Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@hanak_v_exilu (23.06.2019 17:41): Ringo má pravdu, pětku doceníš jedině tak, že si jí odehraješ samostatně. Platí to samozřejmě i pro čtyřku, ale u WoX se čtyřkou většinou začíná, takže to není problém. Na druhou stranu, pokud ti jde o rychlý průchod a jen se podívat na odlišnosti, pak WoX je asi lepší volba. Oproti trojce se moc věcí nezměnilo, ba naopak, něco se zjednodušilo, ale herně je to v podstatě to samé. V tomhle by se trilogie 3-5 dala přirovnat trilogii 6-8. V pětce tě jinak čekají taktéž minotauři, a tentokrát se jím nebude snadné vyhýbat ;)
@hanak_v_exilu (23.06.2019 15:17): MMV není tak dobrý v tom propojení jako samostatný. Takže určitě bych volil cestu - World of Xeen, dojet striktně jen oblasti MM IV (tedy fakticky dohrát jen MM IV a do světa MM V nevstupovat). Pak si projet úplně samostatnou pětku a pak znovu nahodit World of Xeen s dohránou čtverkou a pokračovat znovu té pětce v rámci World of Xeen.

Není to moc dlouhé, za měsíc to zvládneš.
@Elemir (22.06.2019 23:06): Ono i hrabání v inventáři bylo na dlouhé lokte. A při cestování nebo otevírání dveří si hra hodila mincí jestli zamrzne a já ji budu muset vypnout skrz správce úloh, nebo mi milostivě dovolí dokončit akci.
Pokud jde o load časy, doporučuji původní verzi Gothic 3 (1.1 i 1.2), poté by si každý zcela zaručeně rozmyslel kritizovat nahrávací časy :D
@Ringo (22.06.2019 22:41): Sedmička se mi líbila nejvíc. Možná tedy proto, že jsem ji hrál jako první. Přišla mi nejkompaktnější, nejvíc dotažená a s nejlepším příběhem. Devítku jsem zkoušel několikrát a vždycky ji vzdal kvůli katastrofální optimalizaci. Pozice se nahrávala klidně minutu a hra s gustem zamrzla pod jakoukoliv záminkou. A to jsem ji opatchoval vším co jsem našel.

Might And Magicky mám rád. Však taky 75% je solidní hodnocení. Věřím že i tu devítku bych si oblíbil. A hodně si slibuju od 4+5. Ale ty si radši nechám někdy na potom.
@Ringo (22.06.2019 22:41): Já mu trošku s tou atmosférou rozumím, my to bereme moc podle sebe. Ono dneska naskočit na staré dungeony je problém, vyžaduje to po hráči až moc "ústupků". Tohle chce prostě čas.

Ad MMIX ... ta není vůbec špatná, JVC se pokusil o návrat ke starším dílům, ale bohužel nedostal dostatek času. Wizards & Warriors to vystihli lépe.
@hanak_v_exilu (22.06.2019 21:30): Nevím, no, pro mě má Might and Magic III atmosféru absolutní. A nejen ten z téhle série, stejně tak M&M1, 4, 5, 6, 10.

Trochu slabší ji má M&M 2 a 7, u obou těchto dílů mám pocit, jakoby to byly účelové datadisky dílu předchozího.

Co se týče té osmičky, tak u ní jsem si pochvaloval asi největší ucelenost a technickou dotažënost z cvelé trilogie na tomto engine. A ten svět fungoval perfektně.

Devítka - hrál jsem jen chvíli, všichni na ní nadávají, ale něco mi říká, že se mi bude strašně líbit :-)
@Ringo (22.06.2019 19:59): To nebylo ani Lands of Lore a mělo skvělou atmosféru, protože ji vybudovalo pomocí protahovaného questu na záchranu umírajícího krále. A nebo první Gothic měl luxusní tísnivou atmosféru a podzemních lokací tam moc nebylo. Might nad Magicky mi vždycky přišly spíš o prozkoumávání světa a levelování postav. Ale ne tolik o atmosféře.

