Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Sinister (17.02.2014 12:53): Prdele :D
Ano, u tohoto dílu tahle fíčura chybí, chybí také ve trojce a pro mě je to hodně zásadní prvek... Technologicky jsou i Gothicy omyl, celé je to buglé, takové německé herní porno no, co bys chtěl za zázraky. Ale ta trojka, to je tragédie.
@Walome (17.02.2014 12:49): Jo, taky mám tu krabičku - výprodej v Tescu :D
No, to kupodivu u tohohle dílu není. Teda - můžu kohokoli zmlátit, ale ne zabít. Oni se prostě jen zvednou a trochu se na mě naserou. Ale je tu bezva vtip, taky to atmosféricky balancuje někde kolem Pirátů Z Karibiku a Tropica 2 :) Akorát teda boje jsou dost tragédie a technologicky je hra naprostý omyl (jak v ohledu grafiky, tak bugů).
@Sinister (17.02.2014 12:44): Mě 900,- a ještě jsem se k ní nedostal, to dycky nasere :) ale zase mám nějakou ultra supr čupr (=normální) krabičku, takže...

Risen je supr, má v sobě vše z Gothicu - vše dobré i špatné, ale hlavně tam můžeš kohokoli zmlátit nebo kuchnout dle libosti (krom echt příběhových postav) a to mě na gothicu dycky bavilo.
@Walome (17.02.2014 12:16): @Zero (17.02.2014 12:13): Já mám krabicovku koupenou v roce vydání. Strávil jsem nad ní dvě hodiny líté řeži s ovládáním. Od té doby jsem se té krabice ani nedotkl. Čili - nemám to z druhé ruky, naopak jsem z první vlny lidí, kteří to ovládání považují za nepřekonatelný fail. Stáhl jsem si tedy profil pro Gothic do jistého prográmku, který vnutí ovládání gamepadem prakticky do všeho, ale i tak je to ovládání prostě na hovno :/
Tak zkusím alespoň ten první Risen. Ta dvojka mě - až na několik pitomostí - docela dost baví :) Navíc mě stála 75,- :)))
@Sinister (17.02.2014 01:47): Trojce se vyhnout obloukem. Jenom s community patchema je to hratelné, a i tak to nepřekračuje průměr.

Jedničku a dvojku můžu doporučit. Na ovládání se sice nadává, ale "špatné" je jenom v jedničce, a to jde ještě k tomu jenom o takovou drobnost, že když něco děláš, musíš kliknout a zmáčknout příslušnou směrovou klávesu.
@Sinister (17.02.2014 01:47): Jednička je prakticky první Risen, ačkoli Gothic má prostě podle mě lepší atmosféru. Jinak herní mechanismy, gameplay, vše při starém. Trojka stojí za mega vyliž prdel a je ostudou jak série, tak všech her celého světa.
Takže za mě zkus jedničku, ovládání není tak děsný, jak se v ulicích povídá.
Jen tak ze zájmu - nakolik je hra provázaná se sérií Gothic? Jedničku a dvojku asi ne (ovládání), ale trojku bych možná zkusil, pokud má s Risenem něco společného...
Docela se těším, až si současní autoři vyrvou hlavy z prdelí a uvědomí si, že když už chtějí dát do hry mini-hru, měli by se ujistit, že je to odpočinkové rozptýlení a ne tortura na celý večer!
Dneska jsem si za krásných 75,- udělal radost touto hrou. Je to fyzická kopie s nutností přihlásit ke Steamu. Věc se mát... 6,4GB patchů?! To jako ta hra vyšla bez textur? A bez ničeho? Hru bylo třeba stáhnout si formou patche? Co to sakra je?
@Aba (18.07.2013 23:45): DLC šly aktivoval v konzoli, nicméně první patch tuto možnost zase odstranil (nějak to obejít jde i tak, zabránit Steamu patchovat před aktivací DLC nebo něco na ten způsob, nicméně je to výrazně krkolomnější než na začátku přech existencí patche).
Phoenix (komentář): "Animace téměř čehokoly" byje do očí.
@Phoenix (31.12.2012 13:24): Súhlasím, že je to celkovo o niečo horšie rpg než jednotka, ale stále skvelé. Myslím, že si to zlízlo negatívny ohlas najmä kvôli pre-dodge verzii a to sa potom vlečie s hrou celý čas.
@mazar1234 (31.12.2012 12:42): Dvojka se pořád vyplatí hrát, jen člověk musí počítat s tím, že je holt o třídu slabší než jednička. Piraně pořád vyrábějí svébytná RPG, kterých je málo (trochu podobný styl z her jiných studií měla možná Divinity 2 Dragon Knight Saga), dvojka je navíc hodně originální světem, ve kterém se odehrává. Já jsem si ji nakonec přes uvedené chyby celkem dost užil, ale chápu že jestli máš v merku víc kvalitnějších titulů, tak se do ní hned tak pouštět nebudeš.
@Ebb (31.12.2012 12:49): Délka hry je do jisté míry subjektivní záležitost, protože záleží na způsobu hraní. Museli bychom se dohodnout na tom, jak budeme délku/velikost měřit. Počet questů/nepřátel/rozloha v km čtverečních/cokoli jiného? Já jsem hrál Risen i Risen 2 zhruba stejným stylem a Risen 2 jsem hrál o pěkných pár hodin dýl.

