Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@ad142 (05.10.2016 19:59): Já mám druidku, která Walking on water získala relativně brzy, ale zatím hodlám jen projít vše suchozemské. Jinak jsem rozluštil hádank v hradu Whiteshield, abych se dostal do podzemí tam pak zjistili, že tam jsou pěkně tuzí nepřátele, k nimž navíc není snadná cesta přes bytelné dveře a ty zpropadené šípy :) Takže bloumám v Cyclops Cavern. Deníček mám tedy notné obsáhlý a to si hru nepamuju, jen zapisuju souřadnice důležitých míst a různé hinty,rozhovory apod.
No konečne som našiel nejaký item, ktorý mi dáva kúzlo Walking on watter. A chvíľu mi aj trvalo než som zistil že ho mám použiť z inventára :)

Hrozne ma ale štve že nemôžem otvoriť tie truhly v Halls of Insanity, pretože na to nemám dostatočne vysoký lockpick skill. Celý dungeon som "vyčistil" ale jedine ten loot nemôžem zobrať.
Puzzle v Arachnoid Cavern jsem nedal, i když jsem nebyl až tak úplně daleko. Mrknul jsem pak do návodu a chtělo to ještě potýrat se trochu déle :) Každopádně nechám tenhle malý questík s parádním puzzle nevyřešený, snad to nebude mít dopad na dohrání hry.
@ad142 (26.08.2016 18:27): Já si při vyrtváření party 3 hrdiny vytvořil a 3 vzal z těch předdefinovaných. A překvapilo mě, že ti moji vytvoření neměli lautr nic, takže první souboje byly u těhle tří beze zbraní :)) Rat Overlorda ještě nemám, ze skladiště jsem utekl :)
@Richmond (26.08.2016 18:04): Myslíš rat overlorda? Moc silný nebol. V pohode som ho usekal. Ale tú protekciu v chráme som myslím že použil :)

Mne osobne teraz dosť robia problémy kyklopovia. Za nič na svete ich stále nedokážem poraziť. Hlavné keď ich je veľa.
Já si schválně vytvořil poměrně slabou partu :) Vzal jsem na milost dokonce i druida, takže pouze 2 tanky a jediný mág. Tam totiž nešla vůbec nastavit obtížnost.
@Phoenix (26.08.2016 12:25): Ja som si akurát na začiatku zvolil defaultnú partiu. Bál som sa že si vytvorím zlú a budem to mať zbytočne ťažšie.

A áno je bez problémov hratelná aj dnes, grafika je úplne v pohode a ten systém nieje až taký zložitý.
@ad142 (26.08.2016 12:06): Jen tak dál. Trojka je IMHO bez problémů hratelná i dnes (zase se tolik neliší od Worlds nebo Swords), na první dva díly se stále přemlouvám :-)

Pokud nemáš nikoho, kdo by uměl kouzlit Walk on Water (v defaultní partě není), tak si nech nějaký předmět, který to umí (tohle v dalších dílech změnili, už to umí defaultní parta a současně je to kouzlo, které umí více různých povolání).
Už som dohral MaM VI takže sa môžem vrhnúť do tretieho dielu. Dúfam že mi to pôjde.
Češtinu nemá..., ono přeložit trojku, vzhledem k četným hádankám, dá zabrat
Mne osobne na grafike hier nikdy nezáležalo. Najradšej mám staré hry. Táto hra ma láka aj preto lebo som nikdy žiadny krokovaní dungeon nehral. Teraz hrám šestku veľmi sa my ľúby tak aj preto chcem vyskúšať aj staršie diely MaM. Tieto MaM poznám vďaka Elemírovej MaM stránke. Ako si povedal začnem hrať trojku a uvidím. A trojka nemá žiadnu češtinu však? Nepočul som o nej nič.
@ad142 (05.02.2016 14:11): Já 4+5 nikdy nehrál extra dlouho. Zato trojku jsem dohrál a je to podle mě skvělá hra. Já bych to být tebou neřešil. Prostě zkus trojku a uvidíš. Pokud se ti to bude hodně libíit, tak můžeš si pak dát další díly. Ono graficky mezi 3+4+5 velký rozdíl není.
Prosím vás. Chcem si zahrať staršie diely MaM a neviem či mám začať Isles of Terra alebo World of Xeen. Momentálne mám rozohranú šestku a keď ju dokončím si chcem buď zahrať 3 alebo WoX.
Co jsem zkoušel, tak je fajn, že si ovládání (makra) můžeš zcela nastavit podle svého, takže když nechceš, vůbec nemusíš.
Perfektní je, že si můžeš vybrat- tlačítko na pohyb s ikonou, nebo bez ní, velikost tlačítka, průhlednost pozadí, prostě cokoliv.
Plánuji, že si nechám na hlavní obrazovce jen klávesy na pohyb, enter, Esc a CTRL a klávesu A a S (pro boj)- chce si to s nimi pořádně vyhrát.
U grafických maker pro kouzla ještě nejsem rozhodnutý.
@StriderCZ (18.10.2014 20:09): No když jsem si koupil první tablet s Androidem, tak jsem samozřejmě k tomu koupil DOSBOX Turbo a nainstaloval MM3. Tablet položil na šířku na stojáneček, připojil klávesnici přes USB a to se to hrálo!! Dovedu si představit, že bych takhle hrál všechny díly, protože klávesnicové ovládávní je tam skoro ideální. Ale hrát tyhle díly na tabletu s dotykáčem? Nevím, nevím. Ta kombinace grafiky prvního dílu a novější grafiky s kouzly a pod. Nepůsobí to na mě dobře. Bohužel původní tabletu už nemám a k tomu novější nejde připojit klávesnice, takže si MM nezahraju holt.
Rád bych všechny informoval o skvělé zprávě.
Elemir na svých stránkách:
http://www.svetmightandmagic.cz/omm/omm_android.php
informuje všechny fanoušky téhle skvělé série o novém (a dle mého názoru) dokonalém emulátoru pro android.