@Elemir (22.06.2019 20:25): Tož já jsem schopný hrát kde co. Když už něco nedávám, tak spíš kvůli ovládání nebo pro idiotské mechaniky nebo optimalizaci. Grafiku zase tolik neřeším. Taky se mi třetí díl líbil víc než osmý. Protože i když je osmička v mnoha věcech dotaženější, tak je fádnější a ne tak zábavná.
@hanak_v_exilu (komentář): Tabulka materiálů je základ a kupodivu si s její znalostí bohatě vystačíš. Není to nic strašného na naučení ;) Pokud jde o ty zbroje, v trojce je jednodušší se na zbroje vykašlat a třídu zbroje dohnat prsteny, protože ty se jednak nerozbíjejí a jejich bonusy se sčítají (každý prsten však musí být jiného typu, např. +1 a +2 se sečte, +1 a +1 nikoliv). Ale jinak v pohodě, ne každému ty hry musejí sednout. Osobně spíš obdivuji, že se do toho dneska ještě někdo dokáže ponořit a baví ho to.
@hanak_v_exilu (22.06.2019 19:18): No, není to klaustrofobní dungeon, odehrává se hodně venku. Ale to myslím není na škodu.

Jinak taky jsem lezl hned i tam, kde jsem neměl, když to šlo, ale mnohé lokace byly zjevně na průzkum později, třeba už jen tím, že jsi v nich neznal odpověď na něco, co ses dozvěděl později jinde nebo jsi k tomu prostě neměl klíč.
@Ringo (22.06.2019 18:59): Já mám rád klasické dungeony. Takové kdy parta dobrodruhů vleze do podzemí a ví že každým dalším krokem jsou dál a dál od denního světla a bezpečí. Schody dolů sice znamenají postup, ale taky fakt že jim nad hlavou přibudou další metry skály a pomoc se o trochu vzdálí. Tomu říkám atmosféra. M&M to ve mě prostě nevyvolává. Možná i kvůli možnosti se kdykoliv teleportovat do města, nebo kvůli tomu že když jsem v pozdějších dílech zemřel, tak jsem se automaticky oživil v Sorpigalu (Harmondale). A pochopitelně kvůli tomu, že jsem v pozdějších fázích hry lítal od lokace k lokaci a odškrtával co je potřeba udělat. Připadal jsem si spíš jako krizový manažer, než jako dobrodruh který riskuje vlastní život.

Já naopak rád prozkoumávám všechno hned. Klidně vlezu do dungeonu na který ani omylem nemám a postupuju dopředu jen čirou zarputilostí, abych si vítězoslavně ukradl kus vybavení, které je o tři parníky nad tím co momentálně používám.
@hanak_v_exilu (22.06.2019 18:41): Podle mě ses netrefil do žánru a tylu, prostě ti to nesedlo. Protože pro hračičky, jako jsem třeba já, který si od dětství sní o svých dobrodružných světech, představoval MM III něco, čemu se říká 100% dobrodružství a 100% atmosféra. Nevím, jak se na tu hru dívají lidi, kteří jsou ryzími technokraty a hrají statisticky pro splnění, ale pokud e člověk do hry ponoří, tak ta atmosféra z ní doslova sálá od prvního kroku. Já bych třeba ani nemusel hned vidět obraz, ale už jen jak jsem uslyšel ty břinkavé podmanivé zvuky, tak mi běhal mráz po zádech a úplně jsem si představoval kde jsem. Obraz mi to pak jen potvrdil. Takže mě se autoři naprosto trefili do vkusu, fantasie....mno, holt to tak nemá každý.

