Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Say: Přesně tak je to hned lepší, než když jsem to hrál na těžkou obtížnost to furt tak těžký nebylo. Chtěl jsem nejdřív skusit hardcore, ale pak jsem si nakonec dal tu insane, protože ona je i přímo jedna achvi udělat hru na insane.
MIGtheDRAGON: Taky si dávám ME2 na hardcore a podruhé a musím říct, že je to fakt tuhy a využiješ maximálně všechny schopnosti. A hra baví!
Marcusss: Tak ono záleží i na tom za koho hraješ celkově mi to nehlehčí přijde za vojáka, kdy pokud umíš trochu mířit dáš cokoliv celkem rychle. Ale když jsem to hrál naposled (pár dní zpátky) tak jsem si vzal obránce (ten co neumí s žádnou zbraní jen trochu s pistolkou, ale dost málo) a jako první kam jsem jel bylo k tý assariajce a jak vyjíždíte tim výtahem nahoru a je tam takovej ten silnej krogan tak jsem ho kosil asi hodinu teď hraju ME2 na insane (ta nejtěžší obtížnost) a nemůžu si stěžovat je to už celkem i dost o taktice (hraju pořád za toho obránce jsem ho importoval).
Elfian - No nevím, já podruhé hrál jedničku na Veterána a upřímě jsem většinou zíval nad tím, jak lehké ty přestřelky byly. Když člově používá mezerník a takticky rozdává úkoly a používá schopnosti, tak málokdy zažije těžké souboje. Aź to budu hrát příště, asi to dám na insane, nebo přinejmenším hardcore...
Elfian: Hold se musíš víc snažit a mít víc vyrovnanej tým :) případně se vždycky dá snížit obtížnost. Furt je to lepší, než třeba v zaklínačovi, kde byly situace, kdy do tebe mlátili dřív, než jsi stačil vyndat meč to se třeba v mass effectu nikde nestává.
Tak jsem se u toho pěkně nasral. Nejen že to je normální FPS s hodně kecáním, ale po dokecu nějaké důležitější postavy se na mě vyřítilo spousta sviní a asi po desáté mrtvo. Nasrat. Mám rád těžké souboje, ale toto je debilita.
No to tiez, najma pristavanie s tym autickom. Nie len ze bolo treba hrajkat s jeho ovladanim aspon na 30 planetach, ale tiez bolo vzdy treba vidiet tu istu 20-30 sekundovu animaciu ako vas to vyhodi na planetu.
Mne skôr vadilo nemožnosť preskakovať videné animácie ak som rovno po nich napr. umrel (stala sa mi napr. vec, že v animácií nabehli nepriatelia a sekundu po videu som umrel na fakt, že všetci namierili a vystrelili naraz na moju hlavnú postavu skôr, než som mohol čokoľvek spraviť.
NL: tak to jsem zvědav. Včera jsem to nainstaloval. Uvidíme zda mě to bude bavit.
Tohle vadilo i mě, sice jen okrajově, ale vadilo. V ME1 je hned několik rozhovorů, které jsem opakoval hned několikrát (třeba kvůli následující obtížnější pasáži) a radost jsem z toho opravdu neměl. Ve dvojce se mi to stalo pouze jednou, ale zase to mělo pořádné grády - Poměrně dlouhý rozhovor jsem opakoval cca 5-10x :D

Ale celkově je to jen drobná vada, ME1 trpí mnoha závažnějšími chybami.
Hovorim, clovek stlacil medzernik iba raz, ale ak to bolo v presnom okamihu kedy nabehla aj lista s moznostami, tak sa odklikla rovno aj odpoved.

Ono totiz, ta dialogova lista nabehla uz v polke vety - vacsinou akurat ked som docital a nechcelo sa mi cakat kym to dopovie - a dost casto v tom okamihu aj vybehla lista a odklikla sa.
čo takto stlačiť medzerník jedenkrát? :D
Mne tieto veci fakt nevedia, skôr beriem zatiaľ ako negatíva manažment a (ne)ovládanie družiny a asi sidequesty.
AlienN: To skoro zní jako bys nikdy žádnou akci na UE3 nehrál... Všechny jsou v podstatě dost podobný ME nebo UT3 - všechno jsou to víceméně silně uzavřené koridorovky s nijak přelomovou grafikou. S grafikou samotnou engine až tak moc nesouvisí, spíš je to o tom, co všechno dokáže utáhnout výkonově. A UE3 už je hodně starý. Navíc se tam hraje na kompatibilitu s konzolemi a to dost silně.

KOTOR bylo zrovna co se týče ovládání a vůbec interaktivity naprosto něco jiného, i když vizuální a myšlenková podobnost tam jistě je.

