Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Spider-Man: Web of Shadows

21.10.2008
69
23 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Další díl pavoučí série Spider-Man: Web of Shadows přináší příběh Petera Parkera, který tentokrát nesleduje dění třetího filmu, ale pouze se jím inspiruje a sleduje hlavně jiné události více připomínající komiksovou sérii (narozíl od hry Spider-Man 3, která má také za vydavatele Activision).

Město New York je pod útokem symbiontů a Spider-Man se jim za asistence vojenské jednotky S.H.I.E.L.D. postaví a hrozbu úspěšně zažene. Nedlouho poté Spider-Mana a Mary Jane napadne neznámý útočník, přičemž Spidy v sobě objeví novou, temnou sílu, kterou nedávno nevědomky získal při souboji s Venomem (inspirace v třetím filmu). S nově nabytými schopnostmi se tak pouští do boje, ale postupně ztrácí sám sebe i Mary Jane. Do toho všeho se na obzoru rýsuje další nebezpečná situace, když po celém New Yorku provádí útoky nový nebezpečný gang.

Těšit se můžeme na staré známé postavy z komiksů, jako je Kingpin, Mary Jane Watson, Černá Kočka, Luke Cage, Vulture a Elektro. Do děje se ale nečekaně zapojí i jiné postavy z marvelovských komiksů, potkáme tedy i Wolverina a The Beast (X-Men), Tonyho Starka (Iron-Man), Reeda Richardse (Fantastická Čtyřka) a další.


Poslední diskuzní příspěvek

No tak jsem tu trojku zkoušel u kámoše a docela bída. Optimalizace snad ještě horší, než u Web of Shadows (na jeho sestavě AMD Phenom 9550 Quad-Core Proc., 6gb DDR2 Dual-Channel RAM, 640 gb HD, GeForce GTS250 GFX Card hra na max. šlapala venku ve městě jedna báseň 30-40 fps, jakmile se ale odehrávala nějaká mise v nějakém interiéru, framerate klesl na 20-25, což je nepochopitelný), bojový systém ani zdaleka ne tak zajímavý, souboje oproti těm zdejším docela nudné, kamera na zdech ještě problematičtější, ovládání vyloženě nepohodlný (oproti tomu vypadá schéma Web of Shadows naprosto geniálně - tam jsem na všechno potřeboval dohromady dvě klávesy a myš, zatímco v té trojce jsou akce rozmístěné naprosto nesmyslně a nepohodlně), lítání v téhle hře patří k tomu nejzákladnějšímu pohybu, a základní pohyb by měl být prostý a jednoduchý, což u Web of Shadows platí, v trojce ale musím ještě navíc používat jednu klávesu, správě časovat její použití...no hrůza. Interaktivní cutscény jsou i ve Web of Shadows, tam se ale dají zvládnout a jsou tam poměrně zřídka, zatímco ve trojce jsou naprosto extrémní (tj. musíte být extrémně rychlí a i když klávesu zmáčknete včas a ještě se vám dostane potvrzujícího zvukového efektu, stejně to někdy spajdy posere a můžete začít znovu, a navíc se v trojce tyhle interaktivní cutscény objevují odporně často a většinou postrádají jakýkoliv smysl (kupříkladu v kanálech nahrazují jednoduché přeskákání skrze trubky, což bych klidně mohl udělat sám)...no, celkově vidím výhodu trojky jen v tom, že zahrnuje i interiérové mise, ale že v nich klesá framerate nepochopím a vzhledem k tomu, že je to hra podle filmu a tam interiéry byly, nemůžu to brát jako kdovíjak výjmečnou výhodu. A celkově mě to oproti Web of Shadows nudilo a jaksi mě to neláká. Jestli na to ale náhodou přece jenom dostanu někdy chuť, asi dám přednost konzolové verzi. :/

