Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Coldplaz (30.09.2019 01:03): Je to skvělá hra. Jiná, a v některých ohledech nedokončená, ale výborná. AVGN vypíchnul problematické části, ale již tam nezaznělo nic o atmosféře, unikátnosti fyziky (v pozitivním smyslu) a povedeném level designu. Já to poprvé hrál v roce 2009, a zážitek byl daleko silnější než třeba z Crysis. A to mě Jurassic Park jako takový prakticky nezajímá a filmy jsem viděl jen letmo.

Ale osobně mám rád tyto často nedokončené, ale sympatické hry jako Deus nebo S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl. A dle komunity, která u Trespasseru nebo Stalkera je, nebudu sám.

A na většině stránek má pozitivní hodnocení:

86 % lidí se tato videohra líbila - Uživatelé Googlu
Hodnocení: 4,7 - ‎25 hlasů - Myabadonware
3.41 / 5 - GameFAQ
Zaujímavé, že tu to ma pmerne vysoké hodnotenie keď väčšina recenzií na tú hru boli skôr negatívne
AVGN tiež dosť skritizoval tú hru.
Očividne bola dosť inovatívna, ale nedokončená.
Prej meli vyjit 2 remaky, jeden Unity engine a druhy na CryEngine... ale nikde to nemuzu najit ke stazeni, ono to nevyslo? NEvi nekdo?
@FildasCZ (19.03.2019 22:03): Tak s tým super-čuper-mega-super ovládaním pohybu rúk svojho času experimentovala aj tá rubačka, ale kupodivu to už nikto nezopakoval, asi preto, že to bolo na hovno.... (Die by sword?)
To ovládání museli dělat ožralý ne :) pěkný hra ( i když prázdná žádná hudba v pozadí a ani příroda)
existuje tady někde slušnej návod v textu? myslím, že by neškodilo ho sem píchnout, když se třeba někdo nemuže dostat dál, aby furt neotravoval. mimochodem T-rexe "zabije" jeden cívkovej zásobník z AK a asi 10 ran z brokovnice, pokud to vysypeš do něj... taky jsem se vodbouchl sám, když jsem vrazil s kvérem do dveří. takovou zkušenost zatím nemáte, co?
tak s tou bílou kartou to posrali, mělo to být něco na zpusob té předchozí a hledat se měla jen ta první, modrá.
"Nechápu, proč tvůrce napadlo, že když tak blbě naprogramují skákání, tak umístí do hry hned asi desítku vyloženě plošinovkových meziher." výborný komentář, nicméně bez těch poskoku by to nebylo ono a to naprogramování se zmrvilo až potom!
@montana (03.10.2013 14:19): Kde je vůle, je i cesta. Stáhnout se dá samozřejmě všude možně a uvedenou sumu můžeš věnovat například na chudé psy, že ;-) Tím bude Tvá karma opět v rovnováze :-)
@Dan9K (03.10.2013 12:52): jj, tu část o fyzice jsem psal tak nějak pro všechny, protože spousta lidí má pocit, že první fyzikální puzzle přinesl až Half-Life 2. A samozřejmě to tehdy nebyla zase taková legrace spočítat, proto se stávalo, že se dřevěné krabice chovaly, jako by je někdo namydlil :-) Nicméně třeba zabití dinosaura pomocí svržení obytného přívěsu (nebo co to bylo) mi přišlo geniální a tak nějak reálné

Teď se mi nevybavuje žádná zbraň bez mířidel, ale původního Trespassera jsem hrál před hodně dlouhou dobou (a v Trescom Isle asi nejsou úplně všechny zbraně z původní hry). Absence "tečky" jako u většiny FPS vůbec nevadí, hra je tomu přizpůsobená stylem "sem tam jeden dinosaurus". Ruka není zdaleka dokonalá, beru to tak, že tehdy to asi bylo maximum možného.

