V nespecifikovaném čínském městě útočí skupina pěti bojovníků na školu bojových umění, vraždíc všechny její studenty. Vůdce skupiny a zároveň bývalý student této školy Yang pak konfrontuje tamního sifu, který mu zdatně vzdoruje, ale při souboji také umírá. Yang pak také nachází mistrovo dítě a nařizuje jednomu z kumpánů zabít i jej. Dítě je ale oživeno pomocí magického talismanu, který má tu omezující vlastnost, že po každém použití jeho uživatel stárne ve stále zrychlenějším tempu. Osm let po útoku na školu je z dítěte mladý a schopný bojovník, jenž se celou tu dobu trénuje a připravuje s jediným cílem - pomstít se Yangovi i všem jeho podřízeným.
Sifu je tradiční 3D beat 'em up bojovou hrou a zároveň holdem vzdaným klasické čínské kinematografii. Disponuje hlubokým a náročným bojovým systémem, který si žádá velice precizní manévrování a vybudování svalové paměti, podobně jako kompetitivní arkádové bojovky. Kolem tohoto principu je hra vystavena i strukturou - nabízí pouhých 5 misí, avšak cílem je procházet jimi opakovaně a skrz výslednou repetici se pomalu a postupně učit mechaniky hry, zapamatovávat si comba nepřátel, apod. Tomuto systému slouží i systém umírání, kdy po každé jednotlivé smrti Vaše postava zestárne, přičemž s rostoucím věkem Vám bude klesat zdraví, ale za to se bude zesilovat síla úderů, a dosažený věk se nijak mezi misemi neresetuje. Bude tedy třeba si každou úroveň natrénovat natolik, aby se do té závěrečné hráč dostal co možná nejmladší a zajistil si tak více opakovatelných pokusů.
Hra také obsahuje odemykání dovedností, přičemž každou takovou schopnost Vaše postava umí jen dočasně, konkrétně tedy do další smrti. Dovednosti si lze odemknout trvale až za honosné množství zkušenostních bodů, jejichž zisk se zásadně odvíjí od kvality hraní.
Tak dohráno na žáka v 56 letech. Nejhorší ta babka s řetězem namísto ruky, tam jsem zestárnul do jejího věku. Asi chtěla chlapa:)
Doufám, že do konce roku to dám na učedníka.
Jinak hra vypadá dost indie, ale zalíbila se mi hodně, ten souboják je hodně komplexní a už se na tu těžší obtížnost těším:)
Doufám, že do konce roku to dám na učedníka.
Jinak hra vypadá dost indie, ale zalíbila se mi hodně, ten souboják je hodně komplexní a už se na tu těžší obtížnost těším:)
Pro: Nejkrystaličtější příklad otřepané fráze "easy to learn, hard to master", jaký jsem dost možná kdy hrál; luxusní audiovizuál; mechanicky veskrze vymazlené
Proti: Často hodně debilní kamera; byť je hra většinově striktně férová, nejednou umí extrémně frustrovat ve chvílích, kdy si člověk nemůže být jistej, jestli právě zažil bug nebo jen další fíčurku