A jinak co se týče stylu questů, tak hra mi přišla fantastická v tom, že ne vše otevřeš hned, jak se k tomu dostaneš, prostě některá místa zůstávají zamčená a je příjemnou satisfakcí někde na jiném konci světa nalézt předmět a Ťuknout se do čela a říci si, no jo, to bude asi na odemčení tám toho, kde jsem nemohl před tím vstoupit. Já mám tenhle styl moc rád. Když něco jde příliš striktně z bodu A do bodu B, tak mě to moc nebaví a je to jen taková výplňovka na chvíle, kdy se mi nechce moc namáhat.
@Richmond (22.06.2019 18:15):
atmosféra - neříkám nutně bát, ale hra by mě měla pohltit, což se v M&M nestává. Jsou zábavné a je zajímavé je prozkoumávat, ale vtahující mi nepřijdou
krokování - já jsem to pochopitelně věděl ještě než jsem to zapnul, ale překvapila mě ta mapa. Chvilku mi trvalo než jsem si uvědomil, že jedním krokem překonám obrovskou vzdálenost jako v Ultimě 1 a ne malé políčko jako v Branách Skeldalu
prozkoumávání - v pozdějších dílech byly NPC které mě poslaly mě do nějaké blízké jeskyně za úkolem. Věděl jsem že dokud nebudu cestovat dostavníkem, tak pravděpodobně nezabloudím nikam kde bych zatím neměl co dělat. Tady se to stane úplně v pohodě. Má to svoje výhody, ale občas jsem kvůli nim trpěl
btw, do toho dungeonu jsem se nakonec musel vrátit. Nechtělo mě to pustit do konečné kapsle. Když jsem prošel všechny zbývající hrady a nikde nepochodil, tak jsem v zoufalství zkusil projít i zbytek toho pekelného bludiště
@hanak_v_exilu (komentář):
- hnízdo pavouků --> to je známý bug, probíralo se to tu vícekrát
- žádný díle nemá atmosféru --> ty jo!!! já tedy atmosféru cítil v každém díle, který jsem hrál. Přece atmosféra neznamená nutně, že to musí být nějak strašidlené (tedy pokud jsem to dobře pochopil...)
- proč tě překvapilo, že trojka je krokovac dungeon po prvních dvou dílech?
- ad častá situace, kdy není jasné, kam jít --> jo souhlas, je to tak. Ale otázka je, zda to je špatně? Tohle je vlastnost série od počátku. Takovej trademark. Mně osobně se to právě líbí. člověk nemusí být nutně veden point-to-point cestičkou. trochu záhady a nejasnosti neuškodí :) v prvních 2 dílech to dobře fungovalo a tady je to dle mého taky dobře podané.
Jinak souhlas s většinou komentáře - identifikace mě vadil taky, občas bizarní nepřítel mě přinutil zvednout obočí. To, že na samotném konci hry jsou hrdinové monstra je pravda, ale to už je fakt konec hry a člověku to dává docela fajn pocit zadostiučení, protože hra to je hodně rozsáhlá (pokud tedy člověk jde po všem).
@hanak_v_exilu (21.06.2019 23:05): Ale nakonec sis do středu troufl? ;) Maze from Hell je jeden z nejtužších dungeonů hry - ty jsou pro postavy tak level 40 a výše.

Pokud jde o ty hinty, ve hře je ještě jedno místo, kde se dají odpovědi na řadu hádanek a puzzlů najít na jednom místě, ale na to časem přijdeš.
@hanak_v_exilu (22.06.2019 09:24): No jelikož tam není respawn, tak by návrat měl být celkem na pohodu, ne? Ono nejde jen o klíčové předměty, ale jak jsem psal, v podzemních dungeonech jsou občas různé hinty k řešení puzzů na úplně jiných místech. člověk si pak třeba i ušetří x hodin dumáním nad řešením. Ale tak každý máme svůj způsob hraní, nic ve zlém :)
To je fakt zvláštní bludiště. Držel jsem se u stěn a posbíral co se dalo. Do středu jsem si moc netroufal. I tak jsem se z podzemí sotva vymotal.
@Elemir (21.06.2019 22:12): Nabral jsem si na sebe všechny bonusy ze studní a soch na které jsem si vzpomněl, zakouzlil Heroismus a je to bomba. Teďka si zase neškrtnou oni. Akorát to musím projít na jeden zátah beze spánku, jinak to ze mě popadá.
Existuje nějaký trik na zabití minotaurů? Buším do nich hlava nehlava a ani ho neškrábnu. A to se krajinou prosekávám s prstem v nose.
@Elemir (17.06.2019 21:11): Nedá mi to, když se tu bavíme o těch teleportech, zmínit teleportační kouzlo (tedy je z 2) v prvních Wizardry. To vás prostě hodilo někam, náhodně na daném patře :) Já to použil snad jednou za 3 díly, protože je to fakt neřízená střela. Už jjsem tu asi kdysi zmiňoval, co to natropilo crpgaddictovi :)
mám rád kouzla, kolem kterých se mohou tvořit pěkné příběhy nebo vůbec, která se člověk vryjí do paměti, protože jim přinesly nějaký jedinečný zážitek.
@Ringo (17.06.2019 21:24): To ne, pastwall, nebo jak se to jmenuje, jsem ani jednou nepoužil. Mě se to možná plete s fast travelem po automapě. Nejhorší je, že mě se občas před očima objeví útržky nějaké hry a neumím to prostě najednou nikam zařadit :D
@Ringo (17.06.2019 08:09): Mě si s těma teleportama něco připomněl, určitě jsem nedávno hrál něco, kde právě ty teleporty mimo odkrytou oblast použít nešly, ale co to k sakru bylo? :D
Teleportace na viditelnosti nezávisí, v jednom dungeonu to dokonce ani jinak nejde - je to součást tipovačky;) Druhý příklad je teleportace z ostrova na ostrov pro ukrácení cesty.