Že by měli dinosauři autoheal nevím, ale nevím všechno :-) Konec jde z hlediska logiky trochu proti zbytku hry, ale jinak si gradaci ve hře s minimem nepřátel neumím představit. Mohly by tam být nějaké těžší hádanky, ale to není moc gradace :-)
@Walome (03.10.2013 09:24): díky moc!
Mně se zdá, že teda trochu spoileruju. Ono tam v tom příběhu moc není, takže ani není co (maximálně se dá spoilerovat, jestli se teda Anne zachrání nebo ne, případně jakým způsobem se tak stane :-) ), ale spoileruju trochu co se týče prostředí, kam se člověk dostane a tak :-)
@Phoenix (03.10.2013 07:07): tak jistě, že jsem v tomhle směru (co se týče fyziky) tolerantní, je mi jasné, že takové pionýrství sebou ponese problémy.

Jinak vím, že většina zbraní (ne každá) má mířidla, ale není tu ten klasický křížek nebo tečka jako u většiny jiných FPS, a ruka Anne většinou jde z určitého úhlu, takže se mi mnohokrát stalo, že jsem si byl jistý, že mířím dobře, ale bylo to vedle. Já to nekritizuju, jen že to chce trpělivost, mně se to líbilo.

Psal jsem, že jsou prakticky nesmrtelní, albertosaurus i tyrannosaurus. K jejich zabití člověk potřebuje speciální zbraň, protože všechny ostatní mají málo nábojů, nejsou tak účinné a i dinosauři mají podle všeho autoheal. Takže jedinkrát, kdy se mi podařilo "zabít" tyrannosaura bylo, když ho zabil jiný tyrannosaurus.
Co se týče bojů, ke konci už jich je tolik, že už je to v podstatě klasická fps ale souhlasím, že ten menší počet celkově se mi moc líbil. Tak to mám rád.
Poslední level byl gradující, souhlasím, ale na úkor logiky a realističnosti, na kterou přitom hra celou dobu hodně sázela.
@Dan9K (komentář): Souhlas s obskurním fungováním fyziky, nicméně je třeba mít na paměti, že se jedná snad o první hru s fyzikálními hádankami, dlouho před tím, než něco podobného zpopularizoval Half-Life 2.

Není pravda, že člověk nikdy neví, kam střílí. Každá zbraň má mířidla, jen je třeba jako v reálu přes mířidla zaměřit. Střelba v Trespasser je naopak IMHO jedna z nejpovedenějších, co jsem kdy ve FPS viděl a z každého zásahu má tak člověk velkou radost. Protože strefit se není zrovna jednoduché, jenomže hra je tomu výborně přizpůsobená.

Neřekl bych, že je ve hře nějaký dinosaurus nesmrtelný, jen jeden typ snese kotel nábojů, takže se vyplatí utéct. A díky tomu, že ve hře není tolik bojů co v klasických FPS (což osobně považuji za jednoznačné plus), tak malý počet druhů nepřátel vůbec nevadí. Postava chodí pomalu podle mého právě proto, aby při pronásledování byla hra "správný survival". Nicméně mimo boj může být pomalý pohyb opravdu obtěžující.

Poslední level se podle mého nadmíru podařil, graduje naprosto neuvěřitelným způsobem.
Fandovskou mapu TresCom Ops Level (Act I) jsem dohrál (díky její krátkosti a existenci walkthrough, málo času), do TresCom Isle (Act II) se zatím pouštět nebudu, protože bez walkthrough bych bloudil bezúčelně po ostrově hodiny a dny a tolik času zase nemám (nicméně mají to udělané moc pěkně, Part II už podporuje vyšší rozlišení než 800x600).
Divím, jak hezkou hru dokázali v tom 98 vytvořit. Že na dnešní dobu to vypadá dobře. Na tu hru se museli potit i tehdejší herní děla.
@90210 (20.05.2013 15:11): Computer Gaming World awarded the game "Coaster of the Year".[19] GameSpot included Trespasser as one of nominees for the title of the Most Disappointing Game of the Year ("losing" to Star Wars Rebellion)[20] and gave it the dubious award of the Worst Game of the Year (PC), commenting: "Of all the games released this year, none was as ill-received and terrible as Trespasser. No game was implemented as poorly, and no game squandered its potential as much. No game played as awfully. (...) There's one thing we won't forget: Trespasser was undoubtedly the worst game of 1998."

