Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Ako je to s respawnom? Napr pred úvodným mestom mám pocit, že sa tam tí červení orkovia stále respawnujú donekonečna. Vždy keď vyleziem, tak vpredu po ceste sa objavia 3 červení orkovia stále a stále dokola.
@mazar1234 (05.11.2016 22:29): Já to nakonec po 2 hodinách vyřešil a jsem na to patřičně hrdej, myslím, že tam řada lidí se zasekne. Poté, co jsem totiž tu hádanku rozluštil, přišla závěrečná hádanka a tam pasovala odpověď, o které jsem si myslel, že to je easter egg :) Pomohla mi i zkušenost s podobným type puzzlu z prvního dílu MM.
Sakra těch hádanek, jenž zatím nedávám je nějak moc! :) Teď zase ta hlava v Cathedral of Carnage! NEstačí, že jsem v tomhle dungeonu už 2 puzzly vyřešil, ten třetí zatím ne. A to jsem řešením strávil hodinu a zapojil i děti. A to stále nemám vyřešenou hádanku pro vstup do podzemí hradu Bloodreign. Ale já se nevzdám, na internet se nepodívám a pomoc nikde jinde nepožádám ! Přijde mi, že oproti dvojce ubyla monstrózně obtížnost v soubojích, zato přibyly tuhé hádanky.
@mazar1234 (01.11.2016 16:28): Nástrahy dungeonu v podobě kyvadel, vyskakovacích oštěpů procházet kouzlem Jump, jedovaté loužičky kouzlem levitace. Kdybys četl manuál a seznámil se s kouzly (v každé gildě ti rádi poradí), mohl bys na to přijít sám a zažít tak pocit osvícení :) Lenochu!! :)
@mazar1234 (01.11.2016 16:28): Nedajú sa odstrániť. Musíš mať kúzlo Jump, alebo Teleport, inak ich prekonať nejde.

Teda aspoň som si myslím že sa nedajú odstrániť. To by bol fail keby som sa teraz dozvedel že sa dajú :-D
Help!
Ako sa odstranuju pasce? Hned v prvom podzemi take kyvadlove noze, vidim ich ze tam su ale nezistil som ako ich prekonat bez zasahu. Mam aj postavu Ninja, ktory ma Thievery skill, ale neviem nic take aktivovat.
@90210 (30.10.2016 19:54): Ani nehovor, to bolo nieco neskutocne uzasne, ked sme parili Ishar 2. Ako sme si navzajom davali informacie a progressovali. A to sme mali vtedy tu debilnu Francuzsku verziu, takze sme nerozumeli absolutne nicomu pisanemu, neskor ked som hral uz anglicku verziu tak som si uvedomil kolko informacii ziskas v tavernach atd...
Napr si dodnes zivo pamatam, ako sme uplnou nahodou pri pobehovani mestom objavili toho typka co predava relikviu za 20 000 v meste v urcitom case. Nahodne sme so spoluziakom behali po meste a zrovna sme mali stastie, ze sme v dany cas zavitali na to miesto kde bol predavac a nasledne sme to povedali druhy den v skole spoluziakovi a ten progressoval a potom zistil nieco ine a povedal nam to a progressovali sme...
A potom sme ziskali fotokopie navodu z nejakeho nemeckeho casopisu, ale nemecky sme nevedeli ani prd, tak sme to museli dat mojmu bratovi, ktory mal za sebou par rokov nemciny na gymnaziu a pohli sme sa dalej.
To uz dnes tazko niekto zazije, pac staci dat google/whatevershit video a je to instantne na obrazovke.