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC --
Předem upozorňuji, že se hodnocení nezúčastním, protože jsem za několik desítek minut hraní viděl z obsahu hry asi tak celé 1%. Ne že bych se zasekl hned za první překážkou, důvod mého zákysu byl trochu jíný. Kdybych měl hodnotit jedinou věc, kterou jsem ve hře poznal, totiž samotný Spider-Manův pohyb po městě, dostala by ode mě hra totálních 100%. Kam se hrabou předchozí tituly, kam se hrabe Prototype, Hulk, Transformeři a ostatní supersilní magoři bořící města. Ty pohyby, skákání, plachtění, padání, přitahování, spouštění a kroužení mezi mrakodrapy v otevřeném a pekně zpracovaném New Yorku jsou tak ladné a přirozené, že si hra přímo říká o dlouhé chvíle blbnutí a dovádění. A u toho jsem také (radši) skončil. Až poletíte z největšího mrakodrapu volným pádem vsříc zemi a na poslední chvíli vystřelíte pavučinu a zhoupnete se obloukem těsně nad hlavami civilistů za jejich uznalého potlesku, pochopíte co je na tom tak krásného :).
+4 +5 −1
  • PC 65
Proč? Proč musí být hra s obrovským potenciálem srážena technickými nedostatky? Proč musí taková hra odnášet i to, že soudruzi designéři jsou líná verbež? NO PROČ?

Takové otázky mi prolétly hlavou při hraní nejnovějšího spajdýho. Po kolosálním trapasu Spider-Man 2: The Game jsem se zařekl, že každé další hře v této sérii se vyhnu tím nejkulatějším obloukem, páč jsem si nechtěl skvrnit vzpomínky na tohohle spajdýho, ale s příchodem Web of Shadows mi přeskočilo a jako neznalce komiksů mě přitahovalo nadějné seznámení s některými jinými postavami.

Takže jsem tomuhle titulu dal šanci a ačkoliv teďka budu prskat zápory jedna radost, jsem rád, že jsem si to zahrál. A teď k těm záporům neboli proč jsem tomu neudělil devadesátku, kterou by si to nebýt toho bahna všude kolem zasloužilo. Začnu kamerou. Tou nejotravnější, nejhorší, nejšílenější, nejnepřátelštější a nejdebilnější kamerou, se kterou jsem se jaktěživ musel sžívat. Vážně, tohle je brutál. Over the top. Kamera si v téhle hře dělá co chce a nikdy tohle rčení nebylo tak doslovný. Avšak kamera za to vlastně sama nemůže. Skutečný viník je ta vyjebaná imbecilní bezcenná cypovina zvaná spider sense. Hra vám řekne, že jí musíte aktivovat sami. Jakmile tak učiníte poprvé, bude to i naposled. Minimálně z vlastní vůle. Jenomže, on se spider sense zapíná sám. Co to má za důsledek? Dejme tomu, že si zrovna děláte boxovací pytel z jednoho nepřítele. Jakmile ale někdo jinej naruší váš pětimetrový osobní prostor zezadu, ohromně chytrý spider sense ho ihned vyčmuchá a nelítostně ho označí. No a chudák kamera se podřídí a natočí na něj, což způsobí, že váš dosavadní boxovací pytel spajdýho už nezajímá. On by v tom většinou moc velký problém nebyl, ale když ten boxovací pytel je nějaká silná mrcha, a ten někdo narušující spajdýho osobní prostor je nějaký zoufalec, kterému stačí dvě tři rány k věčnému odpočinku, opravdu to nasere, páč ta silná mrcha toho samozřejmě využije. Dalším roztomilým jevem je, když se spider sense rozdovádí při souboji na zdech. To je pak kamera úplně v nesnázích a omezí sama sebe buď na spajdýho konečník, nebo na širé nebe, což znamená, že jakákoliv orientace po zdi není možná. V každým případě se dá spider sense okamžitě vypnout, ale proč se kurva musí furt sám od sebe zapínat?

Nenechte se ale zmýlit, spider sense je někdy nezbytný. Pro takové případy však má ještě jedno eso v rukávu – systém přepínaní mezi nepřáteli. To se koná pouhým pohybem myši. A to je neskutečně dementní způsob – dejme tomu, že se pod spajdým hemží nějakých 10 nepřátel, mezi nimiž jsou tři, které je důležité zlikvidovat rychle. Tak pochopitelně se obrátíte na spider sense a hle, ono to dokonce zaměří jednoho z nich. Jenomže, během útoku tak nějak přirozeně pohnete myší, čímž přepnete na někoho úplně jinýho a útok je v prdeli. Tohle mě prudilo zejména při bitce s finálním bossem, ale k tomu až později.