http://en.wikipedia.org/wiki/Jurassic_Park:_Trespasser
Taky jsem uvažoval, že si nějaké udělátka stáhnu, ale já na grafiku moc nejsem (stačí mi, když vím co je co) :-)

Edit: To jsem napsal blbě, samozřejmě že na grafice záleží, člověku se na to lépe kouká, ale u starých her se tím nic moc nezmění :-) Plus rád hraju hry v co nejpůvodnější podobě:-)
Psyx: Občas spadlo, ale já jsem hrál v 1280x1024 :) Měl sis stáhnout ten fix co ti umožní měnit rozlišení jak chceš. Při plném rozlišení to vypadá fakt pěkně a dokonce i na tak starou hru, se na to pěkně kouká ;)
Pooky: Teď už vidím, že jsi editoval :-) Hrál jsem v 800x600 (viz screen). Taky ti to padá kvůli grafice?
Já to nemohl najít, protože jsem necelý týden hru nehrál :) A Vyridova rada mi byla k ničemu, protože jsem nebyl tak daleko, že bych hledal bílou kartu :D a nevěděl jsem , že myslí tu růžovou vilu, ale tu vilu na konci, jak je tam ovládací panel .. hehe :D
Pooky: Co z té hry máš, to jsi ani neprošel celou vesnici, že nevíš kde jsou brány? :-) Máš to nakreslené v té hlavní budově. Pokud si pamatuješ, kde si tenhle level začínal, tak se vydej dál podél té stejné zdi (zevnitř napravo), pokud jsi se dostal do vesnice pomocí toho kanalizačního průlezu, tak kousek od něj. Snad už to dál zvládneš :-)

Vyrida: Máš recht, napsal jsem skoro to samé :-)
Tak bych měl ještě jednu otázku. Kam strčit tu fialovou kartu? :D Já sem zase zabloudil =D

Edit: Tak jsem to už našel a dokončil level. Ale jak psa Vyrida, tak ten level během pár minut asi udělat nejde, protože jakmile otevřete kartou bránu, tak vás čeká dlouhá cesta nahoru k sopce :)

Edit2: Psyx, v jakém rozlišení si hru hrál?
Vyrida: Tak já jsem to pochopil špatně :)
Psyx: Hehe, si ju zkusim také zaseknout :D
To já se zase rád zasměju. A třeba s tou zaseklou rukou jsem si i vyhrál :-D Bohužel na screenu není moc vidět, že je to ruka :-)


Asi vím co myslíš, Do toho růžového baráčku se dostaneš zadem, ale nejdřív se kolem toho zadního vchodu porozhlédni, najdeš za jedním kamenem bílou kartu (poblíž toho mohutného stromu v rohu zahrady), tou si odemkneš dveře v druhém patře. Kde najdeš fialovou kartu a ta je od brány.
Psyx a ostatní Jurským Parkem pozitivní: Já se nemůžu pořád dostat dál :D Našel jsem nejprv modrou kartu, dostal se do vily, aktivoval dveře a proud... šel do nějakýho baráčku pro červenou kartu, tou si odemykl vchod do takového růžového baráčku, blízko začátku mise a dál už prostě nevím jak dál. Chce to po mě nějakou kartu vně baráku a já už nevím jak dál. A vůbec nevím přes jakej plot mám lézti :(
Zaprvé, díky Pooky, že jsi mě znovu navedl k téhle hře, na kterou jsem po těch letech už zapomněl, za zahrání to fakt stálo :-)