Mega LOL na tej hre bolo, ako sa dali ochcat vsetky copy-protection az teda na tu uplne poslednu, ktora sa ochcat nedala a znamenala koniec (ziskanie poslednej mapy v nocnom klube).
Exploity/Glitche tu ficali jedna radost :-D
@90210 (30.10.2016 19:54): Tá poviedka je naozaj super, už som ju pred tím čítal, na oldgames bola v českom preklade. Aspoň mi osvetlila ten príbeh a dôvod prečo som vlastne celú hru v tom jednom dungeone.
@ad142 (30.10.2016 19:22): Ja ho pred nekolika lety cvicne dohral a bavil me porad, i kdyz urcite pomuze fakt, ze vim jak se hraje, a ze to bylo prvni RPG, ktere jsem kdy hral., takze k nemu mam vztah. Napoprvy jsem to nekdy v 8-mi letech dotahl do 3. patra. Mapy jsem si ale nikdy u zadne hry snad s vyjimkou Quest for Glory 4 a Kyrandie 1 nekreslil, mam dobry orientacni smysl.:) Doporucuju mrknout do manualu, je tam dobra uvodni povidka.

@Phoenix (30.10.2016 18:57): Tys mel tehdy manual? ;0) Manual popisoval kouzla a lektvary, coz bylo fajn, byt nerikal nic o ucinku lektvaru. Na druhou stranu hra samotna obsahovala hinty a nazev lektvaru, kterej vymyval mozek, jsi se dozvedel v prubehu prvniho dilu jako soucast ukolu a v dalsich dilech to byl tusim furt ten samej lektvar. To, ze se ve hre nemaj radi elfove s trpasliky, orkove s elfy, trpasliky a lidmi, zlodeji se vsemi ostatnimi, paladinove s black knighty atd. atd. se vseobecne vedelo a pokud nahodou nekdo delal bordel, tak jsi ho mohl v lepsim pripade vyhodit, v horsim zavrazdit nebo nechat zabit a nabrat nekoho jinyho. Proste jako ze zivota.:)

Ishary se kritizujou lehce, ale kterej 20+ let starej dungein crawler ne. Kazdej ma rad trochu neco jinyho a me tato serie opravdu sedla, vsechny 3 dily jsem hral opravdu hodne a vsechny jsem i dohral a rad na ne vzpominam.
@ad142 (30.10.2016 19:22): Zrovna ten prvy diel ma priserne GUI a obzvlast teda extremne pridrbane ovladanie combatu, navyse kupovanie savegame za zlato.... ono by si kludne mohol prvy diel preskocit (pripadne vratit sa k nemu neskor - po zahrani dvojky ci trojky) a zacat radsej Ishar 2, ten uz ma ovladanie a veci okolo toho fajne v pohode.

@Phoenix (30.10.2016 18:57): Jj, jednak kuzlo od magov, ten Jing-Jang znak a potom to curse co sa odstranovalo inym kuzlom (tusim ten vykricnik ikonka?).

Co sa tyka grafiky, tak Francuzske hry boli tymto legendarne, Silmarils mali vymakanu 2D (lebo o 3D to uz moc neplati) grafiku aj u starsich hier ako Ishary (Starblade, Metal Mutant, La Fetiche Maya, Crystals of Arborea, Storm Master) potom aj dalsie Cryo Interactive, Coktel Vision (ti sice dost digitalizovali ale vyzeralo to super vtedy), Delphine software (fenomenalny Flashback).
@StriderCZ (30.10.2016 18:27): Negativní očarování (jenomže byly dvě, nepřátelské kouzlo a prokletí daného místa a poznat šlo pouze kouzlo, protože bylo na postavě vidět), protichůdné povolání a protichůdné přesvědčení. A manuál nic z toho pořádně nepopisuje.

A ano, grafika je totální špička v rámci 2D ručního kreslení.
Postavy v Isharu se mlely mezi sebou, hlavne když byly pod vlivem negativního očarování. Což byl jeden z důvodů proč jsem dvojku nedohrál- neměl jsem v partě klerika... Jinak Ishar po grafické stránce nemá konkurenci...
@90210 (30.10.2016 12:59): Lands of Lore nebo Beholdery se bez návodu IMHO hrály rozhodně snáz než Ishary, stejně jako třeba Might and Magic od trojky nahoru. Takže bych asi řekl jak který crawler. Nešlo mi o ovládání, ale právě o možnost dead ends, orlů, peněz na vahách nebo míchání lektvarů (ne všechny možnosti jsou popsány v manuálu). Ovládat se dají celkem bez problémů.

jj, jednička je proti dalším dvěma dílům krátká. Manuál by pomohl, ale nevím jestli hodně, protože v něm spousta věcí nebyla. Už zmiňované životně důležité míchaní jednoho lektvaru, jaké kouzla bude mít která postava na kterém levelu aby člověk neměl ve dvojce zbytečně v partě Morgulu když byla důležitá v jedničce, proč se melou postavy v partě (přesvědčení/povolání je jen jedna z možností, proč se tak děje) a podobné špeky.