Kyvadlové pasti a bodce lze proskakakovat, proto jsou za nimi často ty dveře, aby to nešlo snadno obejít :) Levitace funguje jen na díry, tekutý písek apod. Teleportační pasti lze taktéž proskočit nebo zmást kouzlem Etherealize. Doporučuji se obeznámit s úkroky, pokud to ještě neděláš, protože otáčení na políčku s pastí taky není dobrý nápad, což jsou třeba zrovna ty rohové chodby.
@hanak_v_exilu (16.06.2019 23:13): Tak s Wizard Eye asi jo...já po pravdě teleport používal velmi zřídka a to jen když jsem potřeboval k východu dungeonu, se svým stylem hraní povinně šlápnout na každý čtvereček jsem žádné obcházení zavřených dveří nedělával.

A ten Wizard Eye já vůbec nepoužíval, protože jsem chtěl vidět, kam jsem už šlápl a kam ještě ne :-)
Měl taky někdo problémy s tím, že v některých dungeonech nefunguje kouzlo teleport? Nedělám něco špatně, nebo fakt vývojáři nebyli schopni vymyslet konzistentní mechaniky a museli některé možnosti hráči odepřít?
Chceš abych se s tebou hádal nebo ti odkýval názor na nějakého blogera? Smysl mi nějak uniká...
Hmm, tak crpgaddict nakonec ohodnotil MM3 dost výrazně za předchozími díly! Docela i rozumím, proč se tak stalo. Nejlepší soubojový režim ze všech dílů série měly právě MM1 a MM2. Žádný další díl toto nepřekonal. Další aspekty gimletu už jsou možná na rozepři (např. grafice bych dal o bod víc a gameplay mně vyhovoval také o bod/dva více).
@90210 (19.10.2017 15:57): No mně ale víc zaujal ten jeho závěrečný rozbor, ta jeho teorie, co asi je těch 6 Death Agents v posledních lokacích, jako že to možná jsou postavy,se kterými jsem vlastně dohrál dvojku? :)
@Richmond (27.08.2017 14:02): No, to teda objevil Ameriku....

Ja si toho vsiml asi pred 10-ti lety a to zvlastni propleteni cele serie, Heroes a novodilny trilogie s vyuzitim jmen z puvodnich dungeonu je zajimavej napad, protoze to universe samo o sobe az tak moc propracovany neni a cely to prispiva k tomu, ze si hraci muzou domyslet a spekulovat jak presne to Van Caneghem zamyslel.
Tak crpggaddict to dohrál, jsem zvědavej na konečný verditk :) Ale jako wow, měl jsem o hooodně větší skóre!! Přitom on prý vyřešil každý quest, to já jsem jedne nevyřešil určitě v jednom dungeonu a mám pocit, že ještě jeden vedlejší taky ne. Tak nevím, jestli nehrála roli obtížnost, u MM dám dycky tu nejvyšší. Ale zase Chet je si myslím rozumnej člověk, ten by Adventurer volbu nedal. Tak možná tam hrají roli nahromaděné peníze, expy, levely...
@Jab (27.08.2017 14:29): Jo je to dost propletený. Viz nešťastný Lord Alamar, který sehrál nedůstojnou roli v prvním a pátem díle, Sorpigal a New Sorpigal (první, šestý a desátý díl). I když někdy mi přijde, že to moc smysl nedává :)

