Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Planescape: Torment I A Retrospective Review  
Masivní fajn analýza Tormentu, v níž je mimo jiné spousta zajímavých informací o jeho výrobě, o kterých jsem neměl vůbec šajna. Akorát to má přes 5 a půl hodiny, naštěstí tam ale jsou time stampy, takže si člověk může úplně na pohodu pustit části, které ho zajímají. :)
@Flowerpot (07.08.2023 17:57): No, BG3 je IMO diskvalifikovaná už tou pátou edicí .-)

Prostě je poslední dobou v RPG nešvar, že i nová postava se má cítit jako "king" - spousta kouzel, dovedností, předmětů... A taky, jak píšeš - hodně rychle se přeřadí na vyšší stupeň, protože jak už jsme řešili kdysi v ToB diskusích - víc levelů, víc Adidas :(
@7c (07.08.2023 17:36): Tak v BG3 som mal doslova flashback z jednotky, keď som dostal fireball, jaký je to úplný game changer.

V trojke to každopádne príde podstatne skôr (a mne to úprimne vyhovuje, aj je to šité na mieru tomu systému, jak píše Adieu, že väčšia sranda prichádza, až keď človek niečo vie), ale ten závan tam chvíľu bol. :)
@Jab (07.08.2023 10:19): Tak myslím, že po letech zkušeností, které začaly s Fallout "pokračování" od Bethesdy, jsme tu snad už všichni imunní kolem "oni zničili naši hru/sérii", ne? Tj. případný P:T2 už nebude P:T (svět se změnil, lidé se změnili a DnD taky) :)

@Flowerpot (07.08.2023 12:55): Ad boje - paradoxně mi přijde, že v dnešní době je málo "low level" dobrodružství. Přitom jsou to často ty nejlepší části všech her (Fallout pobíhání s 10mm pistolí a nožem, kdy nález dvouhlavňové brokovnice člověku dokáže rozzářit oči). Snad od BG1 už si nedokážu nic vybavit (z novodobých RPG) - třeba Nashkel Mines a šokující Long Sword +2.
@Jab (07.08.2023 13:18): Mě humornost OS také odrazovala, dávám přednost vážným látkám a tématům. Hrál jsem jej tedy jen chvíli v coopu a z dobrého humoru si vybavím pouze, jak jsem se s druhým hráčem přetahoval o interpretaci smrti nějakého dědka, zatímco vedle plakala jeho dcera, což bylo až montypythonovské.

Ale v BG3 toho humoru je proporčně stejně jako v jedničce či dvojce a přitom je za mě lepší, protože vyspělejší, občas situačnější, čímž více připomíná papírová RPG, kdy přichází na popis vypravěče překvapivá reakce hráče. Málokdy se mi stává, že bych se u vážné hry srdečně zasmál a larianímu Balduru se to daří. Za mě odkaz série uchopili podivuhodně dobře. I ty souboje začínají být s více abilitami zábavnější, jen doufám, že se nebudou navyšovat počty nepřátel, protože mě nebaví čekat na tahy AI, zatímco bych mohl hrát já. Neoceňuji tento deskovkový přístup k soubojákům v PC hrách. Stejně jako nepotřebuji trávit nad jedním soubojem hodinu.

Na druhou stranu ten souboják BG3 je i přes tahovost pořád výrazně záživnější než třeba v NWN2 nebo takové ty generické mmorpg-like shity typu DA: Inquisition.

Každopádně despekt k německé kultuře a humoru kvituji. :D
@Jab (07.08.2023 13:18): Jako moje najväčšie strachy sú zatiaľ jednak, či sa nezvrhne frekvencia súbojov, a druhak, či to spätne neposerie dej pôvodnej trilógie (preto čakám s úzkosťou, až stretnem Minsca a Jaheiru) - v prvej kapitole to vyzerá presne tak, ako by pokračovanie BG malo vyzerať, ako svojbytný nezávislý príbeh v inej dobe (a kde sú vo svete len okrajovo odkazy na príbeh Bhaalspawna), ktorý si je vedomý, že trilógia je pôvodná trilógia je plne a uspokojivo uzavretá, tak snáď to vydrží.