Série Ishar určitě vyniká grafikou a atmosférou, ale stran "průhlednosti" herních mechanizmů se s tím Silmarils vůbec nemazali, ostatně jako v ničem, co kdy vyrobili, že :-)
@Phoenix (30.10.2016 12:26): Jakejkoli dungeon crawler se hral bez navodu tezce, ale zrovna Ishary maji mozna s vyjimkou prvniho dilu moderni user friendly ovladani a bez navodu to hrat slo dobre, sam jsem toho dukazem. Kazdy dil obsahoval par kritickych mist (typicky orel ve dojce), ale ty byly vetsinou az v polovine hry.

V jednicce jsi mel brzo postavy na max, to je pravda a taky me to trochu stvalo, ta hra je ale kraticka a aspon jsi nemusel litovat toho, ze jsi musel menit postavy v parte. Pokud bych k tem hram mel nekdy manual, tak by to pomohlo hodne a rezani slo vyrazne predejit vhodnym nabiranim, tj nemichat Unknowny se Zeloranem, Aramirem apod.
@Richmond (30.10.2016 11:58): Asi tak. Celá trilogie Ishar je graficky úchvatná, ale vždycky mi na ní vadilo to, že je neuvěřitelně user unfriendly třeba co se týče dead ends (hrát jakýkoli díl bez návodu byl dost problém).

U jedničky je navíc třeba dost nízký level cap a ten nápad s řezání postav mezi sebou je sice zajímavý, ale herně opět celkem podraz, protože to člověk kolikrát pozná až časem.

Celkově se série s hráčem moc nemaže a nevysvětluje ani v manuálu, co jak funguje a pak není problém si dost naběhnout.
@ad142 (19.10.2016 22:11): Score tehdy jeste neexistovalo a Excalibur byl proste Excalibur, po celou dobu sve existence spis fanzin nez normalni periodikum. Uz jsme to tu zminovali, tato serie byla u nas defakto objevena az s 6. dilem, misto ni byl v Cechach a na Slovensku popularni treba Ishar, kterej na zapade tolik znamej neni.

Jinak k ty grafice, vzdycky jsem tvrdil, ze maji MM3-5 hnusnou a nevkusnou grafiku, vcera jsem se podival na video ze zacatku hrani, kde je nejaky premodraly uplne prazdny radobymesto se stale stejnou fontanou na kazdem kroku, coz me v tom nazoru jen utvrdilo.
To GUI je docela masaker, vygenerovat si druzinu som zvladol, ale inac je to docela dost user-unfriendly, aj ked potesil auto-mapping.
No verim tomu, ze zaklad je odohrat par hodin a zvyknut si/zazrat do krvi ovladanie a bude to hratelne.
@ad142 (29.10.2016 20:24): Ono tam fungovalo nějaké pořadí, které končilo tuším emerald, ruby, obsidian nebo nějak tak, takže vždycky stačilo jen vyměnit zbraně a brnění za lepší (za lepší materiál). Ideálně mít zbraně u všech obsidian a maximum brnění také (u zbraní se mi to podařilo, u brnění si nejsem jistý).
@ad142 (komentář): Konečně má tahle pecka komentář! :) Souhlas v podstatě se vším
- pohodová obtížnost (oproti úvodním dílům celkem dramatický pokles)
- kouzelná grafika venkovních lokací
- výborné hádanky
- obrovské spektrum někdy až bizarních potvor

To že kobky měly stejnou grafiku, podobně jako hrady apod. je trochu škoda, ale dá se to přežít :) Ta identifikace předmětů ale vopruz je, to je fakt! Ideální je to asi vést někde v excelu.
Už jsem po těch 22 letech zapomněl, jak jsou ti turnajoví rytíři (jousters) nechutní protivníci! S přehledem zatím nejhorší combatant východní části :)
@Richmond (19.10.2016 21:46): Vďaka, komentár sa pokúsim napísať teraz cez víkend, ale uvidím ako mi to výjde.