Útoky je možné dodgeovat, jenomže dodge je pomalý úplně stejně jako běžný pohyb nebo útok. Navíc se u dodgeování blbě drží focus, takže třeba obíhající opice je jednodušší tupě uklikat, než se je snažit trefit power attackem. Když potkám jaguára na nízkém levelu, tak mám na výběr jej buď umlátit u zdi pomocí kick/power attack komba, ustřílet jej na dálku mušketou/brokovnicí nebo umřít. Pistolí se netrefím (jaguár stihne utéct z dostřelu), parry u zvířat nefunguje (takže ani riposte), dirty tricks jsem na začátku nepoužíval (málo peněz) a u běžných útoků na blízko je jaguár výrazně rychlejší než postava, takže smůla. Na to, jaké dělá problémy, se pořád jedná o relativně běžného nepřítele za málo expů. V Risen jedničce šlo ze začátku kvůli slabosti postavy u bojů o taktiku, krytí, časování úderů, ve dvojce jsem buď používal srabsky parťáky nebo herní nedotaženosti typu umlátit aligátora z kopce, na který nevyleze, případně kombinaci kick/power attack a modlení se, aby mi to nestihl protivník oplatit. Se ziskem lepšího vybavení se boje stávají snadnými (přesně jak psal někdo jiný v recenzi, v půlce hry koupím kabát 20/20, následně regenerating skill a v boji jeden na jednoho mě nedá ani Mara v momentě, kdy stojím a nic nedělám). Fakt nechápu, proč Piraně nenechali boje stejné jako v Risenu jedničce, těm se toho moc vytknout nedalo (ostatně totéž se stalo v G3, kde opravovali něco, co opravit nepotřebovalo a domrvili tím celou hru).

U bojů jsem zkrátka postrádal postupný vývoj jako v původních G1 a G2, kde zvířata fungovala jako přirozená bariéra a hlavní hrdina se k těmto "bariérám" postupně vracel, protože v boji byl dobře ovladatelný a jeho bojové schopnosti se kontinuálně zlepšovaly (v Risen 2 mj chybí zvyšování životů s dalším levelem postavy, protože tam nic jako level postavy neexistuje).
Ale nie úplne pravdivý.

R2 v skutočnosti nie je dlhší od R1. U mňa prvé prejdenie R2 malo rovnaké trvanie ako druhé prejdenie R1 - podľa xfire, obe okolo 35 hodín. Čiže teoreticky bol R1 možno aj o niečo dlhší.
However, súboj v R2 proti zvieratám nie je o náhode, je možné dodge-ovať útoky. Súboj nie je ani zďaleka tak zlý ako v G3. Ostatné žiadne zjednodušovanie som nepostrehol a to som na to extra citlivý.
Phoenix pekny koment, Risen som este nikdy nehral a R2 uz teprv ale 1. diel som chcel niekedy vyskusat. Ovsem ohladom dvojky si mi len potvrdil to co som sa postupne dozvedel z viacerych nezavislych zdrojov a tuto hru som si s "want to play" listu vyskrtol. Teraz si mi len potvrdil ze je spusta zaujimavejsich hier co som este nehral a ked tuto preskocim tak nebudem musiet plakat.
Jo, to mi také vadilo. Celkově se to už dost liší od Gothiců a i od Risen 1, i když je to pořád docela dobrá hra.
Tady nejde propichovat lidi na zemi? Ty vole, největší výsada všech Gthoců - zabij si koho chceš... ach jo.
Já vím že pěsky to taky jde, ale to mi přijde jako ztráta času, pokochat se přírodou mi stačí jednou.
Tak tedy dohráno, příběh se mi celkem dost zamlouval a ta pirátská tématika byla fakt parádní nápad. Mám k té hře snad jen jednu výhradu a to, že to běhání po čase omrzelo. chyběl mi tam nějaký lektvar na rychlost jako byl v gothicovi. I ten fast travel byl třeba na Maracui na dost divných místech, až na tu vesnici domorodců byl všude jinde celkem zbytečný. Postrádal jsem jej například u kotviště mé lodi.