Ty rozhovory mi taky vadí, abych se přiznal. Jsem zvyklý na to, že postava přeříká přesně to, na co kliknu, takhle většinou vůbec nevím, kam se rozhovor kterou volbou bude ubírat.
Last jedi: Jak píše Ebb, při odklikávání mezerníkem jsem vždycky nechtěně odkliknul i vlastní odpoveď. Poslouchat znovu mou odpověď by mě nevadilo, obzvlášť když si ji mohu vybrat ještě v době kdy mluví druhá postava a je to imho lepší než nemít nad dialogem plnou kontrolu.
To s MI a SM mě překvapuje, nehrál jsem je a vzpomínám si že snad ve všech prewiev ME toto vychvalovyli jako převelice originální inovaci.
Obcas pri odklikavani niektorych rozhovorov medzernikom sa mi odklikla aj nasledujuca odpoved, ked v tom istom momente nabehol aj ten bar s moznostami.
Rozhovory sa dajú odklikávať medzerníkom. Kecy mi nevadia, postava sa drží aj témy aj smeru, akým chcem rozhovor viesť a ironické odpovede sa tiež občas dajú vybrať, ale ako som napísal nižšie, keďže hlavná postava je plne nadabovaná, tak by bolo čudné najprv si odpoveď prečítať a potom ju ešte zvlášť vypočuť. Takto inak býva už dlhšie v hrách ako Monkey Island alebo Sam & Max...
Cobra: Že je to na UT3 enginu jsem zděšeně zjistil až jsem ten příspěvek poslal... a opět, vážně nechápu proč v Bioware překopali dobrý engine na akce přímo stvořený do paskvilu, který je co se týče vizuálního stylu, ovládání i "volnosti" pohybu naprosto k nerozeznání od enginu KotORů...
Last jedi: Mluvím o tom že postava neříká to co chci aby řekla - sice rámcově se naznačeného směru rozhovoru zhruba drží, ale ve chvíli kdy vyberu nějakou ironickou stíračku a Shephard je místo toho asertivní až hrůza, tak mě to štve. Skutečně nechápu proč se snažili být v tomhle inovativní... leda snad že by chtěli svému méně gramotnému publiku ulehčit od zajisté nesmírně namáhavého čtení delších odpovědí, takže jim takto stačí číst si ty jednoslovné a víceméně se tedy mohou jen v klidu dívat jak ty dialogy hezky odsýpají samy od sebe.
Konzolové ovládání dialogů bych přežil, jen je nemilé jakým způsobem to znesnadňuje/znemožňuje odklikávat rozhovory rychleji než jak samy plynou.

Jezdění v autě je sám o sobě nápad docela dobrý, ale zpracování je naprosto příšerné.
Možno nie je stavaný na nejaké freeform, alebo veľké otvorené hry, ale vzhľadom na to, že ME je dosť koridorovka a ani exteriéry nie sú určite obrovské, tak v tom žiaden problém nevidím. A napr. graficky a filmovo lepšie spracované postavy som v žiadnej hre (nepočítajúc ME 2 a neviem ako je na tom MGS4) nevidel.
Vzhledem k tomu, že je to Unreal Engine 3, na kterém jsou postaveny desítky různých her, nezdá se mi, že by na to nebyl stavěný :-)
Ako sprzneného dialógového systému? Ak myslíš to, že pri možnostiach nemáš doslovný prepis toho, čo povieš, tak je to preto, že tvoja postava vie rozprávať a tým pádom by 2x to isté bolo iba otravné a ak je to pre to koliesko, tak napriek očividnej konzolovitosti s tým nebol najmenší problém, navyše pravá a ľavá strana ti ukazovala či sa držíš alebo vzďaluješ od predtým spomínaného subjektu hovoru. Čo sa týka grafiky, ani to nemám na max a až na nejaké tie textúry debien a stien mi to vôbec nevadí, jazdenie makom po tých "piesočných planétach" má tak či tak dostatočnú atmosféru a hlavne je to spestrenie navyše, ktoré (aspoň z počiatku) človeka baví, ak sa odbremení od myšlienky, že všetky rpg by mali byť robené presne podľa jedného vzoru a akýkoľvek pozmenený, alebo iný prvok je zákonite mínus.
Tak to je vcelku děsivé, já čekal že ta hra sbírá vysoké hodnocení hlavně za grafiku, protože moje první dojmy jsou že je to nepříliš hratelná arkádová střílečka ala Gears of War naroubovaná na rádobyKotOR, přičemž na něco takového ten engine absolutně není stavěný.
Mimochodem účel takto zprzněného dialogového systému jsem vážně nepochopil a ježdění v hopsajícím angličáku mě zabilo smíchy.
No nezlepší se to, mno. Až na posledních pár planetách, jinak ani ťuk. :-)
Prostredi je v lepsim pripade tuctovy, v horsim hnusny jak rit. Pokud se dobre pamatuju tak uvodni planeta patrila rozhodne mezi to lepsi, ehm.
Tedy čekal jsem od Mass Effectu mnohé, ale opravdu ne to že bude mít tak hnusnou grafiku. Jsem teprve na začátku a ta úvodní planeta je vyloženě odporná... řekněte někdo prosím že se to časem zlepší...
Last jedi.. Po příběhové a "filmové" stránce se můžeš velice těšit na ME2.. Po RPG stránce budeš velice sklamán, stejně jako já...:-( Ale musím říct, že ME i ME2 mě několikrát takřka posadil na prdel.. Ta filmovost a vtažení do děje je vskutku nevídaná.. Nejvíce mě ohromuje propracovanost a domyšlenost celého Mass Effect univerza, na všechny nejasnosti a otázky jsem nakonec vždy dostal odpověď..
Pôvodne som sa bál, že Mass Effect je len nafúknutá bublina, ale konečne som to dosť oneskorene rozohral a síce to má od skutočného rpg veľmi ďaleko, ale je to skutočný zážitok. Tá filmovosť, krásne rozhovory, codex a občas reči nijak nesúvisiace s questami a príbehom, len doplňujúce lore a atmosféru, dávno ma žiaden singleplayer tak nechytil, naposledy asi Final Fantasy VIII, ktorý som hral v 2007, inak asi už len Kotor 2 a Fahrenheit ešte pár rokov predtým...
Skutočne, má to svoje Bioware klišé a šablóny, ale ja to beriem tak ako podkategórie filmov, tak ako má noir svoje klišé a šablóny, tak ako majú výpravné filmy svoje prvky, jednoducho je to určitý štýl a odsúdiac od rôznych detailov v hrateľnosti a parametrov samotnej hry, tak je to zážitok, ktorý baví, čo potrebujem viac?
Hmmm ako sa tak na to pozerám, toto by som si mal skôr odložiť pre prípadný komentár, keď to dohrám. :D
Ja som poziadal admina, aby zlucil moj novsi ucet(kmfdm) s tymto ku ktoremu som uz davnejsie zabudol heslo a nemal k nemu pristup. Je teda mozne ze par komentarov tu budu chvilu duplovane, ktore by som inak editoval, kym sa vsetky vymazu spolu s hodnoteniami.
Klídek, však proto jsem na to upozornil. Možná se jen blbě načetla nějaká záloha. Však on to Memphis pořeší až bude online.
100% tam byl kmfdm, vzdyt za pochvalne nazory dekoval:).

