Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Raketku jsem dal zkusene napoprvy, ale frogger byl velka vyzva. Na posledni usek to chce spis pouzit mozek.
Whoa, intro je delší než u metal gear solidu! Uspal se mi při něm počítač!
@ugraugra (03.11.2017 22:58): a co Frogger? Hlavne ten posledni usek je peklo. Savovat v mezihrach, nebo alespon rozdelit je na vic useku, jako s tim vlakem, to by bylo neco...

Proc jsi se nemohl inspirovat treba Sokobanem... :-( a nebo cheaty na preskoceni miniher, to je taky dobra adventurni tradice. Jak jsou na neco potreba rychle reflexy, tak jsem v koncich...
@Fingon (03.11.2017 21:55): ale no tak, nebud mekkej :P

Jen podotykam, ze nepotrebujes vsech 16 VIP k dohrani hry. Podle toho kolik jich ziskas se propocitaji zaverecne udalosti. Takze treba Raptor neni povinny.
Vlak jsem nakonec prosel (nejhorsi byly prvni dve urovne, treti jsemj dal napoprve a ctvrtou na potreti), ale momentalne jsem se zasekl na Raptoru. Ugro, ty mezihry si fakt strc nekam..:-P Nevi nekdo, jakou hodnotu mam hledat v cheat enginu?

Dvakrat jsem se dostal k mothership, ale ta obtiznost je fakt prestrelena. MEZIHRY DO ADVENTUR NEPATRI!!!
@Ronik (03.11.2017 13:18): Tak tam si můžeš dialogy odklikávat, ne? Tady to bohužel moc udělat nejde. Možná jsem měl zvolit RPG maker, tam na to určitě už bude něco připraveného.

Ad jezero - tak on se tě ptá na otázku ve smyslu "chtěl bych vědět, co se s nimi stalo", takže mu musíš odpovědět ;)
ad Rikuhahl - však už ti jednu nápovědu v podstatě dal :)
ad střely - je to dost možné, ty časovače se dají velice snadno rozesrat. Bohužel opět je to issue enginu.

@Marty McFly (03.11.2017 12:43): Testoval jsem i pohyb "s držením", ale fakt to ve finále dopadlo hůře.

@Bodkin (03.11.2017 12:50): Já vím, že ve skutečnosti ten můj vir v počítači chceš, tak šup šup ;o)

@Fatality (03.11.2017 13:14): pššt ;)
@ugraugra (03.11.2017 11:57): No nevím, jak moc to je uspěchanou dobou, když SNES RPG mají rychlejší dialogy :D
Ad jezero: Karase jsem prokecal, ale nepřišel jsem na to, co s tím dál udělat, nevadí.
Ad rikuhahl: Jo, balík jsem mu donesl, ale čekal jsem, že za to bude nějaká nápověda k lokaci dalšího VIP nebo tak něco.
Ad střely: Nevím, fakt mi přišlo, že tam je jedna formace, kde se ta vzdálenost na projití postupně zvětšuje a na začátku je šíleně malá. Ale možná jsem to nějak rozhodil tím Cheat Enginem.
Škoda, že se postava nepohybuje směrem při držení klávesy, že se musí mačkat vícekrát. Zas je to takhle více retro (Vymlácený entery).
@Ronik (03.11.2017 11:33): - Příšera na jezeře je dekorace, ale přece jen má nějaký smysl.
Pokud jsi podrobně prokecl Karase, tak bys ho měl pochopit.
- Rikuhahl - cílem je pouze Jumas.
- Střely v dungeonu jsem také mocně kritizoval, ale dá se tam najít bezpečná cesta. Objevil jsem ji dva dny před vydáním hry :) Úprava by byla problematická kvůli enginu.
- Zdlouhavý milionář - souhlas.

@Ronik (03.11.2017 11:33): Díky za postřehy, snad ještě napíšeš komentář :)

- ach ta dnešní uspěchaná doba :) To vypisování můžeš přeskočit když zmáčkneš Space - vypíše se celý text. To řeší problém při normálním pokecu s NPC, nicméně v cutscénách je problém, protože tam v Game makeru musíš zadávat na setinu přesně kdy se má co stát - je to napevno a nemůžeš jen tak přeskakovat, takže Space použít můžeš, ale stejně si počkáš. Jediné řešení je zrychlit celý "room", ale to se pak zrychlí vše - i animace a další timery, naopak hudba a zvukové efekty jedou stále normálně, což nemusí být hezké. Proto jsem tuhle možnost dal jen do Iron man módu, kde už počítám, že to hráč jednou dohrál a úplně mu to nezkazí zážitek.
- jo, ugra ten dialog mít mohl - bohužel ani mě, ani Kwokyho to zrovna nenapadlo.
- jen dekorace není - je vázána k jednomu ečívu
- Balík můžeš Rikuhahlovi donést, ale nic za to nezískáš, je to hlavně na ten quest
- kostky jsou jen taková blbina, která tam původně byl ani neměla. Zatím to ale podle ohlasů lidé hrají hodně :D
- neměly by cestovat jinou rychlostí, jen mají jiné časovače a rozestupy
- Milionář je asi fakt zdlouhavý, já tam původně chtěl dát více otázek, ze kterých by se náhodně vybíralo, aby nebyla taková nuda to procházet podruhé, potřetí, ale nakonec na to nezbyly síly.
@ugraugra (03.11.2017 01:29): VIP jsem našel všech 16, ale získal jsem jen 9/20 achievementů. Některé budou určitě za jiné konce, Iron Man je jasný, Jediný přítel Ugra asi vím, za co bude, ale už se mi to nechce opakovat, něco jsem určitě minul v pekle, odkud mě Jazz vyhodil hned potom, co jsem usmažil hříšníky a nestihl jsem si pokecat s Bodkinem a spol, ale u některých teda fakt nevím :)