A už končím s offtopicom, tak nech je nejaká nádväznosť na Planescape - presne tak by som si predstavoval jeho "pokračovanie", ako proste niečo úplne nezávislé zo sfér, kde človek možno akurát narazí na oko Nameless One, a max. na Fall from Grace alebo Dak'kona v roli už etablovaných sage quest giverov/advisorov.
@Jab (07.08.2023 10:19): Aby si nebol prekvapený, ak to nakoniec bude aj dobrá hra :)

Inak, preklikal som ten link čo si poslal a zaujalo ma toto - naozaj neviem, prečo tomu nedajú aspoň inú číslovku (5.1), to bude fakt mätúce pre ľudí.
@Jab (07.08.2023 10:19): Hele, jako toto je fakt nefér - sa do diskusie u samotnej BG3 nezapájam, lebo som too immersed (a zároveň som akurát na konci prvej kapitoly, ktorú som prešiel v Early Access, takže nemám žiadne additional dojmy). Len som nejak postrehol, že Adieua nebavia súboje, čo mňa teda fakt bavia - a to ma v Divinity nebavili, ale ako adaptácia DnD 5e, ktorú mám rád, mi to príde vynikajúce. Akurát furt mám strach, že ich časom bude moc a prestanú ma baviť, lebo ma ubijú - that remains to be seen.

Ale tak jemný offtopic tu - čo sa týka toho "nemeckého humoru", tak ten tam podľa mňa fakt nie je...? Resp. fakt by ma ako prvé ani druhé ani tretie adjektívum k BG3 nenapadlo "humorné". Čo by sa za to dalo považovať, je akurát určitý ironický edgy meta odstup, ktorý ale nie je od Larianu, ale priamo z piatej edície DnD a som za to rád, pretože vďaka tomu si dokázalo DnD vykresať vlastný ksicht, odpustilo si epický pátos a Forgotten Realms nie je už len vyluhovaným Tolkienom a pozliepanou kolážou úplne všetkých mytologických a fantasy tropov.

A pokiaľ mám teda z prvej kapitoly jeden dominantný dojem, že tá hra je fakt písaná zapálenými nerdmi, a čiší z toho jednak až nadšenecká láska, a jednak fakt fundovaná znalosť DnD loru (t. j. že tí ľudia vedia, čo je na DnD najviac cool, a to akcentujú - to je ostatne vidno už len na samotnej premise, keď hlavnými zlounmi sú illithidi, ale nie je len tam.) Takže súdiac podľa prvej kapitoly, takýto voľný sequel Planescape by bol za mňa zatiaľ celkom sen tbh. :)
https://dungeonsanddragonsfan.com/planescape-5e-dnd-2023/

Husté, do DnD se nám vrací po letech s vlastním rulebookem Planescape. Tak že by byla nová PC hra? Planescape: Torment 2? Zase by mohl Larian něco dokurv... Přinést veselou taškařici plnou německého (well Belgičani jsou na tom asi podobně) humoru v dalším univerzu. :)

P. S. On mi to popichování možná Larian ještě vrátí, až po tom opravdu hrábnou. :D
@veselykralicek (30.05.2023 20:46): Kecání není ten problém, v Disco Elysiu jsem si to kecání užíval.

@John Mirra (30.05.2023 20:53): Otázka je, jestli není pro mě problém celkově ten svět a příběh. Ale možná je hlavním problémem to, jak je do hry zasazen. Nic neříkající donáškové questy do ně nejsou moc zasazeny způsobem, že by mě k plnění těch questů něco motivovalo.
@Ringo (30.05.2023 20:40): Kdysi vyšla i knižní verze, bohužel jen v digitální podobě. Má lehce upravený příběh, ale jinak se ho drží docela pevně. Vždycky ji doporučuju všem, komu se ta hra nechce hrát.
Bohužel, nejde to, ačkoliv jsem tomu chtěl asi po 23 letech dát druhou šanci, myslel jsem si, že budu shovivavjejší a budu na to koukat jinak. Pokus o to, aby mě to bavilo, dopadl snad ještě hůře, než když jsem to hrál kdysi. Tahle hra není pro mě. Nebaví mě ani ten svět, ani systém questů, ani vývoj postavy mě nezaujal, vyloženě cítím, že se do toho nutím a nehraji něco, na co se každý den těším. Naopak, vnitřně cítím takové to - povinně s tím kousek zase pohnu, ať to mám z krku. Takže sorry, no. Těšení se, že když mě totálně rozsekalo Disco Elysium, které je k PT přirovnáváno, že jsem možná přišel konečně na chuť gameplayi v PT stylu, skončilo zklamáním, že PT je vlastně pořád to samé, co mě nebavilo kdysi a k DE se to nedá přirovnat. Jediné, co můžu pochválit, tak je to, že grafika tak nějak nezestárla špatně a vypadá to dobře (byť teda vesměs nemalebně pochmurně) i dnes a hudebně je to taky solidní. Hrál jsem teda původní verzi, Být to adventura s cca 8 hodinovým gameplayem, dotrápím se do konce, ale u RPG s beztak 40 nutnými hodinami k dohrání to nedotáhnu
@Longin (01.03.2023 16:32): Za zloděje jsem hrál čistě ze zvědavosti, protože za bojovníka i mága jsem PT už párkrát dohrál. Vůbec to není špatný a objevilo se mi (asi díky vysoké obratnosti) i několik nových dialogových možností. Odhalování pastí je v některých lokacích taky celkem sranda :D Bohužel se mi to ani tak nepovedlo dotáhnout na zlé přesvědčení :(
@S4TW (01.03.2023 16:38): " 3. Hraní hry byste měli zahájit až v roce 2023, hry rozehrané dříve se nepočítají, ledaže je rozehrajete znovu od začátku."
Hrála jsem ji od začátku do konce. Nikde není uvedeno, že by to muselo být první dohrání.
@Longin (01.03.2023 16:32): jednou si chci projít všechny klasický RPG, které mám u sebe v top výběru jako maximálně špatná postava... ve hrách jsem totiž vždycky hrozný dobrák (ono se to bohužel ve většině z nich vyplácí, ale i tak mi to je takové přirozenější)...