Ale zaujímalo by ma prečo to score a excalibur ignorovali. To je pre mňa taká menšia záhada.

@mazar1234 (19.10.2016 21:42): Problém je v tom že ja som DOSovú éru nezažil (pretože som v tej dobe ešte ani nežil) takže neviem. Škoda, bolo by zaujímavé si tieto hry zahrať v tej dobe. Ale hlavne som rád že si ich môžem zahrať teraz :)
@mazar1234 (19.10.2016 21:42): No ke mně se dostal relativně "brzo", určitě někdy v roce 93/94. Navíc já o ní měl informace z knížky Za tajemstvím počítačových her, kde je hře věnováno hodně místa, a tak jsem hru i tenkrát dohrál. Ono Excalibři/score tenkrát tuhle sérii úplně ignorovali, což je hroznej průšvih. Když člověk listuje starými čísly CGW, tak tam naopak je z toho kult již od prvního dílu.
@ad142 (19.10.2016 14:57): Gratulace! Na komentář se těším :) Bohužel posledních 9 dní makám asi 14 hodin denně do práce, takže mám těžké prostoje v MM3, ale jsem optimista a věřím, že to do vánoc dorazím :)
@ad142 (19.10.2016 21:23): Ja si myslim, ze je to sposobene velmi tym, ze v casoch releasov tychto hier u nas (v Ceskoslovensku/CZ-SK) nebola z nejakeho dovodu znama a popularna. Ja osobne som za cely cas DOSovej ery nepoznal ani jedneho jedineho cloveka, ktory by M&M hry hraval a rozsiroval info o nich ani som nikdy ziadnu hru zo serie od nikoho nemal dostupnu.

Prva M&M hra, ktoru som mal bola az M&M7 na piratskych CD, kde som pri nakupe zo zoznamu hier z nejakeho dovodu zaskrtol aj tuto. A to bolo az niekedy v roku 2001-2002.

Z nejakeho dovodu sa M&M hry v nasich krajoch nesirili a neboli zname/popularne nejako vseobecne, masovejsie. Cim to bolo netusim.
@Phoenix (19.10.2016 18:06): Ďakujem. Áno máš pravdu, trojka je bez problémov hrateľná aj dnes. A myslím si že by si tu na DH zaslúžila väčšiu pozornosť ako sa jej dostáva.

Ostatné dungeon crawlery, ktoré vyšli v podobnej dobe hralo oveľa viac hráčov ako MM3, ktorú tu na DH moc ľudí nedohralo. Nehovorím, sú to určite výborné hry, ale myslím si že aj MM3 by si aspoň takú pozornosť ako známejšie crawlery zaslúžila.
Dohrané!!!

Bol to skvelý a neopakovateľný herný zážitok a rozhodne som sa nenudil. Len niektoré hádanky mi robili problém a dokonca som sa aj pár krát musel pozrieť do návodu, ale snažil som sa tomu vyhýbať. A priznávam sa že pri konci som sa snažil čím skôr dostať do finále, takže tú poslednú lokáciu (pyramídu) som dosť prebehol a celú nepreskúmal. Ale aj tak to bola výborná hra a rozhodne neľutujem že som ju dohral.

P.S: A čoskoro napíšem aj komentár :)
Tak dnes som s touto hrou výrazne pohol, skoro celý deň som to hral, lebo som na to mal čas. Už som z toho premight and magicovaný :)

Každopádne som prešiel všetky dungeony na tom prvom hlavnom ostrove (až na tú pyramídu) a ešte aj dvojicu menších ostrovov v tom mori.