dalo se s nimi určitě pracovat lépe.
Docela jsem si druhým dohráním zkazil hezké vzpomínky, které jsem na Graces měl...
Pro: Příběh i přes jeho klišé, Soubojový systém a jeho komplexnost, Vylepšení remasteru, vizuál a soundtrack
Proti: Komplexnost soubojového systému může zprvu působit zmatečně, Horší gradace příběhu v pozdějších částech, Fetch questy a ke konci levné natahovani herni doby pomoci puzzlu v dungeonech.