Zadruhé, sekl jsem se uplně na tom stejném místě co ty. Hledáním té ******í bílé karty jsem strávil asi 4 hodiny. Přelézt plot mě napadlo hned, ale naivně jem si říkal, co když se budu potřebovat vrátit, z venku už se zpátky přes plot nedostanu, a tak jsem hledal... :-D
Nezabije, to ani vzteklá veverka ne, ale pořád kouše :-D
No z předchozího příspěvku vím, že někde u kostela, znát zákys mi nevadí, vadí mi znát řešení zákysu. S tím spoilem, až bych přišel ke kostelu (že jich na tropickém ostrově asi bude), tak bych věděl co dělat :-)
Tohle tě nezabije, stejně nevíš kdy tenhle okamžik ve hře nastane :-)
lol todle je přesně to místo, kde jsem skončil a musel jsem se dsotat dál až cheatama :))
Hehe klasicky zasek :-) Máš 2 možnosti :-)) Jedna karta je schovana u te velke vily vzadu v zahrade za kamenem, ale jde cele mesto preskocit tak ze si poskladas u vychodni brany schody z beden a jednoduse preskocis na druhou stranu... cili tenhle level jde udelat za par minut :-) Ale jak rikam ta jedna karta je tam vzadu za šutrem ale uz nevim barvu...
Tak jsem v misi, kde se dostanete do města, našel jsem v kostele modrou kartu, dostal se k ovládacímu panelu, ale už nevím jak dál :( Všechno jsem pozajíbel a červenou ani jinou kartu nemůžu najít. Achjo, desítky minut bloudím :( Poradí někdo? :)
Vyrida: S cheatama hry nehraji, je to zbytečné kazení hry a pak ani nemáš ten správný pocit z dohrání. A k té hudbě: Musím, říct, že to je nádher a co se týče audiovizuální stránky předčí i v dnešní době několik titulů a to i těch rádoby AAA :) Úplně při hraní i slinu ukápnu :D
Příspěvek obsahuje lehké spoilery, ale nemůžou ublížit: Tak to prvé setkání s T-Rexem bylo opravdu děsivé a dva raptoři k tomu. Jsem v záchvatu paniky do ně vystřílel, všechny náboje v obouch zbraních co jsem měl a jako třešiňku jsem mu je hodil do xichtu a ne a ne chcípnout :D Zkoušel jsem se nehýbat, jak to má být, ale nefunguje to, T-Rex mě vidí :( .... teda, raději jsem utekl :) hehe
Máš rád diny? Já též. T-rexe jsem miloval od svých 3 nebo 4 let, ale asi jsem ještě nevěděl že je to on, to až o rok později asi :-)
A celý Jurský park jsem znal v 6 nazpaměť, ale her s dinama moc není :-(
Chtělo by to remake takové hry. Nebo jakoukoli FPS z Jurského Parku :)
No "nedokončená" jsem myslel tak, že prej když překročili rozpočet, tak to nějak narychlo dokončili a hra pak vypadala jinak, než původně měla. Původně to měl prej být survival horor a pamatuju si, že jsem viděl i pár screenů, které vypadaly mnohem lépe, než konečný výsledek.
Tak stím trikem jsem bohužel problemy nemel...Fakt nevím a ta mlha tam myslim byla vždy přece jen je to přes 10 let stará hra a abych pravdu řekl naposledy jsem ji hral snad před 3 roky :-D takže mi uteklo fura ulit a grafickych vylepšováků.... Siprojdi tu Fan bazi na planetfile, phora a snad neco najdes...
Vyrida: Super - uvidím jak skončím u tyhle. Jen jestli by si mi mohl trochu vysětlit ten příběh, respektive to mluvení Johna? :) Jinak ta změna rozlišení funguje a při fill je to o hodně řádku hezčí. Jen vzadu se zobrazuje taková nepříjemná mlha, stáhnu ještě lepší textury. A ještě k jedny věci, dyž kouknu na Anny prsa, tak už dlouhou dobu nevidím její triko (Ne! Není to jen v mnojí fantazii) a je to značně ošklivé, osekané :-/ Nějaký fix, co jaksi vylepší Annu? :D
Pooky: Demoverze hry byla specialní i tím že level ktery jsi vní byl obsažen plna verze neobsahuje. Demoverzi sem dohral snad 50krat pokud si vzpominam :-) Furt tam byo něco co šlo udělat jinak ;-) A závěr byl gigantický :-)
Takže pokud dojedes plnou muzes zkusit i ji...
Fůj, bojím T-Rexe :) Jo, hraju 1.1 s češtinou ať jsem více zasvěcen do příběhu, jen trochu nechápu cestou nějaké mluvení chlápka(Johna Hammonda) o tom jak postavil Jurský Park - Ta Anne říkala, že jsou to vzpomínky, ale moc tomu nerozumím.