Jinak nějaké ty poznatky:

- Nevím, jestli to bylo omezení enginu, ale rychlost vypisování dialogů je fakt hrozná, díky bohu za Cheat Engine.
- Dialogy ale jinak dobré. Jackalův monolog byl top :)
- Postup hrou mi přišel celkem zřejmý, vážně stačilo jen každého prokecat a dělat si poznámky. Nejvíc jsem se zasekl jen ve chvíli, když jsem dal dohromady všech 16 VIP, ale ugra na to nereagoval a furt se mě ptal, jestli už jsem shromáždil všechny VIP. Z poznámek mi došlo, že asi nejdřív musím najít základnu, ale mohl u něj být nějaký dialog, co by to naznačil.
- V Norfolku jsem jednou restartoval, protože jsem se ožral a nějak se mi povedlo přeskočit tu hlášku o tom, že se mám jít vyspat, tak jsem myslel, že ta změna ovládání je permanentní a měl jsem loadovat, na což už bylo pozdě.
- Za camea dvou non-DH lidí palec nahoru a hratelná jednička v automatu taky potěšila :)
- Příšera na jezeře byla jen dekorace nebo se s ní dalo něco dělat?
- Balík pro rikuhahla byl k něčemu kromě toho, že jsem skrz ten quest našel Jumase?
- Co se týče miniher, tak miny mi zas nepřišly tak těžké, kostky byly jen RNG (tam by trochu víc komplexní pravidla neuškodila), Vlak byl daleko lepší, když jsem si v Cheat Engine nastavil dvojnásobnou rychlost, Frogger pobavil a ten "poslední" level byl vychcaný, shump asi bude kámen úrazu pro hodně lidí, závěrečný dungeon mě teda hrozně nasral (nevím, jestli to je záměr, ale ta nejspodnější modrá koule v první části nahoře cestuje jinou rychlostí, než ostatní a je tam asi půlsekundové okno, kde se dá projít) a Milionář byl fajn překvápko, ale byl Z-D-L-O-U-H-A-V-Ý jako prase a podruhé jsem už fakt trpěl (což byla hlavně moje chyba, uznávám).

Každopádně jak jsem už psal, vůbec jsem nečekal, že to bude takhle promakaná záležitost, klobouk dolů :)
@Daemon (03.11.2017 08:19): Ale no taaak, odklikni to! V mé lidské stonožce ti bude dobře! Dám tě jako první článek (poslední bude Jab) ;)

@Kunick (03.11.2017 09:02): Mohl bych říct, že to je schválně, aby vás to mátlo a více jste umírali :D... ale bohužel, lépe to vyladit nešlo. Ten engine má své limity a přijde mi, že při zatočení do určitého směru je tam nějaká větší prodleva, která to časování rozhodí. Jak jsem si myslel, že Game maker je celkem fajn, tak po dokončení prvního velkého projektu musím říct, že s ním už nikdy nic dělat nebudu.

@Fatality (03.11.2017 10:09): Je to těžké. Resp. ta obtížnost se stupnuje a v tom třetím levelu už mám co dělat i já.

@Drekt (03.11.2017 02:15): Tak shromáždit VIP je jen jedna polovina úkolu. Poté ještě musíš najít polohu závěrečné lokace, která je skrytá.
Zatim bych Pivo 2 zaradil po bok Machinaria a Botaniculy od Machinarie a Mafie od Vochozky mezi nejlepsi ceske hry vsech dob!
No vlak je pěkně na nic. Ja ho prošel až ve chvíli kdy jsem si vypnul hudbu - rytmus skladby sice zdánlivě souzní s rytmem pohybu vozíku, ve skutečnosti však se však brzy rozejdou a pakrát jsem nabořil zeď jen kvůli tomu, že jsem zatočil dřív než bylo zdrávo.
@valcik (03.11.2017 07:54): EULA byla okamzite podezrela, cely text v AJ, ale prvni vety v CZ...