Určeno pro všechny díly Might&Magic I až V !!!

Beru nový sešit, zahajuji taktickou přípravu a vracím se zpět do roku 1987.

Pravda, mám rozehraný šestý díl (jedna postava- mág), ale ...

Od doby co odešel netbook hraji hlavně na tabletu a vyjma Tower defence her jsem vyhledával adventury.
Jasně dohraji (časem) LoG 2 i MM X, ale dohrát první díly M&M na tabletu- tomu nelze odolat.

Takže neváhejte a hrajte

Mimochodem, pokud bych se po dobrání všech dílů M&M moc nudil, můžu se pustit do Eye of beholder...
StriderCZ: Nedávno jsem z gogu sehnal M&M VI - Limited Edition, která obsahuje všechny díly do VI.. I. a II. se mi jeví spíš jako poctivý oldschool dungeon (vůbec ne RPG jak jej dnes známe), III. díl je přechodníkem, IV. V. někdy hodlám i dohrát (vypadá hodně schopně, v podstatě něco jako Heroes I. a II.) no a VI. a dál už je klasika... Dokonce doporučím i odsuzovaný IX. Klasice se zdaleka nevyrovná, ale mě bavil a dodnes na něj vzpomínám.
Pokud uvažujete o hraní starších dílů M&Magic, pak má smysl začít třetím dílem.
1. díl je z dnešního pohledu prakticky nehratelný, 2. díl se již hrát dá (jde v podstatě o hratelně i graficky vylepšený díl první), ovšem stále jedná se o rozsáhlé RPG určené spíše pro milovníky osmibitů (já začal vyrůstat na AMIZE).
Trojka,IV+V mají v podstatě identický styl, ovládání i grafiku (podobně jako pozdější díly VI+VII+VIII).
Třetím dílem jsem začal, a možná i proto mi přijde lepší a kompaktnější.