Sedmička best? No tu jsem nedohrál kvůli havárii disku a ztrátě uložených pozic. Ale moc pěkný díl.
Tak crpgaddict už to začíná hrát, resp. přišel na zajímavost, že jména výchozí party z třetího dílu se objevují jako významná NPC v dílu sedmém (např. Kastore, Maximus...) :)
@Richmond (14.06.2017 20:02): Tak samozrejme že tam má aj skvelé a zaujímavé hry, len, keď vidím hry ako napríklad: Braminar, Time Horn, Deathlord, Dungeon Revealed, Quest for Tanda, Eternal, Dagger, MegaTraveller 2, Gates of Delirium, ktoré skoro nikto nehral (asi), tak si hovorím dokedy chce v tomto bláznivom maratóne pokračovať :)

BTW o tom Wiz VI by som si aj prečítal, len sa bojím že tam budú spojleri a ja si tú hru pokaziť nechcem.
crpgaddict už má tento díl na seznamu! Nemůžu se dočkat na jeho pohled a pevně doufám, že první místo bude v ohrožení :)
Sakra měl bych sepsat komentář zaměřenej na srovnání s předchozími díly...
@ad142 (01.01.2017 20:11): Mrni na Elemirovu recenzi WoX na oldgames, tam to popisuje, nerad bych to zjedodušoval :) Ono to nebude nějaké dramatické asi. Mně by třeba zajímalo, když hraješ WoX, tak přicházíš o intro pětky a o outro čtyřky? :)
@ad142 (01.01.2017 20:00): Kavernu pod Blistering Heights jsem prošmejdil a samotý Isle of Fire jsem prolejzal snad 4x kolem dokola, protože jsem pořád hledal nějaké zkratky :) Stačilo ale buď zakouzlit Protection from Elements (Fire) a šlo beztrestně chodit po ohnivé zemi. Pak stačilo akorát hlídat změnu dne a noci, kdy to kouzlo vyprchává. Ten ohnivej ostrov měl pěknou atmosféru. Pro mě bylo ke konci peklo projít Maze from Hell a najít ten potřebnej předmět.

Nooo MM4+5 toť otázka. Já hlavně nevím, jestli to hrát jak to šlo po sobě nebo to spojit do WoX. Původně jsem myslel, že jasná volba je Wox, ale Elemirovy komentáře mně spíš vedly k tomu, že to budu hrát odděleně. Ovšem určitě ne tento rok.
@Richmond (01.01.2017 19:45): Ako aj ja sa väčšinou snažím prejsť takmer všetko, rád skúmam mapu, ale každý štvorček je už trošku moc :) Aj keď tú finálnu pyramídu som viac-menej prebehol nakoniec, ale zase bola náhoda že som zo všetkých dostupných ciest dorazil najskôr do tej finálnej časti :) Potom som ešte vynechal dungeon pod tým mestom na ohnivom ostrove a aj samotný ohnivý ostrov som vôbec nepreskúmal, pretože mi ten oheň bral dosť života a ja som nemal proti nemu odolnosť.

Zaujímavé že končil s postavami iba na 40 úrovni, to musel toho dosť vynechať, lebo tak nízky level je pri takom vysokom počte hodín takmer nemožné mať!

