Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Resident Evil Code: Veronica

Resident Evil Code: Veronica X, Resident Evil Code: Veronica X HD

Capcom Production Studio 4 •  Capcom Co. (NGC, PS2, PS3, PS4, X360)
03.02.2000
22.03.2001
07.08.2003
27.09.2011
28.09.2011
10.05.2017
kompatibilní
78
21 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Resident Evil Code: Veronica je ďalší diel kultovej trilógie survival hororov, ktoré vychádzali na predchádzajúcich generáciách konzol ako Sega Saturn, alebo PSOne. Tento diel vyšiel bez poradového čísla už pre novú konzolovú generáciu a ako prvý sa predstavil vo februári roku 2000 na Sega Dreamcast. Až v nasledujúcich rokoch sa hra objavila aj na ďalších platformách, kde vo verzii pre Playstation 2 s označením X obsahovala niekoľko príbehových videí navyše.

Ešte aj po mnohých rokoch od svojho prvého vydania sa objavila v roku 2017 dokonca i na Playstation 4, aj keď len v mierne vylepšenej verzii. Na rozdiel od pôvodnej trilógie hra stále čiastočne používa zábery z pevne umiestnenej kamery, ale tentokrát už v kombinácii s pohyblivou kamerou a je zobrazovaná plne v 3D.

Resident Evil Code: Veronica sa odohráva tri mesiace po udalostiach v Raccoon City, ktorým sa venoval Resident Evil 2. Hlavná hrdinka druhého dielu Claire sa vydáva na cestu do Európy, kde hľadá svojho brata Chrisa Redfielda. Pri vstupe na základňu spoločnosti Umbrella je však chytená a prevezená na odľahlý ostrov Rockfort Island v Južnom oceáne. Aj tam však začne čoskoro vyčíňať T-Virus...


Poslední diskuzní příspěvek

Fan-made RE:CV Remake demo ke stažení Tady . Už někdo zkoušel? Doufám, že to bude mít stejnej dabing, nebo minimálně stejně příšernej dabing. Jestli se u toho nebudu nekontrolovatelně smát, tak budu zklamanej :)

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PS5 --
Resident Evil sérii jsem začal z hráčské perspektivy objevovat teprve nedávno. Skoro se stydím to přiznat, ale až teď - po dohrání skoro všech her - jsem KONEČNĚ pochopil, co na této sérii hráči mají. Když jsem hrál RE:4 a RE:0, ještě jsem tomu nerozuměl. Obě hry jsem hrál a jen jsem kroutil hlavou v absolutním nepochopení. Když jsem viděl RE:8, začalo mi to v hlavě štrachat. Říkal jsem si: "To přece nikdo nemůže myslet vážně, vždyť je to příběhově totální kokotina, ty dialogy a hlášky jsou tak neuvěřitelně debilní a trapný. Co se na tom každýmu tak líbí? Proč padaj ty desítky?" A pak jsem pustil RE:Code Veronica a všechny dílky skládačky zapadly na svoje místo.

Měl jsem odehrané asi tak 2 hodiny, když přítelkyně prošla kolem televize a zeptala se mě, proč se tak divně tvářím. V očích děs, v rukou třes, uši krvácející. Chvíli si sedla a sledovala, co se na obrazovce děje. Pak se mě s pozdviženým obočím zeptala, proč něco takovýho vůbec hraju? A já (ke svému překvapení) upřímně odpověděl: Protože mě to fakt baví. Jí to ještě nedošlo, ale mně to v tu chvíli docvaklo.

Hry ze série Resident Evil nejsou survival horory, jsou to survival komedie.

Resident Evil Code Veronica je tou nejlepší hororovu komedií, kterou jsem za poslední dobu hrál. Dobrá střeva hratelnosti prvních dílů jsou zachovány a obaleny naprosto příšerným, katastrofálně dementním a nesmyslným příběhem a (pokud to vůbec jde) ještě horším dabingem, dialogy a cutscénami. Při každém filmečku jsem se škodolibě smál na celé kolo, při každé větě, která vyjde ze Stevovy huby, jsem se přitrouble křenil od jednoho krvácejícího ucha k druhému. Anglický dabing je opravdu na prokleté úrovni. Hledal jsem i japonský originál pro srovnání, ale ten se mi nepovedlo najít (ne že bych hledal nějak zvlášť důkladně). Dialogy opět působí dojmem, že je dělala skupina dětí na základní škole, ale je aspoň vidět, že vzorec se 20 let nemění. Pokud jste hru nehráli, opravdu doporučuji pustit si a poslechnout pár scén, zaručuju, že něco podobného jste ještě neviděli a jen tak na to nezapomenete.