@Peach (01.03.2023 12:17): ale to mi pak neštymuje ještě jedna věc, jak můžeš mít PST do výzvy, když jsi již dohrála dřív? :D
Zkoušel to někdo hrát za zmrda? Přemýšlím o znovurozehrání v originále za zloděje.
@S4TW: @NikoCZ: @Jab
Ta moje herní doba může být zavádějící, to se omlouvám, ale vztahuje se konkrétně k mému pacifist runu, kde jsem dělala jen nekonflitní optional questy a většinu bojových lokací jen proběhla. Také se jedná o moje celkově třetí dohrání Planescape: Tormentu, takže jsem věděla přesně co dělat pro postup v příběhu (a objevovala jen nové způsoby jak vše vyřešit nekonfliktně).
Moje první hraní bylo také určitě na 50+ hodin.
@Jab (01.03.2023 09:32)

@S4TW (01.03.2023 10:21)

Pár let zpět jsem PT dohrál za cca 22 hodin. Prošmejdil a přečetl jsem komplet vše. Jestliže je člověk velmi rychlý čtenář, tak mi 18 (jak je psáno v komentáři) hodin nepřijde nereálných.

Pro zajímavost - Disco Elysium v angličtině mi trvalo 37 hodin.
@Jab (01.03.2023 09:32): jako je pravda, že některé dialogy jsem četl na třikrát, abych pochopil význam (což se ne vždy stejně povedlo), ale i tak de považuji za průměrně rychlého hráče…
@Jab (12.02.2022 21:58): První díl jsem zabalili v půlce. Už se to začalo cyklit a zábavné souboje se staly rutinou. Bohužel příběh nebyl natolik silný, abych měl důvod hrát dál. Upřímně než jsem se podíval do návodu, měl jsem za to, že budu před koncem. Zjištění že jsem přesně v půlce mě dostalo. Druhý díl má prý větší tah na branku.

@Tulareanus: Chápu na co narážíš. Nechci druhý PST. Spíš hledám příběh, který není casual. Fantasy setting nevyhledávám vůbec. Spíš už se mu vyhýbám.
@Say (12.02.2022 21:46): Numenera je sklamaním pre ľudí, ktorí chceli rovnakú hru ako Planescape Torment, ale zároveň chceli, aby v nich vyvolala "novú" emóciu. :D Je to podobné ako ľudia, ktorí chcú, aby sa nejaká kapela na novom albume neopakovala, ale na druhej strane nemajú radi, keď kapela vlastne nehrá veci podľa šablóny, ktorú poznajú.

Numenera sa síce snaží zabrnkať na strunu nostalgie, ale mne našťastie neprišlo, že by nejak veľmi kopírovala Torment a ide si našťastie svojou cestou. Svoje chybičky má, ale nič radikálne. Druhý Planescape Torment to však (ani v dobrom, ani v zlom) nie je. Pre ľudí, ktorí majú radi extra ukecané neortodoxné príbehy bez tony elfského fantasy patosu to však určite za zahratie stojí.
Dohráno. Jedním slovem bych PS:T nazval jako "očistec". Skvělé dialogy, hlavní motiv a společníci (v BG2 mě vyloženě otravovali, tady naopak). V kontextu příběhu nedává smysl systém D&D, Je vidět, že je to tam v určitých ohledech spíš našroubované, ale to je drobnost.