Jinak jsem vcera po dvou hodinach hrani (stiznosti si necham do komentare) vicemene na silu prekonal miny, setkal se s Virusem/Virem a nakonec po cca dvaceti minutach udelal PRVNI LEVEL Hada/Vlaku. Tak jsem zkusil, jestli se mi podari quicksave v minihre (neco jsem o tom cetl, ale uz jsem si nevybavoval, jak to presne bylo). A po quick loadu - prask! Postup v minihre v r*ti.
Mňa zas odradil od inštalácie hneď prvý bod v EULA. Pár dní počkám a uvidím, či ostatní nešťastníci nezačali po dohraní záhadne miznúť v Ugrovom sklepení.. :-{})
Hru jsem zkusil jen včera těsně před spaním, resp. jsme čučel na šíííleně zdlouhavý intro a pak to vypnul. Ale nevím, jestli je to problém jen u mě, ale na mém počítači to nešlo normálně nainstalovat, ten instalátor mi Windows Defender Smart Screen filter zablokoval, takže jsem ho musel manuálně vypnout...
@ugraugra (03.11.2017 02:01): Máš díry v uvažování. Vidět jde jen první člověk, který má problém, ostatní už vidět nejdou, protože těm všem pomohla ta Kwokyho rada bez toho, aby museli cokoli sami psát (a upozornit tak na sebe). Takže, že ty víš, že to pár lidí zvládlo bez pomoci, ještě neznamená, že je to většina.

A házet designové chyby na nezkušenost hráče je alibismus. Pokuď někdo hru nepochopí, je to chyba vyvojáře.

PS: Jinak když už mám všech 16/16 VIP očekával bych že bych se s tím měl vrátit k tomu "Ugrovy", který mi ten úkol zadal, ale žádná nová reakce u něj? Nějaké chyba, nebo se má udělat něco jiného?
@Drekt (03.11.2017 01:46): Tak z komunikace na FB vím, že většina se dostala někam dál než k hradní bráně, což bez pochopení základních mechanismů nelze. Ronik hru dohrál bez jakékoliv pomoci. Dokonce i Walome prošel přes stráž a dostal se k minám !!! ;)

Těch lidí, co s tím mají problémy, je méně a samozřejmě jsou více vidět, protože se ptají ostatních. Je to nejspíš tím, že prostě nikdy nehráli takovýhle typ hry a možná to čtení instrukcí podcenili. V tom případě je jedno, jestli bych je zobrazil na začátku, nebo na konci intra - stejně by to odklikli a nepřikládali tomu důležitost.
@ugraugra (03.11.2017 01:29): S tím tutoriál to byl jen příklad, v tvém případě by byl zbytečný, zobrazit ty instrukce je dostatečné, chybu máš jen v tom kdy je zobrazuješ (a nebo, že nejdou zobrazit znova jinak než novou hrou).

A jestli to většina pochopila sama od sebe víš jak? Máš nějaké statistiky a jistotu, že na to přišli bez cizý rady? Třeba Kwoky musel na FB upozorňovat ať si hráčí znova přečtou pokyny na začátku hry, pomohlo to více lidem.
@Ronik (03.11.2017 01:19): Gratuluji k dohrání hry. Kolik jsi nakonec získal VIP? Pokud se dialogy zdají moc zdlouhavé, tak stačí pustit Iron man mod, kde pomocí "+" a "-" můžete ovlivnovat rychlost hry. Ale zase je tam perma-death ;)

@jones1240 (03.11.2017 01:02): Spíš uvažuji o formátu wiki.

@Drekt (03.11.2017 00:58): Tahle hra je inspirovaná hrami z 80. let, tam žádné tutoriály nebyly a lidi to také zvládli ;) Ale tak hlavní je, že většina hráčů s tím zapamatováním nemá problém. Asi všechno nadprůměrné lidské mozky.
Pro lepší zážitek doporučuju použít Cheat Engine na zrychlení hry, hlavně na dialogy, které se jinak příšerně dlouho vypisují. Na toho Milionáře na konci bylo i 500x málo. Ale jinak rozhodně dobrá práce, vůbec jsem nečekal, že to bude tak rozsáhlé :)
@ugraugra (03.11.2017 00:48): Nejde jen o mně, průměrný lidský mozek si po 15ti minutách nesouvisející činnosti nemůže pamatovat několik řádků textu, kterým v té chvíli nemůže přiřadit důležitost. Proto je základ v tutoriálech něco vysvětlit a hned dát hráči možnost to vyzkoušet, aby to pochopil a zapamatoval.
@Drekt (03.11.2017 00:43): Ty si nepamatuješ, co si četl před 15 minutami?

Sorry, ale tohle neni mainstream hra, kde ti šipka neustále ukazuje kam máš jít a nevyskakuje na tebe, které tlačítko máš zmáčknout. Je to adventura, kde si musíš věci pamatovat. Dělat si poznámky. Jsou tam na všechno vodítka, ale když je budeš ignorovat, tak nemáš šanci to dohrát.