Po hratelnostní stránce se jedná o klasiku, uvařenou podle receptu prvních tří dílů, čemuž odpovídá jak souboj, tak hádanky a level design, a všechno je vlastně docela fajn. Hrát se to sice skoro nedá, díky klasickému tank ovládání, ale líbilo se mi například přepracování kamer na jakési "semi-statické" kamery, které vás občas následují nebo se natáčí a fungují velmi dobře a přirozeně, časem jsem je úplně přestal vnímat. Taky se mi hodně líbil model Liv Tyler, resp. Claire - kam se hrabe model z remaku RE2.

Všechno ostatní bych hodnotil jako tak špatné, až je to boží. Procentuální hodnocení snad ani nejde udělit. RE:CD je příšerná hra, u které jsem parádně bavil.

Ať se jedná o moderní díl nebo o dvacet let starou vykopávku, vzorec RE her se nemění. Stupidní příběh, postavy chrlící jednu trapnou hlášku za druhou, návyková hratelnost, málo nábojů (okey, ne vždycky) a zombíci. Trvalo mi dlouho pochopit, že to, co jsem bral jako body kritiky, jsou vlastně základní charakteristiky RE her. Je potřeba prostě vypnout mozek a užít si, co je vám servírováno. Víte co? Teď bych si dal možná znova i ten čtvrtý díl.
+14
  • PS3 --
Vzhledem k mému nadšení z prvního dílu dohraného před rokem, jsem se opět těšil na řádný survival nářez. Jenže tenhle díl mě v konečném výsledku spíše nasíral a nasíral až do hořkého zakončení.

Příběh pobavil. Navazuje na druhý díl, kdy se Claire někam vydává hledat svého bratra Chrise někde. Protože člen elitní STARS potřebuje zachránit od své malé sestry, to dá rozum. Jenže Claire chycena v pařížské pobočce Umbrelly (proč zrovna tam? proč ne), zajata a převezena na Rockford Island, kde jí osvobodí její strážný. Posílá email Leonovi a ten varuje Chrise, který se jí vydává na Rockford zachránit. Takže Chris byl vlastně celou tu dobu v pořádku? Že to nedává smysl? A to jsem ještě neprozradil tu o tajné megazákladně na Antarktidě!

Charaktery jsou neskutečně vymaštěné, stejně tak rozhovory nebo příšerný dabing. Video sekvence, kde se něco stane a hlavní postava jen tak blbě čumí a čeká, až jí nepřítel úplně obklíčí, přepne na hráče a ten je v prdeli, jsou opravdu něco neskutečného. Romance mezi Clair a Stevem, kterou doprovází hudba jak z nějakého laciného německého porna, je jen další patetickou vložkou, u které jsem zavíral oči kvůli trapnosti situace.

Největší změnou je plně 3D prostředí. Zavěšené kamery zůstávají, ale často se začnou pohybovat nebo natáčet dle potřeby. Nepovažuju to za šťastný krok, protože tak hra utrpěla docela nepěknou ránu kvůli horší grafiky. Aby autoři tuto novou fičuru využili, je potřeba ve dvou případech bojovat s bossem v 1st person pohledu. O příjemnosti zaměřování se zmiňovat raději nebudu.

Za největší design fail ale považuju (ne)sdílený inventář. Vážně není dvakrát rozumné, abych potřeboval věci z inventáře Claire při hraní za Chrise a naopak, přičemž mi není dáno možnost je měnit. Když je člověk neuloží do bedny, musí loadovat předchozí save. Stalo se mi totiž, že jsem s Claire sebral hasičák před přepnutím na Chrise (měl jsem prostě pocit, že ho budu potřebovat), hra se přepla a já s Chrisem nemohl uhasit oheň, přes který bych se nedostal k Magunumu a k AK47, který jsem s Clair zapomněl sebrat. Aby to nebylo málo, taxem v počáteční kobce zapoměl SMG (za Chrise), takže by mi na finálního bosse zbyla pistole. Kuši a granátomet měla u sebe Clair! Tohle není hardcore, to je prostě jenom debilní.

Akce je tady mnohem více, než předchozích dílech, hratelnost jako taková zůstává klasicky rezydentovská, se všemi zkostnatělými neduhy.

Na rozdíl od Resident Evil Remake, jsem se rozhodl Veronicu nehodnotit. Starší hry toto privilegium mít budou, protože ač je můžu považovat za příšerné, ve své době by mě mohly hodně bavit.

Hrací doba: 13hod 58min
+8