Občas mě štve strašné doskakování předmětů, ale to se asi nemám čemu divit. Jinak mě potěšilo to, že hra není ani zas tak moc lineání - můžeš třeba vylízt na kopec a cestu obejít atd.

Do fileplanet jsem se dlouhý čas nemohl dostat, pořád mě to blokovoalo a hlásilo, že mám špatné heslo a na email mi nové nepřicházelo. Nevím jestli to bylo znamení z hůry, ale konečně dnes už jsem se bez problémů lognul ;)
Počkej až potkáš T-Rexe to byl nejhutnější zážitek ze hry!!§ A hra má i furu secretu stačí hledat :-) Fakt je co objevovat...

Nedodělaná je třeba v tom že budovy jsou děsně prazdné prakticky bez nábytků a některé textury se překrývají...

Pooky: Doufám, že máš patchnuto na nejnovější verzi ver 1.1.

Proč by tě měl strašit fileplanet stačí se regnout a stahovat z free serveru :-)
Hoonza: Ona ta hra je nedodělaná? :) A v čem?
Vyrida: Díky, určitě skusím, jen mě docela jebe ten fileplanet :-/

a celkově jsem rád, že jsem takovou hru teĎ vyzskoušel, by´t je tak stará a i když jsem náročnější, určitě jí dohraju. Docela zábava a ty zvuky jsou parádní. Dokonce jsem se jednou lekl, když na mě zezadu vyletěl Raptor :D
Tresspasser je pro mě nezapomenutelná hra... Poprvé jsem se k ní dostal hned, jak byla vydaná (dlouho jsem na tu hru čekal, preview ve Score mě hodně navnadilo!), tehdy mi mohlo být tak 12 let. Grafika tehdy byla něco nevýdaného - všechno 3d, výborně otexturováno, pohyby dinosaurů, fyzika... Byla to ale dost obtížná hra, dohrál jsem ji jen pomocí cheatů (v jednom levelu jsem prosě nevěděl, co mám dělat).
Ovládání ruky byl dobrý nápad, ale trochu divně realizovaný. Pamatuji si na infarktové situace, kdy jsem při průchodu dveřmi narazil zbraní do futer, ta mi vypadla z rukou a já ji pak musel zase znovu brát ze zěme. Při tom všem mě ještě honili raptoři :D

Ani jsem tehdy nevěděl, že je to "nedodělané", každopádně mě to tehdy jako velkého fanouška Jurského Parku moc bavilo, několikrát se mi pak o té hře i zdálo ve snech :)
Otázka spíš na Vyridu: Existuje nějaká fan věcička, co mi umožní změnit rozlišení např. na 1280x1024? :)

