Svět hry Papetura je celý z papíru a stejně tak na tom je i náš hrdina Pape, který je uzavřen v květinovém vězení. Jednoho dne se mu ale podaří uniknout a potká podivnou příšerku Tura, za níž převezme zodpovědnost a společně se tak vydají vstříc svým nepřátelům, kteří chtějí zničit jejich milovaný papírový svět.
V čele vývoje stojí polský umělec Tomasz Ostafin, který přiznává, že velkou inspirací mu byly například filmy studia Ghibli nebo hra The Neverhood a české Machinarium. Právě s Amanita Design má společnou ještě další důležitou část a tou je hudba. Tu má totiž na svědomí český skladatel Tomáš Dvořák (Floex) známý třeba díky soundtracku pro zmíněné Machinarium nebo Samorost 3. Vývojářskou trojici pak uzavírá zvukový designer Juraj Mravec.
Stejně jako většina her od Amanity, i příběh Papetura je vyprávěn za pomocí zvuků a vizuální stránky, tudíž ve hře nenajdeme žádný text. Velkou chloubou je fakt, že celý svět je tvořen z papírových modelů, které vznikaly po dobu několika let, následně jsou naskenovány do digitální podoby a s jejich pomocí jsou ve hře tvořeny nejen kulisy, ale i samotné hádanky, jelikož se jedná o klasickou point and click adventuru.
Ukázka ze soundtracku od Floexe.
Pro: Estetický zážitek; atmosféra; hudební podkres
Proti: Krátký rozsah