Aby to ale kameře nebylo líto, hodím trochu špíny i na ní. Ona tahle hra je hodně rychlá, a kamera má odporně pomalé reakce. Když kupříkladu takhle plachtíte městskou džunglí a za jedním barákem to vemete ostře za roh, kamera se nalepí na ten barák z druhé strany, což způsobí, že i spajdy se na barák nalepí, což způsobí naprosto zbytečné a nesmyslné zpomalení. Totéž se stává při rychlých útocích z nepřítele na nepřítele. Než kamera zaregistruje, že útok na jednu postavu jsem už dokončil, dávno masakruju někoho jiného totálně mimo dosah kamery. Kamera spajdýho v takovým případě většinou najde dostatečně rychle, ale stane se, že než tak učiní, někdo mi dá slušnou pecku a já o tom ani nevím.

K technickým nedostatkům to ale není všechno. Optimalizace je jedním slovem mizerná. Nemyslím ani tak HW nároky (i když ty jsou přemrštěné) jako spíš časté dlouhé framerate poklesy. Jednou se mi hra dokonce zcela sekla na celých 5 sekund a v jedné části jsem sledoval půlminutovou slideshow, aniž by k tomu byl jakýkoliv důvod. No jo, u týhle hry jsem zažil mnoho radostí.

Poslední obrovský zápor je těžko rozdýchatelný stereotyp misí, navíc obohacený o dost odpudivé herní prostředí. Spiderman: The Movie se stereotypu vyhýbal jednoduše střídáním prostředí, čehož dosáhl prostě tím, že zahrnul interiérové mise. A ty mi tady opravdu hodně chyběly. Je pravda, že v této hře je spajdy osmkrát divočejší co se jeho hbitých pohybech týče, takže nějaké užší prostory by mu asi nevyhovovaly, ale stejně se dalo vymyslet cokoliv a bylo by to lepší, než věčné mlácení všeho živého na ulicích, na dvorcích, na střechách, na zdech a nakonec ještě na jakési futuristické vzducholodi. Vážně, v tomhle směru to nemohlo být odfláklejší.

Tak, a teď konečně k tomu zásadnímu – tenhle spajdy je neuvěřitelně zábavnej. Soubojový systém je parádní, ovládání je pohodlné, komba a další spešl finty jsou velmi efektní, a přitom žádný peklo pro chudáky prsty. Oba obleky dominují něčím jiným, takže je člověk opravdu prostřídává (ačkoliv black suit jsem stejně používal častějc už jen kvůli toho cool feelingu…to, že je mnohem silnější a má tendril je už vedlejší :D). Příběh jsem nějak moc nepobíral a ze začátku jsem na něj aji hodně kašlal, dialogy mi přišly takové divné než mi došlo, že ta hra asi měla být komičtějšího rázu (hlavně při kecání s Wolverinem jsem se skvěle zasmál). Postavy jsou fajn, bitky s bossy jsou super a po dlouhé době jsou bossové opravdu mnohokrát tužší, než ostatní běžní nepřátelé, běžných nepřátel je tu dostatek (od lidských ubožáčků přes týpky v uniformách a roboty až po všelijaké mumifikované cosiska a symbioty), herní doba je optimální a hra končí přesně v tom momentu, kdy fakt začne ztrácet dech, a celkově to hezky odsýpá.

S tím parádním a parádně jednoduchým soubojovým systémem ale jde ruku v ruce poněkud absurdní celková obtížnost hry. Za celou hru mi spajdy chcípnul asi třikrát, z čehož jednou to nebyla moje vina. S nástupem přerostlého Venoma coby závěrečného mega bosse to vypadalo alespoň na obtížnější finále, ale prdlajs – Stačí skákat, čekat na jednotlivé Venomovic hlavy a útočit. Je pravda, že i tady neskutečně prudí spider sense a sem tam způsobí nějakou naprostou chujovinu, kterou by hráč nikdy úmyslně neudělal, ale co už.

Vždycky jsem měl slabost pro takovéhle až dětské ptákovinky a vypadá to, že se mě to pořád drží. Když jsem zrovna nechytal záchvat zuřivosti, kochal jsem se, zatlačoval jsem jednu nostalgickou a říkal jsem si, že tuhle sérii jsem neměl zatracovat jen kvůli jednomu průšvihu. A taky že ne, po tomhle si brousím zuby na tuto dílko. :)

Pro: hooodně zábavná záležitost, parádní bojový systém, pohodlné ovládání

Proti: mizerná optimalizace, při hraní hrozí nekontrolovatelný záchvat zuřivosti každých pět minut, což přetrpí vážně jen otrlí jedinci

+3