StriderCZ - taktez gratulace! Trojku si urcite nekdy dam znovu, protoze jsem ji dohral nekdy pred 15 lety a libilo se moc. :)
Gratuluju! Už dlouho uvažuju, že se do starších MaM (1-5) taky pustím, tak mně to třeba v budoucnu pomůže. :-)
4Tulareanus - Ale jo, hraju stary hry, ktery bych klidne mohl jako malej kluk hrat na svy zakoureny 386 na zacatku 90. let. Trosku nam ten vyvoj stagnuje. IMHO budou stary hry podobny pripad, jako stary filmy a klasicka hudba. Dungeon Master bude neco jako Sunset blvd. nebo Tannhauser od Wagnera.:0)
90210: Propojena je jenom 4 a 5. Ta verze z GOGu uz se tak rovnou instaluje. A ano, jsou to prave RPG orgie :)
4Richmond - Pro me je hodne dulezita ta provazanost MM6/MM7-HOMAM2/HOMAM3 (nic dalsiho jsem ze serie MM nehral), bez Coraka a Sheltema, kazdopadne mam nekde zahrabanou prirucku k MM6, kde jsou popsany i minuly dily, takze chapu ty sci-fi prvky. Hodne zajimave vypada hlavne to propojeni 3,4 a 5 dilu do jedny hry, patrne se bude jednat o RPG orgie. Nechavam si to na duchod.:0)
Ja som hral ako úplne prvé HOMAM 1, následne HOMAM 3 a M&M V, lenže ten bol na mňa v tej dobe tak strašne komplexný, i pre neznalosť angličtiny, že som to asi po hodine zabalil.
Starsi MM se hrajou skvele! :) Odpustit je jim treba jen bidnou manipulaci s inventarem a absenci informaci o predmetech. Na to je potreba evidovat si vse na papir. Osobne mam starsi dily radsi než ty nove.
Napis spis nejakej rozsahlelsi komentar, hodne by me zajimalo jak se starsi M&M hrajou. Tyhle hry jsou na zapade povazovany za klasiku RPG, ale do CR se snad vubec nedostaly, nemluvilo se o nich, nepsalo se o nich, respektive autori Excaliburu/Score je proste nikde nesehnali a my hraci taky ne. Jejich misto mozna tak trochu zaujmul Ishar, kterej zas vubec nikdo nezna v zahranici a o tyto serii dokonce ani neni vubec mozny ziskat zadny info na zahranicnim netu. Popularita starich dilu serie M&M je trochu vypovidajici i z toho, ze jsem sem ty zasadni na databazi musel nahodit az ja nekdy pred par tydny. Popularita sveta M&M do Cech prisela IMHO az s HOMAM2, pamatuju si, jak jsem ji nekdy nedlouho po jejim vydani videl u kamose (hrali jsme hot seat a vubec to neznali), byl jsem naprosto unesenej, hltal recenzi ve Score (ktera byla dost o nicem) a pak ji od nej tahal asi na 50 disketach (nemel jsem CR ROMku), proste bes. Pozdeji vysel Might&Magic 6 a uz vse jelo....

Musim rict, ze jsem v minulosti po zpristupneni ruznych abandonware sajt nekolikrat koketoval s tim, ze si starsi dily zahraju, ale trochu me odradila dle meho nazoru hodne nevkusna a silene preplacana grafika, aspon takovy je muj dojem ze screenshotu.
Wizards & Warriors má vskutku super world map. :) Inak v tomto smere pre mňa fungovalo veľa RPG: M&M 6,7,8, Morrowind, Fallout 1 & 2 (pri prvom hraní, pri každom novom objavení zeleného krúžku moje srdce poskočilo), Arcanum...
No, mapky mám moc rád, ale např. Wizards and Warriors byl fajn i bez toho, abych viděl dál než tak 10 - 20 metrů (na exteriéry se tam moc nehraje); podobně třeba Arx Fatalis. Ale třeba v Gothicu 2 mě rozhlížení z vysokých míst (kopce, věže atd.) bavilo. A létání vysoko nad městy a pustinou v novějších MM (6, 7, 8) je taky celkem uspokojující. :-)
Vždy, když si spustím tuto hru, tak si vždy vzpomenu na tuto úvahu:

Zamyslete se, co je podle vás znakem kvalitní počítačové "hry na hrdiny". Tabulky se statistikami? Záplava questů? Medovina tekoucí proudem? Ženské postavy s naddimenzovaným poprsím? Tohle všechno mnoho současných RPG nabízí, ale nic z toho nedělá dobrou hru. Pudlovo jádro ale dřímá někde jinde, ve zdánlivě banálním detailu- rozhlížení se. Pořádné erpégéčko totiž poznáte ve chvíli, kdy se vám v něm chce rozhlížet. Vylézt na kopec a rozhlédnout se. A když není kopec, tak na nejbližší věž, střechu stodoly, stožár plachetnice, nebo otevřít mapu a kochat se neprobádanými oblastmi., kde možná číhají nepřátelé o dvacet úrovní silnější, ale VY se tam jednou dostanete, to dá rozum. Ale nejde jen o technickou možnost rozhlédnutí se, ať už kamerou v pohledu první, nebo třetí osoby, izometricky, nebo z ptačí perspektivy. Důležitá je ta chuť a chuť se rozhlížet nevykřeše ani sebelepší engine, když do něj autoři nenasypou poctivý virtuální svět.

Text (mírně upraven): Lukáš Grygar, Level 135, úvod recenze GODS, Lands of Infinity

V současné době tuhle hru pařím asi dva měsíce, a až ji dohraji se vším všudy, tak připravím (podobně jako u MM I) volný překlad manuálu... a doufám, že mi jej Elemir na svých stránkách opět uloží :-)