Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Ishar: Legend of the Fortress

73
34 hodnocení Platformy
Žánr:
RPG > nezařazeno *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
1992 PCAmigaAtari ST
Vývojáři:
Silmarils
Prvý, je predsa druhým. Ishar nadväzuje na hru Crystals of Arborea a jej príbeh sa odohráva po smrti princa Jarela. Jeho nasledovníci bojovali medzi sebou o nadvládu nad Kráľovstvom, teraz známym ako Kendoria. Táto vojna zanechala krajinu v anarchii a zmätku, ktorý vyhovoval pochybným indivíduám a žoldnierom, akým bol aj čarodej Korgh. Stal sa bohatým a mocným. Korgh vystaval mocný chrám-pevnosť, ktorú nazval Ishar, čo znamená „Neznámy“ v jazyku elfov. Ako neskôr vysvitlo, Korgh je synom zlého Morgotha, ktorého Jarel a jeho spoločníci zničili vo vtedajšej Arboree. Korgh sa pokúša obnoviť temnotu, ktorá v dávnych dobách pokrývala krajinu. Hlavnou úlohou hrdinov tak bude nájsť pevnosť Ishar a zničiť Korgha.

Na rozdiel od svojho predchodcu, je Legend of the Fortress klasické RPG svojej doby. V čom vyniká, a v čom vynikali všetky hry, v tom čase, od Silmarils, je grafické spracovanie a detailnosť sveta, v ktorom sa hráč pohybuje. Boje prebiehajú klasickou formou – klikaním na zbraň, kúzli sa rovnako, kliknutím na vybrané kúzlo. Z dnešného pohľadu istotne zaujímavou „featurou“ bolo platenie peniazmi za ukladanie hry. Nemáš peniaze? Neuložíš.


Poslední diskuzní příspěvek

Kdybych neměl k dohrání ještě tuny japončíkáren, tak už jsem se klidně do opakování nějakých starých kousků mohl pustit.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Asi první co upoutá pozornost, je grafické ztvárnění, které je ojedinělé. První díl toho až tolik nenabízí, je relativně krátký a je tam (nebudu spoilovat) naprosté minimum klasických kobek. Přesto ale venkovní prostory tento handicap nahrazují.

Co bych já především vytkl, je systém ukládání, neboť tento je zpoplatněn :) Pro hráče (jako já), kteří ukládají pozici před bojem, po boji je to trošku nepřijemné, ale nikoliv nehratelné. Závěrečný souboj byl alespoň pro mě velmi tuhý oříšek a padlo při něm mnoho kleteb :)

Pro: grafika

Proti: délka hry, systém ukládání hry, málo kobek :)

+18
  • PC 50
Isharu jsem nikdy neprisel na chut. Povazuju ho za jeden z nejprecenovanejsich dungeonu vsech dob (ve smyslu krokovani - ne, ze by tam nejake dungeony byly). Vlastne je to takovy radobyepicky fujtajbl, ktery se snazi odlisit za kazdou cenu, a to mu naopak pekelne ublizuje.

Richmonda upoutalo audiovizualni zpracovani. To je vylozene prumerne, skoro az osklive. Tvrzeni opaku je minimalne velice troufale, kdyz si uvedomime, jake hry v te dobe vychazely (Realms of Arkania, Quest for Glory III+IV, Wizardry VII, Lands of Lore,...). Ale no tak, lidi, tehdy to umeli vazne lip a problem Isharu je i to, ze na obrazcich vypada asi tak dvakrat koukatelneji nez to, co se potom odehrava na monitoru.;)

Co upoutalo naopak me, je to, jak je hra k uzoufani nestravitelna. Pribeh nula nula nic, po par (divne rychlych a divne snadnych) soubojich na uvod ma clovek 15000 zlatek, za ktere vyrabuje uvodni mestecko. Nic pritom nedava smysl, banda orku (ci o co slo) uprostred vesnice (cti nahodne rozestavene desitky budek), v divocine opodal stojici zena/klerik, ktery se ke mne bez duvodu pripoji, nacez v dalsi bitve umre. Vubec to ale nevadi, extremni fluktuace clenu party je pro Ishar zjevne typicka. Atd atd atd. Pokud nekomu pripada platba v herni mene za ukladani pozice prijemne old-school, podle meho nazoru se jedna o naprosto zbytecnou kravinu.:)

Kazdopadne ta krabice se hrou je skutecne hodne pekna a tak nejak pokazde strasne lakajici. Zkousel jsem tuhle hru uz asi trikrat a pokazde doufal, ze se ve mne neco zlomilo a ja treba prozrel, jak moc je to genialni a jak moc jsem to predtim vsechno nepochopil a nedocenil. Inu, jeste se tak nestalo, ale ja se jen tak nevzdam!

Pro: Asi volnost? I kdyz za jakou cenu...

Proti: pribeh, grafika, zvuky, delka, sprava party, souboje, leveldesign, prazdnost,...

+13