Inak plánuješ teraz dohrať aj ďalšie diely série? Myslím hlavne 4 a 5.
@ad142 (01.01.2017 19:10): No já to neměřil, ale prošel jsemv té hře skoro každý čtvereček i když to nebylo nutné. Věřím, že jsi měl mnohem méně hodin, já prostě jsem takovej ten typ, co si potrpí na akuratesu a snažil jsem se projít úplně vše :) Elemir pokud vím, tam nahrál 96 hodin, takže ten můj případ 100+ nebude tak od věci. A to Elemir končil s postavami kolem 40. úrovně, já měl některé přes stovku, takže někde jsem ten čas nabrat musel :)

Jinak oproti prvním dílům změnily v některých dungeonech dosud používané rozměry 16x16 a občas to masivně zvětšily :)
@90210 (01.01.2017 18:43): Tak trojka určite nieje dlhšia než šestka.

@Richmond (01.01.2017 18:25): No neviem, ale + 100 hodín som v tom určite nenahral a ani neviem či je to pri normálnom hraní možné. Ako každý štvorček v hre som nepreskúmal, ale nemyslím si že to zaberie až toľko času. Toto nieje nejaké gigantické Wizardry VII :)

A mapovať si hru v treťom diely je úplná zbytočnosť, keďže hra obsahuje automaping.
@Richmond (01.01.2017 18:25): Animovanej byl pekne, to je fakt, ale celkovy design a pouzita paleta jsou divny. Asi to holt chce brat tak, ze to je kombinace fantasy a sci-fi.

Mapy si nedelam,takze dungeony prochazim rychleji, spis by me zajimalo jestli je nejaka hra v tyto serii vetsi kolos,nez 6.dil,coz je skutecne giganticka zalezitost.
V prvnim dile je to cernoceny prazdny radobymesto :) Ale mne to nikdy neprislo. Zelenej sliz byl nadheren vykreslenej nahodou! Graficky hra prostě exceluje :) Delku hrani bych odhadnul na 100+, ono se to nezdá, ale lokací je spousta. Naštěstí nebylo nutný mapovat, pouze jsem si dělal poznámky v notepadu a i tak má soubor má 64kb a jsou to desítky stran.
@Richmond (31.12.2016 17:30): Tyjo ja myslim dohral 2x dvojku, ktera je imho mnohem lepsi.

Kazdopadne gratulace k dohrani, podival jsem se schvalne na video z tyto hry a zacatek v modromodrym prazdnym radobymeste, kde se generuje zelenej sliz, to je solidni fujtajbl. Ja mam s grafickym stylem techto her proste problem.
Dohráno (teprve druhé RPG, které jsem dohrál podruhé). Pro mě opravdu famózní záležitost, je tam vše, co si já od tohoto žánru přeju :) Postavy skončilly na úrovních 91 až 102, na víc nebyly finance, jinak bych to možná vytáhnul na 120 :)
@ad142 (31.12.2016 12:30): Naštěstí jsem si pohrál s Dragon Lordem a mohl jsem tak utrati dalších 6 milionů :) Už se to maliko zvrhává v tahovou střílečku :) A to hraju na tu vyšší obtížnost. To se mi v prvních 2 dílech nestalo, abych byl takovej masér ke konci hry :)
@ad142 (11.11.2016 14:24): Na kolikátém levelu jsi měl postavy ke konci? Já už se blížím stovce a nyní jsou velkým problémem peníze. Za poslední levelování jsem utratil přes 10 milionů! :)
Tak jsem pořád oddaloval návštěvu posledního pátého města a řešil vše okolo a stále hrál s postavami na levelech 25 (víc trenéři v těch 4 městech nedokáží) až konečně jsem se rozhodl Blistering Heights navštívit a zajít i do místního tréninkového stanu. Po návštěvě odcházely postava na levelech 37-51 !!! Sakra, až 26 levelů!!! Jsem musel mít zatmění :)
Tak jsem se poprvé setkal se Scorpií. Tedy JVC si na ni tedy pěkně schladil žáhu, to si kultovní recenzentka nezaslouží!! :)
Mám rád hádanky, u kterých se musím koukat do mapy ! :)) Ze západní části mi zbývá už jen vyřešit tu hádanku do podzemí hradu Bloodreign a pak se snad už konečně odlepím a pocestuju na východ!