Edit: Hraji a lituji, že jsem hru neobjevil dříve. Opravdu čumím na to, že v roce 1998 dokázali udělat tak "dobrou" fyziku :) A ovládání ruky je naprosto skvělé. Jediné k čemu bych měl výtku je, že i na mém stroji budoucnosti (oproti 98) se to občas trhá a klesne k 25 fps :-/
Trespasser jsem přidal hned den po registraci na databazi pač je to moje vedle Jagged Alliance 2 nejoblíbenější hra :-) Fakt exxistuje hodně vylepšéváků stačí si projít tuhle FAN stránku:

http://trescom.3dactionplanet.gamespy.com/

kterou mi Memphis zakazal v popisu :-( Ani nevim proč!!§
Psyx: Teda jak tak čtu, vypadá to luxuxně ;)
A v popisu mě potěšilo "Trespasser má i v této době, prakticky 10 let po vydání, hodně slušnou fanbázi, která denně vyvíjí nové a nové vylepšení a modifikace, které prodlužují hratelnost do nekonečna..." . Takže třeba jsou i nějaké modifikace na vylepšení grafiky atd. Takže, určitě zahraji ;)
Tak mi to nedalo, zahledal jsem a... z Gamestaru citováno:

Občas přijde hra, která se může stát revoluční, ale z nějakého důvodu se jí to nepovede. To je přesně případ Trespasser: Jurassic Park, na níž pracovali dva ex-Looking Glass členové Seamus Blackley a Austin Grossman. Po havárii letadla uprostřed jurského parku musíte v kůži dívky Anne vymyslet, jak se dostat bezpečně domů. Tvůrci si naložili víc, než mohli unést. Některé herní prvky byly sice výborné (např. unikátní zvukový systém, který míchal zvuky v reálném čase, tedy žádné připravené samply, zvukový engine počítal s fyzikálními vlastnostmi objektu a jaký mají dopad na jejich zvuk při vzájemné kolizi; tohle není v žádné jiné hře), ovšem AI hodně pokulhávalo. Nebo možná bylo naprosto dokonalé, třeba se tak hloupě dinosauří opravdu chovali, každopádně s nimi nebyla žádná zábava. Trespasser: Jurassic Park byla první hra, kde se opravdu počítalo s fyzikou, sice se ne vždy se všechno chovalo správně a bezchybně, ale rozdíl od jiných her byl markantní. Co se ale moc nepovedlo, byla grafika. Co bylo platné, že jako jediná hra té doby dokázala ztvárnit skutečný les s jednotlivými stromy, když byla hardwarově náročná a přitom nevzhledná. Dokonce se vyskytl i problém s 3D akcelerací, s níž hra vypadala hůře a potřebovala silnější PC, než při normálním software renderu. V zájmu realističnosti byl vypuštěn HUD, zdraví se zjišťovalo z tetování na prsou a počet nábojů řekla Anne. Zdraví se nedoplňovalo lékárnami ale, jak je dneska zvykem, po nějakém čase klidu samo. Další věcí doteď málo používanou byly ruce. Pokud chtěl hráč něco uchopit, zvedl ruku a popadnul předmět, poté s ním mohl manipuloval. Ovšem jakoby Anne neměla klouby a ovládání rukou bylo dosti toporné, k jejich zvládnutí bylo potřeba až pět tlačítek, což bylo v boji vcelku nepoužitelné. Střelné zbraně se také samozřejmě používaly rukama, kombinace pěti tlačítek a žádného zaměřovacího kříže byla vskutku vražedná, bohužel ne pro dinosaury, něco trefit bylo spíše otázkou štěstí. Na jednu stranu se hrálo na realističnost, ale na druhou se dalo mávat ocelovými traverzami jako klacíkem.

Pooky: Nezní to špatně :-)
Aj, a připojím další dotaz. Není to ta hra, jak není vidět stav životů, ale když skloníš hlavu na své poprsí, tak je vidět stav zdraví na jakémsi tetování? :-)
To nebyla uplně mizerná hra :-)

Edit: Ehm, fakt nevím proč si pamatuju zrovna tohle :-D
Vypadá to vskutku zajímavě. Myslíte, že by mě takováhle hra bavila, byť je už hodně starší? Na druhou stranu jsem velký fanda "Jurského parku" :)

Edit: O grafiku mi ani moc nejde - dokázal jsem nedávno přetrpět a dokonce si užít grafiku MGS :)