V Rise of The Triad se stanete součástí elitního týmu HUNT (High-risk United Nations Taskforce), který se vydává na vzdálený ostrov San Nicolas v zálivu Santa Catalina, kde má zlikvidovat šíleného vůdce kultu a zachránit tak miliony lidí. V této doomovce máte na výběr z velkého arzenálu zbraní a několika herních postav. Porazíte extrémisty jako Taradino Cassatt, Thi Barrett, Lorelei Ni, Doug Wendt či Ian Paul Freeley? Až na pistoli a samopal jsou zbraně převážně těžkého kalibru a některé jsou dokonce magické. Lehké kvéry mají neomezené náboje, těžké typu bazuky po vystřílení munice prostě zahodíte.
Použitý engine umožňuje pouze 90 stupňové úhly zdí, takže levely designem mnohdy připomínají Wolfenstein 3D (1992) či Doom (1994). Prostředí, ve kterém se hra odehrává, je nicméně velmi interaktivní, rozstřílet lze řadu serepetiček ve vašem okolí. Levely jsou plné pastí, skákacích plošin a předmětů, které léčí (misky s kaší) či permanentně zvyšují maximální zdraví (anch symboly) a hlavně se hemží různorodými nepřáteli. Postavy lidských protivníků vznikly renderováním videí skutečných designérů a zaměstnanců firmy Apogee, takže můžete vidět třeba Toma Halla coby hlavního bosse.
Klasický titul se v roce 2023 dočkal remasteru jménem Rise of the Triad: Ludicrous Edition.
Ještě jsem vyzkoušel tři prototypy. První je ze září 1993 a jde spíše o modifikaci Wolfenstein 3D. Jiné textury, nová uniforma nepřátel, ale jedinou zásadní novinkou je textura podlahy a stropu. První level je dokonce úplně stejný, ale další tři už jsou prototypy nových. Za těch dvacet minut to rozhodně stojí, je to zajímavý experiment.
Verze z listopadu 1993 už je úplně nová, ale jde jen o technický experiment. Pohyb má velkou setrvačnost, nelze střílet a chybí zvuky. Styl se už více blíží finální verzi, ale stále se drží jako pokračování pod názvem Wolfenstein 3D Part Two: Rise of the Triad.
Červenec 1994 už přinesl verzi hodně podobnou finální. Už obsahuje skákadla, zničitelné dekorace a sklo a téměř finální grafiku. První levely jsou dokonce v téměř finální podobě, alespoň základní strukturou. Chybí třeba plošinky a power-upy. Rozhodně stačí krátké vyzkoušení.
Nemáte někdo scan českého manuálu? Odkaz je už bohužel nefunkční.
Verze z listopadu 1993 už je úplně nová, ale jde jen o technický experiment. Pohyb má velkou setrvačnost, nelze střílet a chybí zvuky. Styl se už více blíží finální verzi, ale stále se drží jako pokračování pod názvem Wolfenstein 3D Part Two: Rise of the Triad.
Červenec 1994 už přinesl verzi hodně podobnou finální. Už obsahuje skákadla, zničitelné dekorace a sklo a téměř finální grafiku. První levely jsou dokonce v téměř finální podobě, alespoň základní strukturou. Chybí třeba plošinky a power-upy. Rozhodně stačí krátké vyzkoušení.
Nemáte někdo scan českého manuálu? Odkaz je už bohužel nefunkční.
Pro: originalita a vtip, brutalita, ozvučení, engine, zbraně, leveldesign, délka
Proti: určitě by se něco našlo, ale to už zavál čas... :-)