Nějaká doporučení na hry, kde jsou dialogy a pointa na podobné úrovni?
pravidlo tří: video 
Nordom - "Pozor: Morte. Já mám otázku. Co je to pravidlo tří?"
Morte - "Annah, Fall-From-Grace a moje maličkost koupající se v Cimmerianské bahnité ploše."
Nordom - "To konfliktuje s několika předešlými definicemi."
Morte - "Hej. Někteří lidé čtou ten slovník, jiní píšou ho."

Nordom - "Pozornost: Morte. Já mám otázku. Co je osud?"
Morte - "Annah, láhev Furyondianské pálenky , a apartmá v té Hodovní Hale (Městské Hale)."
Nordom - "Rozumím."
@Say (05.02.2022 22:16): U toho advokáta je riešených viacero questov. Mimo iné sa môžeš popýtať na dedičstvo, ktoré si u neho uschovala jedna z predošlých inkarnácií (51-AA, pozri nejaký návod, trebárs link). O tom dedičstve sa ale najprv musíš dozvieť z denníku, dodecahedronu, ktorý môžeš nájsť v Civic Festhall v tej súkromnej lóži. Dedičstvo je uložené vo Foundry, advokát ti dá lístok, ktorý ukážes stráži pred Foundry bránou. Na prečítanie toho dodecahedronu sa musíš naučiť jeho jazyk u linguistu.

Inak normálne sa do Foundry vo vanille dostaneš cez Giltspura, ktorý ťa tam pošle s nejakou zásielkou, len v tých Fixpackoch a Restoration Packoch a neviem čom ešte je to zjavne zmenené. (hral som iba vanillu)
Jak se dostat do Slévárny? Giltspur nemá žádnou možnost v dialogu, aby mi dal quest. Kapesník s krví k otevření portálu už mám.
@emxd (03.02.2022 15:47): Čeština na UB není, na nějaké věty anglicky už jsem narazil.

No, nebere... Vzal mi jednu a možnosti předání dalších nevidím v dialogu s ním.
Dotaz ke hře. Mám z Dead nation v inventáři asi 5 hlav. Lothar si vzal jen jednu, ostatní se mi nepodařilo v dialogu předat. Je to nějaký bug, nebo opravdu vezme jen jednu lebku? Zabírá mi to docela dost místa v inventáři, tak bych se toho rád zbavil.


@Red (02.02.2022 18:04): Za to mohl plugin Textare Cache.

@emxd (02.02.2022 18:01): Pravděpodobně něco s UI.menu, které ale nechci rozvrtat kvůli CoverstaionsPotraits.
Jestli to spolu nesouvisí. Say má prostě nějaký developerský balíček, co rozbíjí scripty ve hře i v diskuzi:D
@Say (02.02.2022 12:05): Hmm, skúsil som ten install order, ale mne to funguje normálne. Nezobrazuje mi to žiadne červené boxy. Tak neviem, asi som si to s niečim pomýlil...
@Say (02.02.2022 13:29): Pardon, administrátorský OT, ale jak se ti daří opakovaně rozbíjet reakce? Mohl bys mi prosím do PM napsat detaily (postup, prohlížeč atd.)? Díky.
<span class="reply mceNonEditable" data-tc-id="w-0.4478470027368905">@Jab (02.02.2022 12:11): Jediné, co jsem odinstaloval tak byl mód upravující keybinds pro kouzla, protože mi zrušil jiné keybinds (quicksave, quickload...). Ale to nemá na čtverečky žádný vliv, ty byly hned od nové hry. Možná to bude mít něco společného s UI mody. Conversations Portraits mají ale u popisu vyloženě napsané, že po reinstalu/odinstalaci už to u uložených pozic nebude fungovat. Tak do toho radši nechci rýpat.
@Say (02.02.2022 12:05): Jakmile začneš hru, tak už by si měl hrát jen s tím, co si tam měl instalovaného při tom jejím začátku a nic neměnit. Jinak ti to může rozházet hru do nějaké míry. Když začneš s novým NO, tak tam ty červené nuly (či co to má být) také máš?