Viz. prispevek 5.02.2010 16:05:05.
Jop, urcite bug. Nejsem si jistej jestli tam byl kmfdm, ale rozhodne tam nebyla nula v hodnoceni.:)
To je nějaký bug, Ebb tam už jeden koment má a ten poslední psal kmfdm, alespoň odpoledne u něj byl jeho nick.
Tak s tim posledním komentářem musim rozhodně souhlasit. Někdy mi přijde, že nemají vůbec žádnou fantazii tak dělají jednu hru jako druhou. Na druhou stranu alespoň, že ME2 dal těm rozhodnutím v ME1 nějaký smysl, protože jinak vůbec nemělo cenu řešit jestli si rozhodnout tak, nebo tak.

Garret: Ten poslední komentář bez tý diakritiky, ale napsal Ebb a ne kmfdm ,,,
ME1 jsem dohrál před pár minutami a stává se to skutečně i u posledního bosse. Jde o útok doprovázený čirým červeným laserem, který hráče nezraní. S patchem 1.02 stačí přepnout na jinou zbraň a zase zpět a vše zase funguje, bez patchů bylo to přehřívání krapet trvalejší.
Sten: Přesně to se mi stalo u konečného bosse, ale nebyl jsem si jistej jestli to tak má být nebo ne, protože jsem přehodil na pistolku a s tou se mi to nestalo (tak jsem ho dal s ní). Pak jsem to hrál podruhé za infiltrátora, ale to jsem ho dal rovnou pistolkou.
sten: Tohle měla asi původně být featura utoků těch plazivých Gethů, akorát se spouštěla i v jiných chvílích a už nezmizela (patche to částečně opravují, občas to ale pořád zazlobí).
Mě se často stalo, že se mi zahřála zbraň a už nevychladla. Změnil jsem si zbraň a stalo se to samí a stejně tak to vyřešil save - load
MtM: Já taky ne, tedy při prvním hraní a bez patchů (když tedy nepočítám nepovedený první start hry, kdy mi všade chyběly textury :D). Jenže s přibývajícími patchi a větší vnímavostí se to asi nějak kazí :)
NateLogan - novidis, ja som po technickej stranke nemal s ME1 ziadny problem, po celu dobu hrania.
Z pouze zapne chůzi. Ale už jsem to "vyřešil" - po hromadě pokusů a bádání nad prapodivným problémem jsem prostě nahrál starší pozici a dal si repete... Jde tedy o jednoznačný bug ve hře.

Když to shrnu, tak ME1 se v odladěnosti může klidně měřit i se samotnými velikány od Bethesdy :)
Hmmm, nějakým záhadným způsobem mi začal blbnout sprint. Při chůzi pěšmo mi postava neustále sprintuje a tlačítko pro sprint je jaksi invertované (když stojím, zmáčknu shift a rozběhnu se, postava normálně klusá, jakmile shift pustím, začne sprintovat). Restart hry nepomáhá, nesetkal se někdo s tímto problémem?