Je mi divné, že by problém byl v té tweak anthalogy a onom zvýšeném stackování předmětů. Jakkoliv to tak na první pohled vypadá, tak zrovna tohle je část modu, která je asi nejvíce vyzkoušená a prověřená.
<span class="reply mceNonEditable" data-tc-id="w-0.9133252367742496">@emxd (01.02.2022 17:37):

weidu.log
// Log of Currently Installed WeiDU Mods
// The top of the file is the 'oldest' mod
// ~TP2_File~ #language_number #component_number // [Subcomponent Name -> ] Component Name [ : Version]
~HIDDENGAMEPLAYOPTIONS/HIDDENGAMEPLAYOPTIONS.TP2~ #0 #0 // Install all Hidden Gameplay Options at once: 3.0
// Recently Uninstalled: ~HIDDENGAMEPLAYOPTIONS/HIDDENGAMEPLAYOPTIONS.TP2~ #0 #103 // Update key bindings -> for priest and mage spells: 3.0
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #1 #60 // Uprava animace zbrani: v9
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #1 #2090 // Zmena zkusenostniho stropu -> Odstranit limit zkusenosti: v9
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #1 #2210 // Change Grandmastery Bonuses -> Prave velmistrovstvi ve zbrani (Baldurdash): v9
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #1 #2240 // Upravena THAC0 tabulka: v9
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #1 #2261 // Uprav tabulku sesilani kouzel pro magy -> PnP tabulka: v9
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #1 #2271 // Uprav tabulku sesilani kouzel pro bardy -> PnP tabulka: v9
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #1 #2281 // Uprav tabulku sesilani kouzel pro kleriky -> PnP tabulka: v9
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #1 #2390 // Paladins Use Icewind Dale-Heart of Winter Spell Tables (grogerson): v9
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #1 #2400 // Rangers Use Icewind Dale-Heart of Winter Spell Tables (grogerson): v9
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #1 #3020 // Vsechny predmety identifikovane: v9
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #1 #3030 // Jednoduche uceni kouzel -> 100% nauceni kouzel: v9
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #1 #3080 // Increase Ammo Stack Size -> Neomezene skladani streliva do jednoho slotu: v9
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #1 #3090 // Increase Gem and Jewelry Stacking -> Neomezene skladani drahokamu a sperku do jednoho slotu: v9
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #1 #3100 // Increase Potion Stacking -> Neomezene skladani lektvaru do jednoho slotu: v9
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #1 #3110 // Increase Scroll Stacking -> Neomezene skladani svitku do jednoho slotu: v9
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #1 #3200 // Prodejne hole, kyje a praky (Icelus): v9
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #1 #3262 // Recoverable ammunition -> 75% chance to recover after a successful hit: v9
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #1 #3273 // Recoverable throwing weapons -> 100% chance to recover after a successful hit: v9
~CDTWEAKS/SETUP-CDTWEAKS.TP2~ #1 #3320 // No Depreciation in Stores: v9
~POWEROFBELIEF/SETUP-POWEROFBELIEF.TP2~ #0 #0 // Power of Belief: 0.1
~A7-RESIZEABLECOMBATLOG/SETUP-A7-RESIZEABLECOMBATLOG.TP2~ #0 #0 // Freely resizeable combat log: 1.3
~JOURNALPORTRAITCONVERSATIONS/SETUP-JOURNALPORTRAITCONVERSATIONS.TP2~ #0 #200 // Modify PSTEE UI.Menu: 0.51
~JOURNALPORTRAITCONVERSATIONS/SETUP-JOURNALPORTRAITCONVERSATIONS.TP2~ #0 #210 // Use PSTEE Bestiary Portraits for dialogue: 0.51
~PST-UB-RELOADED/PST-UB-RELOADED.TP2~ #0 #0 // All Recommended PS:T Unfinished Business Components: v1.5
~PST-UB-RELOADED/PST-UB-RELOADED.TP2~ #0 #50 // Expanded Deionarra's Truth Mod: v1.5
@Say (01.02.2022 12:38): Len tak zo zvedavosti, aký máš weidu.log? :) (v složke, kde máš PST:EE nainštalované). Niečo sa mi zdá, že aj ja som mal podobný problém, kedysi dávno, ale za b*** si neviem spomenúť.
Netušíte, proč mám přes čísla množství předmětů v inventáři červené boxy? Screen 

Mody: Tweaks, UB, Resizable comabt log, Hidden Options, Power of Believ, Journal Portait conversations.
Red (31.01.2022 01:32) : Mám to rozehrané asi od roku 2004, kdy jsem došel cca do půlky. No a teď se k tomu vracím, akorát jedu od začátku, protože ze staré verze nemůžu zprovoznit savy (Widescreen), EE se zdá technicky kompatibilnější se současným HW/SW a hlavně si už moc nepamatuji obsah. A jak je člověk starší, tak to i jinak vnímá.